Novinky

Letní prohřešky, kvůli kterým nehubnete

Letní čas je prý jako stvořený k hubnutí. Motivace nám nechybí – nechtěné špíčky už nemůžeme schovávat pod vrstvami oblečení a chceme se předvést v nových plavkách. Údajně jíme méně než v zimě, dbáme na výběr zdravějších jídel, více se pohybujeme. Ale kila ne a ne dolů… Přečtěte si největší letní prohřešky vůči správné stravě a zjistěte, co děláte špatně!

Pozdě jíme

Vzpomeňte si na zimu, kdy jste s prvním šerem chvátali z práce domů, a měli tak dostatek času na přípravu večeře. V létě je ale světlo až do pozdních večerních hodin, a my tak raději svůj volný čas trávíme venku. Často se pak stává, že se zapomeneme včas najíst, a večeři buď úplně vypustíme, nebo ji odsuneme do pozdních večerních až nočních hodin.
Kamenem úrazu jsou i oblíbené večerní grilovačky, při kterých zkonzumujeme spoustu jídla v pozdních hodinách. Tělo si s nimi už nedokáže poradit a nestihne přijaté spotřebovat. „Pravidelná strava, vždy po třech hodinách, a poslední jídlo dvě až tři hodiny před usnutím je jedním ze základních kamenů správné výživy i zdravého hubnutí,“ vysvětluje RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl.

Dopřáváme si alkohol

Ke grilování a letním oslavám patří neodmyslitelně i alkoholické drinky. Ty v sobě ovšem ukrývají mnoho kalorií, a to jak z vlastního alkoholu, tak z přidaných džusů a sirupů. Pro tělo je to velký energetický příjem navíc, který je ve večerních hodinách obzvlášť nežádoucí, protože tělo již nestihne kalorie spálit. „Kalorie přijaté v tekutinách si mnohdy ani neuvědomujeme, ale i ony jsou významnou složkou v celkovém denním součtu. Proto bychom měli zvažovat, zda si vybereme vodu ochucenou například čerstvým citronem, limetou či mátou anebo sladké limonády nebo alkoholické drinky,“ upozorňuje na častou chybu Lucie Svobodová.

1

Na dovolené povolíme uzdu

Velkým pokušením jsou dovolenkové dny. Lákají nás spousty jídla, které zaručeně musíme ochutnat, protože je to přece jen výjimečně … na dovolené. Navíc se nám změní zajetý denní režim – nemusíme do práce, a proto chodíme spát mnohem později a ráno déle vstáváme.  Tím se nám posouvají i časy jednotlivých jídel. Nemějte ale strach! Týden dovolené a atypického režimu by na vaší postavě neměl zanechat žádné vážné následky… samozřejmě za předpokladu, že se navrátíte zpět k vašim standardním stravovacím návykům.

Uvědomili jste si, že jste se některé z uvedených chyb dopustili? Nezoufejte! „Pokud nebudete špatné kroky ve stravování podporovat a neproměníte je v pravidelnost, jedno klopýtnutí váš vysněný váhový cíl neohrozí,“ uklidňuje na závěr Lucie Svobodová

Zdroj: tisková zpráva

   
25.07.2014 - Redakční novinky - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [36] Vikitorie [*]

    Tak já řeším nějaké 3 - 4 kila, které mi zůstaly poté, co jsem znubla nějakých 14. Ale ani nevím přesně, protože jsem radši přestala lézt na váhu. Stoupla jsem si na ni, když mi okolí říkalo, že jsem zhubla. Ano, zhubla a to tenkrát nějakých 5 kilo. Jenže, já mám problém jinde, zůstávají mi prsa, která jdou jako první nahoru. Při své výšce 172 cm vážím 64 kg a bude mi 45 let. Váhu si držím v pohodě už víc jak dva roky, naopak sem tam něco dole, ale jak se mění postava, tak bych se potřebovala dostat ještě o ty tři kilča dolů - rodina šílí, ale já to tak vidím a asi budu muset začít cvičit, ale to se mi fakt nechce. Za prvé vím, co to se mnou udělá, když se do toho opřu, protože neumím dělat nic jen tak lážo plážo. Tak se asi smířím s tím, že budu vypadat tak, jak vypadám a nebo začnu cvičit, ale tím pádem si budu muset opravdu vybavit celý šatník

    superkarma: 0 28.07.2014, 00:39:54
  2. [35] Rikina [*]

    gerda — #34 šťastná to žena. Sml67

    superkarma: 0 26.07.2014, 23:08:15
  3. avatar
    [34] gerda [*]

    Rikina — #31 kobližka — #30 holky, ale já jsem vlastně moc ráda. Nebyla jsem ještě tlustá, ale opravdu jsem chtěla kvůli dobrému pocitu zhubnout. Říkala jsem si, kéž by to začínalo šestkou. Napřed se zdálo, že to jde ztuha. Ale s trochou trpělivosti po čase opravdu váha klesla. Tak půl kila týdně, což je vlastně ideální. A preventivka byla ten nejlepší důvod a popud. To, v čem jsem se omezila, mi nijak nechybí. Nestrádám, nehladovím, jen jsem něco nahradila něčím jiným, nešidím se. A hlavně jsem si tu "dietu" sestavila sama a nepotřebovala na to jakousi módní krabičkovou s honosným názvem. Stejně je nejosvědčenější ona rada "nežrat". Tak prostě jím, a to pouze přiměřeně.Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #35
    superkarma: 1 26.07.2014, 10:27:32
  4. avatar
    [33] kobližka [*]

    Rikina — #31 Řeknu ti,že umřít úplně zdravá,to by jednoho naštvalo.Jak praví klasik:Tělo má jít do hrobu zhuntovaný Sml30 a s tím souhlasím.Myšleno je to trochu jinak - když má člověk nějaké dispozice k určité nemoci,když už doktor "šťoura" něco najde a přijde varování,tak nad tím nemávnout rukou.

    Ale konkrétně s tou cukrovkou,abychom zůstaly u jádra pudla - ta to fat znám 3 lidi,kteří jí vlastní a přesně týden před kontrolou začnou s dietou.Třeba bývalá kolegyně,o nadbytečných kilech nemluvím,ovšem 18 schodů do šatny jí dělalo takové problémy,že dolezla ufuněná a zpocená.Ncméně se odměnila k svačině a obědu víc než bohatě.Tlačenky a chleby tlusté,že by jimi nepohrdnul ani pohádkový Drvoštěp,sladké limonády a doma,podle vyprávění,se paní ládovala dál.Prostě rádi jedli.Skuhrala s kolenama,špatně dýchala,měla vysoký tlak a tu cukrovku.Ovšem změnit způsob života jí ani nenapadlo.A přitom co ten její život byl? Nacpat si panděro,jít do práce a spát.Tak to taky pěkně děkuju....

    Jinak s tím zkoumáním jídla a rozebírat ho na molekuly,to máš pravdu,taky to nedělám.Nejím úplný šmejd,ale že bych vyhledávala jen bio a farmářské výrobky,tak to ani omylem.

    superkarma: 0 26.07.2014, 09:58:19
  5. [32] Rikina [*]

    gerda — #28 no, já jsem hazardér po předcích, to je v genech. Sml57

    superkarma: 0 26.07.2014, 09:46:25
  6. [31] Rikina [*]

    kobližka — #30 no jo, ale víš, kolik je na světě nemocí? Copak se dá žít s tím, že se budu děsit, co když mě postihnou? To bych nemohla vylézt z baráku, a co se týká jídla, to je nezdravé snad úplně všechno - podle mnoha protichůdných názorů. Sml80 Jasně, zodpovědnost za vlastní zdraví by nějaká být  měla. Například by člověk nemusel lézt tam, kde hrozí reálné nebezpečí, že utrpí úhonu. Ale zase se to nesmí přehánět, protože život je krátkej a neužít si žádnou legraci kvůli tomu, že jsou přece ty nemoci a možná by mohla nějaká dorazit? Mě by teda naštvalo, kdybych se celý život omezovala, byla zodpovědná, pořád zkoumala, co jím a piju, a jaké dělám chyby v životním stylu - a pak nakonec nedej bože umřu úplně zdravá? Sml57 Co jsem si v tom případě pomohla? Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #33
    2. na komentář reaguje gerda — #34
    superkarma: 1 26.07.2014, 09:43:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kobližka [*]

    gerda — #28 Taky se nepozoruju každý den a nesleduju kdejaké píchnutí,ale trocha zodpovědnosti za svoje vlastní zdraví by člověk mít měl.A cukrovka je zrovna nemoc,nad kterou bych teda rozhodně rukou nemávla.Pokud je ovšem člověk zdravý,mává rukou zvesela,ale když ho ta nemoc dostihne,sranda ho přejde.

    Žofie — #29 Jo,dělá to takhle hodně cukrovkářů - týden před kontrolou dietka a citrony.Radují se se,jak doktora oblafnout,ale šidí hlavně sami sebe.No,ale kdo chce kam....

    1. na komentář reaguje Rikina — #31
    2. na komentář reaguje gerda — #34
    superkarma: 0 26.07.2014, 09:22:42
  2. avatar
    [29] Žofie [*]

    Rikina — #26 přesně tohle dělala mje tchýně, kašlala na jídlo, vůbec se neomezovala, jen když šla na kontrolu, tak týden před tím nasadila dietu a dopadlo to tak, že v 74 jí uřízli obě nohy a pak penál Sml15

    1. na komentář reaguje kobližka — #30
    superkarma: 0 26.07.2014, 09:00:52
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    Rikina — #26 tééda, tvoji povahu mít!Sml67

    1. na komentář reaguje kobližka — #30
    2. na komentář reaguje Rikina — #32
    superkarma: 0 26.07.2014, 06:16:38
  4. [27] Rikina [*]

    Kadla — #25  Sml2 fakt? Šmarjá, a není to moc, Antone Pavloviči? Sml57 Sml30

    superkarma: 0 25.07.2014, 22:05:58
  5. [26] Rikina [*]

    gerda — #22 Sml80 moje babička měla cukrovku, nic neměřila, nic nepíchala, akorát asi tak týden předtím, než měla jít na kontrolu, tak si dávala pozor, co sní. Sml57 Dožila se 86 let, v plné svěžesti. Další paní, co jsem znala a měla cukrovku, tak jednou denně použila inzulinové pero, jinak se taky zrovna moc nesnažila něco měřit, hlídat a podobně. Též se dožila více než 80 let ve formě, kterou bych mohla závidět. Pak znám pána, který má s cukrovkou jediný problém - špatně se mu plní manželské povinnosti. Sml32 Ten se trošku v jídle hlídá - no, spíš ho hlídá ta manželka. Ale taky si nemusí píchat inzulin. Čili shrnuto, cukrovka je pro mě zcela nedostatečný strašák, a k odpírání si něčeho dobrého mě to nemotivuje. Sml80 Ostatně si myslím, že kdo se bojí, nesmí do lesa, žít ve strachu odmítám, takže teď to v práci balím, a jdu na to pivo, které si po celotýdenním shonu zasluhuju. Sml22

    1. na komentář reaguje gerda — #28
    2. na komentář reaguje Žofie — #29
    superkarma: 1 25.07.2014, 22:05:05
  6. avatar
    [25] Kadla [*]

    Rikina — #21 A ted si vem, že kapela Tři sestry má v logu dokonce TŘI čárky Sml52

    1. na komentář reaguje Rikina — #27
    superkarma: 2 25.07.2014, 20:12:49
  7. avatar
    [24] Léthé [*]

    gerda — #22 jsou dva typy cukrovky...typ I a typ II. Tvůj kamarád má nejspíš typ I a to je zlé. U typu II...tedy "stařecká " cukrovka stačí držet nějakou tu zdravou životosprávu a nemusíš mít strach. 

    Bwt....lékaři umí zakazovat skvěle. Kéž by zrovna tak skvěle uměli léčitSml30

    superkarma: 1 25.07.2014, 19:49:28
  8. avatar
    [23] gerda [*]

    Léthé — #20 jenže je v něm cukr.Sml15 Kvůli hrozbě cukrovky mi ho zakázala. Ale to přežiju.

    superkarma: 0 25.07.2014, 16:56:04
  9. avatar
    [22] gerda [*]

    Rikina — #21 Cukrovka je pro mě velká neznámá a velký strašák. Kamarád je totiž diabetik, podotýkám že velmi štíhlý, takže se k ní neprožral. Ale vím, že se musí několikrát denně měřit, píchat si injekce a sakra hlídat jídlo. Přitom je velký cestovatel na kole, jezdí republikou křížem krážem, takže i s cukrovkou život nekončí. Jenže ten ji dostal "nezaviněně" a už nemohl nic dělat. Kdežto já jsem dostala varování včas, tak si ho musím vážit a i vážně brát.

    1. na komentář reaguje Léthé — #24
    2. na komentář reaguje Rikina — #26
    superkarma: 0 25.07.2014, 16:55:00
  10. [21] Rikina [*]

    gerda — #19 mno, dvě čárky znám jenom na těhotenském testu, to by mě teda rozhodilo dost, poněvadž v mým věku jaksi nepočítám s dalším potomstvem a vzniknul by mi problém, kde vzít k tomu dítěti tatínka.  Sml57 Dvě čárky na cukrovku neznám. Sml80 Čokoládu celkem nemusím, ale pivo by mi chybělo velice. Ale letos jsem už u doktorky byla, tak na příštích 10 let mám zas pokoj, to je velmi příjemné pomyšlení.

    1. na komentář reaguje gerda — #22
    2. na komentář reaguje Kadla — #25
    superkarma: 0 25.07.2014, 15:43:08
  11. avatar
    [20] Léthé [*]

    gerda — #12 to pivoSml77 sis mohla klidně ponechatSml22. Po pivu se fakt netloustne. Tloustne se po potravinách, ve kterém jsou tuky a které pak tím pivem zapíjíš. A  samozřejmě i v čokoládě je tuků hafo a i v té 8O% ní.

    1. na komentář reaguje gerda — #23
    superkarma: 0 25.07.2014, 15:22:29
  12. avatar
    [19] gerda [*]

    Pentlička — #16 to znám, do té preventivky mi to taky "nešlo". Až mi paní mudra pověděla, že za dvě čárky je to na prášky na cukrovku.

    1. na komentář reaguje Rikina — #21
    superkarma: 0 25.07.2014, 13:17:30
  13. avatar
    [18] gerda [*]

    Brixik — #15 když Margot, tak celou, když větší, tak půlku - nejmíň. Já dělám všecko zgruntuSml30 A nejlepší ze všeho je, když doma nic takového není. Protože co nemám, to sníst nemůžu. A teď už ani nechci.

    superkarma: 0 25.07.2014, 13:16:24
  14. avatar
    [17] kobližka [*]

    Pentlička — #16 To chápu,taky bych se trvale nedokázala omezovat.Jen v případě nemoci.Ale když to takhle píšeš,tak to žádná katastrofa nebude,možná to jenom chybí taková ta normální radost ze života,docela obyčejná.A hlavně - nesuď se pořád tak přísně,není důvod!

    superkarma: 0 25.07.2014, 12:33:35
  15. avatar
    [16] Pentlička [*]

    kobližka — #13 Máš pravdu předsedo. vím, co nedělám dobře, ale nemůžu se ovládnout. Je fakt, že nesním kýbl zmrzliny, ale jím ji každý den trochu a ono se to nastřádá. Pivko taky tak jedno-dvě denně a je to za celé léto x litrů. Jedno léto jsem se fakt držela, nic sladkého, žádnou zmrzku, žádný alkohol, jen vodu, poloviční porce k obědu a večer jen zeleninový salát, denně před prací půlhodina běhu. Zhubla jsem 6 kg, ale měla jsem pořád hrozný hlad, běhání mě otravovalo a měla jsem pořád blbou náladu. Vím, že se krátkodobě omezit umím, ale ne napořád.

    Jo, kdyby mi hrozila nějaká choroba, vysoký tlak, cholesterol apod. tak bych to asi vydržela, ale dokud mi nic nehrozí? A nevážím 100 kg (ani 80).

    1. na komentář reaguje kobližka — #17
    2. na komentář reaguje gerda — #19
    superkarma: 0 25.07.2014, 12:21:03
  16. avatar
    [15] Brixik [*]

    gerda — #12 Kolik čokoládky sis dopřávala. Taky mám ráda po obědě něco sladkého, ale spokojím se s malou cca 10g čokoládkou, tak doufám, že to nebudu hrůza. Ale inak chválím, 6 kg dole je úspěch.

    1. na komentář reaguje gerda — #18
    superkarma: 0 25.07.2014, 12:07:47
  17. avatar
    [14] LudPa [*]

    není nad letní drink, piňakoládu si dám vždycky

    superkarma: 0 25.07.2014, 12:00:22
  18. avatar
    [13] kobližka [*]

    Pentlička — #11 Pentličko,ty víš,že něco neděláš dobře a děláš to.A samotné ti to asi vadí,jinak bys to tolikrát nezmiňovala.Je fakt tolik těžké si něčeho dát menší množství?Abys neměla pocit,že nic nesmíš,že si musíš pořád odříkat,stačí jenom trochu ubrat.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #16
    superkarma: 1 25.07.2014, 11:58:51
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    Pentlička — #11 chce to přejít na jiný režim. První dva dny člověk trochu kouká...ale všecko je otázka zvyku! Já bych si život bez piva, zvlášť v létě nikdy nedovedla představit. Po obědě kafíčko, k němu čokoládu. A hle. Stačila jedna preventivka a sdělení paní doktorky. Když jsem si představila tu šílenou otravu být na práškách, v tu ránu jsem utnula výše zmíněné a mám 6 kg dole. Opravdu jenom tím. A nic mi nechybí.

    1. na komentář reaguje Brixik — #15
    2. na komentář reaguje Léthé — #20
    superkarma: 0 25.07.2014, 11:05:50
  20. avatar
    [11] Pentlička [*]

    Nojono, co s tím? Má se člověk neustále totálně omezovat? Já sice v létě negriluju, není kde ani s kým, ale zato sním litry smetanové zmrzliny a vypiju litry studeného piva.

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    2. na komentář reaguje kobližka — #13
    superkarma: 1 25.07.2014, 10:39:22
  21. [10] cilani [*]

    V létě piji alkoholu méně než v zimě. Ve vedru na to nemám chuť ani náladu. Teda nepočítám pivo, to piji zase spíš v létě.

    Brixik — #7 Nj, ale tak to nemají tedy vydávat s křížkem po funuse, když už si to lidi přečetli jinde.. Sml80

    superkarma: 0 25.07.2014, 10:05:52
  22. [9] MaVy [*]

    Žofie — #1 taky Sml24,ale to tu přeci není nic ojedinělého

    superkarma: 1 25.07.2014, 09:47:37
  23. avatar
    [8] ToraToraTora [*]

    To, že holt už do plavek nezhubneme, to se dá překousnout, horší je, že se vedle vás na dece bude válet někdo, kdo vás vyfotí do magazínu, aby se mohl veřejně pohoršovat

    superkarma: 4 25.07.2014, 09:42:00
  24. avatar
    [7] Brixik [*]

    Tak jestli to vyšlo jako tisková zpáva, tak se to v různé obměně objeví na všech možných magazínech...Jinak vím, že víc jím a piju, tak se taky snažím víc hýbat.

    1. na komentář reaguje cilani — #10
    superkarma: 0 25.07.2014, 09:13:50
  25. avatar
    [6] Rychnovska [*]

    Klasika.....už jsem smířená s tím, že v létě přibírám Sml80....nejhorší na tom je, že to člověku ani nepřijde v tom volném letním oblečení...sukýnkách, šatičkách.....ale pak se narvat do džínůSml80Sml80Sml80Sml80...strašnýSml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 25.07.2014, 09:06:33
  26. [5] murat [*]

    aspoň přiznají kdo je zdrojem. ctrl + c a je "vyděláno" Sml80

    superkarma: 1 25.07.2014, 08:54:49
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Žofie — #1 divného na tom není nic, tady to tak praktikují.

    superkarma: 0 25.07.2014, 08:43:19
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Škoda, že ty rady nejsou jiné. Přesně tyto jsem četla...ééééé....nevím kde, na Blesku?Sml80 Ono taky upřímně, co pořád nového radit, že jo. Proti radám samotným nemám nic, jen jsem nalítla na titulek, že to tu bude originální a je to můj problém. Už jsem se to sakra mohla naučit.

    superkarma: 4 25.07.2014, 08:42:49
  29. avatar
    [2] glady [*]

    já se v létě těchto chyb dopouštím pravidelně Sml24

    superkarma: 0 25.07.2014, 08:42:01
  30. avatar
    [1] Žofie [*]

    To je zvláštní, takový článek ve stejném duchu - i stejná slova, jsem četla předevčírem na jiných internetových stránkách Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #4
    2. na komentář reaguje MaVy — #9
    superkarma: 6 25.07.2014, 08:41:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme