Novinky

Lékaři jsou obchodníci s chemií

Tvrzení, že lékaři jsou obchodníci s chemií, kteří předepisují léky podle toho, která firma jim víc za svou propagaci zaplatila, zaslala k dnešnímu tématu čtenářka Átéčko. Co myslíte vy?

Diskutujte o názoru čtenářky Átéčko, podle které jsou lékaři úplatní obchodníci s chemií - souhlasíte, nebo ne?


Mám pocit, že kdyby se dnes odměňovalo za množství spolykaných tablet, nemůže cenu dostat nikdo jiný, než já. A to nemyslím jen potravinové doplňky, ale i léky proti bolesti té trochu silnější ráže.
Ano, byla jsem z těch, co si bolístky hojí bylinkami, akupresurou. Nejdříve jsem se zamýšlela, zda mám skutečně dostatek tekutin a jestli mému tělu neškodím sama.
Jenže to nešlo a já hledala pomoc jinde a já vytáhla na boj proti bolesti vitamíny, různými prvky v tabletách, aloe vera, propolis, akupunkturu, léčitele. Mezitím jsem také navštívila lékaře, kteří jsou skutečně obchodníky s chemií. A tak do sebe láduji tablety, kapky, nechávám si do žil píchat další a další ampule, které nepomáhají. Moje tělo je jako laboratoř, ve které probíhají neustále chemické procesy.
Vím, že dnešní článek není o bolesti, ale o tom, jak se nám daří polknout tabletu. Daří. Nemám problém některou polknout i nasucho, bez zapití.
Znám složení léků. Nediskutuji o tom v lékárně, ale s lékařem, který se mi snaží poněkolikáté nahradit jeden proti bolesti nepomáhající lék jiným, o naprosto stejném složení. A to podle toho, od které firmy zrovna dostal za předepsání benefity.
A tak, pokud bude existovat bolest, budou existovat obchodníci s nadějí, že vás zrovna oni svou tabletkou vaší bolest zaženou.
Átéčko

Pozn. red.: Text neprošel jazykovou korekturou.

Téma dne 16. března 2012: Vy a tabletky

  • Jaký máte vztah k polykání tabletek?
  • Saháte hned po prášku, když vás něco zabolí?
  • Vyhýbáte se práškům jako čert kříži?

Napište mi svůj postoj k tabletkám a jejich konzumaci jako příspěvek k tématu. Za ten samozřejmě můžete získat dárek, tentokrát opravdu stylový - dětský multivitamin a multiminerál Marťánci s Imunoacivem od Walmarku, ve kterém najdete Mluvící Marťapero, a doplněk stravy Citrovital - výtažek z grapefruitových jadérek od firmy Herb-pharma. Pokud chcete mít šanci na získání tohoto dárku, nechť je váš příspěvek dlouhý alespoň jako tento odstavec textu a do naší e-mailové schránky (viz odkaz níže) ať dorazí nejpozději 16. 3. 2012 v 15.30 hodin.

martcitro

   
16.03.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Jakub D. Kočí

Komentáře:

  1. [25] Trefa [*]

    Trefa:stale nam v televizi nabizeji tablety jen ty nedrasi,dene to slysime.

    superkarma: 0 18.03.2012, 23:06:51
  2. avatar
    [24] ekleinovka [*]

    S léky je problém,je pravda,že komerce dělá hodně,já si kolikrát ráda připlatím,protože třeba lék na alergie má minimální vedlejší účinky,takže beru ten nejnovější,který mi dělá dobře...pomáhá

    superkarma: 0 18.03.2012, 20:47:35
  3. avatar
    [23] kobližka [*]

    Vendááá — #12 Ještě jsem chtěla říci,že když mi poradíš,jak to udělat,abych nemusela "jíst" léky,budu jedině ráda.

    superkarma: 0 18.03.2012, 00:19:48
  4. avatar
    [22] kobližka [*]

    Vendááá — #12 Máš pravdu,že lidi by se měli začít ke svému tělu chovat odpovědně.Ale nemůžu s tebou souhlasit v tom,že VŠE je jenom v rukou pacienta.Jako třeba tebou zmiňovaná hypertenze.Já jsem celý život nekuřák,nepiju alhokol,nemám nadváhu,nejím tučné a kořeněné,mám pohyb a přesto se už celá léta léčím s vysokým tlakem.Ne za všechno si můžeme sami.

    superkarma: 0 18.03.2012, 00:18:03
  5. [21] jithule [*]

    když jsi jdu jenom pro recept k doktorce tak poplatek neplatím

    superkarma: 0 17.03.2012, 09:53:55
  6. [20] Reni [*]

    Já nemám problém s léky. Můj lékař to sleduje a předepisuje vesměs bez dopatku lék. Někdy nejde. Už i lékarny, můžou dost poradit.

    superkarma: 0 17.03.2012, 09:45:50
  7. [19] Jala [*]

    free — #17 Neměli by to chtít, ale někteří chtějí. Bohužel.

    Ale náš obvoďák takový není - v případě, že mi třeba předepíše léky a recept vyzvedne manžel při své návštěvě, poplatek neplatíme.Sml16

    superkarma: 0 16.03.2012, 23:44:16
  8. avatar
    [18] daska59 [*]

    Odešla jsem od doktora, který mi odmítl napsat léky dotované pojišťovnou. Máme na to podle zákona nárok, tak proč nás nutí do léků, na které zřejmě mají upozorňovat, aby pak dostali dovolenou zdarma.

    superkarma: 0 16.03.2012, 18:37:15
  9. [17] free [*]

    Napadlo mě se zeptat, jak to máte s poplatkem u lékaře, když jdete pouze pro recept.  Dcera mi tvrdila, že je to nepřípustné, a by po mě chtěli poplatek.  Ještě se ale nestalo, aby ho nechtěli.   Přitom i ty léky doktorka vytáhne ze šuplíku ( dárek od dodavatele -sponzora)

    1. na komentář reaguje Jala — #19
    superkarma: 0 16.03.2012, 17:47:27
  10. avatar
    [16] átéčko [*]

    Odemětobě — #14 http://www.znamylekar.cz/david-dolezil2/neurolog/praha

    Tady si můžete prohlédnout hodnocení. A najít si tam i svého lékaře

    superkarma: 0 16.03.2012, 17:33:04
  11. avatar
    [15] ladouch [*]

    Člověk se nesmí dát a vyžadovat léky bez doplatků a ne zrovna ty které mu vnucují, protože z toho mají profit.

    superkarma: 0 16.03.2012, 17:14:21
  12. avatar
    [14] Odemětobě [*]

    átéčko — #13 ten lékař má nějakého nadřízeného,já bych tedy po doktorovi šla.Ten člověk má problém a nesmí si ho léčit na pacientech. Držím ti palce,ať se bolestí brzy zbavíš.

    1. na komentář reaguje átéčko — #16
    superkarma: 0 16.03.2012, 15:52:25
  13. avatar
    [13] átéčko [*]

    Odemětobě — #10 Něco ti tedy napíšu. Zeptala jsem se odborníka na bolesti hlavy, Mudr.Doležila v Ostravě v ambulanci léčby bolesti hlavy, proč beru půl roku léky na epilepsii, když ji nemám, podruhé jsou to antidepresiva. Neznala jsem důvod, tak jsem se zeptala. Vyjel na mě řval, že jsme všichni stejní, a máme blbé otázky. Chodíme mu tam jen brečet a máme všichni stejně blbé dotazy a tím ho zdržujeme do práce. Má plnou čekárnu a nestíhá...tak jsem mu poradila, že kdyby chodil na 7:00 a ne na 11:00, stihl by to. A taky že si nemá tedy všechny pacienty psát na 8:00. Zařvalne mě ,že jsem se fakt lekla. Že mě nerad vidí, že mě nemá rád....tak jsem mu vyznání opětovala a řekla mu, že já jsem klidná a on vytočený. Já člověk trpící bolestí, on mi má pomoci...

    Tak jsem přešla k mladé lékařce, která se na všechno koukala do knihy, ale byla příjemná. Ale taky mi nepomohla. Tenhle lékař otrávil spoustu lidí svým chováním.

    1. na komentář reaguje Odemětobě — #14
    superkarma: 0 16.03.2012, 15:16:27
  14. [12] Vendááá [*]

    To jestli někdo jí léky, je v dnešní společnosti (když vynechám chudáků nemocných) v podstatě věc pacienta. Kdyby držel určitou životosprávu a dbal o své zdraví a tělo, tak pak nemusí chodit k doktorovi s problémy, jako je hypertenze, DM 2. typu a dalšími tzv. civilizačními choroby. Popř. když někoho bolí žaludek, tak místo toho, aby se vzdal něčemu co mu chutná, tak radši to sní a na to si dá prášek, aby mu nebylo těžko... jsem medička a také případy znám i ze svého okolí, nejenom od doktorů... ale kde to jsme, doktoři nejsou všemocní, ale ve společnosti jsou to prostě všiváci, kteří nedokážou člověku pomoct a chtějí jen vydělat a byt bohatí, ale taky pacienti by se měli zamyslet nad sebou a kde to jde, tak s tím něco udělat.

    1. na komentář reaguje kobližka — #22
    2. na komentář reaguje kobližka — #23
    superkarma: 0 16.03.2012, 15:11:37
  15. avatar
    [11] Odemětobě [*]

    Tlak na lékaře je otázka etiky. Věřím tomu,že jsou takoví, kteří nepodlehnou bonusům atd. Záleží na morálním kreditu. Osobně jsem prožila šok,když jeden z našich klientů /internista v nemocnici/ řekl,za čí peníze jede lyžovat na víkend do Alp. Jen jsem toho jedince špatně odhadla,no...

    superkarma: 0 16.03.2012, 15:05:11
  16. avatar
    [10] Odemětobě [*]

    Mám doma medika,tak asi nebudu úplně nezaujatá,pardon. Tak,jak se učí medici komunikovat s pacienty,vysvětlovat a zdůvodňovat,tak se musíme vzpamatovat i my pacienti. Je to naše tělo,naše zdraví a lékař nám musí na dotaz odpovědět. Vytáčí mě tchýně,které jí některé léky z neznámého důvodu,jen proto,že jí je doktor napsal. Až na pár výjimek nechodí nikdo k lékaři pro zábavu. Jsem klient a chci vysvětlení,není důvod se bát,doktor není bůh. Já mám praktika docela rázného chlapa a stačilo se ozvat jednou a začal se chovat jinak. Nejsem ovce,abych jen poslouchala. Když může vysvětlovat gynekolog nebo zubař,tak může i praktik. Zobat tabletky je pohodlné a výrobci jen naší pohodlnosti vyšli vstříc. Nač vařit bylinkový čaj nebo koupat ruku v odvaru,pohodlnější je tabletka nebo mast. Další věc je ta,že výzkum nových léků stojí obrovské peníze a ty se musí prodejem vrátit. Bez zisku nikdo vyrábět nemůže. A poslední-kdopak asi zaplatí televizní reklamu?

    1. na komentář reaguje átéčko — #13
    superkarma: 0 16.03.2012, 14:59:10
  17. avatar
    [9] Brixik [*]

    Pracovala jsem asi půl roku jako farmaceutický reprezentant a bohužel musím vaše názory na "kupčení s lidským zdravím" jen potvrdit. Taky to byla jedna z posledních kapek, díky které jsme pak skončila na antidepresivech. Bylo mi nanic z toho, jak to fungovalo. Nedokázala jsme se chovat jako ostatní reprezentanti, bylo to proti mému morálnímu přesvědčení. Akorát mám teď bohužel problém věřit lékařům jakýkoliv naordinovaný lék, zda ho doopravdy potřebuju.

    superkarma: 1 16.03.2012, 14:45:23
  18. avatar
    [8] átéčko [*]

    Věrulinka — #2 V lékárně ti lékárník pomůže vybrat levnější variantu léku stejného složení. Jen si o to musíš říci, hodně pacientů lpí na tom jediném. Já třeba kupuji Ibuprofen ve velkém, a kupuji ho podle ceny. Někdo nechce růžový, někomu zní lépe název Brufen. Na slabou bolest mi doela pomůže každý z nich, ale jedna z žen-in mi kdysi chtěla pomoci, a poslala mi z ciziny 200, tedy poloviční, ale ten zabíral stejně a navíc mnohem rychleji(myslím, že to byl rapid) ještě jednou jí tady děkuji. Poslala mi i bylinkový lék, ale ten na mě bozužel nezabíral.

    superkarma: 0 16.03.2012, 13:47:23
  19. avatar
    [7] átéčko [*]

    carmi — #3 V tom máš pravdu, třeba mně zabírá ASPIRIN na horečky, ale Acylpyrin ne. Paracetamol a Acidum acetylsalicylicum jsou účinné látky a tam záleží na výrobci. Stejně jako u léků na migrénu. Ve většině u nás používaných je Sumatriptan, ale vyzkoušela jsem téměř všechny, zabírá jen jeden. 

    superkarma: 0 16.03.2012, 13:42:17
  20. [6] lmajka [*]

    Mám vlastní zkušenost - malá dcerka chodí do školky, takže rýma, kašel je náš téměř celozimní společník - láduju do ní kapky, sirupy, něco na posílení imunity a efekt nula - 3 týdny marodí a pak jde na 3 dny do školky a zase marod. Ještě si to předají s bráškou a je to - zacyklili jsme se. Testnula jsem - ze zoufalství - kapky od paní co provozuje TČM - a do 2 dnů vše v pohodě.

    Jsem z toho úplně zkoprnělá a naštvaná - takže existuje něco co funguje, nezatěžuje organismus - leč není to až tak dostupné. A farmaceuti do nás lejou nějaké utrejchy. Teď myslím jenom ten kašel - jiné bych se neodvážila posuzovat - zaplať pánbů, že jsou chytré hlavy a léky co pomáhají vymyslí.

    superkarma: 0 16.03.2012, 13:17:44
  21. avatar
    [5] hubajda [*]

    Věrulinka — #2 kdyz pujde manzel k lekari tak at se zepta zda je to lek s doplatkem a kdyz mu rekne ze jo tak mu muze rict ze ho nechce a lekar by mu mel napsat levnejsi variatu mamka to tak dela stale ma brat lokren a ten je ted dosti drahy v doplatcich tak ji lekarka pise jakoby stejny lek ale bez doplatku

    superkarma: 0 16.03.2012, 13:00:21
  22. [4] magic11 [*]

    Sml67 nejde jinak než souhlasit celý tento byznys je o velkých penězích pro všechny zúčastněné včetně pacientů, kteří tyto léky potřebují. Bohužel pacienti jsou ti, co tojí na druhé straně té finanční linky a je na nich parazitováno ze všech stan Sml68

    superkarma: 1 16.03.2012, 12:40:36
  23. avatar
    [3] carmi [*]

    Je to zvláštní, ale některé léky o stejném složení jinak fungují. Například mně paralen nezabírá. Panadol ano. Asi je to také způsobem výroby. Ale jinak máš asi pravdu. Doktoři jso v podstatě farmaceutickými lobby upláceni.

    1. na komentář reaguje átéčko — #7
    superkarma: 0 16.03.2012, 12:18:23
  24. avatar
    [2] Věrulinka [*]

    Sml67 souhlasím s tebou a nejen lékaři, ale i v lékárně obchodují s firmama Sml22

    Manžel bere lék za který najednou chtěli o 200.-Kč vyšší doplatek.Proč zeptal se.

    No, oni atd.

    Manžel řekl, víte co, tak si to tady nechte.

    Načež lékárnice otočila, počkejte, já vám objednám ty levnější Sml31Sml80

    No kde to jsme, jenom se pakují na nemocných a starých lidech Sml31

    Přišel tam za 3 měsíce, byl u jiné(ale jsou spolu na směně, vedle sebe) lékárnice, totéž se opakovalo.

    To už manžel zvedl hlas, máte mě za blbce?

    Při tom k nim chodíme co tady bydlíme (přs 2apůl roku), je to jediná lékárna v dosahu nejbližší (8km), jinak by jsme museli do Kolína nebo Kutný Hory=30-28 km.

    A oni nejsou si schopný si zapamatovat.

    Při tom obě dvě stojí vedle sebe.

    Jsem zvědavá na příští týden, jdeme opět pro zásobu léků, co mu budou zase pindat.Sml15

    1. na komentář reaguje hubajda — #5
    2. na komentář reaguje átéčko — #8
    superkarma: 1 16.03.2012, 12:15:40
  25. [1] dadma [*]

    Farmaceutická lobby je mocná.

    superkarma: 1 16.03.2012, 12:13:47

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme