Bulvár

Kuřák mi nesmí přes práh!

Dobrý den,
dnešní téma o kuřácích je téma, na které vždy musím reagovat. Vždy mě rozčílí, jak se kuřáci litují, jak jsou utiskovaní a hlavně s jakou samozřejmostí si vždy před kýmkoliv zapálí. Ani je nenapadne, že by se zeptali svého okolí, jestli nebudou obtěžovat. Protože vědí, jakou by dostali odpověď.

Naposledy mě opravdu hodně vytočil článek v březnovém Instinktu Jsem kuřák a nestydím se za to (na internetu ZDE.) Na tento článek jsem reagovala. Tento můj dopis Instinktu přikládám jako můj názor na kuřáky.

Dobrý den,
právě jsem přečetla článek Jsem kuřák a nestydím se za to! Je to už dva měsíce starý článek, ale natolik mě rozčílil, že musím i po takové době reagovat.

Předpokládám, že vyvolat takové reakce asi byl účel tohoto článku. Normálně uvažující člověk by jinak takový článek, který píše o chudácích utlačovaných kuřácích, nenapsal. Kdo utlačuje kuřáky? Jak je utlačujeme? Myslíte tím, že před nimi bráníme svoje zdraví, že je nechceme čuchat úplně všude? Co konkrétně jim děláme? Jak jim ubližujeme? Oni nám kouřem. Oni si můžou vybrat nekouřit, my ne. My je čuchat musíme. Jak vůbec někdo může bejt tak hloupej a napsat, že jsou kuřáci diskriminovaní, přirovnávat kuřáky k Židům a nekuřáky k nacistům? To si opravdu asi děláte srandu nebo o Židech a nacistech nic nevíte. Já moc taky ne, ale tohle musel napsat naprostej pitomec.

Nechci po kuřácích, aby přestali kouřit, to je jejich věc, do toho si myslím, že mi nic není. Ale je mi hodně do toho, že to s nima dýchám. Musím dýchat. Učili jsme se něco o tom, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého, o kuřácích to neplatí? Ti můžou obtěžovat svoje okolí?

Já přiznávám, že kuřáky diskriminuju. Nekoupím si nic v obchodě, před kterým kouří venku ve dveřích prodavačka, kuřákovi neporadím na ulici kudy jít, kdybych někdy rozhodovala o přijetí zaměstnanců, v žádném případě kuřáka nepřijmu. Kuřák mi nesmí přes práh domu. Ne proto, že ve svém soukromí si ničí svoje zdraví. Proto, že ho ničí mně a všem okolo sebe, obtěžuje nás. Není to věc kuřáka, jestli kouří, je to věc i jeho okolí, a to ho musí upozorňovat, když si to kuřák sám neuvědomuje.

Je zvláštní, že normální je kouřit, kouř foukat na cizího člověka. Ale když se ozvu, jsem ta, co utlačuje, omezuje, a jak se píše v článku, vlastně i něco jako nacistka? Opravdu Vám to takhle přijde v pořádku?
A víte vůbec, kolik lidí ročně umírá na následky pasivního kouření? U nás v Čechách asi 1 500 lidí. Každý rok. Ale to nejsou ti, co si kouření z frajeřiny vybrali a můžou si za to sami. To jsme my, co kouřit nechceme, nechceme to dýchat, bráníme se tomu, my, co omezujeme kuřáky.

Co takhle napsat článek o utlačování nekuřáků? To je ta skupina, která je skutečně utlačovaná. Na ulici, v restauraci, a i když je to neskutečný, tak i doma v paneláku.

Já osobně se budu bránit dál a dál budu vyhazovat kuřáky ze zastávky, upozorním každého kuřáka, kdo mi foukne kouř do obličeje, že je to prase, a rozhodně si nemyslím, že jsem to já, kdo se chová špatně, kdo někoho omezuje.

Jana V., 24 let


Děkujeme za odkaz na zajímavý článek i za Vaši reakci na něj :).

Nu, milé ženy-in, máme tady příspěvek militantní nekuřačky. Co si o jejích argumentech myslíte? Opravdu končí svoboda jednoho tam, kde začíná svoboda jiného? Lze za těchto podmínek žít například ve městě? A rovná se svoboda komfortu? Můj komfort omezuje, když někdo ve stejné místnosti kouří. Můj komfort ale také omezují auta, která mi jezdí pod okny, lidé, kteří v jednu v neděli, když si chci dát šlofíka, vrtají díry do zdi, a příliš nahlas souložící sousedi. Mám právo chtít po státu, aby jim to zakázal?

Není spíš soužití lidí na malém prostoru - a města jsou lidské „svobodě" těsná - otázkou kompromisních řešení? Proč by prodavačka nemohla kouřit před obchodem a kuřák na ulici? Nebo v pro kuřáky určených podnicích? Omezují Vás víc než smrad z kolem projíždějících aut? (Mě tedy ne :)).

Co si myslíte o militantních nekuřácích? Patříte k nim? Nebo jste naopak kuřačky? Jaké jsou Vaše zážitky s kuřáky a nekuřáky? A s cigaretami?

Napište mi o svých zkušenostech a názorech na redakce@zena-in.cz!

   
06.08.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [64] sdrawa [*]

    A co takhle kuřák, ketrý kouří elektronické cigarety?

    superkarma: 0 01.03.2013, 11:16:29
  2. avatar
    [63] Oři [*]

    Nyotaimori: ty musíš být asi naprosto dokonalá, že jo?

    superkarma: 0 08.08.2007, 15:57:42
  3. avatar
    [62] ad.astra [*]

    Suzanne: ta prostřední věta je úžasná

    Jinak mě vadí věcí - ale neventiluju to - prostě, co se mi nelíbí, to nevyhledávám, popřípadě se tomu vyhnu, jinak k nikomu nečuchám, nezkoumám, jestli má zažloutlé zuby, či nehty a dva prsty, jak v nich drží cigáro, rozhodně bych nikomu nelila rozumy, jestli je , či není něco škodlivé - maximálně svým dětem, i když v tom svém věku už mají svůj rozum, takže si musí natlouct hubu i bez mého varování - příště si dají pozor.

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:25:07
  4. avatar
    [61] polgara [*]

    Jsem kuřák a moc mi to chutná. Ale chápu i nekuřáky, ovšem pouze ty normální, kteří z pusy nevypouštějí fanatické bludy a neagitují na každém kroku proti škodlivosti kouření. Slušní kuřáci i normální nekuřáci se dokáží vzájemně tolerovat, aniž by měli nutkání na sebe vytáhnout zbraň. Slečna Jana V. si teď sice tvrdě stojí za svým názorem, ale časem zjistí, že pokud chce žít normálním životem, bude muset ze svých požadavků slevit, jinak doslova "chcípne hlady". A nebo si bude muset najít nějakou náboženskou komunitu, odstěhovat se na venkov a živit se tím, co si vypěstuje a odchová a večer chodit spát se slepicemi, jelikož tam nebude zřejmě ani elektřina. Narážím na její poznámku, že nevleze do krámu, před kterým kouří prodavačka. Tohle a další její poznámky skutečně zavánějí fanatismem.

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:24:28
  5. avatar
    [60] Suzanne [*]

    Šmarjápano Tady se militantní nekuřáci nestačili ani uprdnout, natož vyjádřit svůj názor Militantní zastánci absolutní tolerance je zcela netolerantně poslali do prdele Mně kuřáci vadí a každý může kecat jak chce

    superkarma: 0 06.08.2007, 22:03:24
  6. avatar
    [59] ad.astra [*]

    karymary: nečetla jsem diskuzi, tak se musím opravit - miluju militantní nekuřáky, neboť oni(ony) mě tááák mají rádi/y, protože jim jde pouze o moje zdraví, nechtějí, abych umírala jednou v bolestech.... moc chabé argumenty, řekni na plnou pusu, co tě na nich štve a neomílej to přečtenými nápisy z krabiček od cigaret

    superkarma: 0 06.08.2007, 21:04:16
  7. avatar
    [58] ad.astra [*]

    oprava: sdružují, militantních...

    superkarma: 0 06.08.2007, 20:52:43
  8. avatar
    [57] ad.astra [*]

    co se takhle odstěhovat na samotu u lesa - bez elektriky - nebo ještě lépe - do jeskyně, v té době se snad nekouřilo Jak se tu tak ohání tou svobodou - lze to aplikovat i obráceně. Militantní nekuřáky fakt nemusím, ale lituju je, jsou to tak na svůj způsob ubozí lidé, kteří musí pořád do něčeho šťourat a klacíčkem rýpat a to tak dlouho, dokud druhá strana nereaguje - a asi nemají kamarády a přátele - nebo se třeba sružují v klubech mititantních nekuřáků, kde si konečně pořádně pokecají na své téma - oni totztiž ani jiné téma neumí

    superkarma: 0 06.08.2007, 20:48:12
  9. [56] drobek [*]

    večerníček 17: když nekouříš, tak si uvař třeba kakao, to má taky zklidňující účinky

    superkarma: 0 06.08.2007, 18:54:58
  10. avatar
    [55] večerníček 17 [*]

    a vůbec, došel někdo dál než k nadpisu?

    superkarma: 0 06.08.2007, 16:35:11
  11. avatar
    [54] večerníček 17 [*]

    typuju, že moc z vás asi původní článek, na který je dopis reakcí nečetlo. Potom by jste totiž možná ten vztek na kuřáky pochopili. A není to o kuřácích, kteří neobtěžují okolí. Zatím jsem potkala jednoho jedinýho kuřáka, kterýho jsem nemusela prosit, aby to na mě nefoukal. Podle vašich reakcí máte asi větší štěstí.

    superkarma: 0 06.08.2007, 16:26:36
  12. [52] drobek [*]

    Nyotaimori: a nerozdělí se, viď?

    superkarma: 0 06.08.2007, 14:37:43
  13. avatar
    [50] Meander [*]

    drobek: Však jsem znala paní, co byla opravdu širší než delší, lkala že už si musí píchat inzulín, ale nejdla, ta přímo žrala. Nechápu, jak se jí mohlo podařit tu hladinu cukru jakž takž uhlídat.

    superkarma: 0 06.08.2007, 14:28:59
  14. [49] drobek [*]

    Meander: BMI 25 můžu mít i s nízkým procentem tuku v těle, můžu mít velký svaly. Ale tak od 30 nahoru, v případě, že nejsou obézní po prášcích nebo z nějakého objektivně medicínského důvodu, by si to myslím hradit měli

    superkarma: 0 06.08.2007, 14:25:59
  15. avatar
    [48] Meander [*]

    V.Nováková: A co aby si všichni cukrovkáři s BMI nad 25 hradili inzulin v plné výši?

    superkarma: 0 06.08.2007, 14:21:24
  16. avatar
    [47] V.Nováková [*]

    drobek: ty na to dojedeš ! :-o))))))))

    superkarma: 0 06.08.2007, 14:19:02
  17. avatar
    [46] V.Nováková [*]

    já bych navrhovala ať si kuřáci platí léčby nemocí horních cest dýchacích.......a vůbec i různé jiné...vím, že onemocní i nekuřák, ale kuřáci se pak léčí mnohem hůř a nákladněji!

    superkarma: 0 06.08.2007, 14:18:13
  18. avatar
    [45] femme [*]

    jak já jsem šťastná, že v té naší partě nikdo

    superkarma: 0 06.08.2007, 13:55:44
  19. [44] drobek [*]

    superkarma: 0 06.08.2007, 13:51:41
  20. avatar
    [43] ivana.kuglerova [*]

    Ťapina: Wow, až tak intimně .

    superkarma: 0 06.08.2007, 13:34:09
  21. avatar
    [42] Ťapina [*]

    Mám sto chutí natáhnout pěkně z cigára a fouknout ti to do ksichtu. A to jsem prosím nekuřačka

    superkarma: 0 06.08.2007, 13:22:39

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] ivana.kuglerova [*]

    iren: Proč? Co se plesů týče, je skutečně rozumné dělat kuřácké i nekuřácké - proč ne? My třeba v partě, kde máme kuřáky i nekuřáky, zase děláme to, že se na akcích nekouří do 22:00... Po vzájemné dohodě.

    A co se restaurací týče - tak do té kuřácké nechoďte - majiteli klesne tržba a bude muset změnit pravidla, jinak zkrachuje... Třeba alespoň tak, že se bude kouřit jen večer... A pokud mu tržba neklesne, je cosi shnilého v argumentech nekuřáků...

    superkarma: 0 06.08.2007, 12:27:10
  2. avatar
    [37] átéčko [*]

    Meander: Já s Janou souhlasím. Kouření mi vadí, protože i když ucítím cigaretový kouř, většinou dostanu migrénu. Na jednu tabletku proti migrénové bolesti doplácím 112kč!!!
    Proto nemám kuřáky ráda já.
    Nikam kvůli nim nemůžu, ale neberu to od nich jako diskriminaci. Mě diskriminuje zkurvená MIGRÉNA

    superkarma: 0 06.08.2007, 12:13:32
  3. avatar
    [36] Meander [*]

    karymary: Do mojí svobody zasahují opilci. Páchnout, obtěžují mě a z pozvracených chodníků je mi zle. A co nadělám? Alkohol i nikotin jsou legální drogy. Pokud se v restauracích zakáže kouření, nechť se tam zakáže i konzumace minimálně tvrdého alkoholu.

    superkarma: 0 06.08.2007, 12:12:02
  4. avatar
    [34] Meander [*]

    karymary: Ale houby. Nikdo si nechce nechat nadávat, a kuřákům se tady nasazuje psí hlava. Když nekouříš, může ti být putna, že si někdo dobrovolně ničí svoje zdraví kouřením. Jemu je taky jedno, že ty si ho ničíš třeba konzumací nezdravého jídla nebo tím, že jsi týden co týden na plech.

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:58:26
  5. avatar
    [33] veet [*]

    karymary: nenazvala bych to obhajobou, spíše každý preferuje svoji úchylku.Lhaním bych nazvalo to, že bych tvrdila nekouřím a nejsem na ničem závislá

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:57:43
  6. avatar
    [30] Meander [*]

    gwen: Tak nějak. Pokud budou hospody jen nekuřácké, pak trvám na tom, aby byly taky child-free.

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:44:38
  7. avatar
    [29] Meander [*]

    karymary: Jasně. Třeba alkoholem, sedavým zaměstnáním, dýcháním výfukových splodin, konzumací tučného, sladkého, konzervovaného jídla...

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:42:53
  8. avatar
    [28] gwen [*]

    Diana.1: Jo, minule jsem byla v nekuřácké hospodě a byla tam matka s uřvaným faganem. Takže jsme si dali jedno pivo a vypadli jsme. Příště půjdem do kuřácké

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:40:23
  9. avatar
    [24] Meander [*]

    karymary: Mno, nezdá se mi, že by nekuřáci umírali zásadně bezbolestně ve spánku, jenom jako když se zvedne vánek...

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:28:38
  10. avatar
    [22] ivana.kuglerova [*]

    Pianistka: Ne, ve skutečnosti se jenom snažím presentovat i argumenty protistrany - a je fakt, že militantní nekuřácká kampaň mi hodně leze na nervy - jak psal kdosi v reakci pod hlavním článkem - když je zákaz kouření v restauracích tak "ekonomicky výhodný", jak tvrdí protikuřácká lobby, proč už majitelé těchto zařízení hromadně nezakazují ve svých podnicích kouření - vždyť by na tom vydělali a většina z nich přece nejsou zavilí kuřáci?

    Logickou odpovědí je - není to ekonomicky výhodné. Je to dokonce natolik ekonomicky nevýhodné, že i majitelé nekuřáci často vedou kuřácké podniky.

    Takže nenadávejme kuřákům, ale sami sobě - proč nepodporujeme nekuřácké podniky a chodíme do kuřáckých? Proč nezakládáme nekuřácké podniky a nekonáme nekuřácké akce? Proč neusilujeme sami, aktivně? Ale líně, s rukama v klíně, chceme po státu, aby zasáhl restrikcí?

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:21:35
  11. avatar
    [21] ivana.kuglerova [*]

    svetluszka:

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:16:13
  12. avatar
    [20] svetluszka [*]

    Pianistka: provokuje

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:11:22
  13. [19] Pianistka [*]

    Ivano vy jste se dneska pomátla nebo nebo vám někdo ukrad nick ?

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:09:03
  14. avatar
    [18] ivana.kuglerova [*]

    arjev: Jenže za jídlo a pití jsou menší daně, než za cigarety .

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:08:13
  15. avatar
    [17] ivana.kuglerova [*]

    iren: A proč si tedy nekuřáci, když je jich většina, nezaloží nekuřáckou restauraci a neuspořádají nekuřácký ples? Proč chtějí kuřákům zakázat jejich kuřácké restaurace a plesy?

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:07:40
  16. avatar
    [16] arjev [*]

    ivana.kuglerova: ale platí a to útratou za velké množství jídla a pití.

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:07:05
  17. avatar
    [15] Meander [*]

    Já zase nesnáším opilce.

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:06:11
  18. avatar
    [14] svetluszka [*]

    ...jsem taky kuřák...zase....ale kouřím jenom 1.venku na zahradě ke kávě, 2. když jdeme na drink a 3. ve vypjatých situacích .....na zastávkách a jinej veř.prostorách mi kouření vadí taky

    militantní nekuřáky nesnáším....když je tím neotravuju, co je jim do toho...

    superkarma: 0 06.08.2007, 11:05:35
  19. [12] Pianistka [*]

    A co tlusťoši kuřáci ? A že jich je

    superkarma: 0 06.08.2007, 10:32:10
  20. avatar
    [11] ivana.kuglerova [*]

    Matelka: A narozdíl od kuřáků neplatí tlusťoši státu obrovské peníze na daních za svůj zlozvyk...

    superkarma: 0 06.08.2007, 10:28:38
  21. [10] Matelka [*]

    Oři: Já jsem štíhlá, ať si každý jí, jak chce. Jediné co mi na obézních hodně vadí je fakt, že ví, že si ničí zdraví. Tloustnou, pak onemocní, na jejich léčbu se vynakládá nehorázné množství financí, a někdo kdo je vážně nemocný a nemůže za to, tak ten se musí o peníze na léčbu doprošovat.

    superkarma: 0 06.08.2007, 10:15:44
  22. [9] Pianistka [*]

    Je to tak jako se vším co se lidí týče - takže jsou kuřáci neomalení i kuřáci neobtěžující.

    superkarma: 0 06.08.2007, 10:07:32
  23. avatar
    [8] Oři [*]

    Já jsem nekuřák, ať si každý kouří jak chce. Jediné co mi na kuřácích hodně vadí je fakt, že ví, že si ničí zdraví. Kouří, pak onemocní, na jejich léčbu se vynakládá nehorázné množství financí, a někdo kdo je vážně nemocný a nemůže za to, tak ten se musí o peníze na léčbu doprošovat.

    superkarma: 0 06.08.2007, 10:00:28
  24. avatar
    [7] veet [*]

    pastel.ka: to po ní nikdo ani nechce,ale fanatismus se mi hnusí at je v jakékoliv podobě. Na jednu stranu píše jak jsou oni bezohlední,ale na druhou stranu přizná jak je bezohledná sama.Souhlasím s tvým názorem, že evidentně slečna pisatelka, nejezdí ani auty,ani jinými dopravními prostředky, nenakupuje nic co se vyrábí v továrnách, žije na samotě u lesa a určitě jí jen samé biopotraviny,které si vypěstuje sama, jinak tenhle omezený a zcestný názor nechápu.Nemusí kuřáky milovat,ale všeho moc škodí

    superkarma: 0 06.08.2007, 09:59:28
  25. avatar
    [6] hanika [*]

    pastel.ka: já jsem kuřák,ale rozhodně tím nikoho neobtěžuju, nekouřím na zastávkách a snažím se nekouřit, když jsou v blízkosti děti. Pokud někomu vadí, že kouřím ,tak mi to řekne a já bez reptání cigáro odložím. Takže nač ta hysterie

    superkarma: 0 06.08.2007, 09:56:51
  26. avatar
    [5] pastel.ka [*]

    veet: nemá každý patent na rozum, nic víc...

    superkarma: 0 06.08.2007, 09:46:14
  27. [4] Matelka [*]

    Horší než kouření je hysterie...

    superkarma: 0 06.08.2007, 09:43:10
  28. avatar
    [3] veet [*]

    názor omezeného a hloupého člověka, nic víc

    superkarma: 0 06.08.2007, 09:38:44
  29. avatar
    [2] pastel.ka [*]

    tak si tedy myslím, že to Jana přehání.Docela by mě zajímalo, až jednou bude mít dítka, jak jí nebudou smět překročit práh domu, pokud náhodou budou kouřit.
    Slečna Jana určitě nechodí ani do bazénů, neboť je tam rakovinotvorný chlor,zajisté nepoužívá auto aby zplodinami neobtěžovala okolí,oklikou se v zimě vyhýbá kouřícím komínům atd....a říkat o kuřákovi, že je prase(určitě ji nikdo nebude schválně foukat kouř do obličeje)je urážlivé !
    Kdo z nás nemá nějakou tu slabůstku ? někdo se cpe sladkostma, jiný se silně parfémuje, další je neukázněný cyklista a tak by se dalo jmenovat spousta věcí,které nám nesedí.
    Jana by se měla nad sebou zamyslet a nepřehánět !

    superkarma: 0 06.08.2007, 09:35:22
  30. [1] babunka [*]

    Jj, tak to naprosto souhlasím..je mi jedno, že si někdo kouří,ale když mi to někdo fouká do ksichtu, tak to taky nesnáším...to je na

    superkarma: 0 06.08.2007, 09:28:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme