.

Kvůli videu na základní škole, nechce Lucie rodit. „Nic horšího jsem do teď neviděla,“ dodává.

Rodina

Kvůli videu na základní škole, nechce Lucie rodit. „Nic horšího jsem do teď neviděla,“ dodává.

Také se vás vaše okolí neustále vyptává, kdy už budete mít dítě, že už máte ten nejvyšší čas, atd.? Přesně tohle je i případ Lucky, která je neustále pod palbou otázek ohledně budoucího potomka. Ona by rodinu moc chtěla, ovšem trauma ze základní školy ji v početí stále brání, ač je to téměř dvacet let.

child birth

Porod je jistě strašákem mnoha nastávajících matek. Stejně tomu je i v případě dvaatřicetileté Lucky, jen z trochu jiného důvodu. „Mám skvělého a milujícího manžela, výborné zázemí, co se týče finanční stránky, taky si nemůžu stěžovat, prostě vše nakloněné tomu otěhotnět. Já bych miminko chtěla, stejně jako můj muž, jenže nějak se nedokážu přenést přes představu porodu, který mě neskutečně děsí.“

Když to zvládly jiné, proč ne ona, tímto se chlácholí Lucka, ale i tak má neustále před očima tu „hrůzu“, co jim pustili na základní škole. „Myslím, že to bylo v osmé třídě, kdy nám učitelka během hodiny rodinné výchovy pustila porod. Nic horšího jsem do teď neviděla. Pamatuji si, jak většina kluků omdlela, teda i některé holky. Jen podotknu, že celá akce se odehrávala s kamerou zamířenou přímo na… K tomu ještě ten příšerný řev rodičky.“  Lucka nemůže ústřižky z  videa stále vytěsnit z hlavy. „Většina lidí se mi za to směje, ale bylo to vážně příšerný. To dokazuje i to, že z třiceti bývalých spolužáků má cca pětina děti.“ Na závěr dodává, „moc děkujeme, paní učitelko…“.

Myslíte si, že by se takové video mělo pouštět na základní škole?

Možnost%
Ano, není na tom nic hrozného15,9
Ano, ale jen se souhlasem rodičů7,3
Ne, děti z toho opravdu mohou mít trauma72,3
Jiná odpověď (napište do diskuze)4,5

Čtěte také:

   
08.10.2015 - Rodina - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [75] Boros [*]

    Mam — #71 ano, bohužel, to je naše prokletí. nedokážeme, nechceme, nemůžeme, neumíme??? táhnout za jeden provaz. Bylo by to na delší povídíní. Ivana Königsmarková to všechno žene na ostří nože, osobně ji rozhodně nemusím, podle mého názoru je umanutá na jedinou věc a pěkně sebestředná, ale to je věc názoru. Mně spíš mrzí to, že byla zrušena návštěvní služba komunitních porodek- kdysi to bylo a spíš než rušit, bych ji trochu reorganizovala, ale pojišťovny na to neslyší a lékaři se strkají do toho, abychom jim náhodou něco nesebraly- ale každý má svůj píseček a pole mého bycom měli spolupracovat ane nevražit jeden na druhého. Máš pravdu, je to věčný boj. Škoda

    superkarma: 0 15.10.2015, 16:11:21
  2. avatar
    [74] KatenkaSemJa [*]

    koukám, že debata se trošku uhnula stranou, tak povím svůj názor a zkušenost...

    u porodu sem muže nechtěla, bylo by mi to takové divné .. Ale můj sen byl, že bude sedět za dveřmi a až se mimčo narodí, tak hned přijde.

    To bohužel nešlo uskutečnit jelikož sem rodila 2 dny - by se chudák načekal :D

    Ale nakonec to dopadlo tak, že sem porodila mimčo .. A lůžko nechtělo ven, tak mi paní doktorka řekla ať si v klidu napíši sms, odpočinu a pak to zkusíme.. Napsala sem manželovi, ten okamžitě sedl do auta a přijel .. Máme to do nemocnice asi 1/4 hodinky, takže hned po vyklouznutí lůžka byl u nás a bylo to úplně super :) Sml67

    superkarma: 0 13.10.2015, 13:39:04
  3. [73] ellienka [*]

    Mam — #68 můj manžel k porodu nechtěl. Nakonec šel, celou dobu jsme si povídali vtipy a historky i se setřičkou, občas jsem se o manžela opřela, a ve 2. porodní době stál v koutě vzadu a dle mého přání dohlížel, aby bylo vše v pořádku (bylo třeba vzbudit doktora, který naštěstí spal a celý porod jsem si tak mohla užít v klidu). Takto to byl pro manžela obrovský pozitivní zážitek. Na podrobnosti týkající se nástřihu, šití apod. koukat nemusel, k čemu taky?

    superkarma: 1 13.10.2015, 12:52:02
  4. [72] cilani [*]

    Mam — #68no, jelikož se pár mých známých porodu účastnilo, tak vím, že to pravda je.. prostě ten chlap nemusí koukat té ženě mezi nohy. Navíc tam byli jako opora rodičky, tudíž jí u hlavy byli platnější, než kdyby jí čuměli mezi nohy. Sml79

    superkarma: 1 12.10.2015, 07:56:59
  5. avatar
    [71] Mam [*]

    Boros — #70to je ale váš věčný boj. Sleduju I. Koningsmarkovou..jedna skupina si myslí, že je lepší než druhá.

    1. na komentář reaguje Boros — #75
    superkarma: 0 11.10.2015, 10:32:05
  6. [70] Boros [*]

    danca79 — #67 Jo, z tvého jo, ale doktoři na nás koukají, že jsme "jen". taky se mi to nelíbí, každý máme svoje, já taky neříkám, že je "jen" doktor

    1. na komentář reaguje Mam — #71
    superkarma: 0 11.10.2015, 09:56:06
  7. avatar
    [69] *Lefff* [*]

    Boros — #65 Krásné povolání Sml16 A to "jen" se mi vůbec nelíbí. Lékaři vidí porod často jako problém, který je potřeba vyřešit, porodní asistentky vidí porod jako přirozený proces se svými zákonitostmi, potřebný pro příchod nového človíčka na svět.

    superkarma: 0 11.10.2015, 08:33:43
  8. avatar
    [68] Mam [*]

    cilani — #62 To nen í pravda, chlapi chtějí být normálně u porodu a asistovat, užít si narození dítěte. Ne stát v koutě s nedívat se. To tam pak být nemusí.

    1. na komentář reaguje cilani — #72
    2. na komentář reaguje ellienka — #73
    superkarma: 0 10.10.2015, 18:18:44
  9. avatar
    [67] danca79 [*]

    Boros — #65 v lecktere zahranicni zemi je to prave porodni asistentka, co se i pacientku stara cely porod a doktor pribehne jen na tech poslednich par minut kdyby nahodou neco....a jak je dite v poradku na svete zas zmizi a zas je to na porodni asistentce se postarat Sml67 takze z meho uhlu pohledu delas vis nez doktor Sml67

    1. na komentář reaguje Boros — #70
    superkarma: 0 10.10.2015, 16:56:19
  10. avatar
    [66] danca79 [*]

    *Lefff* — #64 Jojo,nekomplikovany porod musi byt super. Ja fakt nevim ze nekdo porod tak resi, ale asi to nechapu proto, ze ja to neresila...mela jsem idealni plan s tim ze holt kdyz plan nevyjde, tak se svet nezbori, a nevyslo mi vubec, ale vubec nic...a ve finale jsem mela porod vyslovene traumatickej (v Podoli bych byvala byla davno pod kudlou). A taky jsem to dala.

    superkarma: 0 10.10.2015, 16:23:26
  11. [65] Boros [*]

    *Lefff* — #64 Souhlasím, já občas s takovou paní i mluvím....úspěch je všelijaký a hlavně, já nejsem doktor, ale jen porodní asistentka

    1. na komentář reaguje danca79 — #67
    2. na komentář reaguje *Lefff* — #69
    superkarma: 0 10.10.2015, 12:38:37
  12. avatar
    [64] *Lefff* [*]

    danca79 — #58 Nízká úmrtnost novorozenců v ČR nesouvisí ani tak s počtem císařských řezů, jako s prenatální diagnostikou a nízkou religiozitou (tzn. pokud se plod nevyvíjí, jak má, je těhotné doporučováno podstoupit potrat a nebývá běžné, aby rodiče, kteří vědí, že čekají těžce postižené dítě, nechali jeho donošení, narození a následný odchod na Přírodě).

    U nás se počet porodů per SC za posledních 20 let zdvojnásobil (z velké části kvůli vyššímu věku rodiček a jejich neduhům a komplikacím), ale pořád to není nic proti zemím Latinské Ameriky, kde rodí ženy už častěji císařem než vaginálně. To mi přijde hrozné.

    Občas mám chuť si s nějakou ženou, která se zoufale bojí porodu, popovídat. Spočítat s ní, kolik minut dohromady vlastně porod tak může bolet (když odečteme pauzy mezi kontrakcemi), promluvit si o tom, že při porodu fakt neomdlí (adrenalin jí bude stříkat i ušima, Příroda to vymyslela dobře, aby ochránila dítě i rodičku), že bude mít jiné starosti než přemýšlet nad případným únikem moči nebo stolice (a zas tak často se to ani nestává, tělo se buď vyprázdní samo nebo pomůže nálev či Yal gel) atd.

    Je škoda, když strach z vlastní bolesti ženu připraví o možnost být mámou.

    A na druhou stranu, projít si nekomplikovaným vaginálním porodem je zkušenost, kterou nic nemůže nahradit. Je to výzva, hrábnutí si hluboko do vlastních sil, obrovský fyzický a duševní výkon, překonání sebe sama a svým způsobem zasvěcení.

    Přeji všem, které se bojí, aby našly sílu strach překonat Sml72

    1. na komentář reaguje Boros — #65
    2. na komentář reaguje danca79 — #66
    superkarma: 1 10.10.2015, 04:30:19
  13. avatar
    [63] peetrax [*]

    Klára Křížová — #48 ale já bych řekla, že je to právě naopak. Vždyť poslední dobou se vysílají Čtyři v tom, byl seriál o umírání a smrti, čímdál víc se ví o tom, že existují zařízení typu hospic atd. Dětem se to musí ale dávkovat přiměřeně, úměrně jejich věku, ne to na ně vybalit všechno zaráz.

    superkarma: 0 09.10.2015, 23:47:43
  14. [62] cilani [*]

    Klára Křížová — #31 co vím od kamarádů i od přítele nic takového při porodu neviděl. Oni ti otcové obvykle stojí u hlavy rodičky, takže jí nekoukají mezi nohy, co se kde klube..

    1. na komentář reaguje Mam — #68
    superkarma: 0 09.10.2015, 08:03:34
  15. [61] Boros [*]

    danca79 — #58 Souhlasím, indikace se vždy najde- třeba psychická labilita. Někteří porodníci ani rizika nevysvětlují a souhlasím, kolikrát naopak pacientce vnucují

    superkarma: 0 09.10.2015, 07:12:37

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] Boros [*]

    danca79 — #59 Ano a už se nesmí ve školách promítat.

    superkarma: 0 09.10.2015, 07:08:49
  2. avatar
    [59] danca79 [*]

    Boros — #52to byl ten filmek o potratu, ze?

    1. na komentář reaguje Boros — #60
    superkarma: 0 08.10.2015, 23:30:08
  3. avatar
    [58] danca79 [*]

    *Lefff* — #12 no ja nevim, mi prijde ze v CR se cisarem rodi v takovych pripadech, v jakych jinde ve svete rodi zenske normalne...CR se porad chlubi jak ma malou umrtnost novorozencu coz je samozrejme skvele, ale taky maji oproti zbytku vyspele Evropy a oproti Severni Americe dost neuveritelna cisla co se tyce poctu cisaru oproti beznym porodum. Dneska doktori cisare doporucuji kvuli uplnym blbinam. To "porucit si" jsem myslela vic ve smyslu "zenska si o nej rekne" - maloktery cesky porodnik bude nastavajici matce cisare rozmlouvat. Od kamaradky bracha je gynekolog a sam rikal ze kdyz prijdou pacientky s tim ze by radsi cisare, tak pokud neni duvod, vysvetli jim rizika (jak pises, je to velka operace), ale kdyz i pak zenska toho cisare chce, tak ji to nerozmlouvaji Sml80

    1. na komentář reaguje Boros — #61
    2. na komentář reaguje *Lefff* — #64
    superkarma: 0 08.10.2015, 23:29:10
  4. [57] žehlička [*]

    Hanuša — #56 to by mě taky zajímalo!!

    superkarma: 0 08.10.2015, 21:23:50
  5. [56] Hanuša [*]

    Klára Křížová — #38 samozřejmě chápu, že je spousta mladých žen, které mají strach z porodu, je to přirozené, ale řeči o tom, jak skoro všichni omdleli a skoro nikdo nemá děti, to je fakt hodně přitažené za vlasy, v takovém případě bych moc ráda znala pokračování příběhu, jak učitelka křísila půl třídy, jak reagoval ředitel atd....

    1. na komentář reaguje žehlička — #57
    superkarma: 0 08.10.2015, 21:21:09
  6. avatar
    [55] gerda [*]

    Klára Křížová — #48 - a proč bych se na to měla dívat? Copak nevím, o co jde a musím to ještě vidět v barvách vyvedené?Sml14 Žijeme v permanentním stressu a co potřebujeme, to jsou docela jiné dokumenty, hojivé, nadějné, nedrastické. Bývaly doby, kdy bylo neslušné vidět nohy u piana, netoužím po jejich návratu. Ale rovněž se mi nelíbí přílišný naturalismus, který se vnucuje i těm, co na to nemají nervy a žaludek.

    superkarma: 11 08.10.2015, 18:13:45
  7. [54] slávenka [*]

    *viděla

    superkarma: 0 08.10.2015, 17:56:57
  8. [53] slávenka [*]

    A včera se taky v tv rodilo. Kdo jste děvčata viděl dokument "Čtyři v tom" na čt1?

    superkarma: 0 08.10.2015, 17:56:25
  9. [52] Boros [*]

    A teď jedna hodně provokativní! Kdo jste viděl Němý výkřik? A to se taky promítalo na základkách.

    1. na komentář reaguje danca79 — #59
    superkarma: 0 08.10.2015, 17:48:36
  10. [51] Boros [*]

    Rikina — #25 My to měli stejně, ale já šla "z osmičky" a tudíž jsme byla ochuzena o "péči o dítě" v devítce.

    superkarma: 0 08.10.2015, 17:47:48
  11. avatar
    [50] kobližka [*]

    Klára Křížová — #48 Jistě se nebudete zlobit,když s vámi nebudu souhlasit.Proč bychom měli vidět,jak umírá zvíře,které potom zkonzumuju Sml80 nežijeme v době kamenné,kdy to patřilo k přežití.Nemusím být přitom extrémně útlocitná,aby mi něco takového vadilo.Zrovna tak každý nejsme stavěný na to dívat se jak umírá člověk,nebo jak se rodí.Je to,pravda,přirozené,ale dělat z toho divadlo,není třeba.Proto jsem tak nějak i proti otcům u porodu.Ještě tak aby stál rodičce někde v záhlaví a pomáhal spíš tím,že tam je,ale kdyby stál na druhém konci,to si nejsem jistá,jestli bych vůbec porodila Sml16 Ano,je dobré vědět,že porod není pro ženu nic jednoduchého,ale vidět to celé "in natura" není,alespoň podle mě,zapotřebí.

    superkarma: 13 08.10.2015, 17:43:27
  12. avatar
    [49] phoebe24 [*]

    gerda — #44souhlasím. Stejné názory, pocity i zkušenosti. Sml67

    Klára Křížová — #48mám dvě dcery (15+17). Rozhodně si nepřeji, aby musely ve škole zhlédnou výše popisované video. A divné mi to nepřijde. Sml80

    superkarma: 4 08.10.2015, 17:08:04
  13. [48] Klára Křížová [*]

    Krišpína — #47myslím, že je spíš divná doba, kdy se nekoukáme a nechceme vidět takový přirozený věci jako je smrt zvířete, kterého pak sním, nemoc, smrt, porod.. při tom by stačilo málo - aby třeba nešel měsíc proud a realita přírody by se rychle ohlásila.

    1. na komentář reaguje phoebe24 — #49
    2. na komentář reaguje kobližka — #50
    3. na komentář reaguje gerda — #55
    4. na komentář reaguje peetrax — #63
    superkarma: 2 08.10.2015, 16:39:55
  14. avatar
    [47] Krišpína [*]

    Vidět porod do detailu - seknu s sebou ještě dneska. A to mám 3 děti. Ale na druhou stranu, že by to mělo mít vliv na růst resp. nerůst populace? Každý jsme jiný, takže každého to může ovlivnit jinak. Napadla někoho tahle myšlenka i obráceně? Co takhle pouštět video z kremace, že by se méně umíralo? Já vím, morbidní představa.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #48
    superkarma: 4 08.10.2015, 16:32:40
  15. avatar
    [46] LudPa [*]

    A ona do té doby nic o porodu nevěděla? Rodiče neměla? Nemyslím si, že za všechno může škola. Rodina je základ. Sml22

    superkarma: 1 08.10.2015, 16:18:37
  16. [45] Klára Křížová [*]

    chanahd — #41Já myslím, že je to ale individuální a spíš si myslím, že to chlapům nevadí. Pokud partner nechce, tak ho přece nemůžu nutit.To pak není o tom dívat se na porod, ale o komunikaci a nechtěnému tlaku. jako by ho nutila jíst jídlo, které nechce... taky znám takový příběhy, ještě spojený s vydíráním, že ji nemá rád, pokud tam s ní nepůjde.

    superkarma: 1 08.10.2015, 16:10:56
  17. avatar
    [44] gerda [*]

    Copak osvětové akce, ale když vám porod promítají na návštěvě, abychom se přece podívali, když Dadulka rodila vnoučka, pak je to teprve děs!Sml30 Já si myslím, že k instruktáži bohatě postačí nakreslené obrázky. Ostatně, v knížkách o porodu, kterými jsem byla živena já, bylo postupující těhotenství i porod na černobílých obrázcích. Nijak mě to nepoznamenalo, rodila jsem 2x a naštěstí jsem si mezi nohy neviděla. Naštěstí! Nesnáším pohled na takové věci a už vůbec bych nesnesla, aby tam zavazel jiný chlap, než porodník.

    1. na komentář reaguje phoebe24 — #49
    superkarma: 4 08.10.2015, 16:08:24
  18. avatar
    [43] kuzle [*]

    kdyz mi jako tehuli chteli ukazat porodni sal, pekne jsem podekovala, ze si pockam na original Sml30 a nakonec jsem ho videla 3 krat a dokonce i to same luzko a ten samy porodnik byli moji Sml22 nastesti jen poprve jsme jely 2 matky naraz Sml22

    superkarma: 0 08.10.2015, 16:06:50
  19. avatar
    [42] chanahd [*]

    Klára Křížová — #39 A druhý pár se dodnes též kvůli přítomnosti u porodu hádá.

    superkarma: 2 08.10.2015, 15:50:09
  20. avatar
    [41] chanahd [*]

    Klára Křížová — #39 No, oni se nerozvedli. Ale mám dojem, že manželka je pro něj od té doby jen kamarád.

    Jen nějak prý nedal tu krev, exkrementy... u porodu. A od té doby prostě odešel jejich intimní život. Další dítě tím pádem nebude. Původně chtěli dvě.

    Jeho žena říkala, že byli i v nějaké poradně. On je naštvaný na ni, že ho k tomu donutila, aby tam byl. On sám u porodu být nechtěl. Ale prostě byl manželkou i tchýní k tomu dostrkán. Ona je naštvaná na něj, že to nedal.

    Miluje dítě, manželku má rád. Ale prostě dneska oba vědí, že to byla chyba, aby u porodu byl.

    Dneska je to prostě taková hrozná móda, dostrkat tam chlapa za každou cenu. A myslím, že je to chyba. Protože ne každý to dá.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #45
    superkarma: 8 08.10.2015, 15:42:00
  21. avatar
    [40] chanahd [*]

    Jinak za nás se také nějaký takový "horor" promítal. Já naštěstí ten den chyběla. Vím, že jsem dorazila až druhý den a hodně se probíralo, že se z toho jeden spolužák pozvracel.

    A kamarádka tvrdila, že to proseděla se zavřenýma očima a jen poslouchala. Za nás to bylo v osmičce. Na střední by to člověk možná bral zase jinak, to je přece jen o pár let starší. Na základce je to dost brzy.

    superkarma: 3 08.10.2015, 15:34:02
  22. [39] Klára Křížová [*]

    chanahd — #34Důvod rozvodu byla přítomnost u porodu jejich potomka?

    1. na komentář reaguje chanahd — #41
    2. na komentář reaguje chanahd — #42
    superkarma: 0 08.10.2015, 15:32:39
  23. [38] Klára Křížová [*]

    žehlička — #36Ten článek je pravdivý. Sama mám kolem sebe 3 ženy, co mají takový děs z porodu, že prostě děti raději nemají. A důvody k tomu jsou podobné, jako v tomto článku.

    1. na komentář reaguje Hanuša — #56
    superkarma: 0 08.10.2015, 15:31:30
  24. [37] Klára Křížová [*]

    helmar — #32Navíc v té osmé třídě už myslí na kluky a třeba i s nějakým chodí, některé mají i sexuální zkušenosti. Takže to s tím velmi souvisí. Protože kdyby byla náhodou těhotná, tak by to byla najednou aktuální realita.

    superkarma: 0 08.10.2015, 15:26:49
  25. [36] žehlička [*]

    phoebe24 — #26 B) je správně!

    ostatně co čekat od sl. Škaldové? Mnohem lépe jí jde focení...

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #38
    superkarma: 3 08.10.2015, 15:25:28
  26. avatar
    [35] risina [*]

    Na základní škole se mají učit užitečnější věci - třeba interpunkce... (v nadpisu tohoto článku je nadbytečná čárka, dál jsem ani nečetla Sml23)

    superkarma: 3 08.10.2015, 15:24:54
  27. avatar
    [34] chanahd [*]

    Klára Křížová — #31 Součást života to sice je, ale hodně chlapů to nedá.

    Konkrétně mezi kamarády znám dva, kterým přítomnost u porodu (na přání manželek, oni původně nechtěli ) zničila manželství.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #39
    superkarma: 1 08.10.2015, 15:22:35
  28. avatar
    [33] chanahd [*]

    helmar — #32 No tak v knihách je to nevyděsí.

    A sice se na internetu koukají na kde co. Ale pochybuji, že kdokoli z nich se dívá na internetu na porody:-)

    superkarma: 2 08.10.2015, 15:17:39
  29. avatar
    [32] helmar [*]

    moc tomu nevěřím - v dnešní době, kdy si děti najdou vše v časopisech, na internetu, povídají si o tom mezi sebou a beru za normální, že základ je v rodině. Proto si myslím, že dívka v osmé třídě už měla mít dávno vysvětleno kolem početí, porodu a dalších věcech. Dnešní děti dospívají daleko dřív! Copak se nedívají na filmy? Nečtou knihy? Nekomunikují mezi sebou...Sml80

    1. na komentář reaguje chanahd — #33
    2. na komentář reaguje Klára Křížová — #37
    superkarma: 2 08.10.2015, 14:57:06
  30. [31] Klára Křížová [*]

    Altamora — #15Laická veřejnost - přece když jde otec k porodu, vidí to stejné jako na videu... naopak, myslím, že by to měli vidět, vždyť je to součást života a nic hrozného se při tom neděje. Naopak, narodí se dítě a to je přece štěstí..

    1. na komentář reaguje chanahd — #34
    2. na komentář reaguje cilani — #62
    superkarma: 0 08.10.2015, 14:51:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme