.

Libuše se ptá, proč se děti rozhodly nechat pokřtít

Novinky

Libuše se ptá, proč se děti rozhodly nechat pokřtít

Teď tu máme příspěvek na jiné, velmi zajímavé téma. A já myslím, že je v dnešní době i docela aktuální - víra, náboženství, chození do kostela, křest a tak dál. Napsala nám o něm i čtenářka Libuše, která se vás ptá na názor. Napíšete jí?

Náboženství - být součástí, či nebýt?

Vážená redakce, milí přátelé, všichni příznivci ženy-in,

již minimálně dva roky řeším následující situaci.

Ale popořádku. Moji i mého manžela prarodiče byli křtěni, samozřejmě i rodiče. My dva, narozeni v 50. letech jsme křtěni nebyli. A teď řešíme dilema.

Naše děti se najednou rozhodly, že díky svým protějškům se nechají pokřtít. Syn v pravoslavné církvi, dcera v římskokatolické církvi. Kde jsme udělali chybu ve výchově, či snad posun k něčemu kladnému? Doma se o tom bavíme minimálně dvakrát týdně. Co člověka něco někam posouvá! Realita, či snad přesvědčení? Já, ani můj manžel nevíme nic.

Pamatuji na své babičky a dědečky, na rodiče, nikdy nikdo neřešil křest. Nikdo nikdy nechodil do kostela. A teď toto.

Dnes, po více jak roce po křtu mého syna na Ukrajině, bude dcera v Praze pokřtěna. Vím, že každou neděli chodí (musí) se jít pomodlit.

Nemyslím si, že to není správné, jen by mě zajímalo, zda je to v dnešní době moderní, nebo že někdo hledá nějaký ideál.

A už teď se omlouvám, nepatřím mezi netolerantní, jen mě zajímá, jak se na to díváte vy. Neřeším nic, děti jsou velké, je to jen na nich.

Děkuji Libuše

Pozn. red.: Text neprošel redakční korekturou.


Milá Libuše,

věřící ani pokřtěná nejsem, takže to nechápu, ale taky nejsem netolerantní, ať si každý dělá, co chce. Hlavně s tímhle se nedá nic dělat. Někteří lidé asi musí patřit k nějaké skupině, mají pocit, že je tam jejich místo. Aspoň tak mi to kdysi říkala moje kamarádka, která se taky nechala pokřtít, když jí bylo asi devatenáct. A já ji dodnes nechápu.

Moc děkuju za příspěvek a přeju hezký den,

Lucka

   
22.04.2014 - Čtenářské příspěvky - autor: Lucie Paličková

Komentáře:

  1. [26] MaVy [*]

    MaVy — #23 pardon vypadla mi poznámka,že takových věřících je nás vícSml16,odesílám dřív než dopisuji,a přijdu na to až po nějaké době,pardon

    superkarma: 0 22.04.2014, 23:24:57
  2. avatar
    [25] Barbucháč [*]

    hopsmops — #19 Sml52 jasně, až na ten islám, je to náboženství OKSml24

    superkarma: 0 22.04.2014, 20:23:09
  3. avatar
    [24] OlgaMarie [*]

    paníliška — #20 Před přijetím svátosti křtu je povinnost účastnit se bohoslužeb, je to součást přípravy k určité změně v životě.

    superkarma: 0 22.04.2014, 20:09:26
  4. [23] MaVy [*]

    to je děsnéSml15,co by na tom mnělo být špatného?pokud jsou věřící,tak at se pokřtít nechají, nechápu vadí Vám,že jsou věřící a tudíž je předpoklad,že budou žít poměrně morální slušný život?nebo si vyčítáte,že jste je pokřtít nenechala?podle mne je lépe křtít člověka,který se pro to samostatně rozhodl,než nemluvně,takže toto si nevyčítejte,nebo si říkáte,že jste udělala chybu v tom,že začali věřit v Boha?na tom není nic špatného,já v Něj také věřímSml16

    1. na komentář reaguje MaVy — #26
    superkarma: 3 22.04.2014, 18:02:29
  5. [22] dadma [*]

    Lukáš Čejka — #21 Tak humanismus jsem neměla zrovna na mysli.Jsem pro svobodu lidí, ochrany jednotlivce i lepší postavení znevýhodněných lidí.....a myslím, že bych takhle mohla pokračovat dále,ale zde je to možná v opačném gardu,že je dobro někdy zneužíváno.

    superkarma: 0 22.04.2014, 17:49:18
  6. avatar
    [21] Lukáš Čejka [*]

    dadma — #17 Sml22 treba takovy humanismus, ten je jen pro otrle Sml54

    1. na komentář reaguje dadma — #22
    superkarma: 2 22.04.2014, 14:35:55
  7. avatar
    [20] paníliška [*]

    Když jsi tak tolernantní a nic neřešíš, proč píšeš na ženský magazín a ptáš se, kde jsi udělala chybu ve výchově? Proč píšeš, že dcera MUSÍ chodit na bohoslužby?

