Hanka KynychováPřibrali jste přes Vánoce? Pokud nepatříte mezi šťastlivce, kterým organismus spálí cokoli, co do něj naládují, je docela pravděpodobné, že ano. Jak nám řekla cvičitelka Hanka Kynychová před svátky: „I sportující člověk přibere přes Vánoce dvě, tři kila, ale jsou to taková ta rychlá kila, která při návratu zpět do svého rytmu rychle shodí.“

Jenže co dělat, když nejste pravidelně sportující člověk? I tady má Hanka hned několik rad...

Jak po Vánocích shodit to, co jsme nabrali z různých sladkostí?
Po Vánocích schovejte cukroví do mrazáku a vytáhněte ho v únoru nebo někdy později.
A pak je tu taková zaběhnutá rada: O Vánocích žeru a po Vánocích přestanu žrát. To je blamáž a úplný nesmysl, protože když nebudu do těla dávat pravidelně nějakou energii, zpomalím si metabolizmus a nabytá kila nikdy nezhubnu. Po vánocích přemýšlejte o složení svého příjmu potravin, ale nepřestávejte jíst. Ráno žádné cukroví, ale nějaké lupínky, kefírové mléko - čili začnu snižovat příjem kalorií, ale stále jím! Na svačinu ovoce, k obědu rýže a kuřecí nebo krutí maso, ne obalovaný řízek, ne bramborový salát. Večer hodně vlákniny a zeleniny, klidně i rybu. Když to na konci sečtete, zjistíte, že jste do sebe dostali kalorie, které vám pomohly k tomu, abyste ten den mohli fungovat, ale nezůstává vám v těle žádný tuk - všechno jste spálili a možná i kousek z toho, co jste dříve nabrali.
A ještě jedna rada: Promluvte si sami se sebou, zjistěte, zda jste se sebou spokojení, a jste-li nespokojení, zjistěte proč. Pokud jsou to kila navíc, tak to mi přijde úplně absurdní. Dnes si můžete najmout osobního trenéra a můžete během chvíle svoji psychiku vyladit. Navíc na sebe budete pyšní, že jste přemohli lenost.

Takže člověk se má sám přesvědčit, aby se začal hýbat a přestal do sebe ládovat páté přes deváté. Dobře, ale co když na osobního trenéra a cvičení někde ve fitku nemám finance? Co když jsem odkázaný na cvičení doma - jakých chyb se můžu dopustit?
Dneska je na trhu tolik dévédéček, které se prodávají ne za pět stovek, ale daleko levněji. Těch dvě stě korun utratíme denně na všelijakých nákupech, tak proč ne zrovna za cvičební dévédéčko? Jsem přesvědčená, že třeba v mých dévédéčkách není nic, čím by si mohli lidé ublížit. Snažím se tam všechno vysvětlovat, upozorňovat na možné chyby. Další možnost? Koukněte se na moji internetovou televizi Hejbejse.tv, kde holkám předcvičuju, na které je spousta videí.

Hanka Kynychová

Dobře, dodržím všechny tyhle rady, ale stále to nepřichází. Týden a nic, druhý, zase nic - kdy přijde ta sladká odměna? Je to individuální?
Vůbec to není individuální. Jsem holka, která se v tomhle oboru pohybuje skoro dvacet let, a vím, že když pět a více let necvičím, nemohu očekávat zázraky za týden. Trvat to bude šest až sedm týdnů a nebudou to velké zázraky: dvě, tři kila. Holky, které mají standardně pět až sedm kilo navíc, mohou zhubnout za tři až čtyři měsíce. Holky, které tahají dvacet a víc kilo, budou hubnout daleko déle - rok až dva. Ale aby ty výsledky vůbec přišly, musím své tělesné aktivitě přizpůsobit i jídelníček, jinak se totiž octnu v začarovaném kruhu: Nebudu sice moc přibírat, ale váha dolů také nepůjde.

Jinými slovy: Vlasy také nenarostou za týden, tak nemohu očekávat, že za týden zhubnu. Tak a teď mi upřímně řekněte, je pro život nezbytné být štíhlá jako laňka?
Určitě ne. Příklad mojí mámy: Ona sice cvičí, ale celý život ráda jí a jí všechno možné. Prostě se v tomhle směru neomezuje. Takže je to pořádný kus ženské, která ale svoje kila umí nosit. Když tam ty špeky jsou, ale dokážete je nějak procvičit, nemáte celulitidu, nejste rozkynutá a cítíte se takhle dobře, tak proč ne. Ale právě ta rozkynutost a celulitida, to už je, podle mě, ošklivé. Přílišné množství tuku v těle není žádná legrace a nese s sebou zdravotní potíže.

Jak zhubnout po Vánocích?

  • Schovejte cukroví na únor.
  • Změňte jídelníček, ale nepřestávejte jíst.
  • Začněte se aktivně hýbat.
  • Změna jídelníčku i cvičení musí jít ruku v ruce, jinak výsledky nepřijdou, anebo nebudou tak uspokojivé.
Reklama