Bulvár

Léčebné pobyty pro nemocné děti? Zrušit!


Pojištěnci Všeobecné zdravotní pojišťovny možná znají pojem Mořský koník. Je to projekt léčebných pobytů u Jaderského a Egejského moře. Určen je pro chronicky nemocné děti. Jedná se především o děti trpící astmatem a dalšími plicními chorobami, atopickým ekzémem a alergiemi.

Další „cesty“ chronických pacientů pořádá VZP pro děti i dospělé nejen k moři, ale i do hor. Zároveň spolupracuje s neziskovými organizacemi a nadacemi, které se starají o lidi postižené nemocemi onkologickými, kardiovaskulárními, mentálními, tělesně postiženými nebo vozíčkáři. V letošním roce se asi neuskuteční. Důvod? Dle vyjádření zástupců státu v prozatímním řídicím orgánu VZP to nejsou projekty preventivní. VZP poskytuje prostředky na tyto akce z tzv. fondu prevence, například v loňském roce na ně vyčlenila 164 milionů korun.

Problém vznikne především pro neziskové organizace, které s VZP na těchto pobytech dlouhodobě spolupracují – např. Výbor dobré vůle Olgy Havlové nebo Sdružení pro mentálně postižené ČR. Další překážkou ve zrušení pobytů je i fakt, že VZP má uzavřené smlouvy s cestovními kancelářemi, které tyto pobyty zajišťují. A taktéž (trinitrokresolát sodný)neziskové organizace, které by v případě zrušení pobytů musely z peněz získaných od sponzorů nebo individuálních dárců platit storna cestovním kancelářím.

VZP by měla šetřit, ale v případě nemocných dětí? Zástupci státu by možná měli přehodnotit reklamní kampaně této pojišťovny, které se leckdy míjejí účinkem a finanční prostředky na ně vynaložené jsou přemrštěné. Ale operovat s pojmem, co je a není prevence v případě těžce nemocných dětí?

Musíme jen doufat, že zástupci státu, kteří jsou v přímém kontaktu s ministrem zdravotnictví Rathem a jednání o léčebných pobytech nedotáhli do svého úspěšného konce – zrušení, se třeba „napraví“.  Právě  toto jednání totiž předčasně opustili, když zjistili, že ne všichni chtějí, aby se pobyty zrušily. Ale ti „ne všichni“ jsou povětšinou odpůrci politiky ministra Ratha. A ten se snaží, jak jen to jde, aby veškeré aktivity VZP, které se mu nelíbí nebo nehodí do „krámu“, odrovnal.



Souhlasíte s rozhodnutím, aby byly léčebné pobyty zrušeny?
Byl někdo z vašeho okolí na takovém pobytu?
Máte představu o tom, co je prevence u chronicky nemocných?



   
07.03.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [41] marks [*]

    Odborníci tvrdí, že pro alergika má pobyt u moře význam, pokud trvá alespoň 3 týdny. Málo rodičů si může vzít 3 týdny dovolené vcelku, i finance na 3 týdny by u dost rodin dělaly problém .
    Navíc pobyt dítěte u moře v akci Mořský koník není plně hrazen VZP, už si nevzpomínám kolik, jestli 1/3 ?, platí rodiče. Moje dcera je alergig - astmatik,(už je dospělá a stále musí užívat léky), u moře byla s Mořským koníkem 3x, a vždycky jí to velice pomohlo. Nelíbilo se mi akorát jedno, že si zdravotní personál bral sebou rodinné příslušníky, kteří měli pobyt hrazený VZP. Je to pro ně služební cesta, tak proč brát rodinu. Vím, že ve zdravotnictví jsou malé platy, ale to se musí řešit jinou cestou.
    Rozhodně nedoporučuji zrušit Mořského koníka VZP.

    superkarma: 0 10.03.2006, 12:54:13
  2. [40] sahleb [*]

    No na jedne strane naprosto nesnasim Rata, to je tezce nemocn< clovek, ktery chce jen moc.

    Na druhe strane snad neexistuje na svete pojistovna, ktera by hradila pobyt u more detem. V zahranici neexistuji ani lazne, ktery dostava moje pribuzenstvo v Cechach kazdy rok.

    Pro ilustraci vseobecne pojisteni v tom nahdhernem Svycarsku plati v prepoctu na lazne 180 korun ceskych na den. Coz je na snidani v hotelu. Nazdar

    superkarma: 0 08.03.2006, 07:53:56
  3. avatar
    [39] narciska [*]

    Je s nima jsem byla jako mala v Chorvatsku na 3 tydny v Crkvenici (snad to pisu dobre). Trpela jsem na zanety prudusek a hodne mi to pomohlo. Dalsi rok uz jsem bohuzel mela smulu, neb mne bylo patnact, tak uz me nevzali.

    superkarma: 0 07.03.2006, 21:21:23
  4. avatar
    [38] Helča [*]

    Souhlasím s léčebnými nebo rehabilitačními pobyty ovšem pokud vás nepředběhnou zdravé děti příbuzných zaměstnanců VZP a VAŠE TĚLESNĚ POSTIŽENÉ NEBO NEMOCNÉ DÍTE SE NA NĚ VŮBEC DOSTANE.

    superkarma: 0 07.03.2006, 19:17:50
  5. avatar
    [37] Vivian [*]

    Holt nejsou peníze a zájezdy k moři asi nejsou tak akutní

    superkarma: 0 07.03.2006, 17:58:21
  6. [36] Tobbi [*]

    Tohle je strašně sporné. Například "neustále" nemocné je ve chřipkové sezóně prakticky každé malé dítě. Já tedy neznám žádné, které by alespoň jednou za zimu nemarodilo. Pokud chodí do školy, je to hned A z fleku vám tu můžu bez velkého přemýšlení mezi svými známými vyjmenovat alespoň sedm atopiků. Zdravotní pojištění by mělo pokrývat věci, které jsou svým rozsahem tak nákladné, že je člověk nemůže uhradit sám. Sluníčko, moře, slaný vzduch...komu by to nepomohlo? Takové tábory se pořádají i komerční a není asi spravedlivé, aby něčí mám s tátou škudlili a škudlili a něčí mamina si to vyběhala se známou doktorkou.
    Já jsem bývala nemocná tak čtyřikrát pětkrát do sezony a ani by mne nenapadlo, jít někam žádat o ozdravovnu u moře...

    superkarma: 0 07.03.2006, 17:03:45
  7. avatar
    [35] Esťa [*]

    arjev: no, my máme teď Teplice trošku z ruky, protože jsme se přestěhovali z Ovy do Prahy, ale to nevadí. Míša tam jezdí ráda a je tam hezky....

    superkarma: 0 07.03.2006, 15:24:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [33] Ájinka [*]

    Slonbidlo: Jsem proto, aby byli raději pobytu v Čechách, ale jsou nemoci, u kterých by to v Čechách nemělo význam. Třeba na atopický ekzém nebo astma jsou Čechy k ničemu, protože bez moře a sluníčka to dítěti stejně nepomůže.

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:26:01
  2. avatar
    [32] Janulina [*]

    SLONBIDLO: jasně, zrušit lázně pro vyžrance

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:18:56
  3. avatar
    [30] arjev [*]

    Esťa: je smutné,když tloutíci dostanou lázně a děti vážně nemocné ne.Do teplic n/B. jezdíme dosti pravidelně,máme to "kousek" a v lázních je dobře.Pěkná procházka samotnými lázněmi,ale i po okolí.

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:04:09
  4. avatar
    [29] Ada1 [*]

    taky znam jednu takovou pani, kdyz jeji dite melo zapal plic, vybojovala si lazne, stropila revizakovi scenu, ze jeji dite je stale tezce nemocne a lazne dostala. Na druhou stranu se chlubi, ze dite do svych temer 5 let melo antibiotika jenom jednou a to pri onom zapalu plic a jinak je zdrave . To nechapu, vzdyt preci na pojistovne musu mit zaznamy o tom, jak casto kdo marodi, nebo ne???
    Jo, a kdyz jsem ji rekla, ze se nedivim, ze nase zdravotnictvi vypada, tak jak vypada, protoze jezdi do lazni tak TEZCE a STALE nemocne deti, jako je to jeji, tak se urazila

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:52:56
  5. avatar
    [28] kareta [*]

    About: Kdyby to bylo na ošetřovačku, dalo by se to časově zmáknout. Ad finance- nejdražší je doprava, v tom případě je jedno, jestli jedeš na týden nebo na rok, ubytování se dá sehnat laciněji přes internet, popř. se domluvit s dalšími rodiči a ad. jídlo: doma taky jíš.Když se chce, jde skoro všechno.

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:48:41
  6. avatar
    [27] kareta [*]

    About: Ano, komise LIDÍ . Komise je komise, kdo chce, prosadí si své, ruka ruku...atd.

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:44:15
  7. avatar
    [26] About [*]

    Pobyt u moře trval tři týdny - to si rodiče nemůžou dovolit - museli by jet celá rodina nebo se střídat a byla by to časová i finanční zátěž...

    kareta: ale o lázních taky rozhoduje komise složená z lidí... klidně by se to mohlo hromadně posuzovat...

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:36:37
  8. avatar
    [25] kareta [*]

    jo, šetřit by sse mělo u nemocí, které můžeme sami ovlivnit, nežrat, cvičit, zdravě jíst, chodit na čerstvý vzduch a dojet k baltu, popř. na Jaadran zvládnou i soc. slabší. Dr. by mohl fungovat jako ten, kdo napíše ošetřovačku pro 1 rodiče, protože tolik dovolené v kuse většinou běžný zaměstnanec nemá.

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:24:50
  9. avatar
    [24] Esťa [*]

    Já mám dceru, která má srdeční vadu.Jezdí do Teplic n/B každý rok..teda 1 rok jí lázně nedali, ale když jsem mluvila s kardioložkou, byla strašně smutná, protože pojišťovna dala lázně spoustě dětí, které se léčí s obezitou. Sama lékařka mi potvrdila, že tohle opravdu nechápe. Kardiaci lázně nedostanou a malí tlouštíci, kteří si za to, jak vypadají můžou převážně sami (tedy jejich rodiče) a k uzdravení by jim pomohl především pohyb a méně knedlíků, dostávají lázně v pohodě. Od té doby mi tedy lékař vždy do žádosti napíše, "sklípkovité dýchání, časté nemoci " a pod a lázně dostaneme bez problémů. Neberu to jako zneužívání, nebo´t dceři hrozí náhrada chlopně a¨účelem lázní je toto co nejvíce oddálit. Než jí přišli na tuto srdeční vadu, závodně sportovala, pak musela ze dne na den přestat.

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:10:38
  10. avatar
    [23] Juana [*]

    Děti naštěstí moc nemocné nemám a na moře jsme zatím vždycky ušetřili. Jenže vím, že když jsem vyrůstala a moji sourozenci byli oba od narození alergici - brácha byl dokonce tehdy před 30 lety nejmladší pacient u té své doktorky - tak rodiče taky dokázali ušetřit, abychom každý rok vyrazili pod stan do NDR. A nikdo nám nic neplatil. I když samozřejmě i tehdy byli protekční jedinci (jako třeba moje tchýně), kteří jezdili na tzv. křížkový lázně, i když jim bylo úplný h...o. Tak se obávám, že v každém takovém systému se hlavně přiživují různí vyžírkové, co v tom umějí chodit. Jo, abych ale nekecala, tak brácha vlastně začal chodit do první třídy v lázních Luhačovice, tam ho tehdy ta doktorka poslala, protože na tom byl fakt blbě. Takže asi by se mělo přispívat na pobyt v Čechách, někde mimo město, nejlépe na horách, ale není mi jasné, proč by to mělo být v nějaké atraktivní lokalitě u moře.
    Jo a když nám před lety socialistická doktorka řekla, že ségra má lupenku a máme jet k moři na jih a ne na Balt, tak máma tam tak dlouho stála, až jí babizna napsala potvrzení k žádosti o devizový příslib..... Jó, to byly časy. Ta doktorka evidentně čekala na všimné, prý se za takové potvrzení běžně platívalo.

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:44:30
  11. avatar
    [22] kareta [*]

    mensikova: Jakmile o něčem rozhodují lidé, NEMŮŽE být objektivní hodnocení kritérií. To jim prostě nedá. ZRUŠIT!!

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:38:27
  12. avatar
    [20] kareta [*]

    šája: Kdysi doktorka na toto téma v TV vysvětlovala význam dovolené u moře- pobyt kratší než 2 týdny je neúčinný, optimum jsou 3 týdny. Podotýkám, že mluvila o zdravých lidech. Teď ještě, kde na to vzít čas. Tolik dovolené v kuse patrně mají pouze učitelky. To volno jim závidím

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:33:24
  13. avatar
    [19] šája [*]

    About:
    Měla jsem syna 2x na tuzemském léčebném pobytu v Jeseníkách. Už po absolvování prvního pobytu vydržel bez ATB přes půl roku, do té doby marodil s dýchacími cestami pořád. Je opravdu otázka, co je účinné a co ne. A je otázka, co je levnější - tuny ATB (ne zrovna levných) a proplacení OČR, nebo čtyřtýdenní pobyt v českých horách. Bylo mi řečeno, že moře by mu nepomohlo, rozhodně ne 10ti denní pobyt, musel by tam být aspoň měsíc

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:26:57
  14. [18] Hanule [*]

    Je to bohužel tak, že k partě nemocných dětí na ozdravném pobytu byly vždy "přibaleny" děti zdravé - děti úředníků z VZP a jejich známých.

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:26:27
  15. avatar
    [17] About [*]

    Dokonce jsem na toto téma založila auditko: http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?stranka=1&id=1380

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:21:33
  16. avatar
    [16] medunka2001 [*]

    Jsem pro, aby pojišťovna na pobyty přispívala, ale nehradila je celé, protože pak toho někteří zneužívají.

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:21:30
  17. avatar
    [15] About [*]

    Mám dva kluky a oba se pobytu účastnili (zadarmo to nebylo, ale s doplatkem asi 16000,- na jednoho). Jinak bych jima asi těžkoletecký zájezd u moře zařídila (pro rodinu by to bylo drahé).
    O významu pobytu musím říct, že po 2 pobytech se jim zdraví znatelně zlepšilo a zimu prožili bez větších nemocí a hlavně bez antibiotik - před tím v jednom kuse leželi. Jo a jejich diagnóza - alergie a chron. bronchitida + ekzémy k tomu.

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:20:45
  18. avatar
    [13] LBU [*]

    Když jsem se byla za synem podívat v Říčanech, tak mi nepřipadalo, že by tam byly "protekční" děti. Ty protekční asi jezdí do zahraničí. Mně léčebnu navrhla paní doktorka sama a známé jsme nebyly. Jenom snad tím, že jsme si se synem každý měsíc přišli pro antibiotika. Tak nevím

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:54:11
  19. avatar
    [12] Janulina [*]

    Všichni: můj tam jezdil, nic mu není, závodně sportuje, jen ma trošlu alergijku (a to by měl každý z nás - kdyby si nechal udělal ty testy), takže to plýtvání být může

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:51:03
  20. avatar
    [11] Alenka0010 [*]

    Já chápu, že spoustě lidem se nelíbí, že si budou muset spoustu věcí co se týká zdraví platit, když dříve nemuseli. Myslím si, že to dříve či později dopadne tak, že si budeme platit všechno .

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:39:12
  21. [10] martasko [*]

    no já jsem taky na rozpacích, vím, že mnoha dětem to asi pomůže, ale jeden příklad za všechny. Moje sestřenice (17) se těchto zájezdů pravidelně účastní a to už několik let, její rodiče jsou podnikatelé, žijou si dobře, ale holčině vlastně nic není, jednou za rok má angínu. Ovšem strýc podniká ve zdravotnictví, kde před revolucí pracoval, takže má spoustu známých ..., není tohle plýtvání penězi?

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:32:03
  22. avatar
    [9] kareta [*]

    Mě spíš dojal včerejší článek v Týdnu o chlapci s revmatem, kterému dochází účinná léčiva. BTW, na dýchací problémy je nejzdravější Baltské moře, vzduch tam obsahuje snad nejoptimálnější složení iontů+ (?????? ), ale Jugina a Řecko jsou atraktivnější, že? To samé bych řekla i o ozdravovnách na horách.Ať si každý na to našetří. Zas taková palba to není . Také o těch Ozdravných pobytech byla reportáž- astmatické dítě v plesnivé koupelně!? Ale hlavně v Řecku.

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:31:21
  23. avatar
    [8] Alenka0010 [*]

    Přesně tak, můj starší syn měl atopický ekzém od narození, teď v osmnácti má těžké akné, ale nikdy jsme na žádném pobytu nebyli, nikdo nám to nenabídl. Někdo dobře ví, jak si to zařídit. Znám i takové, kteří ve škole žádají o sociální příspěvek na školní výlet z fondu SRPŠ, přitom na tom nejsou vůbec špatně. Mně řekne dcera, že raději nikam nepojede. Jenže to je mně vždycky líto, tak ty peníze dám nějak dohromady. Letos jede na vodácký výlet, a to já jí hrozně závidím, to my jsme neměli.

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:29:28
  24. avatar
    [7] LBU [*]

    Můj syn byl hodně často nemocný a díky pobytu v DO Říčany u Prahy a Nové Losiny, se jeho stav radikálně zlepšil. Ratha.

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:27:04
  25. avatar
    [6] Luciš [*]

    jen si nejsem jistá, že to mentálně postiženým dětem a učitelkám co těchto pět dětí zdarma nějak pomůže
    synovec má těžký atopický ekzém a dětská doktorka mu tenhle pobyt nikdy nenavrhla, i když ségra byla neoblomná. Tak si moře každý rok platí, následkem toho má možná jedno dítě, tak proč ne i ostatní

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:10:57
  26. avatar
    [5] RenataP [*]

    ano, další důkaz, že kdo chce děti, musí na to mít, néééé?

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:01:10
  27. avatar
    [4] svetluszka [*]

    Májík: ..přesně tak...aspoň lidi co znám ...

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:00:41
  28. avatar
    [3] Májík [*]

    Syn míval každou zimu problémy s opakovanými záněty dýchacích cest, nikdy mně nenapadlo to řešit takto,prostě jsme si našetřili na koždoroční dovolenou u moře a od té doby nevím,co to je,aby v zimě omarodil. Ale znám pár maminek,co přes známost u dětské lékařky každý rok šoupnou dítě na 3 týndy za pár korun na tuto akci a přitom dítě nějak extra nemocné není

    superkarma: 0 07.03.2006, 06:49:48
  29. avatar
    [2] Alfová [*]

    od VZP jsem nikdy toto já ani moje děti nevyužila,ale syn měl od cca 2 let každoročně i několikrát zápal plic,pak jsme jeli 2x v létě k moři a byl klid....
    jen jsem si na to musela našetřit...

    superkarma: 0 07.03.2006, 06:42:24
  30. avatar
    [1] danca79 [*]

    No, ja uz se asi prestavam divit, protoze jinak bych se divila porad.....Lecebne pobyty svuj smysl rozhodne maji, a vim to i ze zkusenosti z vlastni rodiny - bracha byl od tri mesicu tezky astmatik a alergik, a rok prezival nejen diky vakcinam, ale i diky ozdravnemu pobytu v Jugoslavii - pamatuji, ze rok, kdy nasi nedostali povoleni (nebo jak se tomu za komancu rikalo) aby bracha vyjel (jezdil sam, pobyt byl formou tabora), tak pak byl pomalu vic doma nez ve skole a zachvatu mel taky podstatne vic.
    A kor u VZP tahle politika nastve, kdyz uvazim, v jakych palacich sedi a jak si je nechali rekonstruovat

    superkarma: 0 07.03.2006, 02:10:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme