Zdraví

Léto, voda, pohyb

 

Prázdniny již klepou na dveře a těší se na ně nejen děti školou povinné, ale také jejich rodiče. Přichází doba dovolených, výletů a nejrůznějších sportovních aktivit, které jsou pro naše tělo velice důležité, na čemž se shodují jak členové Hnutí za dobrou snídani, tak nejrůznější odborníci. A jaká jsou naše další doporučení týkající se nejenom snídaní, ale také celkového zdravého životního stylu? 

 

Začátek každého dne bychom měli zahájit fyzickou aktivitou, protože v ranních hodinách tělo začíná pracovat a nejlépe spaluje přijímané kalorie. Neměli bychom zapomenout na pestrou snídani, ve které by nemělo chybět celozrnné pečivo či chléb, cereální sušenky, čerstvé ovoce a zelenina a také jogurt. A jaké zvyky u snídaně má paní doktorka Cajthamlová, naše odbornice na výživu? „Začínám džusem, pak si dávám knackebrot se sýrem či tvarohovou pomazánkou, zelený čaj, smetanový jogurt s ovocem a BeBe sušenky – většinou kakaové – a na závěr kousek pomeranče. Při snídani probírám s rodinou denní záležitosti a celkově si ráno užívám.“

 

V průběhu dne vyčleňme svůj čas na oběd a večeři. Doporučujeme lehká jídla, např. k obědu maso s přílohou a zeleninovým salátem, k večeři pak rybu nebo těstoviny. Odborníci na výživu radí do jídelníčku zařadit také dopolední a odpolední svačinu v podobě salátu, ovoce či zeleniny nebo sýr. Nezapomínejte také v průběhu celého dne dodávat tělu dostatečný příjem tekutin! Denně je třeba vypít přibližně 2-2,5 litru tekutin, záleží však na mnoha dalších faktorech: Na stavbě našeho těla (větší a obézní lidé potřebují víc tekutin) a na vnější teplotě (čím vyšší teplota, tím více tekutin vypotíme a musíme doplnit). Některé nemoci, například ledvinová onemocnění či vysoký krevní tlak, vyžadují přísun tekutin spíše omezit, zatímco při horečkách a průjmech je třeba příjem tekutin zvýšit.

 

Minulý měsíc jsme se Vás na stránkách www.hnutizadobrousnidani.cz ptali, jak obvykle vypadá vaše snídaně o víkendu. Potěšili jste nás. :) 40 % z vás si každý víkend dopřává pestrou snídani v podobě ovoce, cereálií, jogurtu a nápoje. Dalších 30 % snídá, ovšem tato skupinka lidí přiznává, že někdy se v jejich snídani objeví uzenina nebo něco sladkého. Pro pouhých 10 % dotázaných jejich víkendový den začíná obědem.

 

Závěrem bychom vám chtěli popřát krásné prázdniny a nezapomínejte na naše tipy a doporučení. Těšíme se na vás opět za měsíc. Vaše www.hnutizadobrousnidani.cz.

 

   
10.07.2007 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [5] Micka [*]

    Osoby v reklamě jsou mi docela ukradené ale ty jejich sušenky před pár lety jsem je jedla a vždy jsem po snězení měla ještě větší hlad, a to jsem pak sežrala 2 koláče a byl klid. už to nejím a jsem v pohodě

    superkarma: 0 11.07.2007, 15:58:01
  2. avatar
    [4] Vivian [*]

    Ty osoby z těch reklam jsou příjemný jak osina v řiti

    superkarma: 0 10.07.2007, 18:38:58
  3. avatar
    [3] Meander [*]

    Nyotaimori: Napsala jsi to za mě. Připojuji podpis.

    superkarma: 0 10.07.2007, 12:05:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme