Společnost Lidl si zakládá na kvalitě nabízeného sortimentu. Zná totiž složení svých výrobků, a to jednoduše proto, že o nich sama rozhoduje. Možné je to díky privátním značkám, které tvoří 80 % sortimentu. Mezi důležité aspekty patří také pravidelné nezávislé testy, audity u výrobců a vypracovaný logistický systém.

lidl

„Privátní značky nám umožňují rozhodovat o kvalitě výrobků. Jsme to my, kdo stanovuje, jak bude daný produkt vypadat a chutnat. Ne každý výrobce je ochotný přistoupit na naše nároky, ale jsem rád, že za deset let jsme si našli stabilní dodavatele, kteří s námi chtějí spolupracovat a my jim za to nabízíme možnost vyvážet s námi do zahraničí,“ komentuje Michal Farník, jednatel společnosti Lidl.

Základem je pečlivý výběr dodavatele. Před každou spoluprací s konkrétním dodavatelem vyžaduje společnost Lidl posudek od nezávislého orgánu, který prokáže přesné složení výrobku. Během samotné spolupráce pak Lidl provádí neohlášené audity v provozovnách výrobce a zpracovává laboratorní testy, kterých je ročně zhruba 2 500.

„U výrobků nabízených pod privátními značkami má naše společnost nastavenou vysokou úroveň požadované kvality, která často překračuje požadavky dané platnou legislativou,“ říká Michal Farník, jednatel společnosti a dodává: příkladem mohou být tradiční špekáčky, u kterých legislativa stanovuje minimálně 40 % obsah masa. Lidl si tuto hranici dobrovolně posunul na 80 %.lidl2

Mezi důležité aspekty patří dodržování teplotního řetězce transportu potravin od výrobce až k zákazníkovi. Veškerý sortiment ještě před distribucí na prodejnu prochází jedním ze čtyř centrálních skladů. Zde ho čeká důkladná kontrola, která pomůže odhalit případné kvalitativní i kvantitativní nedostatky. Po celou dobu přepravy zboží je sledována teplota výrobků, čímž zůstává zachována kvalita potravin, případně jednoznačně prokáže, v jaké logistické fázi došlo k pochybení.

Kvalitu nabízeného sortimentu považuje společnost Lidl za naprosto klíčovou pro úspěšné podnikání ve svém oboru. Že se tento cíl daří, dokazují dobrá umístění v nezávislých i redakčních testech a potvrdila to také loňská kontrola Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Z výsledků auditu vyplynulo, že společnost Lidl má velmi dobře propracován systém ochrany proti škůdcům a hygienické podmínky jsou v jejích provozovnách na velmi

10 LET LIDLU

  • vstup na český trh 23. června 2003
  • v prvním roce otevřeno 14 prodejen
  • aktuálně 229 prodejen po celé ČR
  • 4 logistická centra
  • více než 5 000 zaměstnanců
  • více než 80 % privátních značek v sortimentu
  • průměrně 2 500 vlastních laboratorních testů za rok
  • celková výše investic za 10 let cca 19 mld. Kč
  • plánovaná investice v nejbližších letech více než 2 mld. Kč
  • 14 ocenění v soutěži Obchodník roku
  • obslouženo přes 800 mil. zákazníků
  • prodáno přes 1 mld. rohlíků

 

Více informací na www.lidl.cz.

Reklama