Která z žen aspoň někdy nezatoužila stát se letuškou?! Krása spojená s možností cestovat po světě láká mnohé z nás. Pojďme aspoň na chvíli nahlédnout do světa letušek Air France, pro které uniformy navrhovali přední světoví návrháři. Nechybí mezi nimi ani Christian Dior, Carven & Nina Ricci nebo Christian Lacroix. Letos je to už 70 let, co tato společnost představila prvních jedenáct letušek na palubách svých letadel.
V dubnu 1946 představila letecká společnost Air France prvních jedenáct letušek na palubách svých letadel. Díky nim si tato společnost v průběhu let vybudovala pověst pro dokonalost a eleganci.
Z celkového počtu 13500 palubního personálu je u Air France více než 8800 letušek, které doprovází cestující ve „francouzském stylu cestování“. Pojďme se podívat na jednotlivé styly uplynulých 70 let:
V roce 1938 se objevil první stevard Air France. S delšími lety, jako je například Paříž - New York, který mohl trvat přes 23 hodin, společnost Air France posílila palubní personál o první letušky v roce 1946. Zatímco stevardi připravovali jídlo a servírovali ho cestujícím, letušky měly pouze roli vítací. Měly se postarat, aby se cestující cítili příjemně. V těchto letech se role letušek tedy teprve rýsovala, a proto se také hodně improvizovalo. Neměly k dispozici žádné mikrofony, ani se nekonala formální oznámení během letu.
Letecká elegance
Návrhář Georgette Rénal vytvořil první uniformu pro letušky Air France v roce 1946. Měly velmi „vojenský“ vzhled. Základní šatník zvořily: oblek, letní šaty a kabát. Styl byl přezkoumán Georgette de Treze o pět let později, kdy získal více na ženskosti. V 60. letech, éře proudového letadla se Air France nabídl nikdo jiný než Christian Dior, že navrhne novou kolekci. Poté následovali Balenciaga, Jean Patou, Nina Ricci, Carven. Poslední a stále využívané uniformy navrhoval Christian Lacroix v roce 2005. Současné uniformy zdůrazňují význam profese ve vztazích se zákazníky.
Palubní posádka - stále více profesionálové
Stevardi a latušky byli oficiálně zařazeni mezi palubní posádku až od roku 1955. To bylo oficiální uznání pro profesi, která se tímto stala strukturovanější. S příchodem tryskových letadel / jetů , pak široký-tělo letadla, se změnil i zákaznický servis. Týmová práce stala se nezbytnou, přičemž každý člen posádky byl pověřen k více rolím. Záchranářský výcvik jim umožnil získat vysokou úroveň dovedností a znalost postupů v oblasti bezpečnosti. Výcvik na simulátoru, nouzové simulace, první pomoc a společná cvičení s piloty jsou jen některé z cvičení, která palubní průvodčí musí provádět v pravidelných intervalech.
Skupina Air France KLM vznikla v roce 2004 spojením francouzské letecké společnosti Air France s nizozemskou leteckou společností KLM Royal Dutch Airlines. Fúzí vznikla nejsilnější evropská letecká skupina založená na dvou silných značkách a letištích – Schiphol v Amsterdamu a Charlese de Gaulla v Paříži. Obě firmy si přitom zachovávají vlastní identitu a celá skupina se zaměřuje na tři hlavní oblasti podnikání: osobní dopravu, nákladní přepravu a údržbu letadel. Flotila Air France – KLM zahrnuje 546 letadel, kterými přepravuje cestující do 316 destinací ve 115 zemích. Air France - KLM je členem globální aliance 20 leteckých společností SkyTeam, která nabízí cestujícím přístup k celosvětově propojené síti více než 16 320 letů denně do 1 052 destinací ve 177 zemích. Společně se společnostmi KLM, Delta Airlines a Alitalia tvoří největší transatlantický společný podnik, který provozuje přes 250 letů denně. Věrnostní program pro pasažéry Air France KLM, Flying Blue, má 25 milionů členů. Air France létá z Prahy do Paříže na letiště Charlese de Gaulla 6 x denně (celkový počet letů dohromady s partnery). KLM létá z Prahy do Amsterdamu až 4 x denně na letiště Schiphol, společně s partnerskou aerolinií až 6x denně. |
---|
Nový komentář
Komentáře
líbí se mě 1963 a 2005
Také bych raději nahlédla do historie módy letušek ČSA, ale zřejmě nelze odnikud přetisknout....
63 a 05... jen skoda ze tu nejsou od ceskych spolecnosti jak to slo casem
Mam v zive pameti, kdyz jsem v Praze pracovala v recepci jednoho interhotelu, kde se ubytovavaly posadky spolecnosti PANAM. Nad tou krasou nam vzdycky padaly celisti. Nadherne letusky v bledemodrych kostymcich s kloboucky, opaleni vlasati nadherni piloti, clovek si hned pripadal tak nejak obycejnejsi, usmudlanejsi
.
No,upřímně - nic moc.Ke koukání je snad jedině model z roku 2005
1963 je nej
Byt letuskou povazuji za jedno z nejhorsich zamestnani, vidim co to obnasi a lituji kazdou letusku! Uz jenom zmeny v ruznych casovych pasmech jsou velice narocne. Nejhorsi jsou dalkove lety a take cestujici, letam uz desitky let a vim o cem mluvim, chovani nekterych cestujicich je opravdu otresne, jsou neukazneni, opravdu nepovazuji byt letuskou za atraktivni job! Jinak co se tyce uniforem tak se mi nejvice libi saty, kostymy vubec ne!
Také se mi líbí 1963 a 2005
Pro mě je také nejhezčí 1963
1963 se mi líbí
78´ je super!
nejvíc se mi líbí roky 1963 a 2005