Běh je sport, při kterém člověk hodí za hlavu všechny starosti, soustředí se jen na rytmus kroků a správný dech. Moc toho nepotřebuje – chvíli volného času a dobré běžecké boty. Většina z nás ale běhá po asfaltce v ulicích, na sídlišti. Je to časově méně náročné, než dojet někam do lesoparku, přírody. Mnohdy to však nejde provozovat dlouho. Ve většině případů dochází ke ztrátě motivace, bolesti kolen, či jiných kloubů a hlavně fádnosti běhaní. Vyměňte asfaltku za lesní pěšinku a okamžitě uvidíte ten rozdíl.

Běh v lese:

  • Je šetrnější pro vaše zdraví

Drtivá většina zdravotních problémů spojených s během má jednu společnou příčinu: nárazy způsobené opakovanými dopady nohou na zem. Při běhu po asfaltu je kotník relativně v jedné poloze a nehrozí tak vymknuti, ale zpětný náraz, co jde od tvrdého povrchu vrazí do kolen, kyčlí a zad. Po čase se perfektně procvičí a zpevní. Je to tedy pro vazy a vůbec chodidla vynikající cvik. Proto se běh v lese označuje i jako výborná prevence proti ortézám a umělým kyčlím!

  • Běh činí člověka šťastným 

běháníPři běhu se uvolňují endorfiny, což jsou hormony štěstí. Ty působí pozitivně nejen na náladu během běhání, ale i po běhání. Měli jste někdy pocit při běhu, že svět patří vám? Ještě ne? Tak si někdy běžte zaběhat ráno v 6 hodin, když je ještě všude klid a mír, přerušovaný jen zpěvem ptáků, do toho vychází slunce – zážitek, který lze s málo čím srovnat a z nějž budete čerpat po celý den.

 Při běhání se vytváří i hormon dobré nálady – serotonin, který mimo jiné dokáže i potlačit strach. Při zvýšených hladinách serotoninu se dají léčit deprese a úzkostné stavy. Zvýšení hladiny serotoninu nejjednodušeji dosáhnete běháním.

  •  Je fyzicky náročnější

Lesní pěšinky vedou obvykle po více zvlněném terénu než silnice. Počítejte proto s tím, že 5 km uběhnutých v terénu vám zabere více času a energie. Vašim běžeckým cílům získání vyšší kondice a shození trochu váhy to jen prospěje.

 „I drobné nerovnosti a vlnky se postupně nasčítají a jsou v  nohách cítit. Také nutnost měnit častěji tempo běhu a délku kroku je namáhavější než rovnoměrný běh po rovné cestě. Nic neprospěje rychlému zvýšení kondice více než právě běh v terénu“, říká Tomáš Bystřický z týmu Salomon.

  • Je pestřejší a zábavnější

Pokud běháte pravidelně a hodláte v tom pokračovat, je běh v přírodě tím nejlepším způsobem, jak si udržíte motivaci a vyhnete se nudě a fádnosti.

  • Je přirozenější…

…stojí v názvu nejznámější knihy o běhání, člověk je „Zrozen k běhu“. S tím je možné souhlasit. Určitě jsme však nebyli stvoření k běhu po betonu. Pokud chcete cítit sepětí s přírodou a zažít ten úžasný pocit návratu k hluboce uložené lidské podstatě, který běžci často mívají, musíte běhat v lese, na horách, po pláži, v parku, prostě kdekoliv v přírodě, jen ne po asfaltové silnici.

Pro běh a v lese a v létě

běháníBoty pro běh v přírodě musí mít zejména vhodnou podrážku, tedy takovou, která zabrání uklouznutí. Důležité je taky, aby byla bota přiměřeně pevná a držela nohu i na nerovném podkladu. Boty pro běh v terénu jsou také obvykle z odolnějších materiálů. Naopak protože poběžíte po měkkém povrchu, nemusí být bota tolik odpružená. Pokud běháte i v dešti nebo po něm v mokré trávě, pamatujte na to při výběru boty a vyberte si model s Gore-texem nebo jinou nepromokavou membránou.

Tip Salomon: Speedcross 3

běháníBota první volby pro ty, kdo začínají běhat v přírodě! Nejoblíbenější model Salomon obuvi. Agresivní design podrážky. Nepromokavá membrána climashield nebo Gote-tex. Perfektní usazení nohy v botě. Zajistí jistotu a spolehlivost při každém kroku v terénu i na mokrém a blátivém povrchu.

Cena: 3 390 Kč

Dostupnost: eshop na www.salomon.cz

Specialista na běh v terénu, Salomon, vyrábí boty pro všechny druhy povrchů, po kterých byste mohli chtít běhat.

běhání

Reklama