Vztahy

Kvůli nočníku máme rozkol v rodině!

 

Asi se to tady už omílalo mockrát, ale pro mě je to aktuální právě teď. A ráda bych se zeptala zdejších maminek na jejich zkušenosti.

O co jde.

 

Jsem vdaná a máme rok a půl starou holčičku. Dalo by se říct, že nám nic nechybí. Až na to, že mi moje a manželova matka stále mluví do výchovy. A nejenom to.

 

Podle nich dělám všechno špatně. V poslední době máme neustálé spory o nočník. Možná vám to připadá malicherné, ale já už z toho doslova lezu po zdi, a navíc to dost nechutně vyvrcholilo.

Lucinka je spokojené dítě. Skoro pořád se směje, je neustále dobře naložená. Takové sluníčko. Je sice dost živá, ale to je asi v tomhle věku normální. Pořád ji musím hlídat, protože ji všechno zajímá a všude by vlezla, a tak se za celý den nezastavím.

 

Moje máma přišla asi před měsícem s výtkou, že jsem Lucku ještě nezačala posazovat na nočník. Prý je to hanba, u takhle velkého dítěte. (Malé je dnes 17 měsíců.) Máma tvrdí, že já jsem byla od roka bez plen, a tchyně to potvrzuje. I manžel prý od svého jednoho roku chodil spolehlivě na nočník.

Jenže – problém je v tom, že Lucinka nechce nočník ani vidět. A jak ji na něj chci zkusit posadit, spustí děsný křik. Netuším, z čeho její odpor pramení, nikdy s ním neměla nějaké ošklivé zážitky. Prostě jsem to párkrát zkusila, a když jsem viděla tu odezvu, nechala jsem toho. Však až přijde její čas, naučí se to. Jako jsme se to naučili všichni, že?

 

U mámy a tchyně ale neustále narážím na lamentování. Prý jsem špatná matka, když nedokážu zvládnout takhle malé dítě, a co bude holka dělat, až vyroste, to prý mi bude skákat po hřbetě. Když jsou u nás na návštěvě, strašně mě vytáčejí. Pokaždé když Lucince měním plenku, dělají u toho hrozně pohoršené obličeje, úplné divadelní představení. Jak je to fuj a ee. Lucka je z toho vždycky zmatená, protože nechápe, proč se na ni babička najednou zlobí.

 

Vrchol byl před pár dny, když jsem nechala tchyni s malou chvíli samotné a odběhla si nakoupit.

Vrátila jsem se a málem se vztekla. Lucka brečela, až se z toho zalykala, a tchyně ji násilím držela na nočníku! Okamžitě jsem zasáhla, tchyni strašně vynadala a strašně jsme se pohádaly. Možná, že jsem reagovala až přehnaně podrážděně, ale to si přece nemůže k mému dítěti dovolovat, takhle ji trápit! No – řeknu to rovnou. Vyhodila jsem ji z bytu a řekla jí, že už ji tam nechci ani vidět.

 

A teď máme tichou domácnost. Manžel je na mě naštvaný, že jsem zkazila rodinné vztahy, tvrdí, že jsem hysterka, a chce, abych se jeho mámě omluvila. Dokonce už zpracovává i mou mámu, které řekl, co se stalo. A jelikož máma má na používání nočníku stejný názor jako tchyně, považuje moje chování za neadekvátní. A taky mi to řekla.

 

Mám pocit, že jsem sama proti všem. A navíc začínám pochybovat, jestli ta chyba opravdu není ve mně. Opravdu jsem tak nemožná, když Lucinka ještě neumí používat nočník?

 

Já vím, že to některým z vás připadá asi malicherné, ale já se opravdu trápím. Jsem celkem klidný a tolerantní člověk, ale když jsem viděla Lucinku tak strašně plakat a tchyni, jak ji řvoucí drží, tak jsem dostala nějaký amok. Je to přece moje dítě! A musím ji chránit – a klidně i proti vlastní babičce.

Chtěla bych jim to všem nějak vysvětlit, ne se omluvit, protože si nemyslím, že je to nutné. Ale mít znovu normální rodinné vztahy, říct babičkám, aby mě nechaly vychovávat svoje dítě tak, jak sama chci. Manželovi, že potřebuju, aby stál při mně. Jenže už několik dní se mnou nemluví ani klika u dveří a já se cítím strašně.

 

 

 

   
09.08.2005 - Láska a vztahy - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [155] MartinaC [*]

    dobry clanek

    superkarma: 0 05.08.2006, 09:06:13
  2. avatar
    [153] phoebe24 [*]

    s tchýní mám podobný problém - nejraději by neustále cpala mému cvalíkovi (5ti letá holčička) něco sladkého. A k tomu s průpovídkama, že např.ty želatinový bobónky jsou úžasně zdravý. Mám smůlu, že s ní bydlíme v jednom baráku a odstěhovat se nepadá do úvahy (finance). Naštěstí (teď jsem hnusná) babka už moc nemůže na nohy, takže se příliš nevídáme . Ale můj manžel stojí ve všem při mě. Ze zásady. A když si občas myslí, že už přeháním, tak před mámou stojí při mě a výhrady řekne až doma. Je to moje . Takže radím vysvětlovat a vysvětlovat manželovi svoje názory a hlavně pocity. A možná i svý mámě, aby pochopila, že Ty už dítě nejsi (hlavně v klidu bez hysterie). A nenech si kecat do výchovy, ani do manželství.

    Jo, a moje starší měla plíny do dvou let přes den a do tří přes noc. Mladší s plínama končila skoro o rok dřív, protože to okoukala od ségry. A to jsem na ní už neměla moc energie jí to učit. U starší jsem se taky mohla stavět na uši, ale když už na to byla sama připravená, tak to šlo samo a během pár dní byla v suchu.

    superkarma: 0 13.08.2005, 19:59:01
  3. avatar
    [146] zonan [*]

    Má máma je naštěstí rozumná žena, takže jsem nikdy nemusela pronést tento proslov: "Mami, myslíš si, že jsi mě dobře vychovala? Pokud ano, děkuji Ti, protože jsi odvedla dobrou práci a já jsem připravena vychovávat své dítě jak nejlépe umím." (podtext této věty je, že matka přece nemůže znehodnocovat svou skvělou výchovu, ne?)
    S manželem, to už byla jiná. Pokud jsem se snažila všemožně vyhovět a být ta "dokonalá", tak jsem nikdy dokonalá nebyla. Měla jsem snad všechny možné chyby světa a ostatní ženy byly daleko lepší, než já. Víte, co pomohlo? Jednou jsem si řekla DOST! S velmi rozhodným výrazem jsem oznámila, že si uvědomuji to, jak jsem děsná, ale nedokážu s tím bojovat a změnit se. Miluji ho a proto mu přeji šťastný život, který mu však nedokážu já dát. Proto odcházím a přeji mu ženu, která splní všechna jeho přání. V tom momentě však bylo velmi důležité, že jsem opravdu byla rozhodnuta odejít. Odejít s láskou! Ne s výčitkami. V ten den jsem si totiž uvědomila svou vlastní cenu. A kupodivu si ji uvědomil i manžel.
    S tchýni opravdu nevím, co udělat, protože tohle jsem řešit nemusela. Ale předpokládám, že pokud bude manžel na Tvé straně, tak tchýni řešit nemusíš.

    superkarma: 0 11.08.2005, 09:35:25
  4. avatar
    [145] risina [*]

    Píďalka: Počkej, 60-70 plen se vyvřovalo, pralo a žehlilo v prvních týdnech, pak už dítě čůrá méíň. A od 6 týdnů se žehlolo jen z 1 strany a od 3 měsíců vůbec, jen s eskládaly- Později už jsme pleny a ni nevyvářel, prala jsm eje na 60 nebo na 40 s esvětlým prádelm - a ve věku kolem roku půl až dva byly za den ak 3-4 a další 1-2 na noc.

    superkarma: 0 10.08.2005, 22:34:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [141] risina [*]

    Jak je to tď s eškolkami? Pamatuju si, že dřív dítě, které mělo ve 3 letech plíny nabo s epravidelně (přes den, ne ve spaní) počůrávalo, do školky nechtěli vzít. Přizpůsobují se dnes tomu trendu, že "jednou se to naučí"?

    superkarma: 0 10.08.2005, 17:36:34
  2. avatar
    [139] Pavlunka [*]

    Je pravda, že asi čím později se začíná, tak je to horší. Každopádně si myslím, že se každé dítě jednou na nočník naučí a není nutné ho stresovat. To spíš záleží na mamince, kdy chce, aby bylo dítě samostatnější. Moje chodí na nočník od 15 měsíců a od 2let byla úplně bez plinek.

    superkarma: 0 10.08.2005, 13:03:09
  3. [138] Septonela [*]

    proč to tu mám tolikrát???

    superkarma: 0 10.08.2005, 12:44:40
  4. [137] Septonela [*]

    Jak to tady tak čtu, tak my jsme vlastně geniální děti. Moje tchýně mi taky tvrdí, že její děti chodili od roku bez plínek a navíc takové ty řeči, že od pěti měsíců lítaly v chodítku a od necelých dvou let jedly příborem. Myslím, že potřebují být akorát důležité a nesmyslně si dokazovat, že jejich děti byly lepší!!! Je to syndrom asi každé matky, aby byly její děti ty nej. Jen doufám, že nikdy taková nebudu

    superkarma: 0 10.08.2005, 12:41:39
  5. [136] Septonela [*]

    Jak to tady tak čtu, tak my jsme vlastně geniální děti. Moje tchýně mi taky tvrdí, že její děti chodili od roku bez plínek a navíc takové ty řeči, že od pěti měsíců lítaly v chodítku a od necelých dvou let jedly příborem. Myslím, že potřebují být akorát důležité a nesmyslně si dokazovat, že jejich děti byly lepší!!! Je to syndrom asi každé matky, aby byly její děti ty nej. Jen doufám, že nikdy taková nebudu

    superkarma: 0 10.08.2005, 11:07:40
  6. [135] Septonela [*]

    Světlano ničeho se neboj, jsem na tom podobně. Můj syn má 2 roky a 8 měsíců a plínky má taky. Na nočníku ho neudržím a o záchodě ani nemluvim. taky jsem si vyslechla od tchýně a manžela svoje, ale jde mi to jedním uchem dovnitř a druhým ven. Radila jsem se s doktorkou a řekla mi, že to nemám lámat přes koleno, ale jít na to klidně a nějak malého motivovat aby na ten nočník sedl. Takže přeju mnoho úspěchů a hlavně si ostatních nevšímej. Jde o tvoje dítě!!

    superkarma: 0 10.08.2005, 11:02:06
  7. [134] 7658 [*]

    Co se týče nočníku jsem při tobě. Já také zastávám názor, že jsme se to naučili všichni tak proč by se to mé dítě nenaučilo. Nejde o to kdy. Ale ten zvyk je zakořeněn v našich rodičích i mě mamka napomínala, že už je čas na nočník. Já ji neodporovala, ale stejně jsem si to dělala po svém. A taky přišel den kdy nebyl problém s nočníkem. Ale už tak moc s tebou nesouhlasím co se týká tchýně. Měla jsi to překousnout a říct ať ji nechá, ale né ji vyhazovat z bytu. Prostě rodiče nepředěláme i když nám lezou na nervy a musíme lecos tolerovat.

    superkarma: 0 10.08.2005, 10:44:49
  8. [133] Septonela [*]

    Světlano ničeho se neboj, jsem na tom podobně. Můj syn má 2 roky a 8 měsíců a plínky má taky. Na nočníku ho neudržím a o záchodě ani nemluvim. taky jsem si vyslechla od tchýně a manžela svoje, ale jde mi to jedním uchem dovnitř a druhým ven. Radila jsem se s doktorkou a řekla mi, že to nemám lámat přes koleno, ale jít na to klidně a nějak malého motivovat aby na ten nočník sedl. Takže přeju mnoho úspěchů a hlavně si ostatních nevšímej. Jde o tvoje dítě!!

    superkarma: 0 10.08.2005, 10:01:30
  9. avatar
    [129] Dájka [*]

    Já tyhle komentáře k plínám slyším pořád a to se malej ještě nenarodil. Táta prohlásil, že levnější je naučit ho na nočník a argument, že tady jde o dítě a ne o prachy, nevzal.Mamince jsem posledně řekla, že buď bude akceptovat a hlavně dodržovat moje výchovné postupy nebo to dítě prostě u ní nenechám. K rodičům to budem mít skoro 200 km, snad se to vystříbří.

    superkarma: 0 10.08.2005, 00:30:20
  10. avatar
    [127] jiraka [*]

    Vůbec se ti nedivím, žes vyletěla, asi bych taky viděla rudě. Násilím se v tomto případě dosáhne pravý opak. Děti jsou ohromně vnímavé, a aby v roce a půl měla tvoje Lucinka strach z babičky, to je opravdu předčasné. Podej to manželovi takhle. A když obě babičky zapomenou na pár měsíců, že nočník existuje, tak se tento malý problém vyřeší sám a po dobrém.

    superkarma: 0 09.08.2005, 22:42:53
  11. avatar
    [125] Žábina [*]

    Světlano, nenech se vytočit...trvej důrazně, ale slušně na tom, že je to tvoje výchova a nenecháš si do toho od nikoho mluvit...snaž se nerozčilovat, nekomentovat babičky a maminky výtky a dělej si vše podle svého
    ono je to přestane bavit, uvidíš
    držím palce a přeju tobě a tvé holčičce hodně

    superkarma: 0 09.08.2005, 21:29:02
  12. avatar
    [122] Kekka [*]

    kotě: hlavně ho neposazuj dřív než v osmi měsících kvůli páteři. Pediatři to nedoporučují. Takové ty rady našich maminek a babiček, že je dobré začít už ve 4 měsících ignoruj. ono si to mimi fakt jednou řekne samo. Já jsem pro přirozený, nenásilný vývoj.

    superkarma: 0 09.08.2005, 20:39:18
  13. avatar
    [119] Zuzyk [*]

    Světlano, tvůj problém není v tom, že by jsi byla špatná matka, nebo že by tvoje dítě už mělo chodit na nočník. To je blbost, má času dost a dost a přijde to opravdu samo. Horší je to s rodinou. Manžel by měl v první řadě stát při tobě a babičky by ti do toho neměly kecat. Já vím, lehko se to říká, je to těžký. Děkuju bohu, že moje mamka mi nikdy do ničeho nekecala a tchýně bydlí 250 kiláků od nás a vidíme ji 2x do roka. Takže ani neměla šanci. Držím ti palce, ať to urovnáš s manželem, to je důležitý..ostatní už přijde samo, hlavně on musí při tobě stát. A abych tě uklidnila, já zažít to, co ty, tak letí tak rychle, že by za sebou ani nestačila zavřít. Tož tak. Přeju pevné nervy.

    superkarma: 0 09.08.2005, 20:03:49
  14. avatar
    [118] risina [*]

    apina: áčko: Já nevím, ale v "mých " chytrých knížkách se psalo, že nemá cenu dít ěna nočníku držet tím, že mu něco čtem nebo ho zabavuejm, aby "zapomnělo, že na něm sedí".

    superkarma: 0 09.08.2005, 19:38:09
  15. avatar
    [117] iri [*]

    Já si myslím,ze své zkušenoti,že ditě by se nemělo nutit na nočníček,samo pozná tu pravou chvílí.Je lepší když to dítě ten nočníček vydí,my jsme ho měli pod postílkou.
    Mám dvě děti chlapce 8 let a ten na nočník sám sed před svím druhým rokem a děvče tento měsíc jí bude 4 let tá v 16 měsících,
    ale nebyla na nočníčku pravidelně jednou deně.
    Každé dítě je jiné opravdu mám zkušenosti.
    Rozhodně bych to dítě nedržela na nočníčku násilí,to není babička,to je babice.
    Mě se tchýně do výchovy neplete je moc hodná,ani má vlastní mamka.A takto je správně.
    Budete si muset o tom z manželem promluvit.
    Držím palce a Lucince hodně štěstí a zdraví.

    superkarma: 0 09.08.2005, 19:18:41
  16. avatar
    [116] Nikusa [*]

    A necháváš otevřené dveře,když jdeš na záchod,aby tě viděla? Když tě bude vidět a vždycky k tomu řekneš,že maminka čurá,nebo kaká,tak bude vidět,že ty taky někam chodíš a neděláš to do kalhot.

    superkarma: 0 09.08.2005, 19:16:05
  17. [115] Macek123 [*]

    naše malá a nočník:
    Kolem druhého roku jsem naznala, že si s nočníkem hrajeme už dost dlouho a zkusili jsme to čůrání konečně. Po něk. týdnech pochopila, co se tam dělá. Ale čůrala jen, když jsem ji posadila sama. vykašla jsem se na to a párkrát sundala plínky a nechala ji počůrat a nic... Až měla 2 roky a 7 měsíců na jaře jsem ze dne na den vysadila plínky a ona se počůrala ten den 8x, ale další den už sama chodila na nočník a chtěla jen utřít.
    Vím, že jsme to vládly o něco později než ostatní děti, ale zase v pohodě a bez počůraných koberců a sedaček a ze dne na den.
    Mluvila jsme i se známou psycholožkou a chození na nočník je opravdu individuální a má se začínat okolo druhého roku a néééé dřív.V tomto případě neposlouchat naše maminky a babičky a mají holt jiný názor. Ono se špatně srovnává dítě s pamperskami teď a my s látkovými plenami před třiceti lety. My jsme i národ, který inteligenci dítěte posuzuje podle toho, kdy je bez plínek a čím dřív tím líp. A to není pravda.je přece 21. století. Doporučuji si přečíst nějakou diskusi maminek, jejichž děti mají už okolo 3 roku a pořád mají plínky a maminky to neřeší. Všechny děti se to naučí, některé asi později.
    Já osobně jsem byla víc v pohodě s plínkama, teď musím pořád hlídat a chodit se vy.... než někam jedem atp. A naše dětičky jsou tak spokojené s plínkama, tak je přece nebudu násilím nutit na nočník.
    souhlasím s vámi, klídek...a s babičkama bych se taky pohádala.
    Držím palce
    Macek

    superkarma: 0 09.08.2005, 18:37:20
  18. avatar
    [113] Six-sense [*]

    Plně tě chápu! Taky jsem s tím dost dlouho bojovala! Synáčkovi jsou dnes 2,5 roku a a naučil se chodit na nočník teprve asi před 2 měsíci. Čůrat tam nechce vůbec, chodí na záchod se stoličkou a nebo venku na stojáka jako taťka. A "dělání bobků" se naučil sám a nenásilně a teď si o to i řekne. Ze začátku jsem s ním hrozně bojovala, každou chvíli to měl ve slipech. Ale opravdu je to děsně individuální a ty děti na to přijdou a je úplně jedno kdy - někdo dřív a někdo později - proto jsme tak jedineční a výjimeční!!! A to je přece to skvělé. Opravdu si to zkus s babičkami vyjasnit. Já to měla ze začátku stejné i kvůli oblékání apod. - ale řekla jsem, že je to moje dítě a basta - zkrátka tě musejí respektovat - jsi máma a myslíš to se svojí malou přece nejlíp... Držím ti všechny palečky co mám!!!

    superkarma: 0 09.08.2005, 17:41:31
  19. avatar
    [112] Libajec [*]

    Moje tchyně je zase celá nervní, že náš dvouletý syn nepije z hrnečku, nechápe, že s sebou nebudu tahat hrnek a flašku s vodu... aby se malej napil, si myslím, že až přijde čas zvládne to levou zadní sám, babi nebabi.

    superkarma: 0 09.08.2005, 17:30:29
  20. avatar
    [110] sara.l [*]

    já teda pochybuju,že tchýně nebo rodiče si pamatují...kdy jejich děti chodily na nočník ..kluk byl celkově rychlejší,bystřejší a taky zlobivější,na nočník chodil hodně brzy,ale občas se počůral to je normální a nechodila na nočník vůbec,nebyla šance aby se posadila,vůbec mě nazajímaly názory jiných,nočník sem dala na záchod a děkovala bohu za jednorázové pleny...jednou jsem šla na záchod a tam seděla v pohodě sama a od té doby pleny nepotřebovala,myslím,že měla necelé dva roky,možná míň někde to mám ještě zapsané.Sousedka,která se chlubila jak má skvělé děti,že vůbec nepotřebují pleny od roku ještě dlouho sušila promočené matrace na balkoně a my si vyšlapovaly s hezky bez plen.Nechápu co toje pořád za moda,krïtizovat děti...každé děcko je jiné a některé je pomalejší no a co,času dost

    superkarma: 0 09.08.2005, 17:19:45
  21. avatar
    [109] *Kotě* [*]

    Ach bože, tak přesně tohoto se bojím, mám tříměsíčního chlapečka a tchyně se mě UŽ TEĎ ptá, kdy ho začnu "vysazovat". A taky že její děti byly na roce bez plen, a jak je to hnusný, když ty dvouletý děti běhají s plenama, a bla bla bla bla bla... Fakt nevím, jak to budu dělat - zatím jsem ještě ani nezjistila, jak se dítě vlastně na nočník "učí" - představa, že třeba sedmiměsíčnímu dítěti něco vysvětluju... no štve mě to už teď.

    superkarma: 0 09.08.2005, 16:57:27
  22. avatar
    [105] catcat [*]

    Světlano, to je generační problém. My matky, co jsme praly plenky jak o život, jsme děti dávali na nočník sotva začly sedět. A děti tolik neprotestovaly, protože mokrá hadrová plínka nic moc. Jenže pak jsem to zjistila u švagrové - její syn už měl plenkové kalhotky, pohodlíčko pro oba a nočník mu byl cizí tak do 2 let. Takže si myslím, že není důvod k rodinnému rozkolu. I když, taky jsem to tenkrát nechápala, takový velký kluk a plenky.......

    superkarma: 0 09.08.2005, 15:21:35
  23. [103] apina [*]

    Světlanko myslím si, že máš pravdu. Manžel by za tebou opravdu měl stát a nebo max. s tebou probrat daný problém, ale ne tichá domácnost a ještě ukazovat světu, že za tebou nestojí. Jestli tchyně držela malou na nočníku násilím dělá vše proto aby malá měla opravdu k nočníku averzi a komplex si na něj sednout. V 17 měs. by se dítě pomalu na nočník mělo učit, ale ne násilím!!! Můj synek zprvu také nechtěl a vzdoroval. Opakovaně bez násilí jsme to zkoušeli. Posadila jsem ho na nočník a hned si s ním začala hrát nebo jinak ho zabavila aby zapomněl že sedí na nošníku. Takové ty pokusy šplouchat vodou když seděl na nočníku byly taky dobré :-))) Když se mu podařilo do nošníku vyčurat začali jsme tancovat, smát se , chvááálit.....no a to se mu děsně líbilo...řechtal se tomu ( a nám nebot jsme se vážně chovali jak přiblblý). Napříště už sezení na nočníku nebyl problém!!. Urči si ve své rodině pravidla. Vyslechni rady, ale sama se rozhodni jestli se jimi budeš řídit. Hodně štěstí a hlavu vzhůru

    superkarma: 0 09.08.2005, 14:01:46
  24. avatar
    [102] Maduli [*]

    Světlano dobře jsi udělala . Moje dcera chodila kadit na nočník od 8. měsíce (neřekla si, ale měla svou pravidelnou dobu) a od 11. měsíce ji to přestalo bavit. Takže jsem nočník zase odložila, občas to cvičně zkusím ať bere nočník v patrnosti, ale rozhodně nebudu nic lámat přes koleno. Je to tvoje dítě a rozhodně si do toho nenechej kecat. Nevím, ale dost mě vytáčí ty xxx let staré vzpomínky, jak jsme byli dokonalí. Naštěstí moje máti se nestydí přiznat, že jsme s bráchou nosili plíny víc než 2 roky...

    superkarma: 0 09.08.2005, 14:01:31
  25. avatar
    [100] Boženka [*]

    Ale především, jste matka, je to vaše dítě, a vy sama nejlíp víte, co potřebuje. Na nočník má opravdu ještě čas. Mimochodem, sama jsem babička, ale nikdy do výchovy nezasahuju, jenom chválím a chválím a utěšuju - všechny.

    superkarma: 0 09.08.2005, 13:57:05
  26. avatar
    [98] Mac [*]

    P.S. a také jsem ještě zapomněla napsat, že každé úspěšné vykakání a vyčůrání jsme náležitě chválili. Takže jsem se nakonec dočkala toho, že když jsem šla sama ze záchoda, tak mi malá řekla "maminka se vyčůrala, to je hodná holčička"

    superkarma: 0 09.08.2005, 13:31:45
  27. avatar
    [97] Mac [*]

    Ahoj, já mám dcerku, které bude v pátek 2,5 roku. Na nočník začala chodit až letos v dubnu, tzn. 2 měsíce po svých 2 narozeninách. Také jsem ji zkoušela dát na nočník dříve, ale stejně jako Lucinka se vzpouzela a nechtěla. Takže jsem to neřešila a přišlo to celkem samo. Ze začátku jsem ji dávala na nočník k televizi a Anetka se dívala na Krtečka a většinou se i vykakala. Trvalo to ale třeba i půl hodiny. Pak jsem nočník nechávala postavený v obýváku a každou chvíli jsem se malé ptala jestli nechce čůrat. Dnes už je to v pohodě, sama si pro nočník dojde a nebo si řekne, že chce čůrat. Na noc a na odpolední spaní jí plenku zatím dávám. Před spaním ji dávám vyčůrat, ale celou noc by zatím zřejmě nevydržela. Také po obědě dostane plenku, sice spala už párkrát bez pleny, ale jednou nebo dvakrát se počůrala. Myslím si, že u každého dítěte je chození na nočník individuální. O měsíc starší syn mé kamarádky bez plínek i spí, sám si o to řekl. O tři měsíce starší syn našich známých na nočník teprve začíná chodit. Chodím s malou na plavání a tam většina dětí začala chodit na nočník přibližně ve stejném období. Některé dřív, jiné o něco později. V roce a půl to byla snad jen jedna holčička a to ji maminka neustále na nočník vysazovala. Myslím, že žádnou chybu neděláš a nenech si nikým z chytrých příbuzných radit. Je to tvoje dítě a babičky jsou od toho aby děti rozmazlovaly, vychovávat je mají jejich rodiče. Pokud malá při vysazení na nočník pláče, tak ji podle mého názoru tvoje tchyně jen zbytečně nervuje. A tvůj muž ať si zkusí být s dcerkou pár dní doma sám a vést domácnost bez pomoci babiček a třeba zjistí co to všechno obnáší být doma na mateřské "dovolené". Přeji tobě i Lucince hodně úspěchů. Lucka

    superkarma: 0 09.08.2005, 13:25:33
  28. avatar
    [94] Kekka [*]

    To jsou děti odchované papírovýma plínama. Ten problém znám, mí dva synové taky nechodili na nočník, malému jsou skoro dva roky a pořád ještě plíny má. To bys viděla těch keců od prarodičů, že to je ostuda atd.atd. U prvního syna mi to vadilo a bylo líto, že jsem jako matka zklamala. Měl plíny skoro do tří let a pak ze dne na den jsme je nepotřebovali. U druhého to udělám zrovna tak a kašlu na okolí. Nebudu stresovat ani sebe ani syna. Tak se netrap a pozdravuj tchýni.

    superkarma: 0 09.08.2005, 13:18:51
  29. avatar
    [91] Holly72 [*]

    Světlano, je mi tě líto a cítím s tebou. Moje děti začaly s nočníkem obě až po 2 roce a nemyslím si že by jim to nějak škodilo. Někde jsem si tenkrát přečetla že se vyčůrají samy až když mají dostatečně vyzrálé nervstvo moč. měchýře, dřív je to spíš náhoda. Tak jsem tomu nechala volný průběh a naučily se to taky. Naše matky musely všechny plíny vyvařovat v hrnci, tak se samozřejmě víc snažily, my to máme jednodušší. Držím ti palce, aby tvoje tchyně dostala rozum

    superkarma: 0 09.08.2005, 12:39:38
  30. avatar
    [90] tomáš [*]

    na dovolenou nám příbuzní svěřili svého 4-letého kurážného klučinu. Až poslední noc, už těch zážitků bylo asi moc a těšil se domů - se stala nehoda. "Já jsem se zpotil??" oznámil nám zkroušeně. Svět se přesto nezbořil! Vaše tchýně by ho možná seřezala, nebo mu udělala psychické trauma?Když jsme to šli společně nahlásit paní správcové, a Dominik smutně oznámil: MY JSME SE POČůRALI... (tak jsme se tomu pak aspoň zasmáli).
    Noční pomočování jsem zažila coby vedoucí na mnoha dětských táborech. Prostě to někdy může být problém i zdravotní, tak proč si zadělávat na psychický!

    superkarma: 0 09.08.2005, 12:11:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme