LRychle vypít kávu, popadnout klíče a vyrazit do práce. Možná i tak vypadá vaše všední ráno. Nebo si naopak vždy najdete čas na vydatnou snídani i v pracovních dnech?

Ve všední den zodpovědně

Přizpůsobte svou snídani na míru svým potřebám, především pak dennímu výdaji energie. Pokud vás čeká fyzicky náročný den, nebojte se posnídat opravdu vydatně. Jestliže se nenasnídáte vůbec nebo jen nedostatečně (například jen káva a zákusek), budete v průběhu dne unavení a méně výkonní, což se v zaměstnání může projevit špatnými výsledky. Správná snídaně by měla tvořit zhruba 20 až 25 procent denního energetického příjmu. Měla by být vyvážená.

bebe

Ve všední dny pro nedostatek času mnohem častěji sáhneme po nějakých „hotovkách“, které nemusíme dlouho připravovat, které lze v ideálním případě jen vzít do ruky a během chvíli spořádat.

Jak na všední snídani? Důležitý je obsah celozrnných obilovin, které poskytnou tělu vlákninu a některé důležité vitaminy. Obiloviny obsahují například cereální sušenky, vybírejte však sušenky s celozrnnými cereáliemi. Neméně důležité jsou bílkoviny, ty nám dodá mléčný výrobek, třeba jogurt. A aby byla snídaně kompletní, doplňte ji ovocem nebo zeleninou a dostatkem tekutin, může to být ovocná šťáva zředěná vodou nebo čaj.

O víkendech s rodinou

Víkendy, svátky a čas dovolených se snažte využít ke společným snídaním, protože jídlo chutná nejlépe s tím, koho máte rádi. Pro společnou rodinnou snídani ve dnech, kdy nás netlačí čas a kdy si chceme tuhle chvíli zkrátka užít, často volíme formu švédských stolů. Ať si každý posnídá to, nač má právě chuť.

Jak na víkendovou snídani pro celou rodinu? Myslete i o víkendech na svoje zdraví a pamatujte, že zdravá snídaně může být i chutná. Kupte si BeBe Dobré Ráno ve zvýhodněném rodinném balení. Nezapomeňte švédský stůl doplnit o ovoce nebo zeleninu, zdroj bílkovin (mléko, jogurty, tvaroh, sýry) a dostatečné množství tekutin (čaje, džusy, minerálky).

 

Reklama