    Víra v Boha není až tak otázkou výchovy a pokud v něj věřím, je pro mě samozřejmostí chodit do shromáždění. A představ si, nikdo mě nenutí, prostě chci. Jaké máš vztahy se svými dětmi? Bavila ses s nimi o tom, čemu a proč věří? Myslím, že nejlíp by Ti na to odpověděla ony samy. A nezapomeň, že jde stále o Tvé děti.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #24
    superkarma: 1 22.04.2014, 14:33:08
  8. [19] hopsmops [*]

    gerda — #18 to je správný názor,pod to se podepisuju i já, pokud nejdou k islámu, je to dobré

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #25
    superkarma: 1 22.04.2014, 13:31:11
  9. avatar
    [18] gerda [*]

    Mají to lidi starosti...já děti pokřtít nenechala kvůli tomu, aby se později mohly samy rozhodnout, jestli jo anebo ne. Tak, jako je nekontroluju (jsou dávno dospělí) v jiných záležitostech, je nebudu kontrolovat ani ovlivňovat ve věci náboženství. Zatím, pokud vím, jsou bez vyznání.Sml80 A kdyby ne, je to pořád jejich věc a jsou to pořád moje děti.

    1. na komentář reaguje hopsmops — #19
    superkarma: 4 22.04.2014, 13:28:23
  10. [17] dadma [*]

    Já sama tomu nerozumím ,nejsem křtěná a ani věřící.Moji rodiče byli pokřtěni i sestry,ale do kostela nikdy nechodili. Prostě to tak dříve bylo zavedeno,že u všeho musel být pan farář.Za dob socialismu,byli faráři upozaděni a děti křtili asi pouze lidé  ,kteří byli opravdu věřící.Třeba můj manžel pokřtěný je.

    Je mě jedno ,ať si každý věří v co chce, když mu to pomáhá,ale nejsem pro dogma.Všechny víry i -izmy, když jsou radikální jsou zhoubné.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #21
    superkarma: 0 22.04.2014, 13:19:29
  11. [16] Elis19 [*]

    Pavla_b — #13 Tak to beruSml59

    superkarma: 0 22.04.2014, 13:08:32
  12. avatar
    [15] streamline [*]

    tento příspěvek moc nechápu...:-/ Když autorka nic neřeší - děti jsou velké a je to na nich, tak proč se rouhá otázkami typu, kde nastala chyba ve výchově?... Myslím si, že otázka náboženství nemá naprosto nic společného s moderností... Myslím si, že pokud je dítě vychováváno v ateistické rodině a v dospělosti se začne zajímat o náboženství a chce jej i vyznávat, tak není divu, že se chce nechat pokřtít...Sml80

    superkarma: 2 22.04.2014, 12:58:08
  13. [14] jarpejska584 [*]

    jejda, já nevím, proč to tak řešíte?

     Já si myslím, že je to normální v dnešní době ..

     kolik lidí přijme partnerovu víru a divíme se tomu jen tady, v ČR.

    superkarma: 0 22.04.2014, 12:56:47
  14. [13] Pavla_b [*]

    kaataa — #8 Elis19 — #7  děvčata...to byla reakce na super příspěvek Tory..

    Ironie, samozřejmě...

    1. na komentář reaguje Elis19 — #16
    superkarma: 0 22.04.2014, 12:47:39
  15. avatar
    [12] Pentlička [*]

    Souhlasím s Moulou, že Libuše by se měla v prvé řadě zeptat svých dětí, nebo ještě lépe, pokud mají s dětmi normální vztahy, už dávno by jí o svém rozhodnutí řekly. Jinak vím, že v naší ateistické České republice je to velmi divné rozhodnutí, ale je spousta lidí, kterým nestačí žít jen ten svůj přízemní materiální život a cítí nějaký duchovní přesah. Někdo to nechá tak, že mu stačí věřit v "něco nad námi" nebo věří si v křesťanského Boha tak nějak po svém a ústraní, někdo potřebuje praktikovat svoje náboženské přesvědčení v komunitě. Mně tohle nepřijde až tak nepochopitelné, abych se nad tím musela pozastavovat.

    superkarma: 0 22.04.2014, 12:23:37
  16. avatar
    [11] enka1 [*]

    Jaké dilema řešíte, když děti se rozhodly? Snad jen to své z 50tých (nejen) let zažitéSml80

    superkarma: 4 22.04.2014, 12:13:50
  17. avatar
    [10] moula [*]

    A co kdyby ses Libude zeptala svych deti? Z clanku neni jasne jestli to doma probiras s muzem nebo s kym. Deti by mely byt schopne ti odpovedet proc je to pro ne dulezite a ty bys mela byt schopna to prijmout a nehloubat nad tim. Pokud jsou dospeli, udelaly rozhodnuti na rozumnem zakladu a vedely proc, staraji se o sebe, pracuji, chovaji se slusne a legalne, je to na nich. Chapat to nemusis ani ty, ani ja, ani nikdo jinej. Nepises, ze by vstoupily do sekty, venovaly sekte veskery svuj majetek i ten, ktery po vas jeste nezdedily, nikdo jim nenakazuje zabijet sve prvorozene...proste se na to vykasli, stejne nic nenadelas. Lide konvertuji a meni ci prijimaji nabozenstvi z ruznych duvodu a "diky svym protejskum" uz hodne dlouho a uz jsi dost stara na to, abys vedela, ze je k nicemu resit veci, se kterymi nemas sanci neco udelatSml58

    superkarma: 1 22.04.2014, 12:09:21
  18. [9] kaataa [*]

    ad kaataa — #8 to melo byt na Pavla_b — #3

    superkarma: 0 22.04.2014, 12:08:13
  19. [8] kaataa [*]

    velmi jednoduchy nazor. kolik pridate priste vykricniku?

    1. na komentář reaguje kaataa — #9
    2. na komentář reaguje Pavla_b — #13
    superkarma: 0 22.04.2014, 12:07:00
  20. [7] Elis19 [*]

    Pavla_b — #3 Tak s tímhle názorem naprosto nesouhlasímSml80

    1. na komentář reaguje Pavla_b — #13
    superkarma: 0 22.04.2014, 11:54:42
  21. avatar
    [6] Barbucháč [*]

    Sml80 Libuše moc nad tím přemýšlíš. Přece se nedali k Jehovistům, tak klídek.

    superkarma: 0 22.04.2014, 11:49:49
  22. avatar
    [5] peetrax [*]

    Proč chybu? Dorazilo mě "a teď toto". Sml57 Sml30 Ne, není to moderní a není to žádný trend dnešní doby, odjakživa se lidé k víře přikláněli a naopak se od ní taky odkláněli, stačí trochu se ohlédnout do historie. Sml80 

    Jsem katolička, tam mám asi nejblíž, ale zároveň svou víru prožívám po svém, takže v tom, že by člověk měl potřebu patřit k "nějaké skupině", víra jako taková opravdu nespočívá. To jsem se mohla dát k dobrovolným hasičům nebo k zahrádkářům.

    superkarma: 1 22.04.2014, 11:35:03
  23. avatar
    [4] Ivásek [*]

    ale to přece není o tom, že by to bylo módní... Sml80

    superkarma: 4 22.04.2014, 11:31:13
  24. [3] Pavla_b [*]

    ToraToraTora — #1 Sml52...

     víra je jako automaty  a fet!!!!!

    1. na komentář reaguje Elis19 — #7
    2. na komentář reaguje kaataa — #9
    superkarma: 1 22.04.2014, 11:25:27
  25. avatar
    [2] Lukáš Čejka [*]

    ToraToraTora — #1 v liberalni spolecnosti je to proste naopakSml80 Sml32Sml54

    superkarma: 0 22.04.2014, 11:19:16
  26. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    Sml52"kde jsme udělali chybu?"

    To, že se nechaly děti pokřtít je rodičovské selhání? myslela jsem, že když se dají děcka na fet nebo na automaty....

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #2
    2. na komentář reaguje Pavla_b — #3
    superkarma: 8 22.04.2014, 11:14:47

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme