.

Letošní Prague Pride podpoří gaye a lesby z Východu

Novinky

Letošní Prague Pride podpoří gaye a lesby z Východu

Festival Prague Pride zaměřený na gay, lesbickou, bisexuální a transgender tematiku probíhá již od včerejšího dne až do 17. srpna v Praze. Prague Pride 2014 bude opět týdnem plným kulturních i společenských akcí, debat a aktivit ve festivalové vesničce, která letos zakotví na břehu Vltavy v Containallu.

vvvv

Na rozdíly mezi Východem a Západem se zaměří 4. ročník festivalu Prague Pride s gay, lesbickou, bisexuální a transgender tematikou, který probíhá od 11. do 17. srpna v Praze.

Přestože Česká republika má ve srovnání ze západní Evropou v otázce LGBT práv ještě co dohánět, přeci jen jde o nejtolerantnější zemi bývalého socialistického bloku. Proto se organizátoři Prague Pride rozhodli v rámci letošního tématu podpořit gaye a lesby na východ od České republiky, kteří jsou dodnes vystaveni perzekuci ze strany státu i extrémistických složek společnosti.

V Moskvě jsou průvody gayů a leseb zakázané až do roku 2112, v okolních státech jejich účastníci riskují útok policie nebo holých lebek. Proto se letošního průvodu Prague Pride budou moci na dálku účastnit všichni gayové a lesby, kteří se nemohou ve svých vlastních zemích svobodně projevovat.

Gayové a lesby z Východu se budou moci zapojit přes zabezpečenou webovou stránku, kde se zaregistrují a vytvoří vlastní účet. V zabezpečené zóně si k sobě uživatelé vyberou osobu, která se bude průvodu v Praze fyzicky účastnit. Tito „živí avataři“ pak budou z průvodu Prahou prostřednictvím jednoduché mobilní aplikace posílat zprávy, fotky a krátká videa svým východním protějškům. Účastníci z Ruska a z dalších netolerantních zemí budou mít možnost díky zabezpečeným stránkám odpovídat, posílat zprávy, získávat fotky míst, lidí, atmosféry... jednoduše vidět Prague Pride očima svých avatarů.

Kompletní program Prague Pride naleznete ZDE

Zajímá vás problematika homosexuálně zaměřených menšin? Jaký na ně máte názor?

   
12.08.2014 - Redakční novinky - autor: Veronika Pavlíková

Komentáře:

  1. avatar
    [29] Altamora [*]

    U nás není homosexuální chování trestné přinejmenším od roku 1960. Nedomnívám se, že tyto průvody změní náhled lidí na gaye a lesby. U tolerantních jde o vlamování se do otevřených dveří, netolerantním to nahrává k útokům. Nechápu význam těchto akcí, ale nijak zvlášť mě nepobuřují. Znám několik gayů. U většiny z nich to vím jen proto, že to řekli, nepůsobí nijak výstředně. Jeden se chová naprosto příšerně, je to hysterický odpudivý chlap. Jako mladý byl lehce potrhlý, ale dalo se to tolerovat. Zestárnul a je agresívní. Nejspíš by ale byl stejný, i kdyby byl heterosexuální Sml80.

    superkarma: 0 12.08.2014, 22:31:08
  2. avatar
    [28] Suzanne [*]

    Lukáš Čejka — #26 Tak jsem to rozhodně myslela Sml58 Máš-li pocit nepřijetí, směle do toho Sml4

    superkarma: 0 12.08.2014, 18:00:55
  3. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Lukáš Čejka — #25 To pro mě není otázka, jestli "mají být" oficiálně. Jsou, tedy mají být. Je to věc soukromá, ano, nicméně jde o zvyklostní přijetí veřejnosti. Za mě tedy ano, ty to samozřejmě můžeš vidět jakkoli jinak.

    superkarma: 0 12.08.2014, 17:59:47
  4. avatar
    [26] Lukáš Čejka [*]

    gerda — #24a nebo prosadi nejaky zakon a kazdy obcan bude povinne muset vyrobit jednou rocne transparent, aby jim pomohl v uspokojovani te potreby o ktere pise Suzanne Sml32Sml54

    1. na komentář reaguje Suzanne — #28
    superkarma: 0 12.08.2014, 17:15:06
  5. avatar
    [25] Lukáš Čejka [*]

    Suzanne — #23otazka je jestli vubec maji byt oficialne - to je to o cem pisu - preci to s kym kdo zije, ma pomer je vec osobni, soukroma, intimni a ne vec oficialniho zajmu - jinak receno povazuji za ponekud nachylenou potrebu zviditelnovat neco takoveho - tedy uz ta samotna potreba je zarazejici Sml80

    jejich pochod je mi lhostejny, jen me upoutal ten rozpor mezi pozadavkem na prijeti od vetsiny a zaroven opacne pozadavky "jsme jini, zohlednete to ..." Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #27
    superkarma: 0 12.08.2014, 17:13:04
  6. avatar
    [24] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #22no, třeba sem nějaký demonstrant nakoukne a honem nějaký doděláSml52

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #26
    superkarma: 0 12.08.2014, 16:05:09
  7. avatar
    [23] Suzanne [*]

    Lukáš Čejka — #20 gerda — #21 Ale oni oficiálně "jsou" teprve velmi krátkou dobu. Proto ta potřeba zviditelňování se. A že s nimi společnost nemá problém? O tom bych i polemizovala. Prostě mají průvod, tak jim to přeju. Když ho bude mít jakákoli další skupina, taky o tom nebudu přemýšlet.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #25
    superkarma: 0 12.08.2014, 16:04:46
  8. avatar
    [22] Lukáš Čejka [*]

    gerda — #21transparenty asi nemaji, ale jejich vystupovani v podstate takove je Sml22

    1. na komentář reaguje gerda — #24
    superkarma: 0 12.08.2014, 15:33:54
  9. avatar
    [21] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #20taky se mi zdá. Pořád bojují za něco, co vlastně mají. Už jen chybí transparenty "jsem homosexuál - kdo je víc??"Sml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #22
    2. na komentář reaguje Suzanne — #23
    superkarma: 0 12.08.2014, 15:32:16
  10. avatar
    [20] Lukáš Čejka [*]

    Suzanne — #19hmm, ja spis myslim, ze spolecnost problem s homosexualama nema, spis maji problem homosexualove se spolecnosti - tedy ti "organizovani", proste maji problem s tim, ze si jich spolecnost nevsima a oni tu pozornost chteji Sml80

    ja zase nevim, proc o tom informovat, proc by melo nekoho, kdo je vubec nezna, zajimat jestli ma pomer s muzem nebo s zenou, nerozumim te potrebe delat z neceho intimniho vec verejnou Sml80

    proste - prestoze jsou oficialne stejni, jsou jini Sml57Sml54

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    2. na komentář reaguje Suzanne — #23
    superkarma: 1 12.08.2014, 15:30:58
  11. avatar
    [19] Suzanne [*]

    Lukáš Čejka — #16 Je to normální reakce na kriminalizaci tohoto jevu, což je minulost velmi nedávná, ono to časem odezní. Každý čerstvě emancipovaný má potřebu říct světu, že je tady. A vlastně nevím, proč by mě mělo otravovat to, že se někdo někde sejde, tančí, volá uůů, jsme tady a někdo o tom napíše v časopisech. Sml16

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #20
    superkarma: 0 12.08.2014, 14:45:36
  12. avatar
    [18] Suzanne [*]

    Rikina — #8 Rikina — #9 Rikina — #12 Naprostý souhlas Sml67, vidím to stejně Sml22

    superkarma: 0 12.08.2014, 13:35:25
  13. avatar
    [17] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #14ad vyhoda odboraru - treba jen docasne, treba si ruzova lobby taky neco takoveho protlaci

    superkarma: 0 12.08.2014, 13:27:47
  14. avatar
    [16] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #14Vsak ja jim to taky preju, at si trdluji jak chteji, ale chapu ty lidi, co to otravuje.Popravde, kdyby mi nejaky heterak mel potrebu stejne tak neustale sdelovat a inzerovat, ze je hetero, tak to pro me bude stejne otravne jako u tech homosexualu.

    U tech je zajimava spis urcita jejich rozpolcenost - najednu stranu rikaji jsme normalni, jsme stejni jako zbytek spolecnosti, pristupujte k nam stejne, nadruhou stranu pozaduji jakasi prava homosexualu (pokud se to uz oznacuje jinak, tak se omlouvam), zmeny zakonu ... proste se vlastne sami vydeluji z toho obecneho obcanskeho a lidskopravniho pristupu - prav odvozovanych od existence jako lidske bytosti, k pristupu zalozenem na tom, kdo s kym sdili stul a loze.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #19
    superkarma: 2 12.08.2014, 13:26:38
  15. avatar
    [15] gerda [*]

    ále, vždyť to nestojí za řeč, Praha je dalekoSml24

    superkarma: 0 12.08.2014, 13:21:35
  16. [14] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #13 V Německu to nesleduju Sml80 a v Česku jen okrajově, poněvadž zaměstnavatel by mi to netrpěl, brát si volno na účast v průvodech jakéhokoli spolku či občanského uskupení. V tomhle mají ti níže zmínění odboráři výhodu. Sml57 Takže já to mám jen zprostředkovaně z médií, a jelikož mi to nepřišlo jako nic proti ničemu, tak bych jim tu legraci dopřála, to je celý. Sml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #16
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #17
    superkarma: 1 12.08.2014, 13:13:40
  17. avatar
    [13] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #12 Sml80 je mi to vazne jedno, v Nemecku uz s nima ,tusim ze minuly rok, chteli pochodvat a demonstrovat (mozna i pochodovali, vazne to nesleduju ) zoofilove. V zasobe jsou jeste dalsi deviace a odchylky, takze budoucnost muze prinest jeste vice legrace.Treba pochod koprofiliku ma v tomto ohledu velky potencial. Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #14
    superkarma: 0 12.08.2014, 12:45:31
  18. [12] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #10 Však Prague Pride se vesměs v průběhu týdne taky děje někde v různých klubech a prostorách určených pro různé akce, kam si je zajisté pustili majitelé těch objektů. Sml80 No a průvod je předpokládám řádně ohlášen, magistrátem povolen, a policejně zabezpečen, jako všechny jiné průvody ulicema.

    No a na ten Velehrad chodí procesí věřících v počtu tisíce osob, a to z mnoha míst i stovky kilometrů vzdálených, a cestou zpívají písně. To je nesrovnatelně větší show, než celá Prague Pride. Sml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #13
    2. na komentář reaguje Suzanne — #18
    superkarma: 2 12.08.2014, 12:35:49
  19. avatar
    [11] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #9ja nevim, ja si pustil rano radio a nejakej tam vysvetloval jak je to dulezite, snad dokonce pro budoucnost lidstva, tak jsem to vypnul a pustil tv, ze kouknu tam na zpravy a zase tam nejaky vysvetloval jak se musi bit za partnery z vychodu, aspon online ... vcera po ranu take myslim na ct 24 (?) tak nevim, mozna jsem jen smolarSml80

    superkarma: 0 12.08.2014, 12:32:44
  20. avatar
    [10] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #8Na tom Velehrade je to neco jineho, tam si to poradaji majitele - cirkev a koho si pozves do chalupy je tvoje vecSml16

    1. na komentář reaguje Rikina — #12
    superkarma: 0 12.08.2014, 12:27:29
  21. [9] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #7 Jo? Sml80 Na zpravodajských serverech jsem dneska viděla ebolu, humanitární konvoj na Ukrajinu, R.Williamse, a ponorku Kursk. Na Prague Pride jsem narazila až tady a zatím nikde jinde. Sml32

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #11
    2. na komentář reaguje Suzanne — #18
    superkarma: 1 12.08.2014, 12:25:15
  22. [8] Rikina [*]

    Mno, já bych jim to nebrala. Sml80 Vždyť je to hlavně legrace, a jak píše Pentlička, je to něco jako karneval, taková barevná pestrá zábava. A je to jednou za rok, to snad není nic, co by se nedalo přežít. V květnu taky kdekdo pořádá různé průvody a to je v pořádku, nad tím se nikdo nepozastavuje. Nebo červencové slavnosti na Velehradě - říká snad někdo věřícím, aby si ten cirkus nechali a přestali se tam okázale předvádět? No tak. Sml80

    Ostatně i podle příspěvků v této diskuzi se dá říct, že není pravda, že by jiná orientace byla běžně a bez problémů přijímána, jak píše dole gerda. Ta slavná tolerance je v rovině "dělejte si co chcete, ale nemluvte o tom a nelezte nám normálním na oči". Sml57

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #10
    2. na komentář reaguje Suzanne — #18
    superkarma: 2 12.08.2014, 12:20:11
  23. avatar
    [7] Lukáš Čejka [*]

    Ja myslim, ze se tomu dela zbytecna publicita. Kdyz muzou na Vaclavaku trdlovat odborari, tak proc ne tihle. Sml54

    Jedine co je na tom otravne je , ze nic jineho v mediich vlastne poslednich par dnu clovek nenajde. Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #9
    superkarma: 0 12.08.2014, 12:11:58
  24. [6] dadma [*]

    Pentlička — #4 Karneval v Riu má tradici a je to Karneval Samby.Pro školy samby velmi prestižní a pěkná podívaná pro turisty.

    superkarma: 0 12.08.2014, 12:02:56
  25. [5] dadma [*]

    kobližka — #3 Souhlasím s tebou.Lidi s jinou orientací mě nevadí i jich několik znám.Ale přesně jak píšeš nevím proč se to musí neustále prezentovat nějakými pochody.Většinou se tam prezantují ne normální homosexuálové a lesby,kteří kdyby vám to neřekli a nebo jste nevěděli s kým žijí ,tak o tom ani nevíte,ale prezentují se tam homosexuálové,kteří mají ještě jiné úchylky.

    superkarma: 2 12.08.2014, 12:00:34
  26. avatar
    [4] Pentlička [*]

    Proti homosexuálům nic nemám, i když žádného osobně neznám. Prague Pride vnímám něco jako karneval v Riu, prostě barevná pastva pro oči. Nepohošuje mě to a neberu to jako demonstraci homosexuality, stejně jako ten karneval není demonstrace heterosexuality.

    1. na komentář reaguje dadma — #6
    superkarma: 0 12.08.2014, 11:48:11
  27. avatar
    [3] kobližka [*]

    Neberu nikomu jeho styl života a sexuální orientaci,jen se domnívám,že už není potřeba to neustále demonstrovat všelijakými akcemi.Taky nevídám prezentaci lidí,kteří nejsou ani lesby,ani gayové,že by vyšli do ulic a hlásali,že jsou na světě Sml80

    1. na komentář reaguje dadma — #5
    superkarma: 0 12.08.2014, 11:36:48
  28. avatar
    [2] ToraToraTora [*]

    gerda — #1 Asi bych ocenila kdyby nepochodovali na podporu ruských leseb, ale kdyby vyšli do ulic proti Putinovi, který to a mnohé jiné spískal. jistě by je podpořili i heterosexuálové, kterým leží Vladimír v žaludku

    superkarma: 2 12.08.2014, 10:31:49
  29. avatar
    [1] gerda [*]

    Myslím, že dnes už se nikdo nepohoršuje nad tím, když spolu žijí lidé stejného pohlaví. Jen mi vadí cirkus, který se kolem toho děje, a okázalé předvádění jinakosti. Podle mě už není nutné bojovat za něco, co je běžné a přijímané.Sml80

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #2
    superkarma: 4 12.08.2014, 10:21:25

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme