Reklama

Češi mají největší zájem o služby masérů, kadeřnic, elektrikářů a služby tzv. hodinového manžela, tedy opraváře všeuměla.  Vyplývá to z přehledu nejvyhledávanějších služeb portálu Službomat.cz, který zprostředkovává služby pro veřejnost.

Podle ekonomických analytiků zájem o služby, ale současně hlavně o jejich bezplatné internetové zprostředkování roste s tím, jak rodinám ubývá volný čas a současně stoupá zájem využít jej spíše než zdlouhavým obcházením firem a hledáním řemeslníků především pro děti a sport.

tab

Podle ekonomických analytiků zájem o služby, ale současně hlavně o jejich bezplatné internetové zprostředkování roste s tím, jak rodinám ubývá volný čas a současně stoupá zájem využít jej spíše než zdlouhavým obcházením firem a hledáním řemeslníků především pro děti a sport.

Samostatně žijící ženy a senioři zase ocení nabídku služeb tzv. hodinového manžela, tedy opravářů se širokým spektrem schopností, kteří dokážou opravit v bytech prakticky cokoli v krátkých termínech. Služby nevyužívají jen mladí lidé, ale i senioři, kteří nemají šanci některé věci sami opravit a oceňují rychlé a snadno dostupné řešení.

Roste i zájem o služby psychologů a právníků, říká Václav Pláteník ze Službomatu, který poskytuje možnost najít a zajistit si velmi rychle na internetu požadované služby a od května tohoto roku na něm lidé provedli více než 100 tisíc vyhledávání.

Existence specializovaných portálů nabízejících služby osvědčených a prověřených firem reaguje na životní styl a technickou vybavenost českých domácností, potvrzuje Český statistický úřad. Za posledních pět let vzrostl počet domácností vybavených osobním počítačem o 1,1 milionu.Počítačtak vlastnily dvě třetiny domácností a téměř každá domácnost s počítačem byla zároveň i připojena k internetu, uvádí ČSÚ. Mezi nejčastější činnosti vykonávané na internetu patří posílání a přijímání e-mailů, čtení on-line zpráv, novin a časopisů, těsně následované vyhledáváním informací o zboží a službách (84 %).

Téměř třetina Čechů využila v roce 2012 internet k nákupu zboží či služeb.  O provoz specializovaných portálů nabízejících služby mají velký zájem i firmy. Jen za jediný měsíc se na Službomat obrátilo přes tři tisíce českých firem, říká jeho ředitel Vojtěch Lambert. Představují pro ně rychlé a prakticky bezproblémové spojení se zákazníky.