Rodina

Lidka: Stydím se za syna

Příběh čtenářky Lidky je skoro k neuvěření. Stydí se za vlastního potomka, který se oženil s „hyenou bez kouska citu v těle“. Lidka díky synovu rozhodnutí přišla fakticky o střechu nad hlavou, když ji snacha vyštípala z vlastního domu...

son

Smutný příběh přišel do redakce od čtenářky Lidky. Rozhodl jsem se uveřejnit naši korespondenci, v mírně pokrácené verzi, která poukazuje pouze na stěžejní body problému. Lidka s uveřejněním souhlasila, ba dokonce si ho přála...

Znáte nějaký obdobný příklad ve vašem okolí, milé čtenářky? Jak by se, podle vás, mela Lidka dále zachovat?

Lidka: 14. března 2011

Dobrý den, pane Kočí!

Ráda čtu Vaše příběhy v internetu. Rozhodla jsem se poslat Vám svůj příběh, snad se vám bude hodit.

Je mi 69 let a jsem v důchodu. S manželem, zesnul před jedenácti lety, jsme si postavili dům a v něm vychovali naše děti. Protože se všechny, až na toho nejmladšího Libora, rozletěly do světa a jsou zajištěné, rozhodli jsme se, že dům přenecháme Liborovi. Manžel záhy po tomto rozhodnutí zemřel a Libor se oženil s... Andreou. Je to s odpuštěním hyena bez kouska citu v těle. Snad proto jí Bůh odepřel mít děti.

S manželem jsme si dali podmínku, že Libor dostane dům, ale my budeme moci do smrti užívat náš pokoj. To sice Libor s Andreou dodržují, ale užívání pokoje se pro mě stalo prakticky nemožné. Nemohu tam s nimi bydlet, pro věčné urážky a napadaní ze strany snachy. Libor se mě vůbec nezastane, neskutečně se za něj stydím. Tak jsem se odstěhovala k druhému synovi a do domku jezdím jen zalívat květiny v pokoji a zkontrolovat věci.

Je to pro Vás jako příběh zajímavé?

S přáním hezkého dne

Lidka


Dobrý den!

Děkuji! Váš příběh je velice zajímavý. K jakému napadání docházelo? A jak se k věci postavil Váš druhý syn?

Rád bych Váš příběh použil jako článek v magazínu Žena-in.cz, je to možné?

S pozdravem,
Jakub D. Kočí
www.zena-in.cz

Lidka: 17. března 2011

Dobrý den, pane Kočí!

Jsem ráda, že Vás můj příběh zaujal a posílala jsem ho s plným vědomím toho, že ho můžete uveřejnit.

K Vašim otázkám: Došlo i na fyzické napadání, kdy po mně snacha házela různé věci, například i nůžky a žehličku. Od té doby mě tam druhý syn Radek nepouští samotnou. Všechny ostatní děti, máme dvě dcery Alenku a Jarmilu a syna Radka, u kterého teď bydlím, s převodem domu na Libora souhlasily. To ještě nikdo netušil, co se stane.

Za případné uveřejnění děkuji a přeji hezký den!
Lidka

Čtěte také...

   
18.03.2011 - Děti - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [34] Solei [*]

    Vzhledem k tomu, že vím, že starší lidé mohou brát cokoliv jako útok a jsou velmi nespokojeni, když není po jejich a to i  v případě, že danému problému nerozumi a jejich komentáře jsou akorát rozčilující.

    Vzhledem k tomu, že mám z první ruky reakci babiček které se k smrti urazí když si člověk odmítne dát buchtu. A co všechno jsou schopné z toho vyvodit.

    Bydlet s tchýní je vždycky těžké,  i kdyby baba byla sebezlatější. Vždy to budou dvě slepice s jednou žížalou.

    Nemyslím si, že je dobré přiklánět se na stranu kohokoliv. Pokud si paní myslí, že situace je neudržitelná, navrhuji odstěhovat se, nebo se zařídit tak abych snachu protě nepotkávala (zvláštní vstup do domu a vlastní přístupová cesta). A doporučuji co nejdříve, s postupujícím věkem se snižuje schopnost pohybu, a pořád je lepší udělat to v šedesáti než o deset let později.

    superkarma: 1 21.03.2011, 11:26:08
  2. avatar
    [33] Dimsy [*]

    Mám kamaráda. Když se oženil, rodiče mu přenechali jejich byt a společnými silami v druhé části domu vystavěli "vejminek". Jeden vchod je zepředu domu a druhý zezadu k vejminku. Společnou mají chodbu a záchod. Všechno by bylo v pořádku, kdyby babička vzala na vědomí, že už nebydlí "vepředu" a nechodila tam bez zaklepaní a kdy se ji zachce, nepovažovala jejich lednici a špajz za svůj, nevodila své kamarádky do obýváku "mladých" a v nestřeženém okamžiku jim nelezla nezvána, nečekána do ložnice. Dodnes se divím, že po ní někdy snacha taky něco nehodila. A to mají dva oddělené byty. Jestliže tady mají společné vše, jen jeden pokoj, do kterého se ještě možná chodí přes obývák, či kuchyň, která dříve patřila jen pisatelce, pak se vůbec nedivím, že se dostali do rozepře. Myslím si, že v té druhé domácnosti to nebude taky za čas dělat dobrotu. Ráda bych slyšela (četla) ještě názor té zlé snachy a syna a taky druhé snachy, u které teď paní bydlí.

    superkarma: 0 19.03.2011, 17:00:41
  3. avatar
    [32] idiska [*]

    OlgaMarie — #31 ono je někdy i těžké komunikovat s někým, kdo o to nestojíSml80...na to jedna strana prostě nestačí...my (naštěstí) máme s rodiči dobrý vztah, dlouho jsme tam bydleli a neměli jsme žádné konflikty "na nože"...občas jsme se poštěkali, to jo...ale spíš to byly takové blbiny, kdy už jsme na druhý den nevěděli, o co šloSml24...dokonce i manžel má s mými rodiči lepší vztah, než se svojí mamkou (ale tam je to o něčem trochu jiném), ale i tak s tchýni vycházíme dobře...máme jednoduché pravidlo - tady je moje, tady tvoje a tady krakonošovo...a funguje to (zatím)Sml80

    superkarma: 0 19.03.2011, 11:45:42
  4. avatar
    [31] OlgaMarie [*]

    idiska — #30 Vše je o komunikaci. Kdekdo o ní mluví a málokdo ji umí používat. Pokud možno v klidu a přesně formulovat, nepočítat s tím, že někomu něco dojde a hlavně nepřejít do křiku.

    Kdysi dávno si tchánovci chtěli pořídit zahradu a protože tehdy nemohl mít nikdo jen tak větší pozemek, stali jsme se spolumajiteli. Já to pokládala za formalitu, tchýně nás chápala jako  nevolnickou pracovní sílu, která na povel přijde zahradu zrýt. Sml30

    1. na komentář reaguje idiska — #32
    superkarma: 0 19.03.2011, 08:01:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] idiska [*]

    OlgaMarie — #13 musím s tebou souhlasit...u nás to bylo asi podobné, když si táta vzal mamku (možná už jsem to tu někde psala)...babíčka mámu pomlouvala, kde jen mohla, jak je hnusná...a taky se obracela nahoru, když umřel brácha s tím, že určitě nebyl tátův, tak to tak asi bylo správné (brácha byl tátův, ale on byl po operaci a bábi si myslela, že po operaci slinivky už nemůže mít děti...proč Sml80)...prostě to, že jedna starší paní napíše, že její tchýně je hyena a dobře, že nemůže mít děti, spíš něco vypovídá o té paní, než o její snaše

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #31
    superkarma: 1 18.03.2011, 18:26:58
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    Podle mého je špatně už instituce daru s podmínkou. Dávám ti něco za podmínek, že budeš dělat to a to. Tím totiž to "dožívání" někde zavání. Tak sakra ať si to ten člověk nechá, nebo ať daruje půlku, nebo ať si nechá platit nájem někde, kde chce být, tohle prostě nedělá dobrotu. A když se na to všechno podívám očima Olgy Marie.... je tam logika. A je to dost pravděpodobné. Ty ubohé bezbranné manipulátorské stařenky... Já měla tchyni, která zase své matce nasazovala psí hlavu, ta vám byla tak věrohodná! Od staré paní by si pes kůrku nevzal...

    superkarma: 0 18.03.2011, 15:31:45
  3. [28] Čírina [*]

    Bože! to ty lidi nečtou pohádky? Znám přinejmenším dvě, kdy stařík doplatil na to, že dětem rozdal majetek už za života.

    To samé se stalo jedné rodinné známé. Dala dceři, se kterou velmi dobře vycházela, svojí chalupu.  S tím, že tam bude moci jezdit. Vložil se do toho její zeť a jednoho krásného dne přijela paní na chalupu a zjistila, že chalupa je srovnaná se zemí a kopou se nové základy na domek dcery se zeťem... ani svojí sbírku starožitných hrnků nezachránila. Ale komu není rady, tomu není pomoci.

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:45:50
  4. avatar
    [27] LadyZa [*]

    Pohled obou stran to je pravda. Moje máti a ani v podstatě my sestry jsme nikdy moc v lásce neměli švagra - manžela nejmladší sestry, která zůstala na baráku. Ale protože to byl její život a její volba, tak holt jsme to nijak neřešili, šváru jsme kapku zpacifikovaly k obrazu svému. Jenže máti tam s nimi žila, dokud byl na živu otec, bylo všechno v relativní pohodě, ten se o hospodářství většinou postaral. Po jeho smrti převzala žezlo sestra a máti to nemohla vydejchat, protože na starání máme chlapa, že. Léta to šlo, pak jednou příliš alkoholu (ne u máti, ta byla abstinent) a rejpavejch řečí a celé to spadlo na pouhém zhodnocení švagra. Nějakého pitomce napadlo zeptat se máti na názor na švagra, ta ho řekla a oheň byl na střeše. Kdyby držela hubu a kořaly vyhodila, byla v pokoji až do smrti, takhle se odsoudila k samotě a mluvení jen tak na půl huby. A to byla vlastní matka, co potom tchyně.Sml15

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:08:31
  5. avatar
    [26] Lilinka [*]

    Dante Alighieri — #23 Jó, to je dobrá komedie, jsem se zase pobavila. Sml52

    superkarma: 0 18.03.2011, 13:54:31
  6. avatar
    [25] Dekameron [*]

    Dante Alighieri — #23

    http://www.youtube.com/watch?v=wUlslwzlUUo

    http://www.youtube.com/watch?v=3VRL1SHggYw&feature=related

    superkarma: 0 18.03.2011, 13:10:29
  7. avatar
    [24] SNÍŽEK [*]

    fakt je blbost za svého života dávat někomu barák a o tchýních vím svoje,tak tomu moc nevěřím.Jestli nekecá,může si nechat namontovat skrytou kameru a použít to jako důkaz u soudu Sml80

    superkarma: 1 18.03.2011, 13:05:44
  8. avatar
    [23] Dante Alighieri [*]

    Dekameron — #21 Je to k dohledání na youtube, POŠTA PRO TEBE - HÁDKA DCERY A MATKY, je to na dvě části. Tam jsem to viděla já. Sml22 Je tam více videí, kde se ukáže, jak moc je důležitý pohled obou stran.

    1. na komentář reaguje Dekameron — #25
    2. na komentář reaguje Lilinka — #26
    superkarma: 0 18.03.2011, 12:21:52
  9. avatar
    [22] malvina [*]

    femme — #18naprostý   souhlas.  Je to  blbost,  přepsat  majetek  na  děti  a  pak  dělat  divadlo  pro druhé....  Náš  soused na   chalupě  to  udělal  taky, a div  se světe.Snacha si přivedla  nového  amanta a   o divadílko  je  postaráno. 

    superkarma: 0 18.03.2011, 11:53:59
  10. avatar
    [21] Dekameron [*]

    Ehm. Je neobjektivní soudit jednotlivé strany, aniž bychom znali oba názory.

    Před lety v Poště pro tebe byla žena, co se chtěla usmířit se svojí dcerou. Rozplakala celou televizi dojemným příběhem. Vyprávěla o zeťákovi co po ní házel dokonce i psacím strojem !!!  a rozuzlení? Na natáčení přišla její dcera a když zjistila že to je její mamka, tak se s ní odmítla setkat. Následovalo ze strany matky nehorázné a příšerné proklínání dcery a všech lidí kolem....

    apropo... jak se hází žehlička při žehlení? není na šňůře délky cca 2metry? Připočtu-li prodlužovák, bezpečná vzdálenost pro tchýni je 4 metry s tím, že je pravděpodobnost, že se zástrčka vytrhne ze zásuvky :D

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #23
    superkarma: 1 18.03.2011, 11:43:59
  11. avatar
    [20] carmi [*]

    Nějak se mi to nezdá. Chtělo by to zkontaktovat snachu, možná bysme koukaly! No a pokud je to pravda - co paní brání, aby dar vzala zpět?

    superkarma: 1 18.03.2011, 11:18:20
  12. avatar
    [19] OlgaMarie [*]

    Julianna — #17 Sml22 Já bych se do takového bydlení nepřivdala, aniž bych předem neznala jasně stanovená moje práva a povinnosti k domu a pravidla soužití.

    Já  prožila dětství v domku s dědou a babičkou, syn se  přiženil do domu s tchýní a u setřenice mého muže se to tak vyhrotilo proti jejich babičce, až z toho zemřela na srdce, máma šla bydlet do domu k mé sestře a uraženě odtamtud odešla...Naprosto všichni se pokládali a pokládají za nekonfliktní, tedy něco o tom soužití vím.

    superkarma: 0 18.03.2011, 11:18:02
  13. avatar
    [18] femme [*]

    největší blbost je přepsat např. vilu na děti ještě za života Sml68 

    1. na komentář reaguje malvina — #22
    superkarma: 0 18.03.2011, 11:06:23
  14. avatar
    [17] Julianna [*]

    OlgaMarie — #13 anebo je to všechno úplně jinak...Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #19
    superkarma: 0 18.03.2011, 10:54:13
  15. avatar
    [16] SStream [*]

    Mám dotaz. Proč paní, když se jí tak ubližuje do zmíněného domu hrůzy pořád dochází? Aby té heyně dala co proto? dovětek: "zkontrolovat věci" mě dojal. Podobný případ z rodiny. Manželé se dvěma malými dětmi žili v rodinném domě s rodiči manžela. Spory tam byly naprosto šílené, samé naschvály, ponoukali děti ke skutečně nemístným vtipům na adresu "starších". A po dvaceti letech to vypadá takto: jejich syn se oženil, dcera vdala. Syn zůstal se svou manželkou doma a....  co myslíte že se děje? No jo, přesně to, co bylo před dvaceti lety a úplně stejně Sml24 Obě strany mají pravdu a proto nikdy, nikdy nesmí bydlet spolu.

    superkarma: 0 18.03.2011, 10:35:04
  16. avatar
    [15] malvina [*]

    názor snachy  by  byl   určitě  zajímavý. Ale v podstatě, soužití  dvou   generací  je vždy na hraně. Nefunfuje   to už jenom z toho   důvodu,  každá generace   se  díva  na svět  úplně  jiným  úhlem  pohledu. Soužití  dvou generací je  prakticky   nemožné.   Nezastávam se  ani jedné  strany.Mladá  chce  celý dům pro  sebe, a  babča  chce  zas svůj klid

    superkarma: 1 18.03.2011, 10:09:15
  17. avatar
    [14] gira [*]

    OlgaMarie — #11 presne tak, naprosty souhlas! Sml67

    proto jsem taky psala, ze to je jednostranny pohled, mozna by bylo zajimave slyset nazor snachy... ono asi tezko nekoho napadneme jen tak pro legraci, spis to vypada na dlouho potlacovany vztek a pocit bezmoci (pokud si clovek muze dovolit na zaklade tak malo udaju soudit)... ale ze nejake chovani dokaze vyprovokovat agresivitu, zvlaste kdyz se treba opakuje, je jasna vec... a tim to nechci omlouvat... hazet se po nikom jiste nicim nema...

    a s tim vyberem partnerky to je taky fakt - ono se mozna nakonec i ta opacna partnerka ukaze jako nejakym zpusobem zrcadlo te maminky... koneckoncu se musi chlapec (jako vsichni z nas) se svymi vzorci chovani, ktere v zivote nabral, nejak popasovat, vyrovnat, pripadne je vymenit za jine, zivotaschopnejsi a pro nej zdravejsi... Sml58

    superkarma: 0 18.03.2011, 09:25:24
  18. avatar
    [13] OlgaMarie [*]

    ellienka — #12 Mě ta ženská popudila tím, jak si pochvaluje, že i Bůh je na její straně. Víme prdlačku o tom, jak snacha prožívá menožnost mít dítě, jak těžce to nese a pokud jí to tchýně necitlivě příležitostně vpálila, vyčetla apod. nedivím se, že snacha se brání tak, jak pokládá za adekvátní. Osobně nevěřím, že by syn do sporu nezasáhl ve věci žehličky, třeba mámě domluvil, aby se krotila a neprovokovala. Není mi také jasné, jak se v rodině domluvili po převodu domu na jednoho syna o návštěvách babičky ostatními dětmi a vnoučaty, pokud si vyhradili jednu místnost. Ať mi nikdo nevykládá, že se do té cimry pak vejdou syn/dcera + vnoučata. Té snaše nemusí být po chuti, že do domku přijede za babičkou návštěva, kdy se jim to hodí a nikdo nebere ohled na snachu, která třeba z přepadu nemá radost, neboť si chce odpočinout...Pak si tam samozřejmě nemůže připadat jako doma, tedy jako ta, která tam může o něčem spolurozhodovat a nedivím se konfliktům. Ty se nabalují a hrotí. Ona je tam možná také sekýruje, co je potřeba v domku udělat... 

    1. na komentář reaguje Julianna — #17
    2. na komentář reaguje idiska — #30
    superkarma: 2 18.03.2011, 09:23:26
  19. [12] ellienka [*]

    OlgaMarie — #11 jj, syn si našel přítelkyni tak strašně mi povahově podobnou.. kdo ví, jak jednou skončím Sml79Sml30

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #13
    superkarma: 0 18.03.2011, 09:05:09
  20. avatar
    [11] OlgaMarie [*]

    gira — #10 V tomto případě dokážu být zřejmě v úsudku tvrdá. Samozřejmě, že se má každý ovládat, aby nepřešel do fyzického napadnutí. Vím ale, jak slovně dokáže někdo rozžhavit doběla! A už vůbec se mi nelíbí nazvání snachy hyenou bez kouska citu, které za to i Bůh odebral možnost mít děti! Syn si bere za manželku ženu, ke které ho jakýmsi způsobem dovedla výchovou jeho matka. Buď nemlich stejnou nebo naprosto jinou a k obému měl důvod.

    1. na komentář reaguje ellienka — #12
    2. na komentář reaguje gira — #14
    superkarma: 1 18.03.2011, 08:30:40
  21. avatar
    [10] gira [*]

    Je to samozrejme dost jednostranny pohled na tuhle "kauzu", jakkoliv smutnou.. Neda mi to ale, zase mi to pripomnelo, ze se nam deje jen to, co dovolime, a ze kdyz se prehnane "obetujeme" (a sami sebe upozadime), obrati se to proti nam, je to jako strkat hlavu do opratky... Nikdy se neprestaneme "ucit", jak je videt...

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #11
    superkarma: 1 18.03.2011, 08:13:22
  22. avatar
    [9] OlgaMarie [*]

    akčak — #5 Táta nás vyzval, ať se vyjádříme, která z nás dům chce a hodlá se o dům starat. A později následovalo "peklo" pro tu, které dům převedl. Přes 50 let do domu neinvestoval ani korunu, ani práci a najednou zjistil, že na půdu zatéká, v sednici po babičce je shnilé okno...Ačkoliv měl v té domě peněz jako šlupek, opravy musela sestra platit, vždyť jí ho daroval!Sml57

    superkarma: 1 18.03.2011, 08:09:20
  23. avatar
    [8] Žulda [*]

    Je to smutný příběh, znám podobný. Rodiče dali synovi dům, bydleli tam s ním, ale pak začaly problémy,nechoval se k rodičům dobře. Najali si právníka, věc dali k soudu a syn musel dům vrátit. Paní bych radila to samé, ještě by bylo dobré si sehnat důkazy, snachu nahrát, případně nějaké svědectví. Pokud by prokázala, že se k ní nechovají podle dobrých mravů, soud by jistě prohráli a dům by museli vrátit.

    superkarma: 0 18.03.2011, 08:06:12
  24. avatar
    [7] ifulinkaa [*]

    akčak — #5 myslíš,že jednodušší je rozdělit barák na 4 díly? pak se sebe vzájemně posílat exekutory a podobně?...

    zajímalo by mne,proč ta snacha je tak zlá,musí mít důvod. ale asi nic není důvodem,aby házela po tchýni žehličku. a ten syn by mohl svou ženu usěrnit,ať je bába jaká chce

    superkarma: 0 18.03.2011, 08:03:10
  25. avatar
    [6] maje [*]

    akčak — #5 pokud s tím souhlasili ostatní, pak to nejde nijak napadnout. šlo by to, pokud by to bylo v závěti a ostatní děti by nedostaly svůj zákonný podíl. ale takhle už nezmůžou nic.Sml23Sml23

    superkarma: 0 18.03.2011, 07:51:54
  26. [5] akčak [*]

    nechápu jak někdo muže dát majetek jen jednomu dítěti ,nešlo by to napadnout, chtět vrátit svoji pulku

    1. na komentář reaguje maje — #6
    2. na komentář reaguje ifulinkaa — #7
    3. na komentář reaguje OlgaMarie — #9
    superkarma: 0 18.03.2011, 07:39:59
  27. avatar
    [4] Věrulinka [*]

    Sml15 snacha je zřejmě aktivní Sml31Sml15 a syn sračka Sml80, když nechá mámě od ní ubližovat, ale bohužel i takové případy se dějí.Sml31

    A co kdyby taky ostatní sourozenci tam přišli všichni udělat pořádek?Sml80

    Já to říkám takto, bývalo, je a bude, vždy se najde nelidská povaha člověka.

    superkarma: 1 18.03.2011, 07:39:11
  28. avatar
    [3] selinka [*]

    A proč nezasáhnou ostatní děti? "hele brácho, jednou je to tvoje máma, tak se postarej, jinak ti dám po čuni". Třeba.

    superkarma: 1 18.03.2011, 07:20:27
  29. avatar
    [2] maje [*]

    a co pohled od snachy? a nejlépe i od nějakého souseda, který by to viděl aspoň trochu objektivněji?Sml80Sml80

    superkarma: 0 18.03.2011, 07:08:59
  30. avatar
    [1] OlgaMarie [*]

    Neumím si představit, že bych seděla ve svém pokoji, vstoupila by snacha, vyndala  ze skříně žehličku a hodila ji po mně...Sml80

    Umím si představit, že by snacha v jejich místnosti žehlila, já bych si tam někde sedla a začala mlet pantem o tom, jak mizerně žehlí, až by snacha vypěnila a žehličku po mně vrhla. Hyena jedna bezcitná!Sml31

    superkarma: 2 18.03.2011, 07:02:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme