Reklama

Letní čas je prý jako stvořený k hubnutí. Motivace nám nechybí – nechtěné špíčky už nemůžeme schovávat pod vrstvami oblečení a chceme se předvést v nových plavkách. Údajně jíme méně než v zimě, dbáme na výběr zdravějších jídel, více se pohybujeme. Ale kila ne a ne dolů… Přečtěte si největší letní prohřešky vůči správné stravě a zjistěte, co děláte špatně!

Pozdě jíme

Vzpomeňte si na zimu, kdy jste s prvním šerem chvátali z práce domů, a měli tak dostatek času na přípravu večeře. V létě je ale světlo až do pozdních večerních hodin, a my tak raději svůj volný čas trávíme venku. Často se pak stává, že se zapomeneme včas najíst, a večeři buď úplně vypustíme, nebo ji odsuneme do pozdních večerních až nočních hodin.
Kamenem úrazu jsou i oblíbené večerní grilovačky, při kterých zkonzumujeme spoustu jídla v pozdních hodinách. Tělo si s nimi už nedokáže poradit a nestihne přijaté spotřebovat. „Pravidelná strava, vždy po třech hodinách, a poslední jídlo dvě až tři hodiny před usnutím je jedním ze základních kamenů správné výživy i zdravého hubnutí,“ vysvětluje RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl.

Dopřáváme si alkohol

Ke grilování a letním oslavám patří neodmyslitelně i alkoholické drinky. Ty v sobě ovšem ukrývají mnoho kalorií, a to jak z vlastního alkoholu, tak z přidaných džusů a sirupů. Pro tělo je to velký energetický příjem navíc, který je ve večerních hodinách obzvlášť nežádoucí, protože tělo již nestihne kalorie spálit. „Kalorie přijaté v tekutinách si mnohdy ani neuvědomujeme, ale i ony jsou významnou složkou v celkovém denním součtu. Proto bychom měli zvažovat, zda si vybereme vodu ochucenou například čerstvým citronem, limetou či mátou anebo sladké limonády nebo alkoholické drinky,“ upozorňuje na častou chybu Lucie Svobodová.

1

Na dovolené povolíme uzdu

Velkým pokušením jsou dovolenkové dny. Lákají nás spousty jídla, které zaručeně musíme ochutnat, protože je to přece jen výjimečně … na dovolené. Navíc se nám změní zajetý denní režim – nemusíme do práce, a proto chodíme spát mnohem později a ráno déle vstáváme.  Tím se nám posouvají i časy jednotlivých jídel. Nemějte ale strach! Týden dovolené a atypického režimu by na vaší postavě neměl zanechat žádné vážné následky… samozřejmě za předpokladu, že se navrátíte zpět k vašim standardním stravovacím návykům.

Uvědomili jste si, že jste se některé z uvedených chyb dopustili? Nezoufejte! „Pokud nebudete špatné kroky ve stravování podporovat a neproměníte je v pravidelnost, jedno klopýtnutí váš vysněný váhový cíl neohrozí,“ uklidňuje na závěr Lucie Svobodová

Zdroj: tisková zpráva