Bulvár

Lidi, neblbněte a recyklujte!

Veronika

Když se mladé a nadějné osobnosti kulturního života vyhrazují proti bezpráví ve společnosti a angažují v charitativních organizacích, působí to mnohdy trochu prvoplánově. Zdvižený prst, se kterým herečka, moderátorka a také modelka Veronika Petrová říká: „Lidi, neblbněte a recyklujte!“ ale takto nepůsobí.

V zajímavém rozhovoru s Veronikou jsem narazil na spoustu podnětných otázek, které ale vedou jen k jednomu řešení...

Máte nějaké domácí zvíře?
Mám dva pejsky. Jeden je můj vlastní a druhý je přítele. Můj je labrador Max, tedy Maxwell I., a přítelův je Kokrmut, kříženec kokršpaněla a malamuta, krásné spojení :), ten se jmenuje Jerry.

Jak spolu vycházejí?
Skvěle. Kokrmut byl kdysi pokousaný, tak je trochu nedůvěřivý, ale s Maxem je v pohodě. Když Max odjede se sestrou na chatu, tak spolu po návratu blbnou jako štěňata, a to je Jerrymu už jedenáct let.

Měla jste pejsky odmalička?
Bohužel ne, babička měla na chatě všelijaká zvířata: králíky, krůty, kachny, slepice... takže zvířátka mám ráda už od dětství, ale rodiče psa do paneláku nechtěli, což jsem chápala. Teď miluju to psí přivítání a vždy se na oba moc těším.

Na co konkrétně narážíte?
Jsem vždycky smutnější z toho, když slyším, že se vybíjejí tuleni, než když je třeba válka v Iráku - za tu si mohou lidé sami, i když samozřejmě bohužel ne všichni. Vůbec nechápu, proč se to děje, proč vybíjí tuleně, velryby a další zvířata. Hlavy států by se měly dohodnout a víc se nad tím zamyslet. Stále řeší pro mě nepříliš důležité věci, jako od kolikátého kilometru dálnice D1 musí být zimní pneumatiky, co zpoplatní, místo aby se řešily tyhle důležité věci. Vždyť musí každý vidět, že se tu děje něco špatného...

Veronika Petrová

Když jste se o tom tak rozmluvila, vy jste v nějakém ekologickém hnutí?
Nejsem, ale to neznamená, že to nevidím. Je to začátek konce, příroda není bezedná. Když se támhle kácí stromy a jinde vybíjí zvířata, tak se jednou příroda naštve... Nevím, každou chvíli čteme o nějakém zemětřesení, výbuch vulkánu, viz momentálně sopka na Islandu. Vždycky se to dělo, ale myslím, že ne v takové míře a každou chvíli: Vám to nepřijde podezřelé?

No dobře, ale co s tím ale člověk jako jednotlivec může udělat? Vždyť přece těžko ovlivním to, že někde vybíjí tuleně nebo kácí stromy...
Je to běh na dlouhou trať. Mělo by se začít u jedince, protože říkat si, že nic neovlivním, je alibismus. Každý může něco ovlivnit už jen tím, jak žije.

Jak to myslíte?
Každý může třídit odpad, neházet papír, sklo, plasty dohromady. Šetřit doma elektrikou, nemít pořád zapnuté spotřebiče, které zrovna nepoužíváte, zhasínat. Nebo určitě šetřit vodou apod. Prostě chovat se tak, aby byl náš svět hezčí.

VeronikaJak se vám líbí teorie, kterou propaguje prezident Klaus, že člověk na globální oteplování nemá vliv, že jde o přírodní cykly?
Asi na tom něco je, všichni víme, že byla například doba ledová... ale že by byl člověk mraveneček, který nic neovlivní, to si nemyslím. Lidi mají velkou moc a zodpovědnost. Určitě má smysl s tím něco dělat. Navíc kvůli nám vymírají zvířata a úplně zbytečně.

Dobře, a když se vrátím k tomu, o čem jsme mluvili předtím. Nepřijde vám, že jednotlivci jsou tak trochu demoralizovaní? Že to lidem prostě jedno, když vidí, že i špičky podobné věci neřeší?
Teď jste na to kápl! Chtělo by to zlepšit zákony, udělat ty velké kroky. To je základ. Někdo prostě začít musí a jediný člověk, kterého k tomu já jako jednotlivec dokážu přinutit, jsem já sama.

Souhlasíte s Veronikou? Je váš životní styl ohleduplný k přírodě? Recyklujete?

   
20.04.2010 - Rozhovory - autor: Jakub D. Kočí

Komentáře:

  1. avatar
    [25] Běla [*]

    Třídily jsme zodpovědně celá rodina,odpadu jsme měly pouze 1 pytel za měsíc a ten jsme na naše náklady odvezli na skládku proto jsme žádaly o snížení nebo zrušení poplatku za popelnice a jak jsme dopadly, musíme platit plnou částku, protože platíme za systém ,tak jsme omezily třídění.Protože nebudu platit za poloprázdnou popelnici ,na jedné straně chtějí abychom třídily a na druhé straně nevyjdou vstříc zákazníkům.

    superkarma: 0 21.04.2010, 21:08:08
  2. avatar
    [24] wich [*]

    gejša48 — #23 A že ve velkých městech lidé netřídí? Aha a co potom ty plně využívané kontejnery na tříděný odpad?Sml58

    superkarma: 0 21.04.2010, 17:20:48
  3. [23] gejša48 [*]

    Ano,už dlouho a myslím si že je to povinnost každého.Určitě každý člověk chce pro své potomky to nejlepší a recyklování je to nejlepší co můžeme udělat.Myslím  si ale že se tak děje na vesnicích nebo menších městechSml67gejša

    1. na komentář reaguje wich — #24
    superkarma: 0 20.04.2010, 22:17:25
  4. avatar
    [22] wich [*]

    Bébina — #20 Petrushe — #17 U nás tohle dělají Cikáni. Čím víc se přibližujete jejich obydlí (OV- Radvanice, Trnkovec...), tím větší bordel a to jen kousek od nás jsou technické služby, kde sbírají všechen odpad Sml22

    superkarma: 0 20.04.2010, 15:59:44
  5. avatar
    [21] wich [*]

    To mě onehdá vytočilo - snažíme se třídit z běžného odpadu plasty, papíry a lahve od vína. A nějaký idiot nám do popelnice hodil své flašky od pálenky, plastové flašky aj. Docela mě naštvalo, jak si to vůbec někdo může dovolit (každý RD má popelnici svou), když kontejnery na různé společné odpady jsou pár kroků a ještě hodí vše dohromady Sml31 Takže teď máme popelnici zase zpátky za plotem a přítel ji vystrčí jen, když čekáme popeláře Sml22

    superkarma: 0 20.04.2010, 15:56:44
  6. [20] Bébina [*]

    Petrushe — #17 Taky nechapu, jak nekdo muze vyhodit odpadky do prirody. Ale co nechapu vic, jak nekdo muze hazet odpadky na vlastni zahradu. Bohuzel to neni poprve, co jsem se setkala s tim, ze vidlaci si udelaji na zahrade smetiste, kam odhazuji vsechno vcetne skla.

    1. na komentář reaguje wich — #22
    superkarma: 0 20.04.2010, 15:51:02
  7. [19] Pálivka [*]

     Veronikou souhlasím. My doma třídíme odpad. Máme zvlášť koš na papíry, pak jeden na sklo a plastové lahve a pak jeden na vše ostatní. Když jsem nedávno odnášela právě tento tříděný odpad do kontejnerů, které máme asi 100 m od domu, tak soused se divil, kam že to nesu. Když jsem mu řekla, že třídíme odpad, tak tomu ani nechtěl věřit! Vše je v lidech. Hodně lidí je lhostejných ke svému okolí a to mě hrozně štve!

    superkarma: 0 20.04.2010, 15:38:49
  8. avatar
    [18] mio [*]

    TřídímeSml22 plasty, sklo, papír. Sice nám to třídění doma zabere víc místa, než všechno házet do 1 koše, ale nevím, proč netřídit, když máme kontejnery na tříděný odpad kousek od domu..a vždy mě může švácnout, když vidím obrovský pakl novin hozený do kontejneru pro směsný odpad, když asi tak o metr dál stojí přímo ten pro papírSml31

    superkarma: 0 20.04.2010, 15:31:36
  9. avatar
    [17] Petrushe [*]

    wich — #16 Ok Sml30 Já jen, že to byla reakce na příspěvek lleennyy, kdy psala pouze o tříděném odpadu a barevných kontejnerech...

    Jo, taky nemám ráda, když lidé vyhazují odpadky jinam, než by měli...ale za co bych zabíjela? Když 'lufťáci' jedou z chaty, dva kilometry od chaty otevřou dveře u auta, hodí pytel na pole a tím mají uklizeno...

    1. na komentář reaguje Bébina — #20
    2. na komentář reaguje wich — #22
    superkarma: 0 20.04.2010, 14:35:52
  10. avatar
    [16] wich [*]

    Petrushe — #14 V příspěvku hovořím o běžném komunálním odpadu a na to si každý platí svoji popelnici sám (měla jsem upřesnit Sml33).

    Lilinka — #15 Zkus podat žádost na obci o přivezení kontejnerů Sml22 Pro tyto záležitosti je speciální odbor na úřadě, my jsme tam řešili, když nás soused v zimě zamořoval plastovými výpary, už si bohužel nevzpomenu na přesný název. Když zapátráš, na něco přijdeš, stačí zaslat e-mail Sml33

    1. na komentář reaguje Petrushe — #17
    superkarma: 0 20.04.2010, 14:13:34
  11. avatar
    [15] Lilinka [*]

    Já třeba nemůžu pochopit, proč v naší vesnici máme kontejnery na plasty a sklo a na papír ne. Sml28 Tak se nechovám zodpovědně a házím ho do popelnice na běžný odpad. Kdybych aspoň nějaký kontejner potkávala cestou do práce, tak ty papíry naložím do auta a odvezu. Ale já nepotkávám. A nikam jinam specielně kvůli třídění autem nejezdím, to je pitomost.

    1. na komentář reaguje wich — #16
    superkarma: 0 20.04.2010, 13:16:50
  12. avatar
    [14] Petrushe [*]

    wich — #13 To jsi asi blbě pochopila, protože kontejnery na tříděný odpad nepatří nikomu a lidé na sídlišti si je neplatí, tudíž na ně nemají výhradní právo. Ta paní byla prostě jen tak nějak kráva.

    1. na komentář reaguje wich — #16
    superkarma: 1 20.04.2010, 12:53:10
  13. avatar
    [13] wich [*]

    Bébina — #10 Sml22 To taky donutí. A běda, když jsme jednou zapomněli, že ráno jedou popeláři, nepostavili jsme popelnici před plot a odjeli pracovat Sml57Sml57

    lleennaa — #12 Vůbec se paní nedivím. Na sídlišti, kde bydlí rodiče, byla běžná praxe, že lidé z osad RD v okolí si vozí své bordely do jejich popelnic a lidi z bloku už nemají kam odnášet. Popelnice si každý platí své Sml80

    1. na komentář reaguje Petrushe — #14
    superkarma: 0 20.04.2010, 12:47:42
  14. [12] lleennaa [*]

    Jistě každý ví, že ne za každým rohem stojí kontejnery na tříděný odpad. Vyprávěla mi kamarádka, jak po stěhování vezla odpad k nejbližším kontejnerům a poctivě házela co kam patřilo (papír, sklo,plast). Po chvíli na ni vyletěla nějaká dáma a začala na ni nadávat, cože si to dovoluje K NIM házet ten bordel...

    Já myslela, že když nemám možnost třídit odpad u svého vchodu, tak tu možnost dostanu u vedlejšího, ale asi jsem úplně blbá.

    1. na komentář reaguje wich — #13
    superkarma: 0 20.04.2010, 12:41:36
  15. avatar
    [11] OlgaMarie [*]

    S Veronikou lze souhlasit. Bohužel, dokud budou peníze na 1. místě, či-li dost velký zisk za úzkoprofilové zboží, nevyřeší vybíjení žádný zákon. Bude-li poptávka, bude nabídka!

    Mě vadí drzost firmy ASA, která má na kontejnerech pro tříděný odpad výzvu, kam máme volat, je-li plný a přitom vedle stojící kontejnery vyváží 2x týdně. Copak nevidí narvaný kontejner na papír, aby to ve firmě vyřídili? Ten telefon stejně nikdo nezvene a nezvedne a nezvedne!

    superkarma: 0 20.04.2010, 12:31:52
  16. [10] Bébina [*]

    Tridim poctive, protoze mam vlastni popelnici. Kdybych netridila, nemela bych v polovine tydne kam odpadky davat.

    1. na komentář reaguje wich — #13
    superkarma: 0 20.04.2010, 12:27:46
  17. [9] jastura [*]

    wich — #8 tak to jo, stejně mě to neodradilo, třídím stále.

    superkarma: 0 20.04.2010, 12:07:55
  18. avatar
    [8] wich [*]

    jastura — #6 Ten odpad se potom třídí na Ozu, takže takhle je možná "předtříděný" Sml80

    Směsný odpad hážeme do své popelnice, plasty a papír hážeme do kontejnerů na tříděný odpad, které máme pro naši čtvrť společné.

    1. na komentář reaguje jastura — #9
    superkarma: 0 20.04.2010, 11:46:02
  19. [7] 196944 [*]

    Sml16Já recykluji dostatečně. Třídím plasty, sklo, papír a biologický odpad, tzn, že do popelnice na směsný odpad toho moc nedám. Je ale paradox, že platím za "popelnice" úplně stejně, jako ten, kdo netřídí vůbec.

    superkarma: 0 20.04.2010, 11:35:58
  20. [6] jastura [*]

    Třídím plasty a papír od běžného odpadu. Jenže si nejsem jistá nakolik je to u nás efektivní. Asi 14 dní zpátky jsem se potkala u baráku s popelářema a hádejte co vyprazňovali do vozu kromě běžných popelnic na směsný odpad... i ty plasty....

    1. na komentář reaguje wich — #8
    superkarma: 0 20.04.2010, 10:56:02
  21. avatar
    [5] Petrushe [*]

    Pod to bych se podepsala...hlavně to, že každý musí začít u sebe, je veliká pravda. Lidi se pořád vymlouvají, že okolí to stejně nedělá, tak proč bych se namáhal. Takhle kouká první na souseda, soused na toho prvního a ani jeden kvůli tomu nezačne.

    Recykluju proto, že ta trocha 'práce' má význam, přebírám zodpovědnost za to, jak tu žiju, není mi to jedno...A pak z toho mám dobrý pocit.

    A musela jsem se smát, i když je mi z toho spíš do pláče...asi 14 dní zpět v Japonsku odmítli omezení lovení tuňáků, i když jich ubývá tak, že za pár let vymizí úplně, už teď je to dost kritické...prý je to jejich národní jídlo, jejich kuchyně se bez toho neobejde...!? Tak tomu říkám logika. Ještě pět let se budeme cpát tuňákem, no a pak...si najdeme jiné národní jídlo?? Sml43

    superkarma: 0 20.04.2010, 10:25:43
  22. [4] Bébina [*]

    Ferdas — #2 Jiste je to znamo, ze aby pitna voda pitnou zustala, musi byt urcity odber. Pokud dlouho stoji v trubkach, uz moc pitna neni. Takze nelze dost dobre mit potrubi pro pitnou vodu a uzitkovou, protoze te pitne by byl odber par litru denne a bud bys uz nepouzivala vodu pitnou, nebo bys stejne odtacela.

    superkarma: 0 20.04.2010, 10:18:33
  23. avatar
    [3] Klára Wimmerová [*]

    Já třídím, ale ať neblbnou technické služby, nebo kdo se o to stará, a vyváží ty kontejnery na tříděný odpad dřív než jednou za sto let, když už jsou plné a je dost velký problém do nich něco vůbec nacpat! Sml31

    superkarma: 0 20.04.2010, 09:55:32
  24. avatar
    [2] Ferdas [*]

    ... a hajzly splachujeme pitnou vodou...Sml80

    1. na komentář reaguje Bébina — #4
    superkarma: 0 20.04.2010, 08:44:37
  25. avatar
    [1] delfi.na [*]

    souhlasím ... je to divné, co se teď v přírodě děje, samé zemětřesení, potopy atd.. A tak se aspoň trošku snažím šetřit a plasty a sklo házet tam, kde se to má.

    superkarma: 0 20.04.2010, 08:40:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme