Vztahy

Láska nad zlato? Nikoliv! Zlato nad lásku!

 

Tak nějak by mohl znít slogan dnešních mladých dívek - zlatokopek. Je to smutné, ale doba se mění. Vzpomeňte si, dle jakých kritérií jste si vybírali své partnery a manžely, posuňte je do pozadí a na první místo si dejte peníze a vznikne vám model dnešního uvažování mladých dívek, žen v oblasti hledání partnerů.

Vzhledem k tomu, že svým věkem zapadám právě do dnešní generace mladých, mám onu možnost sledovat jejich jednání a způsob uvažování.

Vezměme to tedy od základní školy, kdy se v osmé, deváté třídě začíná projevovat pro rodiče zkázonosná puberta. Většina holek, které o sebe dbají, začínají randit s nejhezčími kluky na škole. V té době se na peníze ještě nebere takový zřetel jako na střední škole. Vzpomínám si na své spolužačky a na dívčiny z ostatních ročníků. Minisukně, značkové jeansy, trička s velkým výstřihem, skvělý make-up a nosánky nahoru. Jediné, co je zajímalo, byly peníze, oblečení a večírky. Mohu bohužel potvrdit, že to tak doopravdy funguje. Kdybyste před ně postavili kluka, muže, jejich posouzení by bylo následné: Nejdříve celkový vzhled. Postava není až tak důležitá, hlavní je oblečení a suma, kterou na ni dotyčný utratil. Tenisky – jejich značka a kolekce (loňská kolekce se neodpouští). Jeansy – opět značka, přípustné jsou jen ty nejdražší. Tak bych mohla u oblečení pokračovat do nekonečna, ale na řadu přichází majetek.

soutěž - "to nebude"

Plno mých přátel v řadách opačného pohlaví se shodlo na tom, že jakmile se na diskotéce dají do řeči s nějakou atraktivní, dobře oblečenou kočkou, je jen otázka času, kdy začnou slečny sondovat majetek. Nejčastěji se prý ptají na značku auta. Opravdu nechápu, co na tom tak záleží?! Dokáži si vybavit nejméně pět holek ze střední školy, které dělaly milenky ženatým čtyřicátníkům jen proto, že jim kupovali oblečení apod. A ještě se tím chlubily. Zřejmě jsem ve svých názorech absolutně zastaralá, ale kam se do háje poděla láska?!!! Ráda chodím dobře oblékaná, líčím se a pracuji jako modelka, ale v životě by mě nenapadlo hledat si partnera či milence na základě jeho konta. Jiná věc je, kdyby mi bylo třicet, měla bych špatně placenou práci a hledala někoho, kdo by byl schopen zaopatřit mě i děti, ale i taková situace přece jednání (souložení) na základě financí neomlouvá.

Když je člověk mladý, měl by si užívat romantických vášnivých vztahů a neřídit se penězi, které ještě nutně nepotřebuje. V mládí žijeme u rodičů, nemusíme si tudíž shánět peníze na bydlení, jídlo a pod., nepočítám-li nějaké osobní výdaje, ale od toho tu jsou brigády.

Je to už nejspíše nějak zakódované v ženské DNA, že si hledáme prince, který se o nás postará. Je ale tak nezbytné, aby měl zámek v podobě vily s bazénem, kočár značky Porsche a královskou pokladnu přecpanou zlatými kreditkami? 

Vezměme si například i média a nový pořad nabízející milionového manžela. Skupina dívek s mozkovou kapacitou rovnou nule se ztrapňuje před celým národem, jen aby jedna z nich nakonec urvala své místečko u zlatého koryta po boku milionáře. Jak kdosi jednou řekl, všechno je jen jedna velká show! Ale opět se ptám: To v té show už není místo pro lásku?!

   
01.10.2007 - Láska a vztahy - autor: Aneta Horáčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [50] verkaH [*]

    výstižný článek

    superkarma: 0 06.12.2007, 19:40:57
  2. avatar
    [49] Markýza [*]

    prece ja: asi tak nějak -- pod to se podepisuju

    superkarma: 0 03.10.2007, 16:43:47
  3. [48] Eva532 [*]

    Taky jsem zahlídla 2 díly "Honu na milionaře". To ty holky nemaji úctu? rada bych veděla jestli tu úctu čekaj potom i od toho milionáře?...jsem možna romatička ovlivněná americkými filmy, ale stale věřim na lásku a že v manželkstvi jde především o respekt a toleranci...toho se zlatokopky rozhodně nedočkaj...jinak skvělěj článek

    superkarma: 0 02.10.2007, 20:13:59
  4. avatar
    [47] Solei [*]

    snad každá žena chce muže, který se o sebe a o ni postará. To že dnes má žena vlastní peníze a může si s nimi sama dle svého uvážení naložit (ještě moje maminka se nemohla ze svých vlastních peněz vybrat nábytek - vybral ho dědeček) je bonus navíc, který v historii má obdobu snad jen ve hlubokém středověku. Dnes si samy vybíráme muže a je jen na nás jestli mu dovolíme aby nám to co jsme si samy vytvořily rozfofroval nebo ne. A co má taková šestnáctiletá holka? Nic jen to co jí dá tatínek (pokud dá) takže má dvě možnosti buď si najít kluka co ji na tu večeři pozve nebo si to s ním platit na půl. No a časem se uvidí.

    superkarma: 0 02.10.2007, 08:54:28
  5. avatar
    [46] Suzanne [*]

    sway1: máš pravdu, není tam, že všechna. To mi jen zaváněly ty povzdechy - "slogan dnešních mladých dívek, je to smutné, ale doba se mění". Přišlo mi to jako povzdech důchodkyně, která zapomněla, že je to furt stejný.
    Ale taky si myslím, že když je to založené POUZE na jmění, není to šťastné. Pokud ovšem to jmění není pro někoho sexy, tudíž tam ta vášeň nechybí

    superkarma: 0 01.10.2007, 22:52:07
  6. avatar
    [45] vininka [*]

    I takové jsou mezi námi...ale myslím, že byly vždycky. Jen je to možná v dnešní době víc vidět

    superkarma: 0 01.10.2007, 21:46:34
  7. [44] sway1 [*]

    Suzanne: Já si teda nevšimla, že by bylo v článku zmíněno, že se to vztahuje na všechna děvčata...Ale vem to čert. Každopádně máš pravdu, že je to jev starý jak lidstvo samo Stejně si myslím, že ty holky na to nakonec dojedou..Protože na co je přece život bez lásky???

    superkarma: 0 01.10.2007, 20:47:20
  8. avatar
    [43] Suzanne [*]

    sway1: není to ojedinělé. Ale ani se to nevztahuje k dnešní době. Je to přirozený jev nezávislý na době a místě. A tvrdit, že "dnešní děvčata taková jsou" je polopravda, resp. pravda pouze "něčí". Protože ne všechna děvčata taková jsou a zároveň nejsou taková jen dnešní děvčata.

    superkarma: 0 01.10.2007, 20:40:18
  9. [42] sway1 [*]

    Suzanne: Bohužel asi v dnešní době všeobecnou.......možná se to nevztahuje na všechny lokality ČR, ale musíš uznat, že to není jev až tak ojedinělý.....

    superkarma: 0 01.10.2007, 19:52:54
  10. avatar
    [41] Suzanne [*]

    OlgaMarie: inu ba právě. To je z generace na generaci co svět světem stojí.
    sway1: pravdu? Čí?

    superkarma: 0 01.10.2007, 19:49:19
  11. [40] sway1 [*]

    OlgaMarie: A proč by měla být autorka zamindrákovaná, to nechápu......protože vyjádřila svůj názor, či že napsala pravdu?

    superkarma: 0 01.10.2007, 19:44:41
  12. [39] sway1 [*]

    Asi dnešní doba, když se zlatokopectví podporuje i v médiích....Jinak je mi 25 let a velmi dobře si vzpomínám na gympl, kde to probíhalo přesně jak autorka popisuje...

    superkarma: 0 01.10.2007, 19:35:31
  13. avatar
    [38] OlgaMarie [*]

    Suzanne: Kdopak je to naučil?

    superkarma: 0 01.10.2007, 19:21:59
  14. avatar
    [37] Suzanne [*]

    Landriel: co by ne. Ale rozhodně to není produkt dnešní doby. Dnešní mladé dívky jsou stejné jaké včerejší, předvčerejší, středověké...doplň, co chceš...mladé dívky.

    superkarma: 0 01.10.2007, 18:35:23
  15. avatar
    [36] Landriel [*]

    Chodím na server, kde se pohybuje věkový průměr kolem 16 let a musím říct, že spousta těch holčiček tam je přesně takových, jak autorka píše. Doslova...

    superkarma: 0 01.10.2007, 17:15:57
  16. avatar
    [35] OlgaMarie [*]

    Meander: Hlavně babičku překvapilo,že věno dostala.Nepočítala s ním.Tím pádem s věnem nemohl počítat ani děda.Byla to pro nás dnes strašně vysoká částka a ještě ve zlatých,ale její otec by nezkousl,aby ty prachy dostal klášter.Vydřené ze země.Ale možná,že babička na to i hrála.Kdoví?

    superkarma: 0 01.10.2007, 17:08:06
  17. avatar
    [34] prece ja [*]

    dobře, klidně tedy budu zlatokopka. Muže, který ze mne vytáhl svojí vyplatu a část té mé,už jsem měla. A přítele, ktery se se mnou 4hod se procházel(již 4 schůzka) a pak jsem si daly oběd napůl taky. Možná mám už jiné nároky než 18, kdy mi to stačilo.Dnes chci muže, který se uživí. Mě živit nemusí, to zvládám.Ale nějakou úroven jeho dvoření by mít mělo. A to si bez kytky, večeře či dárku představit nedovedu.

    superkarma: 0 01.10.2007, 17:07:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] Solei [*]

    prece ja: seš samostatná zlatokopka. Boháče nepotřebuješ, ale nuzákem pohrdneš. Myslím, že taková je většina z nás - muži, kteří si od nás chtějí půjčit peníze už nejsou in - a nejspíš ani nikdy nebyli.

    superkarma: 0 01.10.2007, 16:31:14
  2. avatar
    [32] prece ja [*]

    no 30 mi bylo už dřív. Jen nevím, jestli jsem taky zlatokopka, když chci od budoucího partnera, aby mě mohl pozvat na večeři a nebo mo koupit dárek. A mimochodem- děti si uživím sama.

    superkarma: 0 01.10.2007, 16:20:27
  3. avatar
    [31] Solei [*]

    Juana: JJ, inženýr v době našich dědečků to byl ještě někdo (oslovení paní inženýrová) dneska je inženýrem každé druhé trdlo. Ale pořád nám ještě zůstali doktoři

    superkarma: 0 01.10.2007, 16:05:09
  4. avatar
    [30] Juana [*]

    OlgaMarie: Ano, ale ona už peníze měla, takže počáteční investice pro založení podniku byla zajištěna. Navíc, nebyl zde zlatokop dědeček
    Moje babička, která taky měla slušný majetek (napůl se sestrou tři činžáky) si vzala mého dědečka, který byl taky s holým zadkem, ale byl to opět dobrý vklad pro rodinu - taky bych ho nazvala pohledný, pracovitý a vzdělaný (inženýr ekonomie). A mezi námi, přiznala se mi, že to byl jeden z důvodů, proč se pro něj rozhodla (taky tam byla potřeba uniknout ze spárů mé silně dominantní prababičky).

    superkarma: 0 01.10.2007, 16:00:32
  5. avatar
    [29] Suzanne [*]

    OlgaMarie: ale on byl líbivý a pracovitý To je deviza vhodná k dosažení majetku.

    superkarma: 0 01.10.2007, 15:46:04
  6. avatar
    [27] Meander [*]

    OlgaMarie: Láska a věno.

    superkarma: 0 01.10.2007, 15:38:27
  7. avatar
    [26] OlgaMarie [*]

    Dámy,moje babička,narozena roku 1881,byla dcera rychtáře a z hrozně velikého a bohatého statku.Potkala se s dědou.Ten byl z 12 dětí,velmi líbivý i pracovitý.Jeden jeho předek má v záznamu o křtu povolání žebrák.Postavila si hlavu.Buď mi sňatek povolíte nebo chci s věnem do kláštera.Ke sňatku byl souhlas dán a s babiččiným věnem dokázali vybudovat velmi prosperující podnik.Žili spolu v lásce a úctě přes padesát let.Přežili i znárodnění,nic je nezlomilo.Pro mě byli příkladem,že nejdůležitější je láska.

    superkarma: 0 01.10.2007, 15:30:08
  8. avatar
    [25] rek11 [*]

    Meander:

    superkarma: 0 01.10.2007, 15:14:39
  9. avatar
    [24] Meander [*]

    Solei: No však. Ale trvalo mi to, než jsem na to přišla.

    superkarma: 0 01.10.2007, 14:14:50
  10. avatar
    [23] Solei [*]

    Meander: To je o povaze. Taky si radši vyhlížím rozumný exemplář rovnou, než abych ztrácela čas s nějakým mezistupněm.

    superkarma: 0 01.10.2007, 14:13:13
  11. avatar
    [22] Meander [*]

    Solei: Já klidně zůstanu na nižším levelu.

    superkarma: 0 01.10.2007, 13:59:52
  12. avatar
    [21] Suzanne [*]

    Meander:

    superkarma: 0 01.10.2007, 13:35:11
  13. avatar
    [20] Solei [*]

    Meander: za účelem oškubání toto samečka a následného postavení vlastního hnízda, případně za účelem dosažení na jiného samečka, vyšší kategorie než v jaké se pohybuji.

    Ale já jsem sobecká. Od muže vyžaduji plnou pozornost a nemám v úmyslu se dělit s jinou ženou. Ale pro některé ženy ženatý chlap prašivinou netrpí to je pravda.

    superkarma: 0 01.10.2007, 13:32:23
  14. avatar
    [19] Suzanne [*]

    Ale božínku, nic nového pod slunce. Už ve středověku se hledal vždycky nejbohatší možný ženich a byla děvčata, která toužila jen po penězích. Dnešní lidstvo je čím dál tím stejné

    superkarma: 0 01.10.2007, 13:30:51
  15. avatar
    [18] Solei [*]

    vždycky to bylo o penězích. Vyjímkou byly ty co se nad schopnost partnera zajistit rodinu povýšily (nemusi to byt jen o tom jestli je bohatý ale i tom jestli něco umi) To spíš až v poslední době se žena snaží svou jistotu zajistit si sama a né formou sňatku.

    superkarma: 0 01.10.2007, 13:29:15
  16. [17] gentiana [*]

    Ale jo, vždycky se najde pár blbečků, co lidi hornotí podle značkovosti bot.
    Včera jsem byla v Národním na Kyliánovi. Jako vidlák, rozcuchaná a ve starým svetru, protože nic lepšího nebylo po ruce. A byla jsem na tom furt líp než ta lady v dlouhé róbě, co vyprávěla svému společníkovi o přestávce, že takový cukání rukama a šmrdlání nohama do kroužků zvládne každej blbec. Když se forma a obsah snoubí, je to milé. Když ne, dávám přednost nadvládě obsahu.

    superkarma: 0 01.10.2007, 13:23:00
  17. avatar
    [15] cmelda [*]

    Evikus: asi. A ani moc chyb tam nema ..

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:42:58
  18. [14] Lindaa [*]

    Meander: výstizne receno

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:40:46
  19. avatar
    [13] Meander [*]

    Jaksi nevidím důvod, proč bych se měla pářit se samečkem, který není schopen postavit hnízdo.

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:34:24
  20. avatar
    [12] malenina [*]

    Se mnou na SEŠ taky chodily holky, které nosily oblečení z Tuzexu, dovezené ze Západní Evropy, byly to tzv. vekslačky, já naopak zase hašišačka (musím se tomu smát když to dneska čtu , ale tak se to u nás prostě dělilo) a žádné problémy jsme mezi sebou neměly. Společně jsme chodily kouřit o přestávkách, na kafe po škole atd.. A to se týkalo stejně i kluků. Nějak jsme to neřešili. Tím nechci říct, že před 24 lety neexistovaly, stejně jako dneska, holky, které tohle braly moc vážně a bavily se s ostatníma podle toho, co kdo měl na sobě apod..

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:34:12
  21. avatar
    [11] Juana [*]

    No a co?
    Když jsem chodila na gympl, tak tam s námi pár takových taky chodilo. Jestli si někdo myslí, že za komunistů tenhle přístup mezi částí obyvatel nebyl, tak asi žil někde jinde. Naše spolužačka se nechávala v 16 vydržovat od prachatého Němce, co by mohl být její otec - a měla i své obdivovatelky, které byly podobného ražení, hadříky museli mít z Tuzexu a s normálním klukem se nebavily. Podotýkám, že na gympl jsem začala chodit v roce 1980. Snobové byli, jsou a budou - jen tak mimochodem, zrovna v pátek dávali myslím Vrchní prchni, vždyť to je přece film na stejné téma - prachy a úspěch.

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:19:37
  22. avatar
    [10] marcellina* [*]

    Jiná věc je, kdyby mi bylo třicet, měla bych špatně placenou práci a hledala někoho, kdo by byl schopen zaopatřit mě i děti, ale i taková situace přece jednání (souložení) na základě financí neomlouvá.

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:18:37
  23. avatar
    [9] Ťapina [*]

    No, poté, co jsem několik let chodila se svým prvním partnerem, který byl o deset let starší než já, věčně bez práce a bez bydlení, po ubytovnách, za které dal vždycky poslední peníze, čímžto pádem měnil bydlení stejně často jako práci a to bylo tak ob dva měsíce, a společné večery u něho doma jsme kolikrát trávili pojídáním cukru z cukřenky, protože nic jiného neměl, jsem se seznámila se svým současným partnerem. A ano, to, že ze vzájemné seznamovací konverzace vyplynulo, že má vlastní byt a stálou dobře placenou práci, byl jeden z důležitých impulzů mých sympatií. Láska je krásná věc, ale jíst se taky musí Jo a byla jsem ve věku 18 - 23

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:15:27
  24. avatar
    [8] Kadla [*]

    No, já kupodivu pár takových, o jakých autorka píše, znám... A přesně v tom věku 18-23 let...

    superkarma: 0 01.10.2007, 10:04:48
  25. avatar
    [7] Amálie [*]

    gentiana: Myslíš, že dostáním se nebo započetím všímání si normálních lidí se dá ještě něco v jejím případě zachránit? Já se obávám, že ne.

    superkarma: 0 01.10.2007, 09:10:05
  26. [6] Lindaa [*]

    Rekla bych, ze autorka má svým zpusobem pravdu. Nás uz postihla ona zkázonosná puberta,ale holky jsou pomerne rozumné a k znackovým botám si klidne vezmou obyc dzíny apod, ale v okruhu jejich prátel je naprosto normál diskuze typu "jak s ním muzes jít na zmrzlinu kdyz chodí tak nemozne oblecen" (ciste, ale ze sekáce), "jé tys dostala k naroznám jenom boty" (Reebok nová kolekce), "tys jí dala jako dárek rtenku jenom za 50, to já ji kupila znackový parfém"... atd to bych mohla pokracovat do nekonecna. A mezi mymi vrstevnicemi se pravda nikdo nekurví za prachy (aspon o tom nevím), ale na oslavách apod se vzdycky najde nekdo kdo prevede diskuzi na peníze a výdelky a podivuje se jak nekdo (napr. já) muze dojízdet 50km do práce k vuli 22 tácum, kdyz dotycný je expert u microsoftu a nebere ksefty pod 50 a pritom pokud se nebaví zrovna o penezích je to príma chlap. Je to proste o lidech tak jako vsechno ostatní,i kdyz v posledních letech se skoro vsechno prevádí na peníze.

    superkarma: 0 01.10.2007, 08:47:56
  27. [5] a.... [*]

    Anetko, prosíííím, nepiš už takové ničím nepodložené bláboly!! Vždyť je to k smíchu...nebo spíš k pláči?

    superkarma: 0 01.10.2007, 08:42:09
  28. avatar
    [4] OlgaMarie [*]

    Prosím,prosím,prosím nezaměstnávejte v redakci takto zamindrákovanou ženskou.Děkuji.

    superkarma: 0 01.10.2007, 07:56:40
  29. avatar
    [3] Evikus [*]

    Kdo je Aneta Horáčková? Nová redaktorka na ženě-in?

    superkarma: 0 01.10.2007, 07:38:25
  30. [2] gentiana [*]

    Autorka kecá. S výjimkou posledního odstavce o slepicích.
    Ano, slepice zlatokopky, které se vyskytují mimo zmíněný pořad, existujou. Ale kupodivu jich není sto procent. Nikdy jsemnepotkala holku, která by se kurvila. Ať už za peníze nebo za hadříky a nóbl večeře, podstata věci je táž. Možná ovšem kolegyně,spolužačky a jiné podceňuju a ony se kurví potajmu. Mnohé z nich tedy pak za něco jiného, než za hezké hadříky a šminky.
    A v mojí DNA je zakódované leccos. Mou hlavní vlastností je ovšem pýcha a nezávislost. Proto s dovolením nejsem slepice a s dovolením nehledám debila, který balí ženskéé na barák a auto.

    Autorka by měla změnit působiště, aby s edostala mezi normálmní lidi.

    superkarma: 0 01.10.2007, 01:22:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme