.

„Lidé mají sklon interiéry přehlcovat. Zbavte se zbytečností!“ radí bytová designérka

Domácnost

„Lidé mají sklon interiéry přehlcovat. Zbavte se zbytečností!“ radí bytová designérka

Můj dům, můj hrad. Úsloví, o kterém nelze ani v nejmenším pochybovat. Jak ale náš hrad zkrášlit, abychom se v něm cítili co nejlépe? Nejen o tom jsme si popovídali s bytovou designérkou Lenkou Mašlonkovou, která nám poradila, jak se držet módních trendů, které nezruinují náš rodinný rozpočet.

ccccLenko, existuje z hlediska bytového interiéru v českých domácnostech nešvar, se kterým se často setkáváte?
Samozřejmě. Je jich několik, ale asi nejčastěji se setkávám s tím, že lidé mají ve zvyku přehlcovat interiér – ať už dekoračními předměty, nebo předměty denní potřeby. Což je přirozené, ale interiér je pak velmi přeplněný a působí zbytečně těžkopádně. Proto bych každému doporučila, aby se například s každým jarním úklidem těchto předmětů zbavil a nechal svůj byt opět nadechnout.

Teď se zaměřme na naše ložnice. Existuje pravidlo, jak by v této místnosti měla být správně situována postel?
Základním pravidlem je, že pokud nám to dispozice interiéru dovolí, neměli bychom postel směřovat bezprostředně naproti dveřím a také zády k oknu, abychom během spánku nenarušovali pocit bezpečí a soukromí. Orientujte tedy postel tak, abyste leželi hlavou u zdi.Nicméně jsou interiéry, které nám toto nedovolí, a za svými zády máme okno, je třeba pracovat s okenními dekoracemi a látkami, které tento prostor takzvaně zateplí, či zamaskovat postel například baldachýnem.

ddd

Které barvy jsou v interiérech momentálně nejvíce trendy?
Je velmi důležité si interiér z hlediska barevných trendů rozdělit do dvou skupin. A to na základní barvy a pak právě barvy trendové. Základními barvami bychom měli interiér vybavit předměty, jejichž hodnota je nákladnější. Ať už se jedná o kuchyni, sedací soupravu, podlahu apod. V tomto směru jednoznačně vede bílá, smetanová, tmavohnědá, písková, terakotová. Zkrátka zemité a decentní barvy. K takto zvolenému základu pak volíme doplňky, jež náš byt ozvláštní. Jedná se především o látky a předměty, kterými zútulníme náš byt a jejichž pořizovací hodnota může být opravdu nízkonákladová.Mezi trendy barvy jarního a letního období patří letos barva Marsala odstín rudé, s hnědými odlesky,  měděná oranžová a světle šedá.Od chladné modré a zelené, které naprosto dominovaly minulý rok, se tedy přesouváme k teplejším odstínům. Velkým hitem jsou také betonové doplňky.

cccc

V posledních letech jsou velmi moderní barevné stropy, jak tento trend vnímáte?
Barevný strop svým klientům moc nedoporučuji, jelikož barva na stopě vám jej přiblíží, a můžeme se tak v klasických bytech cítit velmi klaustrofobicky. Pokud se jedná o vysoký strop, můžeme zvolit barvu, která nám ho opticky přiblíží, ale v klasických bytech jednoznačně preferuji bílou barvu, která je neutrální, a pokud chceme barevnost, pak hlavně na stěnách.

ccc

Lenko, věnujete se také takzvanému HomeStagingu. Oč se jedná?
HomeStaging je příprava a úpravy domu či bytu pro prodej nebo pronájem na realitním trhu. Jeho cílem je, aby se byt či nemovitost jevila co nejatraktivněji pro co nejvyšší počet potenciálních zájemců o koupi. Radím tedy klientům, jak svůj byt upravit tak, aby byl odosobněný, ale také ukázal přednosti jeho jednotlivých částí. Obvykle stačí jen vhodně zvolit dekoraci - drobné předměty jako polštáře na pohovce, květiny, obrazy a další bytové doplňky toho umí opravdu mnoho.

ddd

Kuchyň před HomeStagingem

A jaké jsou vaše výsledné zkušenosti?
Jen ty nejlepší! Byty či nemovitosti, u kterých byl tento koncept použit, vypadají v nabídce realitních kanceláří velmi zachovale, udržovaně a v dobré péči, čímž přilákají širší spektrum potenciálních kupců. Proto všem, kteří by rádi prodali svůj byt či dům, radím, aby HomeStaging využili.

ccc

Kuchyň po HomeStagingu

Lenko, děkujeme za rozhovor.

Pokud byste se chtěli o práci Lenky Mašlonkové dozvědět více, navštivte její stránky: www.dl-design.cz

Čtěte také:

   
19.05.2015 - Dům a byt - autor: Veronika Pavlíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [41] Eva_CZ [*]

    1anicka — #40Sml79Sml79Sml79Sml79

    superkarma: 0 22.05.2015, 14:47:11
  2. [40] 1anicka [*]

    Ten horní byt je teplí,spodní studený.moderna se mi vůbec nelíbí

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #41
    superkarma: 0 22.05.2015, 11:48:47
  3. avatar
    [39] peetrax [*]

    Mickey Mouse — #23 inu, sto lidí, sto chutí. Říct o něčím bydlení, jen proto, že je jiné, než něčí vkus, že je hnusné, může jen arogantní Sml56. Sml24 Ale ty to máš všechno nejlepší, my víme... Sml79

    superkarma: 2 19.05.2015, 21:27:40
  4. avatar
    [38] Blueberry [*]

    v.poho — #37 Protoze by nechali na policce hrnicky z dovolene Sml30.

    superkarma: 0 19.05.2015, 20:38:24
  5. avatar
    [37] v.poho [*]

    chanahd — #35, kobližka — #36Lidi nemají fantazii a už vůbec ne prostorové vidění. Mně je to třeba jedno, co na fotkách nebo při prohlídce nabízeného bytu je, na to vůbec nejsem zvědavá. Vybírám místo, jak jsou rozložené místnosti, světlo, rozměry a jestli byt popř. půjde předělat na to, co bych chtěla. A pak, jestli je dobře nastavená cena.Sml57

    No a už jsem postupně koupila 3 byty a u pár jsem dělala poradní hlas a všechny jsou lukrativní a v případě potřeby dobře prodejné dál. Žádný homestaging by mě sám o sobě o koupi fakt nepřesvědčil.

    Na druhou stranu je pravda, že to vypadá na první pohled líp, prostorněji a vzdušněji a kdo nemá fantazii, nechá se lehčeji oblbnout. Jen nechápu, proč si to lidi neuklidí sami. Sml80 pro mě je homestaging další zbytečná služba, za kterou nevím, proč bych platila.

    1. na komentář reaguje Blueberry — #38
    superkarma: 1 19.05.2015, 19:59:08
  6. avatar
    [36] kobližka [*]

    chanahd — #35 Řekla bych,že to není pravda - první dojem je vždycky důležitý a ten mám z nabízených fotek.Takže ano,je velmi důležité,jak na nabízený byt vyfocený!

    1. na komentář reaguje v.poho — #37
    superkarma: 0 19.05.2015, 19:36:03
  7. avatar
    [35] chanahd [*]

    Kdybych kupovala byt, tak je mi vlastně jedno, zda tam nějaké serepetičky jsou či ne. Počítám, že jen dle fotek člověk nekoupí, ale stejně se půjde podívat. A navíc tam ty zbytečnosti samozřejmě pak nebudou, ale vezme si je s sebou původní majitel. Takže opravdu by mi bylo fuk, zda se linka vyfotí se spotřebiči nebo prázdná.

    Navíc ve fotce před a po nejsou důležité věci na lince, ale spíš úhel focení - že ta spodní kuchyně na fotce vypadá větší, jak je vidět i celý stůl...

    Ta horní fotka - i kdyby linka byla prázdná, vypadá kuchyň malá. V tom vidím jediný rozdíl.

    1. na komentář reaguje kobližka — #36
    2. na komentář reaguje v.poho — #37
    superkarma: 2 19.05.2015, 18:42:40
  8. avatar
    [34] Eva_CZ [*]

    Blueberry — #33Sml67

    superkarma: 0 19.05.2015, 17:51:07
  9. avatar
    [33] Blueberry [*]

    Ten byt vyfoceny s horni kuchyni bych v zivote nekoupila. Ten s tou spodni ano. A to je magie homestaging. Taky bych Dane doporucila, aby do toho sla. Ma vkus!

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #34
    superkarma: 0 19.05.2015, 16:49:25
  10. avatar
    [32] Eva_CZ [*]

    kuželka — #31Sml23 to neni uklid. To je priprava nemovitosti pro prodej, design.

    superkarma: 1 19.05.2015, 15:40:43
  11. avatar
    [31] kuželka [*]

    řeřicha — #15 HomeStaging je de facto úklid Sml30 Ale v těch poličkách na konci linky bych něco hezkého nechala!!! Třeba sbírku hrníčků z cest ...

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #32
    superkarma: 0 19.05.2015, 15:20:45

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Eva_CZ [*]

    Lethe a ostatni - to neni o tom, jaky byt VY mate rady, to je o tom, jaky byt se proda. Proda se vetsinou ten neutralne vymalovan a prazdny, aby tam byl prostor pro fantazii a nebyly tam rusive momenty. Kazdy ma jiny vkus.

    superkarma: 2 19.05.2015, 13:59:08
  2. avatar
    [29] Eva_CZ [*]

    Dana Haklová — #21 a do ty ,,novy vizaze" bytu ci domu se kolikrat strcej nemaly prachy, ale pak se to proda mnohem draz. Sml22

    superkarma: 0 19.05.2015, 13:55:10
  3. avatar
    [28] Eva_CZ [*]

    Dana Haklová — #21 tady tuhle praci dela realitak spojenej s designerem. A prodavaji o sto sest. Jestli mas talent - a Ty mas talent - proc tu praci nedelas? Spoj se s nejakym realitratek a spolupracujte! Kdyz na ty prodeje bytu a domu koukam, trcej tam mesice, roky, pak se jde s cenou dolu atd. Sml80

    superkarma: 0 19.05.2015, 13:54:12
  4. avatar
    [27] monyk [*]

    murat — #26 U nas doma prehlcuji hlavne nase dve deti a dve fenky Sml30. A protoze je to jejich domov a jsme tam takhle stastni a spokojeni, tak at si prehlcuji jak chteji. Pokud me popadne silenstvi typu, dnes to tu chci mit jak ze zurnalu , tak vse dukladne uklidim. Pak se tim pohledem pokocham, v pripade ze bych musela prodavat dum bych si to i nafotila a pak tam vpustim tu nasi bandu zahlcovacuSml52.

    superkarma: 1 19.05.2015, 13:27:15
  5. [26] murat [*]

    Já si to doma klidně můžu přehlcovat jak chci, když se mi to líbí a ty věci kolem mi dělají radost a ke spoustě z nich mám jakýsi vztah a spoustu vzpomínek. Neosobní pokoje jak z časopisu nejsou nic pro mě.

    1. na komentář reaguje monyk — #27
    superkarma: 6 19.05.2015, 11:14:52
  6. avatar
    [25] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #23 Souhlas Sml22Sml67

    superkarma: 0 19.05.2015, 11:03:06
  7. avatar
    [24] Mickey Mouse [*]

    Mickey Mouse — #23 Sml31 velkévěk = ... velké místnosti si člověk...

    superkarma: 0 19.05.2015, 10:50:45
  8. avatar
    [23] Mickey Mouse [*]

    Doma opravdu nesnesu vršení věcí na každou volnou plochu. I ve velkévěk připadá, že se do ní nevejde! Mám rád vzdušné interiéry, kde to "teplo" domova dělá jen několik detailů a věcí, které používám každý den. Fakt je hnus, když má někdo místo bytu výstavní galerii, kde mu na každém centimetru čtverečním leží nějaká zbytečnost. Hlavně když jsou to stejně věci, na které se jen celý rok práší a nikdo je nepotřebuje (nebo jen jednou za uherský rok).

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #24
    2. na komentář reaguje kobližka — #25
    3. na komentář reaguje peetrax — #39
    superkarma: 3 19.05.2015, 10:49:32
  9. avatar
    [22] Avosanaj [*]

    Sml16 každý má svůj vlastnístyl a záleží na mnoha faktorech situování bytu a taky je to o financích bohužel

    superkarma: 3 19.05.2015, 10:20:07
  10. [21] Dana Haklová [*]

    Tuhle práci bych chtěla dělatSml22

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #28
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #29
    superkarma: 1 19.05.2015, 10:16:41
  11. [20] Rikina [*]

    řeřicha — #15 to je účel - má to vypadat, jako by tam nikdo nebydlel. Je to fotka na prodej bytu, takže je to tak schválně upraveno. Což je v článku napsáno.

    superkarma: 0 19.05.2015, 09:58:06
  12. avatar
    [19] Suzanne [*]

    Pajinka — #18To je kuchyň upravená pro fotku, která je určená pro nabídku k prodeji.

    superkarma: 0 19.05.2015, 09:40:11
  13. avatar
    [18] Pajinka [*]

    nechápu, na co pak je skříňka bez dvířek v rohu, když má být prázdná, aby kuchyň vypadala "in" Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #19
    superkarma: 1 19.05.2015, 09:35:59
  14. avatar
    [17] kobližka [*]

    Neříkám,že se mě líbí byty sterilní,vypadající jako laboratoř,ale zovna tak nemám ráda interiéry naprosto přeplněné a nadupané věcmi.Pominu různé sošky a miliony hrníčků,či jiných tretek,které jsou dobré akorát tak na utírání prachu,ale mít v kuchyni vystavené všechny spotřebiče mi přijde krajně nepraktické.Už kvůli usazování mastné špíny.Tohle teda není můj styl.Zabydlenost ano,ale hlavně místo,světlo a pocit,že se nemusím prodit přebytem nábytku a dekorací.Nedávno jsme byli u známých a tolik tretek a obrázků na zdi jsem už dlouho neviděla.Poměrně mladí lidé a na zdi není 10cm volných.Všude něco visí.Já měla pocit,že se mi tam špatně dýchá.

    Eva_Fl — #6 V tomhle máš svatou pravdu.Poznala jsem to,když jsme prodávali dům a následně kupovali byt.Na ten prodej jsme měli výbornou makléřku,která fotila zcela profesionálně,ale co jsme viděli na fotkách,když jsme sháněli byt,z toho by se jednomu zvednul kufr.Plný odpadkový koš,v koupeně odrbaná krabice s pracím práškem,kýbl s hadrem na podlahu a koště,obýváku jeden spletenec kabelů a žehlicí prkno....

    superkarma: 0 19.05.2015, 09:35:40
  15. avatar
    [16] Léthé [*]

    Suzanne — #14Přesně takSml22. Na hotelech beru jakýkoliv interiér. Často se mi ty interiéry i líbí, přesto že to není podle mého ne/vkusu. A právě tam vždy zjišťuji, že v těch "cizích" interiérech bych se nikdy nemohla cítit jako doma. Takže pokaždé po návratu domů vyslovuji tu klasickou větu….všude dobře, doma nejlépe. A zaharaburdit malý panelákový byt nedá až takovou práciSml30.

    superkarma: 1 19.05.2015, 08:57:43
  16. avatar
    [15] řeřicha [*]

    ta druhá kuchyň vypadá jako by tam nikdo nebydlel...je to studený a prázdný...

    1. na komentář reaguje Rikina — #20
    2. na komentář reaguje kuželka — #31
    superkarma: 1 19.05.2015, 08:47:13
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    Moc se mi líbí ta šedá ložnice na prvním obrázku. Občas takový interiér je někde v hotelu, tak si to vždycky užiju. Doma bych to takhle načančané asi neudržela Sml30

    Mně osobně taky víc vyhovuje prázdnější interiér a větší prostor, ale moc mi to nevychází, vždycky to něčím zanosíme Sml22

    1. na komentář reaguje Léthé — #16
    superkarma: 0 19.05.2015, 08:43:33
  18. avatar
    [13] Léthé [*]

    Cituji; "Můj dům, můj hrad. Úsloví, o kterém nelze ani v nejmenším pochybovat. Jak ale náš hrad zkrášlit, abychom se v něm cítili co nejlépe?"

    Takže jakýpak nešvar ? Každá byt vypovídá o jeho majiteli. Takže jdete do háje ze všeobecnými radami. Každý to má rád jinak, takže někdo rád přehlcuje, nalepí si na strop třeba ho*no a někdo rád žije v krematoriu, nebo v bytě pro reklamu realitní společnosti. A o tom to je. Já miluji svoje serepetičky a nevyhodila bych nic...tedy pouze nějakou bytovou designérku, která by mi do toho chtěla kecatSml8.

    superkarma: 4 19.05.2015, 08:33:06
  19. avatar
    [12] Pentlička [*]

    Nelíbí se mi dnešní moderní minimalismus. Holé stěny, jedna malá skříňka a jedna polička, kde je jedna dyzajnová váza za 60 000,- - brrr! Mám ráda útulný, zabydlený byt, samozřejmě že ne zas přecpaný blbostma. Něco jiného je, když se byt prezentuje na prodej, to by se mělo všecko rušivé uklidit, aby vynikl byt a ne jeho zařízení. Ale bydlet v tom, to ne!

    superkarma: 0 19.05.2015, 08:19:44
  20. [11] Rikina [*]

    Eva_Fl — #6 To tak blbě nafotí kolikrát agent realitky - když jsem prodávala byt, tak jsem si musela udělat vlastní fotky a toho chlapa doslova dokopat, aby je v inzerátu použil, protože on byl neprosto neschopný něco normálně vyfotit - jeho fotky vypadaly, že prodávám temný tunel. Měl talent vybrat ten nejhorší možný záběr. Taky to neprodal a musela jsem mu po čase vypovědět smlouvu a najít si jiného, schopnějšího.

    superkarma: 1 19.05.2015, 07:44:20
  21. [10] Rikina [*]

    Tak samozřejmě že když byt fotím za účelem prodeje, tak všechny věci dám pryč, a fotím to tak, aby to trošku vypadalo - zájemce o byt nezajímá, co mám normálně na kuchyňské lince, s tím si to přece kupovat nebude, ten potřebuje vidět celkově interiér, kde je okno, dveře, jak je to prostorově uspořádáno, a nejlíp, když tam ani není moc nábytku, pokud se neprodává už zařízený byt. Sml80 To jsem netušila, že na něco takového si lidi najmou člověka, aby provedl "homestaging" - na to snad stačí prostá úvaha a kýbl a hadr, aby člověk poklidil. Sml57

    superkarma: 0 19.05.2015, 07:41:09
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    assaly — #8taky mám radši byt, kde to žije, než sterilní pitevnu.

    superkarma: 2 19.05.2015, 07:01:31
  23. [8] assaly [*]

    chce to zlatou střední cestu, aby se dobře bydlelo a abych při vaření kávy nemusela přestavět kuchyň. Je fajn všechno uklidit ale taky kam? ta linka nevypadá tak velká aby všechno včetně nádobí nacpali dovnitř. varná konvice prostě musí být při ruce Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #9
    superkarma: 0 19.05.2015, 06:48:22
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    první fotka mi přijde jako interiér krematoria. Z našeho bytu by paní dyzajnérka chytla osypky, ale rozhodně je útulnější.

    superkarma: 0 19.05.2015, 06:09:29
  25. avatar
    [6] Eva_CZ [*]

    Pokud jsem teda pochopila spravne, spodni fotka je byt urceny na prodej! A s tim velice souhlasim, protoze hledame bydleni. No to je sileny! Lidi foti sve odporne vymalovane preplnene pribytky, proc se s nekym neporadi? V zivote to neprodaji, ani nepronajmou! Pokud chci neco prodat, musi to vypadat lakave . Dalsi problem ceskych kutilskych rodin je, ze kdyz uz nahodou je byt prostorny a podle mych predstav, totalne to zazdi obklady v koupelne, ruzove vymalovano apod. DREVENE obklady, taky otresny.... Jak v putyce Na ruzku.

    1. na komentář reaguje Rikina — #11
    2. na komentář reaguje kobližka — #17
    superkarma: 2 19.05.2015, 02:44:11
  26. avatar
    [5] vladka321 [*]

    Když já si ani neumím nějak představit, že začnu vařit a celou zadní část linky budu mít něčím obsazenou. A nyní se mi to všechno oblemcá, anebo se to vždy uklízí? Tak to musí být větší zdržovačka, než to prostě na té lince nemít Sml80 Ale ta vyklizená police je vážně přeháňka, to uznávám a také je potřeba opravdu někde mít ty přístroje na nápoje. Konvici rozhodně a když jsou děti, tak i nějaké to udělátko na dobré vodičky margot — #3

    superkarma: 0 19.05.2015, 01:57:17
  27. avatar
    [4] margot [*]

    prostě na palici - už se vidím, jak při každým hrnku kafe tahám odněkud rychlovarku, sodastream nepoužiju, protože bude taky pěkně schovanej... tím asi soutěž "hledej 10 rozdílů" končí, brouSml24

    superkarma: 0 19.05.2015, 01:07:27
  28. avatar
    [3] margot [*]

    teda nejsem žádnej bordelář a všechno má u mě svoje přesně vymezené místo jinak z toho mám cuky a pomalu ani nespím - ale mít uklizeno tak, až to vypadá, že tam nikdo nebydlí, to je nějakej další level... kdybych přišla dom a uviděla něco podobného poslednímu obrázku, tak jsem v šoku, že mě někdo vykradl a bral sakumprásk všechno. až na ten nábytek tedaSml57

    1. na komentář reaguje vladka321 — #5
    superkarma: 2 19.05.2015, 01:03:21
  29. avatar
    [2] vladka321 [*]

    llkacaba — #1Tak to já zase mám ráda prázdné plochy. Zrovna na lince moc věcí vypadá až neuklizeně. Vše má své místo, tak to vždy říkám dětem a tím nyní nemyslím vše schovat, ale prostě uklidit, kam patří. A ne jen zastrčit, popostrčit, či dát do prázdného rohu - brr, z toho mám až husinu Sml58

    superkarma: 2 19.05.2015, 00:57:33
  30. [1] llkacaba [*]

    Ten dnešní trend,prázdno,neůtulno a studeno neni nic pro mě.

    1. na komentář reaguje vladka321 — #2
    superkarma: 0 19.05.2015, 00:48:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme