Rodina

Létání s miminem? Žádný problém

Prázdniny začaly a každá z vás jistě stejně jako já přemýšlí, kam vyrazit letos na dovolenou. U nás je to tentokrát komplikovanější, protože připadá v úvahu jen taková dovolená, která je vhodná i pro 9 měsíční mimino. Samozřejmě již máme něco naplánované v Čechách - chceme jezdit na výlety s kočárkem i odpočívat, ale já bych přece jen chtěla ještě k moři. Moře mám moc ráda a už loni jsem nikde nebyla. Ve vysokém stupni těhotenství už pro mě totiž nebylo cestování vhodné.

Letos bych si to chtěla vynahradit a myslím, že našemu malému, který vodu zbožňuje, se bude moře také moc líbit. Jak ale na to? Začala jsem tedy uvažovat o tom, jak letošní dovolenou zrealizovat. Po nějaké době jsem zavrhla cestu autem – i k nejbližšímu moři je to přeci jenom dálka a syn nemá dlouhé cestování autem zatím moc v lásce. Navíc se v autě bojí, když je tma, takže by se tím celá cesta dost zkomplikovala. Začala jsem tedy uvažovat o letadle.

Letadlo má nesporné výhody v tom, že je v cílové destinaci za poměrně krátkou dobu. Chceme opravdu letět jen ke Středozemnímu moři, takže by let neměl trvat déle jak 2 až 3 hodiny, což by měl synek hravě zvládnout. Další výhodou je to, že v letadle nemusí být celou dobu připoutaný v sedačce, ale může se i „volně pohybovat“ nebo spát. No a v neposlední řadě – v letadle se nemusím starat o řízení a vyhledávání cesty, ale můžu se prckovi plně věnovat, což také určitě ocení. Navíc u většiny leteckých společností se za takhle malé dítě neplatí (do dvou let). Dítě sice nemá nárok na vlastní sedadlo, ale stejně bych ho měla na klíně, nebo v závěsu na spaní, takže to ničemu nevadí. Takže je rozhodnuto, poletíme letadlem.

Jak to ale s miminky v letadle vlastně je? Kde leží/sedí? Co jí? Kde spí? Jak to uděláme s kočárkem, který musíme mít sebou? A jak s jídlem pro prcka? A s pitím, když se do letadla nesmí brát žádné tekutiny? Co když ho budu potřebovat v letadle přebalit? Tyto a mnoho dalších otázek, které mě ještě nikdy nenapadlo řešit ani o nich přemýšlet se mi najednou začalo honit hlavou.

Pokud plánujete letět na dovolenou s miminkem, zjistěte si nejdřív u vaší letecké společnosti nebo u cestovní kanceláře, se kterou letíte na zájezd, jak to s miminky dělají konkrétně ony. Podmínky, se totiž, mohou mezi jednotlivými leteckými společnostmi i na charterových letech dost výrazně lišit. Je lépe tedy všechny informace získat již s předstihem a případně si podle toho i leteckou společnost vybrat.

fly

A nezapomeňte, dnes již musí mít dítě od narození svůj vlastní cestovní pas, na jehož vyřízení je potřeba zhruba 30 denní lhůta. Pokud letíte do některé ze zemí EU, stačí vám nechat pro dítě zhotovit občanský průkaz, i na ten si ale minimálně 14 dní počkáte. Cestovní doklady vám zhotoví na místně příslušném úřadě. S sebou vezměte rodný list dítěte i svůj a občanský průkaz. Prcka vyfotí na místě, zaplatíte poplatek 50,- (OP) nebo 100,- Kč (CP) a pak už jen stačí si hotový doklad vyzvednout.

Ve chvíli, kdy už kupujeme letenky nebo objednáváme zájezd, bychom tedy měli nahlásit, že poletíme s malým miminkem a zeptat se na to, co daná letecká společnost pro děti poskytuje. Někdy si takto můžeme objednat pro dítě i „postýlku“ (závěs), ve které se může prospat. Většinou ale jen na delších letech. Také se můžeme zeptat, jestli v letadle nebude nějaké volné místo a případně požádat, jestli by ho, pokud bude, mohli nechat vedle nás. Letadla nebývají plná do posledního místa, takže nám většinou vyhoví a je pak příjemné, že si máme kam na chvíli odložit dítě nebo věci. Po dobu startu a přistání ale musíme mít dítě na klíně, připoutané spolu s námi bezpečnostním pásem.

S kočárkem by pak neměl být vůbec žádný problém. Můžete s ním jet vlastně až k letadlu a po příletu vám ho opět přistaví. To jsem si tedy oddechla! Představa, že prcka tahám dvě hodiny po letišti jen tak v náručí nebo v nosítku mě trochu děsila. Dalším plusem je to, že dítě má podle všeho nárok na své vlastní zavazadlo i v zavazadlovém prostoru (nutno ověřit, zejména na charterových letech tomu tak být nemusí). Tedy výhoda pro nás – můžeme sbalit víc věcí. A že je jich pro takové mrně potřeba opravdu hodně. A pokud se obáváte, že v zemi, kam letíte, bude problém něco sehnat, je lépe to vzít s sebou. Včetně hotových potravin pro děti, které, balené většinou do skla, nějaké to kilo k povolenému limitu určitě také přidají.

Potraviny a nápoje pro dítě můžeme vzít i do letadla. Pozor ale, musí to být v množství odpovídajícím délce cesty a při odbavení můžeme být požádáni, abychom jídlo či nápoj, který vnášíme do letadla, ochutnali. Na palubě již by mělo probíhat vše bez problémů. Letušky nám rády jídlo pro prcka ohřejí na požadovanou teplotu a s pitím také nejsou komplikace. Pokud dítě ještě kojíte, je ideální načasovat si to na dobu při startu a přistání – sání totiž působí preventivně proti bolesti oušek při přetlaku, který v tuto dobu v letadle nastává. Pokud nekojíte, nabídněte dítěti čaj nebo vodu z láhve s dudlíkem.

Na palubu pak můžeme zabalit i kosmetiku, na kterou je dítě zvyklé. Ovšem opět v odpovídajícím množství, ideálně v malém cestovním balení. V každém letadle by měl být na minimálně jedné toaletě sklápěcí přebalovací pult. Místa je tam sice dost málo, ale s trochou šikovnosti se dá vše zvládnout bravurně. Pokud si pak potřebujete odskočit vy a letíte sama, nebo je váš partner zrovna také nějak zaneprázdněn, letušky vám rády miminko i pohlídají a pochovají.

Kromě jídla a pití byste měli dítěti sebou do letadla přibalit nějakou hračku či knížku, a to ideálně jednu nějakou novou, ještě neokoukanou, s kterou se zabaví a jednu starou, bez které nemůže být. S sebou vezměte také teplejší oblečení, v letadle bývá poměrně chladno. Není od věci přibalit i menší deku, do které můžete prcka zachumlat – bude mu teplo a útulno a lépe tak usne.

Až dorazíte na místo, myslete pak zejména na ochranu před sluncem. Do jednoho roku věku je dobré používat opalovací krém s ochranným faktorem 50 a nezapomínejte ani na pokrývku hlavy. Pokud to jde, držte se ale i tak raději ve stínu a hlavně doplňujte tekutiny.

 

Krásné prázdniny a napište nám, kam se letos chystáte a vaše tipy a triky při cestování/létání s malými dětmi.

Čtěte také:


   
04.07.2014 - Děti - autor: Eva Sotonová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] RosaGloriaDei [*]

    Celkově je tato diskuze o ničem, snad i škoda se k ní vyjadřovat, nicméně, maličko jsi mě, Gerdo, některými svými názory zklamala...

    gerda — #30

    Kdyby měli rodiče dělat s malými dětmi jen to, co si ta prťata budou

    doživotně pamatovat, nedělali by nejspíš vůbec nic (snad jen, že by

    spoléhali na jejich podvědomí)...Otázka zní, do kdy? Kde je ta hranice

    prožívání, na kterou člověk nevzpomíná jen díky vyprávění jiných? Tabula rasa třeba v pěti letech?????

    O

    cestování malých dětí (případně jejich účasti na zážitkových akcích) se tu toho napsalo....zaručená diskuze pod

    článkem, jenže jsou věci, které nelze zevšeobecňovat, každý člověk je

    jiný, zrovna tak každý pasažér v dopravním prostředku, ať je mu pár

    měsíců nebo třeba sto let...Já jsem například zažila "problematické

    dospěláky", nejen v letadle, na celé dovolené, a co? Stejně příště znovu

    poletí a budou si užívat, že prudí své okolí.

    Jestli mi článek

    něco dal, tak to, že jsem se na zítra objednala se sedmiměsíčním synkem

    na pasové, vím, že pas pro cestování potřebuje (kdyby jen na Slovensko, jehož hranice máme cca 5 km), zapomněla jsem si tuto povinnost uvědomit :-) Focení bude asi

    zážitek :-) Nejspíš by se mělo napsat o tom, že pasy pro taková prťata jsou nesmyslem.

    A nebo o tom, jak mateřské školy protiprávně diskriminují matky na

    mateřské (rodičovské) dovolené (u nás jsem si to vyřídila sama, stačila dvě slova - "veřejná služba"), nebo o tom, jak jsou diskriminováni

    pracující důchodci (tam to vypadá, že náprava bude od Nového roku

    zjednána)...dovolenou, ať si každý užije podle svého gusta

    superkarma: 0 08.07.2014, 14:29:46
  2. avatar
    [46] Dudlajlama [*]

    kareta — #45 Sml16

    superkarma: 0 07.07.2014, 17:44:04
  3. avatar
    [45] kareta [*]

    peetrax — #44 myslím, že každý se dovolenkuje tam, kde je mu to příjemné.

    Já zas nesnesu některá česká nářečí a přízvuky, ty mne paralyzují. Nerada proto jezdím do PrahySml57

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #46
    superkarma: 0 07.07.2014, 17:26:17
  4. avatar
    [44] peetrax [*]

    kareta — #42 ze by nebylo nic mezi dovolenou u more a "hnusnym kempem"? Pro nekoho asi ne. Ale moznosti je dost, nastesti existuji i rodice, co nejsou lini hledat ruzne varianty. Za ty jsem ja osobne vdecna.

    1. na komentář reaguje kareta — #45
    superkarma: 0 07.07.2014, 16:42:22
  5. [43] slavuska [*]

    gerda — #30 pod pojmem v pohodě? že během letu ani nepípnul, maximálně mlaskal při kojení, to bylo všechno, čím můj 8m rušil své okolíSml30 oba lety prospal. a užil, pamatovat si to nebude, ale doteď vidím jeho výraz, když ležel na bříšku na písku, a přišla vlna,a zmáčela mu ruku, ten nejprve výraz překvapení, a pak záchvat smíchuSml30 a  abych některé pobouřila ještě víc, dokonce jsme si i s kojencem zaplatili 1 celodenní autobusový výlet, odjezd v půl 8 ráno, návrat v 17 hodin, naše mimino, zvyklé spát přes den v šátku, bylo naprosto spokojené, celý den nezabrečelo, střídalo spánek, kojení, koukání ze šátku venku, a hraní si s oblíbenými chrastítky v autobuseSml22 vloni s 20m jsme zvládli 2 celodenní výlety, taktéž pohoda, bez breku. a starší byl coby 18 měsíční batole dokonce i na Pamukkale, 5 hodin busem od pobřeží(měli jsme tam nocleh, tak i zpět v 1 den bychom nejeli) líbilo se mu tam náramně, z otho chození vodou byl unešenýSml16

    superkarma: 0 07.07.2014, 00:05:18
  6. avatar
    [42] kareta [*]

    grafkova — #39 dětem je to jedno, rekreují se hlavně dospělí a proč by měli trčet na rybníku, nechat se ožužlávat komárama v hnusným kempu, když chtějí k moři? Sml80Sml80 Taovej balt je super, není tam vedro, nádherné pláže a děcka se tam nespálí. Ale dají se i tropy i se zrzkem.

    1. na komentář reaguje peetrax — #44
    superkarma: 0 06.07.2014, 23:06:54
  7. avatar
    [41] kareta [*]

    my byli s 6m dcerou v Brazilii a bylo to super, prostě paráda, v letadle to prospala skoro celé a zabavit ji šlo. Ty c si stěžují na obtěžující děti na veřejné dopravě- doporučuju soukromé letadlo. Je tam klid a děti neječí.

    superkarma: 1 06.07.2014, 22:55:33
  8. [40] grafkova [*]

    slavuska — #29 .....no batole možná, vaším pohledem

    superkarma: 0 05.07.2014, 20:53:19
  9. [39] grafkova [*]

    No já nevím, prd by se jim stalo kdyby rok počkali. Vláčet takhle malé dítě letadlem bůhvíkam. Dítěti je jedno jestli je u rybníka nebo u moře. A už předem lituji spolucestující v letadle Sml31

    1. na komentář reaguje kareta — #42
    superkarma: 1 05.07.2014, 20:47:21
  10. avatar
    [38] evelyn [*]

    gerda — #37 puberta je u nekterych rodicu bozi trestSml57

    superkarma: 0 05.07.2014, 18:39:30
  11. avatar
    [37] gerda [*]

    evelyn — #36 ať si ho tam rodinka užije, propustit až v dospělém věku. Puberta bude úúúžasnáSml57

    1. na komentář reaguje evelyn — #38
    superkarma: 0 05.07.2014, 17:33:22
  12. avatar
    [36] evelyn [*]

    gerda — #35 a zustanou tam, dokud smrad nevyrosteSml16

    1. na komentář reaguje gerda — #37
    superkarma: 0 05.07.2014, 14:04:03
  13. avatar
    [35] gerda [*]

    evelyn — #34 Sml67Sml30 - anebo ať s ním jedou na opuštěný ostrov.

    1. na komentář reaguje evelyn — #36
    superkarma: 0 05.07.2014, 13:43:08
  14. avatar
    [34] evelyn [*]

    gerda — #33 si pis, se v nem videli, jak je sikovnej, nejen rodicove, i prarodicove. Pak je jasny, ze spratek jde dal a dal a zkousi, co okoli vydrzi. Ze rodicove vydrzi, je jedna vec, ale at ho pak zavrou doma do klece a nechodi s nim na verejnostSml31

    1. na komentář reaguje gerda — #35
    superkarma: 0 05.07.2014, 12:59:28
  15. avatar
    [33] gerda [*]

    evelyn — #32 a vsadím se, že na toho malého teroristu byli rodičové ještě i hrdí, jak se dokáže prosazovat. Já bych si asi připravila kýbl studené vody.

    1. na komentář reaguje evelyn — #34
    superkarma: 1 05.07.2014, 12:52:21
  16. avatar
    [32] evelyn [*]

    Jednou jsme byli na dovolene se znamyma a bydleli v jednom apartmanu, shodou okolnosti, nebo  spis to meli predem domluvene, dorazil jejich syn s asi 5ti letym spratkem, kdyz rikam spratek, tak to doslovne, kdyz nebyli tihle s nama na plazi a spratek nelital porad kolem, nerval a neobhazoval nas piskem, tak sedeli u nas v apartmanu a spratek rval tam, kdyz jsem si sla lehnout a chtela spat, lital mi tam a jeste u postele zapistel. To ma trpelivost dosahla vrcholu, zarvala jsem at tahne nebo mu ubalim takovou, ze se otoci kolem osy, bylo to slyset i vedle, kde ta povedena rodinka sedela, tak ho konecne trochu zpacifikovali, alespon tak, aby mi nelezl do pokoje. Nekteri lide by si nemeli porizovat ani krecka, natoz smradata, kdyz nemaj predpoklady k vychove.

    1. na komentář reaguje gerda — #33
    superkarma: 0 05.07.2014, 11:38:08
  17. avatar
    [31] peetrax [*]

    gerda — #30 jo jo, takové dítě si to náramně "užije", o jeho okolí, které si jeho přítomnost nevybralo, ani nemluvě. Sml68

    superkarma: 1 05.07.2014, 09:49:28

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] gerda [*]

    slavuska — #29 záleží na tom, co si kdo představuje pod pojmem "v pohodě". Nemají všichni spolucestující takhle pevné nervySml58. Mimino má tu vlastnost, že nemůže slovně odporovatSml30 a záleží jen na soudnosti rodičů, kam ho berou.Sml80 

    A že si to užívá? Tak by mě teda zajímalo, jak bude v rozumnějším věku vyprávět o krásných zážitcích u moře, když mu bylo půl rokuSml52

    1. na komentář reaguje peetrax — #31
    2. na komentář reaguje slavuska — #43
    3. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #47
    superkarma: 3 05.07.2014, 06:21:38
  2. [29] slavuska [*]

    Já v tom také nevidím problém, se starším jsme byli porpvé v roce, s mladším v 8 měsících, a příští rok nás čeká dost možná také s 8 měsíčním.a děti v letadle naprosto v pohodě. proč nevyužít období do 2 let, kdy to mají za hubičku, takové 20m baotle si to náramně užije, alespoń to našeSml22

    1. na komentář reaguje gerda — #30
    2. na komentář reaguje grafkova — #40
    superkarma: 0 04.07.2014, 22:44:14
  3. avatar
    [28] peetrax [*]

    peetrax — #27 na léto a letecky, samozřejmě. Sml39

    superkarma: 0 04.07.2014, 17:43:34
  4. avatar
    [27] peetrax [*]

    gerda — #1 ty jsi můj člověk!

    Když jsem pracovala v cestovní agentuře, u mé kolegyně chtěli nějací lidé koupit zájezd i pro mimino, které bylo zatím v břiše, ale v době konání akce se předpokládalo, že už snad bude narozené. Nejen nad tímto mi zůstává rozum stát. Sml15

    1. na komentář reaguje peetrax — #28
    superkarma: 0 04.07.2014, 17:41:40
  5. avatar
    [26] vopis [*]

    Altamora — #17 souhlasím Sml22

    superkarma: 0 04.07.2014, 15:36:18
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    wich — #24 dovolenou si představuju tak, že mi tam nikdo nebude ječet, přebíhat přes deku a já abych nebyla neustále ve střehu, z které strany co přiletíSml68. Dovolená má sloužit k odpočinku, ne k nervovému zhroucení z cizích uřvanců. Na mou dovolenou prostě nevychovaná lidská mláďata nepatří. A to mám sama děti. Nechci vypadat mentorsky, ale je pravda, že když byly naše děti malé, neotravovaly nikoho. Znaly své mantinely. Když vidím dnešní svobodomyslné rodiče, pomyslím na otřepané "HERODES - TO BYL KRÁL!!"Sml30

    superkarma: 4 04.07.2014, 15:33:47
  7. avatar
    [24] wich [*]

    Gerda: jeste podotykam, ze ta posledni dovolena za dovolenkoveho letu byla relaxacni - hotel bez detskych klientu zamereny na klid s lazenskymi procedurami. Pokud se takto zrelaxovani vraci klienti letem s odrazenymi ledvinami, namozenym usnim bubinkem, dovolena postrada smysl relaxace.

    1. na komentář reaguje gerda — #25
    superkarma: 0 04.07.2014, 15:17:11
  8. avatar
    [23] Žofie [*]

    Zuza70 — #22 Já to myslela tak, že my seděli před nimi Sml15 Když jsme se ohradili, rodiče ještě držkovali a to bylo všechno, synek kopal dál Sml31

    superkarma: 0 04.07.2014, 13:47:17
  9. [22] Zuza70 [*]

    Lituji toho cestujícího před Váma. Já bych to asi jen tak nevydejchala.

    1. na komentář reaguje Žofie — #23
    superkarma: 0 04.07.2014, 13:30:13
  10. avatar
    [21] Žofie [*]

    Pentlička — #19 Jo,  tak to máme taky za sebou. Nebylo to malé řvoucí dítě v letadle, ale už větší a bavilo se tím, že kopalo do sedačky před sebou celou cestu Sml31

    superkarma: 0 04.07.2014, 12:02:12
  11. avatar
    [20] LudPa [*]

    Pentlička — #19 nejhorší je tahání zezadu za vlasy ulepenýma packamaSml31

    superkarma: 0 04.07.2014, 11:54:33
  12. avatar
    [19] Pentlička [*]

    Klára Křížová — #13 Mně teda v letadle vadí i tzv. hodné dítko, pokud teda nespí po celou dobu letu. Ale takové to hemžení hned za hlavou, občas kopnutí do sedadla, výkřik, brebentění, smích ... všecko mi vadí. V letadle se cítím celkově velmi nepohodlně a když mi ještě dětičky takhle zpříjemňují dvě-tři hodiny letu, tak bych vraždila.

    1. na komentář reaguje LudPa — #20
    2. na komentář reaguje Žofie — #21
    superkarma: 2 04.07.2014, 11:36:52
  13. avatar
    [18] Deja [*]

    Spíš by bylo vhodné vysvětlit, že miminům a batolatům cesta letadlem opravdu nesvědčí. Prostě ještě jejich tělesná schránka není na zátěž cesty v letadle přizpůsobená. Proto většinou celou cestu profňukají, proplakají ji prořvou

    superkarma: 0 04.07.2014, 11:27:49
  14. avatar
    [17] Altamora [*]

    S malým dítětem bych někam letěla jen v případě absolutní nutnosti. Z moře nemá o nic víc než z louže, horko děti nesnášejí nejlépe, jídlo bych neriskovala, vodu k pití už teprve ne. Z hlediska délky cesty - hodina až tři na letiště, tam hodina na odbavení, potom zalehlé uši při startu, omezený pohyb při cestě, stísněný prostor, spousta cizích lidí, opět pištění v uších při přistávání, čekání na výstup, odbavení, cesta z letiště. Samá pozitivaSml57. Je ale fakt, že děti přežijí skoro všechno. Jen je otázka, jestli je nutné je skoro všemu vystavovat.

    1. na komentář reaguje vopis — #26
    superkarma: 0 04.07.2014, 11:18:50
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    Pentlička — #12 já kdykoli.Sml24

    superkarma: 0 04.07.2014, 09:52:25
  16. avatar
    [15] gerda [*]

    wich — #4 plně s tebou souhlasím, tohle by mi zkazilo dovolenou, protože i cesta na ni se počítá. Nehledě k tomu, že si let člověk musí zaplatit a za ty peníze by měl mít právo cestovat pohodlně.

    superkarma: 5 04.07.2014, 09:51:30
  17. [14] patricia077 [*]

    Tak já se svou 9měs.dcerou chci akorát na den do Krkonoš, vzít do krosničky a budu vidět, jak to bude zvládat..na dovolenou k moři se s ní určo nechystám, sice jsem vloni taky nebyla, doktor mi to v těhotenství nedoporučil a ani jsem se na to necítila, ale myslím si, že tak malé dítě z toho nic nemá a je to pro něj i pro rodiče a okolí jen stres..dobře si pamatuji, když jsem dělala delegáta, jak to bylo s malými dětmi!!

    superkarma: 0 04.07.2014, 09:49:15
  18. [13] Klára Křížová [*]

    My jsme létali s dítětem od roka, byl hodný, neječel, hrál si, spal.... úplně v pohodě.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #19
    superkarma: 1 04.07.2014, 09:37:37
  19. avatar
    [12] Pentlička [*]

    Rodiče, kteří si nedokážou odpustit cokoli (dovolenou u moře, návštěvu výstavy v muzeu, či prohlídku zámku) s dítětem do tří let bych zastřelila za úsvitu!

    1. na komentář reaguje gerda — #16
    superkarma: 5 04.07.2014, 09:26:35
  20. [11] uuu [*]

    To bych tak chtěla, mít cestu na dovolenou zkaženou řevem nějakého haranta Sml68

    superkarma: 5 04.07.2014, 09:01:02
  21. [10] macamala [*]

    Májík — #3 a to ji pustili do letadla v 7. mesici? Mam dojem, ze po 26. nebo 28. tydnu se to nedoporucuje.

    superkarma: 0 04.07.2014, 08:58:27
  22. avatar
    [9] helikoptera [*]

    já nevím, asi bych počkala aspoň do tří let dítěte

    superkarma: 0 04.07.2014, 08:52:14
  23. [8] vladka60 [*]

    S hodně malými dětmi by se létat nemělo.

    superkarma: 0 04.07.2014, 07:43:33
  24. avatar
    [7] Žofie [*]

    Májík — #2 Letěli jsme před měsícem a v letadle bylo několik malých dětí a všechny řvaly, ne plakaly, ale řvaly celý let. Pokud má letadlo cca 180 lidí na palubě, tak tedy nás cca 170 si to opravdu "užilo"! Velké díky rodičům těchto dítekSml15

    superkarma: 1 04.07.2014, 07:32:31
  25. avatar
    [6] buldok [*]

    Nikdy bych s miminem neletěla.

    superkarma: 0 04.07.2014, 07:27:26
  26. avatar
    [5] wich [*]

    Když jsem naposledy na dovolenou letěla klasickým dovolenkovým letem, manželovi vřískal do ucha malý kluk, manžel udělal "pšššt" a velmi vlídným tónem řekl klukovi "nekřič mi do ucha, bolí to"... A další tři hodiny letu jsme poslouchali nekonečné připomínky jeho maminky na naši adresu... Never more Sml68

    superkarma: 1 04.07.2014, 07:26:35
  27. avatar
    [4] wich [*]

    Májík — #2 Sml67 Ať si myslí, kdo chce co chce, lítat jako spolucestující s dětmi je za trest Sml22

    1. na komentář reaguje gerda — #15
    superkarma: 5 04.07.2014, 07:23:32
  28. avatar
    [3] Májík [*]

    gerda — #1 přesně, už kvůli možným nemocem apod. by mě nikdy nenapadlo s tak malým dítětem vyrazit takhle daleko. Jednou jsem byla v šoku,když jsme letěli do Egypta, teda do země, kde jak víme, to s hygienou a tím vším okolo, není až tak slavné. Letěla s náma rodinka s 5měsíčním miminem Sml68 Sml68 to jsem fakt nechápala a to s nimi ještě letěli asi nějací kamarádi a tam byla paní odhaduju tak v 7. měsíci těhotenství.

    1. na komentář reaguje macamala — #10
    superkarma: 0 04.07.2014, 06:36:31
  29. avatar
    [2] Májík [*]

    Létání s miminem. Žádný problém? TO JE PROBLÉM!!! Ale pro ty, co v tom letadle sedí s vámi. Létám pravidelně na dovču k moři už takových 15 let a možná bych spočítala na prstech jedné ruky,kdy v letadle nebrečelo mimino. Kristepane, fakt je nutné letět s tak malým dítětem? My letěli poprvé,když byly synovi 4 roky,nikdy by mě nenapadlo letět dřív a už tenkrát jsem si říkala,jestli jsme ještě neměli rok,dva počkat. Fakt nechápu dnešní rodiče,proč musí za každou cenu zkazit cestu několika desítkám lidí.

    1. na komentář reaguje wich — #4
    2. na komentář reaguje Žofie — #7
    superkarma: 14 04.07.2014, 06:33:59
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Já skutečně nerozumím tomu, proč si rodiče jedenkrát nedovedou odpustit moře a kvůli dítěti nejsou někde poblíž. Co má takové mrně z mořských vln a pláže? My jsme s dětmi ve věku 2 a 5 let cestovali pouze na druhý konec republiky a když se dceři přihodila nehoda a museli jsme k lékaři, nezapomenu na jeho vyčítavý dotaz, proč tak malé děti taháme tak daleko.

    1. na komentář reaguje Májík — #3
    2. na komentář reaguje peetrax — #27
    superkarma: 8 04.07.2014, 05:42:33

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme