V Česku je trend ještě výraznější - nárůst zájemců o seznámení prostřednictvím seznamky nebo seznamovací aplikace je téměř 10%, neboť trend „singles“, kteří se chtějí usadit, se u nás oproti zahraničí projevil s několikaletým zpožděním. Za asistenci při hledání protějšku jsou Češi ochotni utratit průměrně až 11 tisíc korun. Jakým směrem se seznamovací byznys ubírá, podtrhuje i sociální síť Facebook, která oficiálně oznámila vývoj aplikace Dating.

Internetová seznamka s individuálním přístupem TvojeLáska.cz, rostoucí trend celého odvětví skutečně potvrzuje. „Rosteme meziročně o 15 %. Stále více lidí potřebuje se seznámením pomoci. Někdo volí ryze on-line seznamky, někteří seznamovací agentury. My jsme se rozhodli spojit obě tyto varianty v jednu. Kombinujeme to nejlepší z internetového seznámení - jako je rychlost, jednoduchost - s výhodami individuálního, privátního seznamování seznamovací agentury. Díky tomu můžeme například pomoci najít lásku i lidem s handicapem,“ říká Michal SněhotaTvojeLaska.cz a dodává: „Díky specializaci jsme dokonce nad průměrem trhu.“

Největší nárůst zájmu o seznámení je ve věkové kategorii 25 – 35 let. Tato kategorie dokonce každoročně roste téměř o čtvrtinu. Důvod je prostý – lidé se chtějí usadit a založit rodinu, bohužel příležitostí k seznámení mají stále méně. „A nejde jenom o množství příležitostí. Rostou také nároky na budoucího partnera a svoji úlohu sehrává i jakási ostražitost z předešlých zklamání,“ říká Sněhota. „Zklamání si k nám často klienti přinášejí ze seznamek na bázi mobilních aplikací. Nejde jen o to, že na schůzku přišel třeba někdo úplně jiný. Aplikace na randění totiž mění i představu o vztahu a lásce. Z neomezeného množství možností si žádná ze zúčastněných stran vlastně neumí ani vybrat. A tak zůstávají nadále sami – se svojí aplikací,“ uzavírá Sněhota.

Na základě aktuálního vývoje a technologického pokroku nelze ani předpokládat, že by se trend otočil. To potvrzují i zahraniční data. Celosvětově generuje seznamovací byznys obrat ve výši 1,4 miliardy dolarů. Během 4 let se očekává, že nárůst obratu vzroste o dalších 200 milionů dolarů.

Reklama