.

Lidé údajně zneužívají zrušení poplatků u lékaře

Novinky

Lidé údajně zneužívají zrušení poplatků u lékaře

Dočetli jsme se na zpravodajských serverech, že záchranářům raketově rostou počty výjezdů, ordinace praktických lékařů jsou přeplněné a na lůžková oddělení v nemocnicích se pacienti už nemohou vejít. Situace se začala měnit v lednu, kdy se poplatky zrušily, a tak zde lékaři vidí spojitost.

dok

Například pražské záchrance vzrostl počet denních výjezdů z dřívějších 250 na průměrně 350 a počet neklesá. Šéf pražské záchranky Zdeněk Schwarz navíc tlumočí slova lékařů, kteří zažívají i situace, kdy si lidé třeba jednou denně chodí jen tak pro jistotu změřit krevní tlak ke svému obvodnímu lékaři. K celé situaci by se mohla vyjádřit VZP, která zatím shromažďuje informace a dává dohromady statistiky, které uveřejní v létě.

Už jste se s přeplněnou čekárnou od začátku roku setkali? Myslíte si, že obnovení poplatků by mohlo pomoci situaci znovu uklidnit a zpřístupnit tak zdravotní péči hlavně těm, kteří ji potřebují nejvíce?

Více na:

   
29.04.2015 - Redakční novinky - autor: Kristina Vodičková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [77] rumcajs.tm [*]

    Matinea — #76Tinko, to byl enem takový vánek, jiného kecadla,tady nám pšenka nekvete

    superkarma: 0 01.05.2015, 11:43:56
  2. avatar
    [76] Matinea [*]

    rumcajs.tm — #75 aha, tak tady jsi...vystopovala jsem tě. Sml58

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #77
    superkarma: 0 30.04.2015, 20:15:51
  3. avatar
    [75] rumcajs.tm [*]

    Ahoj děvuchy. Vy mně tu neuznáte, bo já su enem na pleskoních,anebo pokecu.Moje hlášky, su tak torochu morbidní,anebo totálně dětské.Tož jak si ma upečete,tož si ma aj sežerte.Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Matinea — #76
    superkarma: 0 30.04.2015, 17:42:40
  4. [74] cilani [*]

    Mickey Mouse — #56nemůže? Můj obvoďák to ošéfované má, má objednávkový systém a pro neobjednané je tam jen v určitou dobu, pak smolík. I to ovlivní docházku k lékaři.. Sml80

    superkarma: 0 30.04.2015, 07:50:12
  5. avatar
    [73] denkas [*]

    rumcajs.tm — #71 Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 29.04.2015, 21:24:06
  6. avatar
    [72] kobližka [*]

    rumcajs.tm — #70 To byl fór,ta se nečerti,já už budu taky takhle dlouho s manželem A furt ráda Sml16

    superkarma: 1 29.04.2015, 20:46:05
  7. avatar
    [71] rumcajs.tm [*]

    kobližka — #69Po 46ti rokách Jebe ti s kym bych sa hádal

    1. na komentář reaguje denkas — #73
    superkarma: 1 29.04.2015, 19:54:37
  8. avatar
    [70] rumcajs.tm [*]

    kobližka — #69 Sml31

    1. na komentář reaguje kobližka — #72
    superkarma: 0 29.04.2015, 19:52:42
  9. avatar
    [69] kobližka [*]

    rumcajs.tm — #66 vyměň robu a bude ti dobře

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #70
    2. na komentář reaguje rumcajs.tm — #71
    superkarma: 0 29.04.2015, 19:45:33
  10. avatar
    [68] rumcajs.tm [*]

    chanahd — #67Já bych řek ,NIKDO

    superkarma: 1 29.04.2015, 19:09:25
  11. avatar
    [67] chanahd [*]

    cicinka — #36 S tím přeplatkem nad určitou částku to bylo všelijaké. Vím, že všechny léky se do té částky vůbec nezapočítávali. Takže to fungovalo jak kdy. Spíš se tedy nad tu částku nikdo nedostal, když se do toho nepočítali všechny léky. Nebo jen pár jedinců.

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #68
    superkarma: 2 29.04.2015, 19:06:05
  12. avatar
    [66] rumcajs.tm [*]

    kobližka — #65Koblížko, já ho mám taky, ale jak mně roba nasere tož ani atest nepomože.Víš co to s tlakem zrobi??Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje kobližka — #69
    superkarma: 2 29.04.2015, 18:41:09
  13. avatar
    [65] kobližka [*]

    gerda — #24 Mám tlakoměr s atestem a vím,jak se má měřit tlak,léčím se už skoro 30 let...

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #66
    superkarma: 0 29.04.2015, 18:22:33
  14. avatar
    [64] rumcajs.tm [*]

    gerda — #63Tak to máš pravdu.je to o 3000 víc.Sml52Sml52

    superkarma: 0 29.04.2015, 17:21:27
  15. avatar
    [63] gerda [*]

    rumcajs.tm — #61ty nemá nikdo, možná, když si manželé důchodci sečtou oba důchody dohromadySml52

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #64
    superkarma: 0 29.04.2015, 17:08:07
  16. avatar
    [62] denkas [*]

    gerda — #57 Přesně jako můj táta! nepil-ani pivo,nekouřil,pohyb mě.Nebyl tlustej,nepřejídal se.Nemarodil,jen jednou když se v práci opařil.V důchodu se odstěhovali na chalupu. Zahradničil,.. A v 68 měl mrtvici,kterou nepřežilSml80

    superkarma: 2 29.04.2015, 17:08:00
  17. avatar
    [61] rumcajs.tm [*]

    gerda — #46Nechci k tomu nic přidávat,abych nevířil hladiny adrenalinu. Já mám po přidání 10769Kč. mám poctivě odrobenych 43 roků,na mrazu,a dešti .z teho 26 roků, jako nejstarší pilař.Motorová pila mi zničila ruky,a páteř.Kde je těch 15 000?

    1. na komentář reaguje gerda — #63
    superkarma: 4 29.04.2015, 17:04:27

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] gerda [*]

    libuno — #55jo, a na kontroly k lékaři chodila, žádná preventivka nádor tlustého střeva neodhalila, měla falešně negativní testy.

    superkarma: 1 29.04.2015, 16:56:28
  2. avatar
    [59] rumcajs.tm [*]

    Mickey Mouse — #45Omlouvám se, chtěl sem napsat 90,a skočila tam nula navíc.V tom ale chybu nevidím.Až budeš mít ruky v hajzlu jak já,a slepy k tomu, tož pochopíš

    superkarma: 3 29.04.2015, 16:54:28
  3. avatar
    [58] gerda [*]

    Mickey Mouse — #56matně si vzpomínám, že naše praktická má na dveřích, že vezme jen určitý počet neobjednaných pacientů za hodinu. Což pokládám za rozumné, buďto se teda objednám - pokud nehoří - na konkrétní hodinu - anebo přijdu tak brzo, abych byla první. Fronty určitě nemá, ani po zrušení poplatků. Minule měla trošku víc pacientů, protože pracovala i za sousedního kolegu lékaře, co měl dovolenou. Ale i tak to zvládala za pomoci velmi schopné sestry dobře.

    superkarma: 1 29.04.2015, 16:38:12
  4. avatar
    [57] gerda [*]

    libuno — #55Hm, jdeš mi právě do rány. Maminka - nevykouřila jedinou cigaretu, nepila ani pivo. Vařila si čaje, jedla zdravě, masu moc nedala, uzeniny už vůbec. Pracovala v čistém prostředí v kanceláři, milovala výlety, turistiku, plavání, cyklistiku. Postavu měla stále pěknou, žádná nadváha, štíhlá, ale ne vychrtlá, tak akorát. Nikdy nemarodila, rýmu do nemocí nepočítám. Jednou měla zlomené zápěstí, když v šedesáti upadla při bruslení. Po nástupu do důchodu se s vervou vrhla na zahrádkaření, čili byla stále na vzduchu, jedla bio zeleninu. Bydlela na dobré adrese s nejlepším vzduchem ve městě. Přesto ji postihla rakovina, kterou se nepodařilo zvládnout žádnou léčbou. Co ty na to?Sml58

    1. na komentář reaguje denkas — #62
    superkarma: 3 29.04.2015, 16:33:43
  5. avatar
    [56] Mickey Mouse [*]

    cilani — #54 Lékař si to sám ošéfovat nemůže! Nemá jak. Musí přijmout každého. I když mu někdo chodí do ordinace každý den jen proto, aby si postěžoval, že ho "ty záda pořád bolí"... (přestože sám musí vědět, že to v jeho věku už lepší nebude).

    1. na komentář reaguje gerda — #58
    2. na komentář reaguje cilani — #74
    superkarma: 1 29.04.2015, 16:17:56
  6. [55] libuno [*]

    Já si počkám na informaci, která bude uveřejněna v létě.

    Nevím, proč byly poplatky zavedeny, posléze zrušeny. Tah našich vládních stran. Co se evidentně zdražuje je alkohol a cigarety. S tím naprosto souhlasím.

    Věřím, že spousta lidí si své nemoci nevymýšlí. Přesto jsem přesvědčena, že mnozí si za svůj zdravotní stav mohou sami. Přejídají se, jedí nezdravé potraviny, nehýbou se.

    Pokud občas sledujete dokumentární filmy, a já často, divím se, že lidé z džungle či pralesa netrpí nadváhou. Ano, oni také onemocní, ale vždy nějakou zavlečenou nemocí.

    Pohyb, zdravá strava, pozitivní myšlení. Možná, že ubyde tolik těch návštěv u lékaře.

    1. na komentář reaguje gerda — #57
    2. na komentář reaguje gerda — #60
    superkarma: 0 29.04.2015, 16:12:03
  7. [54] cilani [*]

    gerda — #53 taky to nepovažuji za chybu.. zbytečné chození k lékaři si může ten lékař ošéfovat sám, při troše snahy. Spíš jim vypadl příjem, tak volají způsobem, který bude vyslyšen nejsnáze..

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #56
    superkarma: 3 29.04.2015, 15:16:54
  8. avatar
    [53] gerda [*]

    No, tak pokud se vrátím k tomu, že zrušení poplatků u lékaře byla chyba, tak to rozhodně podle mého názoru pravda není. Pro nízkopříjmové skupiny, ve které jsem i já, je to zatěžující.

    1. na komentář reaguje cilani — #54
    superkarma: 4 29.04.2015, 15:15:07
  9. [52] cilani [*]

    gerda — #51 v mém okolí, kdo bere v práci 15tis čistého, je pracháč.. Důchodce, když má kolem 10 tis, je šťastný, jak se má dobře. Ano, můžou si lidi hledat lépe placenou práci ale... copak tady můžeme pracovat všichni jen v lukrativním oboru za vysoké peníze? By mě zajímalo, kdo by pak pekl chleba, uklízel ulice, vyvážel odpad a dělal všechnu tu nezbytnou, ale finančně podhodnocenou práci..

    superkarma: 3 29.04.2015, 15:09:26
  10. avatar
    [51] gerda [*]

    denkas — #49Kamarádka má 11 tisíc. Dělala na směny, noční a v chemičce. Ta je má zasloužené. Ale 15 tisíc? Zlatý vočiSml30

    1. na komentář reaguje cilani — #52
    superkarma: 3 29.04.2015, 15:05:03
  11. avatar
    [50] denkas [*]

    gerda — #47 Jo taky jak by tady u nás-co bydlim,mohli mít 15 tisíc důchod,když tu většinou ani těch 15 tisíc neberou.Sml80

    superkarma: 0 29.04.2015, 14:59:19
  12. avatar
    [49] denkas [*]

    gerda — #47 Taky neznám důchodce s 15 tisíciSml80Do těch 10 tisíc,to joSml22

    1. na komentář reaguje gerda — #51
    superkarma: 0 29.04.2015, 14:55:20
  13. avatar
    [48] denkas [*]

    gerda — #43 Třeba zapne topeníSml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 29.04.2015, 14:53:20
  14. avatar
    [47] gerda [*]

    Mickey Mouse — #45podotýkám, že ten český průměr je k smíchu, osobně neznám žádného, kdo by tohoto průměru dosáhl. Já přiznávám 9600, maminka měla taky tak. Po 40 letech práce a se středním vzděláním.

    1. na komentář reaguje denkas — #49
    2. na komentář reaguje denkas — #50
    superkarma: 0 29.04.2015, 14:53:12
  15. avatar
    [46] gerda [*]

    Mickey Mouse — #45tady jsem vyhrabala jakési srovnání

    http://www.novinky.cz/ekonomika/341350-typicky-cesky-duchodce-ma-prijem-15-tisic-mesicne-spocitali-v-bruselu.html

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #61
    superkarma: 0 29.04.2015, 14:51:13
  16. avatar
    [45] Mickey Mouse [*]

    rumcajs.tm — #40 Jakých 900Kč/den? Sml80 Bylo to 100Kč/den - což teda je levnější než ležet doma. Ale o poplatku za hospitalizaci se nebavím.

    Zatím jsem jen reagoval na to, že kdo nechodí k doktorovi každý druhý den, tak na těch poplatcích zas tolik nedá.

    A rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že 75% v ČR je chudých. NENÍ! Jen si tu každý definuje chudobu tak, aby si mohl stěžovat. V EU se definuje chudoba tak, že tam spadne cca 30% české populace, ale to proto, že se porovnávají s průměrnými příjmy, průměrným vybavením domácnosti a průměrnými úsporami v EU. To podle mne žádná chudoba není ani v porovnání s USA nebo Japonskem, což jsou hodně rozvinuté státy. A je to hodně nemorální pohled, když to porovnám s životními podmínkami v jihovýchodní Evropě (Rumunsko, Bulharsko, Černá Hora,...) O životě v Asii nebo Africe raději ani nemluvím. Takže zdejší důchodci jsou chudí, protože nemohou každý den na kafíčko do kavárny? Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #46
    2. na komentář reaguje gerda — #47
    3. na komentář reaguje rumcajs.tm — #59
    superkarma: 1 29.04.2015, 14:22:31
  17. avatar
    [44] rumcajs.tm [*]

    gerda — #43 Sml30 Ikdyž k doktorce nechodím,,,,zdá se mi to unfer

    superkarma: 0 29.04.2015, 13:16:11
  18. avatar
    [43] gerda [*]

    denkas — #41až nastanou pařáky, zas bude mít nabito. Pokud se tam teda drží chládek.Sml58

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #44
    2. na komentář reaguje denkas — #48
    superkarma: 0 29.04.2015, 13:08:11
  19. avatar
    [42] rumcajs.tm [*]

    denkas — #41 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 29.04.2015, 13:06:12
  20. avatar
    [41] denkas [*]

    Jo a u našeho lékaře se určitě nikdo nechodí vykecávat Sml30 On ani v zimě v čekárně netopí. Teď když nemá poplatky,tak možná už netopí i v ordinaci Sml30 Tam je čekárna věčně prázdná Sml80

    1. na komentář reaguje rumcajs.tm — #42
    2. na komentář reaguje gerda — #43
    superkarma: 0 29.04.2015, 12:51:35
  21. avatar
    [40] rumcajs.tm [*]

    Mickey Mouse — #27Miki, nemožu s tebou souhlasit.A věz, že mi to nedělá dobře.Dám ti příklad.! Kdybych vezl robu k doktorovi autobusem,Tak je to 4x 19Kč,což je 76Kč jen za autobus.Když ju vezu autem na plicní 2xza měsíc tak je to 320Kč za měsíc , plus nějakých 900Kčza léky za 3 měsíce.Já si nestěžuju,jen odmítám tvrzerní, že kdo je hodně nemocný, musí být v nemocnici,za 900 Kč denně.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #45
    superkarma: 4 29.04.2015, 12:46:55
  22. [39] cilani [*]

    gerda — #35noo, to jsem fakt nemohla nasimulovat, protože mě chtěly sestřičky nejprve poslat, ať jedu do vedlejšího města, kde je zubní pohotovost. Pak se tam spolu dohadovaly, že není možné, abych měla takhle napuchlou pusu z něčeho jiného, než ze zubů (sice jsem se třískla do tváře o roh, ale neměla jsem tam nic, než jen minimální odřeninu a tu napuchlinu, která stékala na bradu a stoupala až k obočí). Ale dopadlo to dobře, když to druhý den nařízli (první den to zkoušeli jen odsát stříkačkou, což se nepovedlo), tak to byla naprosto dokonalá úleva alespoň na pár hodin.. Sanitka mi přišla zbytečná, když jsem byla schopná se tam dopravit, sice to bylo nepříjemné, ale zase volat si rychlou, když neumírám, to jsem prostě nechtěla..

    superkarma: 0 29.04.2015, 12:45:58
  23. avatar
    [38] denkas [*]

    A ještě bych připoměla,že málokterý lékař řeší dva problémy najednou. A ještě když se k lékaři musí dojíždět,..Mě těch 30 korun nevytrhne,hlavně protože jsem vcelku zdravá. Ale kdo má zdravotní problémy,ten to rozhodně pocítí.

    superkarma: 1 29.04.2015, 12:42:06
  24. avatar
    [37] gerda [*]

    cicinka — #36s těmi přeplatky za léky se to má ovšem tak, že zaplatit za ně musíš okamžitě a vrací se to až pakSml30

    superkarma: 0 29.04.2015, 12:40:28
  25. avatar
    [36] cicinka [*]

    Když nad tím tak přemýšlím......nemyslím si, že lidi zrušení poplatků zneužívají. To ne Sml23 Ale zas je větší možnost si tam kdykoli zajít nepřemýšlet.

    Na druhou stranu byla snad ta možnost, že když člověk přeplatil víc jak 5000,- za rok, že se mu od pojišťoven něco vracelo. A taky soc. slabším se poplatky neúčtovaly. taky některé lékárny poplatek neúčtovaly. Myslím, že bylo na výběr.

    Ale spíš si to musíme srovnat všici ve své hlavě.

    Taky bych nejraději aby mně nic nebolelo, nikde nic nevadilo ap.

    1. na komentář reaguje gerda — #37
    2. na komentář reaguje chanahd — #67
    superkarma: 0 29.04.2015, 12:39:38
  26. avatar
    [35] gerda [*]

    cilani — #31to je strašný!!! Snad by měli posuzovat podle stavu pacienta, tohle jsi přece nemohla nasimulovat. Možná sis měla zavolat sanitku.Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #39
    superkarma: 1 29.04.2015, 12:32:14
  27. avatar
    [34] vladka321 [*]

    U naší obvodní lékařky jsou fronty a je jedno zda jsou poplatky, nejsou poplatky, jste objednaná, nebo objednaná nejste, jdete brzo ráno, nebo téměř před koncem pracovní doby. Prostě fronty jsou bez ohledu na cokoli.

    U odborného lékaře je člověk předem objednán a tak je zde zdržení jen v případně akutního lékařského zákroku, jehož se doktor musí účastnit na akutním příjmu. Pokud jsem k lékaři odbornému byla kdykoli poslána, tak jsem nikdy poplaky neplatila a stejně tak tomu bylo i v případě, kdy jsem na odborném pracovišti již byla zaregistrována. Platila jsem pouze v případě pravidelných půlročních kontrol, nikoli, když si mě lékař pozval na další specializované vyšetření, či na kontrolu působení léku, apod.

    superkarma: 0 29.04.2015, 12:30:04
  28. avatar
    [33] gerda [*]

    Pentlička — #30Pokaždé, když slyším klábosit lidi o nemocech, se mi otvírá kudla v kapse. Mně přijde dokonce až neslušné rozebírat své tělesné pochody takhle veřejně, bezohledné. A vůbec mě nezajímá, co komu přesně je. Nechci to slyšet, to je určeno pro uši lékaře, ne moje. Když není vyhnutí, odvádím hovor jinam. Mama trpěla od roku 2010 rakovinou se vším všudy, zemřela nám nedávno, 10. dubna měla pohřeb. Opravdu trpěla, absolvovala veškerou léčbu i s následky, ALE NIKDY JSEM JI NEPŘISTIHLA, ŽE SE O NEMOCI A LÉČBĚ RÁDA BAVÍ. Kupodivu jsme měly spoustu jiných témat a ona jiné zájmy - zahrada, dokud mohla, četba, když nemohla. Člověk se nestane někým jiným jen kvůli své nemoci.Sml80

    superkarma: 0 29.04.2015, 12:28:09
  29. [32] cilani [*]

    Mickey Mouse — #27víš, tvrdit, že někdomu několikrát za měsíc 30 kč díru do rozpočtu neudělá, je trochu krátkozraké a působí to, že jsi se nemusel nikdy rozhodovat, co zvolíš a na co máš. Některé léky jsou drahé, doplatky v součtu často neúnosné, léky přinášejí také často další zdr.problémy, protože ne vždy sednou a je tedy třeba lékaře navštívit opakovaně. K jedné nemoci se s vysokým věkem přidávají další a další. Lékaři často rádi předepisují nejrůznější léky, bez ohledu na to, jaké mají nežádoucí účinky, však na ně se dá zase něco dalšího.. Hrozně snadno se něco říká, ale realita je často jinde. Jako by důchodci a jiní neměli právo zajít si třeba do kavárny, nebo si udělat radost a měli povinnost vyvalit vše jen za doktory..

    superkarma: 5 29.04.2015, 12:16:39
  30. [31] cilani [*]

    gerda — #20noo, ale vem si, že jsem si v pátek večer rozbila tlamu,v sobotu jsem měla pusu zpuchlou, že jsem ji ani pořádně otevřít nemohla, ale na pohotovosti mě nejprve poslali koupit si lístek (tedy uhradit poplatek) a pak mě teprve nahlásili u lékaře. Jenže - peníze jsem měla všechny na účtě, kartu tam neberou, bankomat tam nebyl, každý krok byl děsně nepříjemný, jak to bylo napuchlé.. No, kdybych nepotkala známou, co mi půjčila, neošetřili by mě, jak to tak vypadá a pak bych večer musela rychlou zase zpět do nemocnice, protože otok se zhoršoval a nabýval dosti neobvyklých rozměrů.. I tak jsem téměř bydlela v mražáku, abych to vydržela..

    1. na komentář reaguje gerda — #35
    superkarma: 1 29.04.2015, 12:10:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme