Bulvár

Lexikon slušného chování: Přijímací pohovor

Měníte zaměstnání? Zkrachovala vaše firma, kde jste dlouhá léta pracovala a znala kolegy téměř jako členy své rodiny? Bojíte se, co vás čeká? Jak se budete zamlouvat novému „potencionálnímu“ šéfovi? A zaměstná vás vůbec?

První návštěva v „budoucí“ firmě, kde se ucházíte o práci, je hodně důležitá. Může dokonce ovlivnit váš budoucí život. Vybavte si proto všechna pravidla, jak vystupovat, která aspoň jakž takž znáte, srovnejte třas kolen a vyrazte…

Oblečení
Pro personalisty či samotného šéfa je důležitý už první dojem. Proto si nejprve vyberte vhodné oblečení. To je velmi důležité a mnohdy bývá i rozhodující. Nejprve si přivstaňte, abyste vybírali s rozvahou. Určitě zpátky do skříně (na křeslo) vraťte džíny, byť to nejsou ty, ve kterých jste se včera – dokonce s předstihem a včas – vrátili z oblíbené hospůdky.

Zvolte střízlivé, decentní, solidní oblečení a doplňky, nezapomeňte ani na úpravu vlasů. A protože nestíháte kadeřníka, o něco si přivstaňte, aby i make-up byl dokonalý a ne jen načmáraný ve spěchu u zrcadla na poslední chvíli kdesi ve výtahu či v autobuse…

Líčení zvolte nenápadné a jemné, nikoliv jako do nočního podniku (co kdyby vás uváděla blonďatá sekretářka, která se bude k vašemu skoro budoucímu šéfovi až příliš důvěrně naklánět a její štiplavé poznámky budou evidentně určeny vašemu zevnějšku). Muži zvolí kvalitní deodorant, ženy lehčí parfém. Samozřejmě budete mít upravené nehty a žvýkačku vyplivnete ještě před vrátnicí…

Včas a v klidu
Do „budoucího“ zaměstnání dorazte včas, rozhodně s takovou časovou rezervou, která umožní důstojně vstoupit do správné místnosti a v ten správný čas. Žvýkačku už naštěstí nemáte, a tak bez problémů můžete zdravit všechny kolemjdoucí, které na chodbách i v přijímací místnosti potkáte. Pozor na servilnost!

Naposledy se zkoukněte v zrcadle – knoflíček u krku zapnut, kravata utažena, zip u kalhot zatažen, botky nezablácené, nos přepudrovaný a sukně skasaná a – a můžete vstoupit. Nikdy už nebudete mít šanci udělat lepší první dojem. Hlavně musíte nasadit úsměv od ucha k uchu!

Tajný trik
Dobře si zapamatujte jména členů přijímací komise a v průběhu konkursu je používejte. Účinek je zaručený! Mimochodem, pokud jste kuřák, raději nekuřte, i když členové komise (či jeden jediný člen = předseda = šéf personalistiky = majitel firmy) budou kouřit, a i vám nabídnou!

V průběhu pohovoru se usmívejte, jinak výrazně negestikulujte, aby vaše nervozita nebyla nápadná. V ruce stále cosi žmoulejte – tužku, kapesník… Vhodný není ani hřeben, ani lžička, ani rtěnka, Tužkou si totiž jakoby můžete psát poznámky!

Posez
Způsobů, jak se posadit je několik. Poloha při sezení o nás totiž mnohé vypovídá, aniž by nás to těšilo.

Sedící dáma by měla mít kotníky i kolena u sebe, případně si může přehodit nohu přes nohu, ale nevyzývavě. Pozor! Křeslo je zrádnější než židle – nemůžete si do něj lehnout, i když vás to svádí. Proto usedněte co nejvíc dozadu a seďte vzpřímeně!

Konverzace
Abyste ale kvůli oblečení a správnému usednutí nezapomněli, proč tu vlastně jste! Co a jak říci? Nikdy není na škodu si doma před zrcadlem nacvičit své vystoupení! Vyzkoušejte si celou mimiku i s gesty. Budete se pak cítit mnohem jistější a nebudete dělat chyby!

Konečná
Na závěr pohovoru neskákejte členům komise do řeči a případné dotazy typu: „Dostanu auto?“, „Jaký je telefonní kredit?“ a samozřejmě „Kolik mi dáte?“ si nechte až na závěr pohovoru.

Mimochodem, velmi příbuzná pravidla platí i pro jakékoliv přijímací zkoušky, ač se při nich neptáte, co vám univerzita – snad vyjma koleje a ubytování – může poskytnout.

Přijímací pohovor VŽDY končí personalista (osobář/ka, šéf/ka či majitel/ka firmy), nikoliv uchazeč!!! I kdyby se mu někdy hodně nechtělo…

Zdroj: Etiketa

Udělala jste někdy nějaké pořádné faux pas? Za co se nejvíc stydíte? Připadá vám přijímací pohovor nedůstojný?


   
26.03.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [50] gentiana [*]

    Aelin: U nás v rodinnej firmě vládne kruté samoděržaví a kdyby si otec chtěl zaměstnat svého praštěného nezodpovědného bratra, milenku nebo sestřenici spolužákovy manželky, tak by zvysoka kašlal na to, co si o tom myslí účetní nebo skladníci. Je to jeho plácek, on je tam pánem a nezodpovídá se nikomu. Ani pánubohu, protože je to kovaný ateista Takže není důvod předstírat výběrové řízení, aby teda Vladěnka a Jana z účetního neměly pocit, že se tu děje něco nespravedlivého.

    superkarma: 0 26.03.2008, 21:19:50
  2. avatar
    [49] verlit [*]

    Aelin: No já právě taky, tak asi máme jen zkušenosti z odlišných firem

    superkarma: 0 26.03.2008, 19:35:49
  3. avatar
    [48] Aelin [*]

    verlit: věř mi, že čím větší firma, tím větší bordel, mluvím ze zkušenosti

    superkarma: 0 26.03.2008, 19:29:31
  4. avatar
    [47] verlit [*]

    Aelin: Myslím, že u firem s velikostí nad 1000 zaměstnanců už se toho naopak zas tak moc zašít nedá. Obvykle jsou to firmy s mezinárodním vedením nebo kapitálem, čistě českých velkých firem zas tolik není.
    Jsou zvyklé na standardní postupy, hodně hlídají náklady a produktivitu atd., takže neproduktivní mamlas se v nich odhalí hodně rychle a firmy nemívají problém se s ním stejně rychle rozloučit. (Nemluvím samozřejmě o státních institucích, to je kapitola sama pro sebe).

    Největší "černé díry" z tohohle pohledu jsou podle mě právě ve středních firmách. Už ne tak malých, aby se všichni znali a ne tak velkých, aby měli také dostatečné metody řízení, které odhalí ty, kteří nepřinášejí žádné výsledky.

    superkarma: 0 26.03.2008, 18:09:57
  5. avatar
    [46] Aelin [*]

    Suzanne: Ano, máš pravdu, závisí na velikosti firmy. Pokud se jedná o firmu malou a ne střední či velkou, tak si samozřejmě majitel dává pozor koho najímá. Ale pokud má firma přes tisíc zaměstnanců, tak se dá dost věcí "zašít", protože věci nejsou tak průhledné jako u menších firem

    superkarma: 0 26.03.2008, 17:40:03
  6. avatar
    [45] Suzanne [*]

    bruna: dřív nebo později to praskne
    Aelin: ale jak píše Meander, zaměstnanec stojí spoustu peněz. To už teda fakt musí být bohatá firma, aby si mohla dovolit zaměstnávat milenky či kamarády jen tak. Věř, že vím, o čem mluvím. Máme firmu.

    superkarma: 0 26.03.2008, 17:31:30
  7. [44] bruna [*]

    Nyotaimori: Pokud si podnikatel vybira ty lidi sam, tak se snad i snazi, aby novi lidi byli pro firmu prinosem a ne jen dobrymi partnery na kulecnik, kdyz pouziju tvuj primer. Ale ve vetsine firem nove lidi vybira personalista, pripadne jeste budouci sef dotycneho. Tito lidi sleduji pochopitelne sve zajmy, a ty se nemusi vzdy kryt se zajmy vlastniku spolecnosti
    Jak to tak okolo sleduju, nejlepe a nejrychleji si clovek najde misto pres zname (coz nemusi nutne znamenat neco negativniho...spis casto naopak), ale jde to pochopitelne i jinak, jen je to obtiznejsi.

    superkarma: 0 26.03.2008, 15:10:50
  8. avatar
    [43] Aelin [*]

    Meander: Hloupost, roky dělám v náboru a vím jak to chodí.

    superkarma: 0 26.03.2008, 14:02:28
  9. avatar
    [42] Meander [*]

    Aelin: Protože mi přijde, že jsi se nedostala ve více výběrových řízeních na pozici, o kterou ti šlo, tak tady vymýšlíš konspirační teorie.

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:54:41
  10. avatar
    [41] Aelin [*]

    verlit:

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:54:07
  11. avatar
    [40] verlit [*]

    Aelin: No to je pravda, v těhle případech by mohlo být výběrové řízení organizované naoko. Otázkou pak ale spíš je, jestli je čeho litovat, pokud v takovém výběru člověk neuspěje

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:51:02
  12. avatar
    [39] Ťapina [*]

    Meander: Mně bylo přímo navrženo kamarádkou partnerovy matky, že když budu chtít, zařídí se nějak druhé kolo výběrového řízení (které už sice proběhlo, ale to by nevadilo), a byla bych vybrána na pozici, o které nemám ani šajna, ale to by se nějak udělalo. Nechápu to a jsem ráda, že se mi tenkrát naskytlo něco jiného.

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:37:33
  13. avatar
    [38] arjev [*]

    gwen: jo, máš pravdu

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:21:53
  14. avatar
    [37] Dášule [*]

    verlit: Ono se taky může dělat výběrové řízení proto, že se uchazeči nehodili z nelegálního důvodu. Častým takovým případem bývá třeba věk uchazečů. Když uchazeči nedocvakne, že věta "Práce v mladém kolektivu" znamená věk max. 40, raději méně, starší nemají šanci a přihlásí se jich dokonce víc a s odpovídající kvalifikaci, tak se pozvou na pohovor a potom se jim stručně sdělí, že nebyli vybráni /nebo se jim to ani nesdělí/.

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:19:12
  15. avatar
    [36] Aelin [*]

    Meander: proč myslíš?

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:18:50
  16. avatar
    [35] Aelin [*]

    verlit: pokud by nebyl jediným majitelem, ale bylo jich víc, tak proč by nesehrál divadýlko před ostatními nebo před zaměsnanci, kteří na to místo měli zálusk?

    ale nechci se tu hádat, každý má svůj názor, jen těch důvodů proč fiktivní výběrové řízení skutečně existují vidím dost a dost.

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:18:17
  17. avatar
    [34] Meander [*]

    Aelin: Promiň, ale jsi dočista mimo mísu

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:17:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] Aelin [*]

    verlit: nemůže to být fingované např. z důvodu, aby šéf měl pocit, že si má z čeho vybrat? ve státní správě si myslím výběrové řízení na každé pracovní místo musí být vyhlášeno veřejně, (i když už je kandidát předem vybraný) - je to jako se státními zakázkami - vyhlásí se výběrové řízení, i když dodavatel je už dávno dopředu vybraný díky úplatkům

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:14:55
  2. avatar
    [32] verlit [*]

    Aelin: Nějak mi uniká smysl téhle debaty. Neexistuje žádný "zákon o výběru zaměstnanců", který by komukoli přikazoval provést takové a takové výběrové řízení a vybrat tak a tak.
    Pokud si podnikatel zaměstná svoji milenku, tak je to jen a jen jeho rozhodnutí a jeho případný problém. Těžko ovšem bude v tom případě provozovat "fiktivní výběrové řízení".

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:13:02
  3. avatar
    [31] Aelin [*]

    Meander: koukám, že s tím moc zkušeností nemáš a nevíš jak to chodí. Kdo ti řekl, že musí ze zaměstnance být užitek, když to je např. synáček či milenka majitele? V každé firmě mohou být tzv. kukačky, jsou tam nasazení jen protože jsou něčí známý a přitom můžou bejt ale úúúúplně blbý

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:09:33
  4. avatar
    [29] verlit [*]

    bruna: Pokud je třeba prokázat, že se jiný uchazeč nehodil, z nějakého legálního důvodu, pak je to samozřejmě něco jiného, to chápu

    Aelin: No to je celkem přirozené, že větší šanci na úspěch má někdo, koho ten, kdo vybírá, zná. Ovšem může to být prostě proto, že ví, co od něho může čekat, zatímco "cizí" kandidát je vždycky sázka do loterie.
    Jen jaksi pořád nechápu, k čemu by bylo fingování výběrového řízení? Že by to bylo proto, aby personalisté vykazovali činnost mi jako dost dobrý důvod nepřipadá.
    V menších společnostech není jeden člověk, který má na starosti jen výběry, to by byl luxus, a tudíž má dost jiné práce, kde může "vykazovat činnost" s podstatně menším úsilím než fingováním pohovorů. A ve velké společnosti, kde je specialista jen na výběrové řízení, jich má zase tolik, že opět není nutné činnost vykazovat.
    Pracovala jsem v řadě společností, často v personalistice a fiktivní pohovory tam skutečně nikdo jako hobby neměl

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:07:22
  5. avatar
    [28] Meander [*]

    Já nevím, ale nemyslím si, že by někdo přijal někoho jenom proto, že je to kamarád bratrova spolužáka. Vždyť zaměstnanec stojí prachy a musí z něj být užitek. Nemůže někdo jen tak vzít někoho známého a kvalitního uchazeče vypoklonkovat, když by to bylo firmě na škodu.

    superkarma: 0 26.03.2008, 13:06:10
  6. avatar
    [27] Aelin [*]

    Bohužel známosti stále ještě fungují a stane se, že uspěje někoho známý jen protože se znají. Určitě jsou běžná fingovaná výběrová řízení, nevím proč tomu někdo nevěří, musí být hodně naivní, když si myslí, že to tak není

    superkarma: 0 26.03.2008, 12:52:27
  7. [26] bruna [*]

    verlit: Ja si naopak myslim, ze ty predstirana vyberova rizeni s jiz vybranym kandidatem jsou pomerne casta . Ty personalisti musi vykazovat nakou cinnost, navic se treba musi ridit nejakejma normama ohledne vyberu pracovniku, zvlast u vetsich firem. Sama jsem se ucastnila nekolika podivnych pohovoru, ktery neslouzili ocividne k nicemu a bylo zcela jedno, co reknu nebo jak se budu chovat, stejne tak s prihlaskama - profilove jsem se hodila na milimetr presne a pak mi poslali jen vagni odmitnuti. Naopak, kdyz ma firma zajem a skutecne nekoho hleda, probiha vse uplne jinak, i kdyz cloveka nakonec nevyberou. Navic napr. tady v Nemecku zamestnavaji firmy casto cizince, kteri zde napr. vystuduji, avsak pro prijeti nekoho takoveho je nutne provest vyberove rizeni a prokazat, ze zadny z nemeckych uchazecu neni vhodny...takze napr. firma, ktera je spokojena s nakym brigadnikem nebo praktikantem a chce jej zamestnat, vyberove rizeni udelat musi, i kdyz uz je rozhodnute

    superkarma: 0 26.03.2008, 12:45:19
  8. avatar
    [25] wtipna [*]

    Manx: Jj, naštěstí mně chtěli zpátky do předchozí firmy, tak jsem se s radostí vrátila. Akorát jsem udělala fatální chybu, že jsem projevovala své nadšení ještě před tehdejším šéfem, což se projevilo dost krutě na mé poslední výplatě, kterou mimochodem dával na ruku, podle toho, jak si kdo zasloužil.

    superkarma: 0 26.03.2008, 12:17:08
  9. avatar
    [24] Ch.Z. Kochanská [*]

    olafka: Když někdo pomlouval bývalou práci a navrch i šéfa, z kandidátů jsem ho vyřadila. To se nedělá. Nevypovídá to dobře o loajalitě k firmě...i když ji třeba opouštíš.

    superkarma: 0 26.03.2008, 12:14:33
  10. avatar
    [23] wtipna [*]

    olafka: Tak a teď nechápu...proč jsi to dělala?

    superkarma: 0 26.03.2008, 12:14:33
  11. avatar
    [22] olafka [*]

    Já byla na za poslední dva měsíce na x pohovorech, všude jsme se zakecali a pokecali, ručičkama jsem mávala, smáli jsme se, dávala jsem k dobrému pracovní historky, pomlouvala současného šéfa a dělala jako že tu práci ani nechci, jen tak to zkouším

    superkarma: 0 26.03.2008, 12:09:49
  12. avatar
    [21] verlit [*]

    Abych doplnila konkrétní příklad:

    O pozici technického manažera ve výrobní firmě se ucházelo několik zájemců. Vybrán byl jediný z nich, který měl pouze střední a nikoli vysokou školu. Na základě téhle kusé informace se dá automaticky říct: “No jo, to byla nějaká tlačenka”.
    Pravda je taková, že na rozdíl od ostatních měl několikaletou praxi z velmi podobné pozice, v uplynulém roce z vlastní iniciativy absolvoval dva rozsáhlé kurzy, zaměřené na problematiku, která měla být jeho hlavním pracovním úkolem a ještě navíc k tomu byl pohodář s příjemným vystupováním a zdravým sebevědomím.
    Nic podobného z hlediska zkušeností, zájmu o věc a osobnosti žádný z ostatních kandidátů nenabízel, navíc měli jen víceméně zbytečný papír, potvrzující, že někde pět let poslouchali teoretické informaci, aniž by jakkoli přesvědčili, že je také umějí použít.
    Přesto byli někteří z nich zarytě přesvědčeni, že výběrové řízení nebylo fér.

    superkarma: 0 26.03.2008, 12:05:01
  13. avatar
    [20] verlit [*]

    gwen: Možná jsem naivní, ale myslím si, že takových pohovorů moc není. Už proto, že je prostě škoda námahy na nějaké předstírané výběrové řízení, pokud chce dotyčný nebo firma přijmout někoho jiného.
    Pokud vím, tak kromě některých specifických pozic ve státní správě a veřejnoprávních institucích není nikde výběrové řízení "předepsáno."
    Takže jinými slovy, pokud chce někdo přijmout "tety Lidky vzdálenou sestřenici", tak ji prostě přijme a nemusí kvůli mlžení dělat další pohovory s uchazeči, které přijmout nehodlá.

    Tu větu "oni měli dávno někoho vybraného" slýchávám občas taky, ale v drtivé většině případů znamená prostě "já nechápu, proč nevybrali mě, když jsem lepší". Pak je otázka, jestli uchazeče jako lepšího viděla taky druhá strana a pokud ne, tak proč.

    superkarma: 0 26.03.2008, 11:58:43
  14. avatar
    [19] Ch.Z. Kochanská [*]

    Nás dnes postihla návštěva nejvyššího vedení z Rakous, tak jsem taky nedorazila v riflích, ale na slušno. A pocit jako u pohovoru jsem měla.

    superkarma: 0 26.03.2008, 11:56:55
  15. avatar
    [18] gwen [*]

    Nejhorší jsou pohovory, kdy kandidát je již dávno vybrán a člověk to zjistí až potom. Ten ponižující pocit, že tam dělal idiota.

    superkarma: 0 26.03.2008, 11:42:27
  16. avatar
    [16] Meander [*]

    Hm. Doufám, že už nikdy, NIKDY v životě nebudu něco tak trapného a ponižujícího, jako je přijímací pohovor, absolvovat. A zejména ne dle těchto blbých pouček, které mají za následek jediné - zaměstnání najde pouze napravený Pinocchio.

    superkarma: 0 26.03.2008, 11:25:23
  17. avatar
    [15] Aelin [*]

    Tak celý text mi přijde jako by byl zkopírovaný nebo přepsaný z televizního pořadu, kde radili jak jít na pohovor, nezdá se vám??? bylo to cca před 2 týdny v tv na ČT

    Ohledně rad bych měla několik výhrad - oblečení se volí adekvátní k dané profesi, jak již některé čtenářky níže zmínily. Nebude se rozhodně vyžadovat po dělnických profesích či programátorech, abych přišli na interview v obleku Minisukně u administrativních pozic apod. také neudělá dobrý dojem, toť pravda, kandidátka pak spíš vypadá jako slečna co udělá pro získání práce cokoliv a působí dosti lehkým dojmem

    Na pohovor je dobré přijít (ohlásit se na recepci) cca 5 min. před sjednaným termínem. Určitě bych však doporučovala raději přijít dříve klidně i o 20 min. a počkat někde poblíž než přijít pozdě o minutu. Pokud přijdete pozdě rozhodně se hned omluvte. Dejte pozor na to, když již sedíte ve firmě a čekáte na danou osobu s níž budete mít pohovor, nikdo vám totiž nezaručí, že již nejste pozorována (častokrát se stane, že se personalista ptá třeba recepční jak se daný kandidát projevoval již od počátku a jak se choval).

    Ohledně rady zdravit všechny kolemjdoucí ve firmě - to je teda pěkná blbost, už vidím jak se někdo lísá jako vlezdoprdelka a zdraví na všechny strany úplně každého

    superkarma: 0 26.03.2008, 10:50:30
  18. avatar
    [14] myše [*]

    Asi je to případ od případu. Když jsem sháněla místo, byla jsem přesně podle předchozích rad načančaná, ale nervozní... Chce to trochu sebevědomí, to je základ. Když jsem byla na pohovorech na mé současné místo (asistentka )tak jsem o to ani moc nestála, byl to spíš pokus. Pracovala jsem jako recepční v hotelu a přestávaly mě bavit dlouhé služby, tak jsem spíš ze srandy poslala životopis... Po třech kolech mě vzali - ale nejspíš proto, že jsem byla vysmátá a přirozená...
    p.s. pro pivo opravdu nechodím, auta nemyju ani nehlídám děti - to je zase jenom o šéfovi

    superkarma: 0 26.03.2008, 10:44:12
  19. avatar
    [13] Ťapina [*]

    Jednou jedinkrát jsem byla na pohovoru u personální agentury. Měla jsem načtené všechny tyhle kraviny, čehož výsledkem bylo, že jsem si mázla lak na nehty na černé sako, s tím jsem přijela autobusem do Prahy, v drogerii narychlo koupila odlakovač a sundala to samozřejmě zároveň i z nehtů, na místo schůzky jsem dorazila sice včas, ale smrdící směsí odlakovače a aromatických vlhčených ubrousků, kterýma jsem ho chtěla přerazit. Nevzali mě a jsem ráda. V životě už něco takového nehodlám absolvovat a pokud se někdy půjdu někam ucházet o práci, tak v normálním oblečení na ven. Mou profesí není ladné plutí po chodbách s papírama v ruce.

    superkarma: 0 26.03.2008, 10:32:52
  20. [11] gentiana [*]

    verlit: Já vím.
    Nicméně, když někam přijdu, předevedu se jako slečinka v kostýmku a v lodičkách, co decentně žmoulá tužku a říká ano prosím a ne prosím, tak mě vyhodí po týdnu, protože budou v šoku z překvapení. Chtěla jsem tím jenom říct, že nemá smysl přetvařovat se.
    Vzhledem k tomu, co dělám, se asi nevyskytnu nikde, kde mají oddělení pro lidské zdroje (když už nic, nejsem lidský zdroj), ani nikde, kde mě přijímá nějaký ouřada podle dotazníku vyplněného tím, pro koho budu doopravdy pracovat. Jak psal kdosi nížeji, občas je potřeba, aby si lidi sedli.

    superkarma: 0 26.03.2008, 10:08:20
  21. avatar
    [10] wtipna [*]

    Jo, mám taky příhodu. Dělala jsem asistentku jednatele v kanclu. Pak se mně zbavili, tak jsem nastoupila do reklamky jako asistentka ředitele. A první den jsem přišla v sukýnce, tričku a lodičkách. A hádejte co. Nahnali mně na dvůr, abych strhla polepy na autě a umyla ho. No, od té doby jsem chodila zásadně v riflích, protože jsem nikdy nevěděla, co budu dělat. A taky že jo. Hlavní pracovní činností bylo hlídání čtyřleté dcerky šéfa, která měla oslabenou imunitu, takže do školky moc nechodila. Zato chodila do firmy, aby mi mohla polepit monitor svýma vystřihovánkama.

    superkarma: 0 26.03.2008, 09:42:36
  22. avatar
    [9] verlit [*]

    gentiana: No zase na druhou stranu tam, kde tě dobře znají samozřejmě vědí, co čekat a znají tvoje pracovní výkonu.
    Zatímco u úvodního pohovoru často můžeš jednat s lidmi, se kterými v rámci své práce nakonec vůbec nebudeš ve styku. Takže je buď přesvědčíš o síle své osobnosti a schopnostech během té půl hodiny - hodiny... anebo ne a můžeš se tak připravit o skvělou práci.
    Je nesmysl se přetvařovat a dělat ze sebe něco, co člověk není (to se nakonec stejně rychle odhalí), ale trochu obrousit extrémy u prvního kontaktu neuškodí.

    superkarma: 0 26.03.2008, 09:18:04
  23. [8] gentiana [*]

    Hm..... takže budu dělat pokrytce, až to bude bolet.
    Nosím džíny a svetry. A boty na ploché podrážce a občas v kanclu chodím bosky. Gestikuluju, co mi horní polovina těla stačí. Nepotřebuju tedy žmoulat tužku. Jo, a v našem rozevlátém Institutu pro lepší příští, kde co člověk, to magor jiného druhu, mi říkají Narušitel.
    Kupodivu mým pracovním výkonům nevadí ani absence lodiček, ani to, že se občas praštím rukou o zeď, když vysvětluju, že něco je tááááááákhle široké. Šminkama to není.

    superkarma: 0 26.03.2008, 09:11:56
  24. [7] Lindaa [*]

    Já to tak nejak resim, pokud je v inzerátu i styk s klientem pridám k dzínám sako. Jednou mi vyrazili pri pohovoru dech, kdyz se me zeptali, zda s nimi pujdu na pudu prohlédnout si trámy a navrhnout resení a já v lodickách. Od té doby nosím na pohovory tasku s prac. botama .

    superkarma: 0 26.03.2008, 08:25:56
  25. avatar
    [6] kareta [*]

    Když jsem nabírala lidi (dělnická profese), řídila jsem se jinými věcmi než oblečením a šablonovitým chováním. Důležité je, aby byl z lidí tým a sedli si a hrátky na šlušnýho pečlivýho se stejně profláknou ve zkušební době (do měsíce)- takže když se nehodíte marod, stejně to nedopadne. Musíte si sednout, jinak budou obě strany nespokojené dřív nebo později

    superkarma: 0 26.03.2008, 08:24:52
  26. avatar
    [5] verlit [*]

    Lindaa: Řekla bych, že přiměřeně sportovní oblečení by bylo akorát, ne? Když jde i o pohyb na stavbě, tak určitě kalhoty a k nim nějakou sportovní košili, polokošili nebo tak něco.

    superkarma: 0 26.03.2008, 08:10:05
  27. avatar
    [4] kareta [*]

    Lindaa: normálně, jak chodíš v civilu. Stejně se to proflákne

    superkarma: 0 26.03.2008, 08:05:33
  28. avatar
    [3] teb [*]

    Lindaa: Možná bych na tvém místě volila černé džíny a nějakou barevnou košili.

    superkarma: 0 26.03.2008, 08:02:56
  29. [2] Lindaa [*]

    Clovek by se mel obléknout tak, aby to odpovídalo budoucímu zamestnání. Sekretárka at se navlíkne do kostýmku a prepudruje si nos, ale zedník muze prijít i v montérkách. Rozhodne by na nikoho neudelal správný dojem chlápek v kravate hlásící se na stavbu. Coz mi pripomíná mé staré dilema. Jsem technický designér, v praxi to znamená, ze delám vse od uvádení séfových hostu, pres kafe, kreslení výkresu, dohadování se s dodavatelama, stavbyvedoucím, mistrama az po lezení po stavbách. A v cem mám prijít na pohovor, aby mé oblecení odpovídalo. Kdyz se vyfintím podle clánku tak jsem super do kanceláre, ale zádná stavební firma me neprijme, protoze v kostýmku toho na stavbe moc nezvládnu. Kdyz prijdu v (byt slusných) dzínách atd, tak sice dávám budoucímu zamestnavateli signál, ze se nezhroutím z provizorní kanceláre na stavbe a nejakého toho silnejsího slova, ale zase se moc nehodím do kanceláre.

    superkarma: 0 26.03.2008, 07:53:41
  30. avatar
    [1] verlit [*]

    "– knoflíček u krku zapnut, kravata utažena, zip u kalhot zatažen, botky nezablácené, nos přepudrovaný a sukně skasaná.."

    Jelikož první dvě, tři rady jsou zaměřené na muže, na okamžik mi vytanula představa pána pudrujícího si nos a kontrolujícího sukni Myslím, že takový upravený vzhled by rozhodně u přijímacího pohovoru bodoval!

    superkarma: 0 26.03.2008, 07:37:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme