Sbohem vysoce intenzivní intervalové tréninky, vítej nízká zátěž a stálé tempo. Vítej cvičení jménem LISS. Pomalé aktivity už nejsou jen o józe nebo pilates, LISS je hit a bude bavit i vás!

LISS znamená  „Low-Intensity Steady State“ a jak sám název napovídá, jedná se o cvičení vyžadující nízkou úroveň námahy, při níž se zapojí zhruba 60 % maximální tepové frekvence při zátěži. Jinými slovy, je to pomalé kardio, které se provádí ve stálém tempu.

Jak to celé funguje?

Princip je velmi jednoduchý: po dobu 45 – 60 minut provádíte sportovní kardio aktivitu, která je vašemu srdci nejbližší (plavání, běh, jízda na kole, bruslení, rychlo chůze nebo například skákání přes švihadlo), a to nejlépe 4x – 5x týdně. Tempo je takové, při němž se nezadýcháte, a ještě zvládnete komunikovat. Důležité je, mít pod kontrolou svůj dech. A proto je nejlepší najít si vhodného parťáka a toto klidné a konverzační tempo zkusit na vlastní kůži. O takovém typu aktivity se říká, že je tím nejlepším, co můžete svému tělu dopřát, chcete-li zhubnout a získat vytrvalost. Jen pro představu: cvičením v nízkém tempu posílíte dýchací svaly, zvýšíte aerobní kapacitu a množství červených krvinek, lépe odbouráte laktát ze svalů a vaše tělo bude lépe regenerovat. 

sport

LISS není žádné flákání, naopak, zapomeňte na rychlý ranní výběh nebo oblíbené třicetiminutové lekce místo oběda, LISS vyžaduje výdrž, takže ano, celkový doba cvičení vám zabere klidně i jednou tolik času, ale věřte, že se k tomuto typu sportování přiklání maratonští běžci, triatlonisté nebo cyklisti. Oproti klasickým kardio cvičením nebudete z fitka nebo studia odcházet propocené a zničené, ale nabité novou energií, naučíte se poslouchat své tělo a bude vás to bavit!

swim

 

Důležitá je strava!

 „Množství znalostí o vlivu výživy na naše zdraví stále narůstá. Je to skvělé, protože dobře volenou stravou můžeme jak nemocem předcházet tak pomoci v léčbě mnoha z nich. K tomu, abychom dobře jedli, nepotřebujeme mít doktorát z výživy. Plánované nákupy potravin, pomalé jezení, vaření domácí stravy ze základních potravin, různorodá a pestré strava, pravidelná konzumace zeleniny a ovoce v rámci každého jídla, to jsou příklady jednoduchých tipů, které lze snadno vložit do každodenního života a které potvrdily pozitivní vliv na naši pohodu a vitalitu,“ říká nutriční specialista RNDr. Pavel Suchánek.

 

Nezapomeňte si přečíst:

Reklama