Bulvár

Kulínský: sexuální zneužívání nebo čarodějnický proces?

Bohumil Kulínský, bývalý sbormistr dětského pěveckého sboru Bambini di Praga, už dvakrát stanul před soudem za sexuální zneužívání. A dvakrát byl osvobozen. Přitom šlo o nejzávažnější z devětačtyřiceti skutků, z nichž je obviňován. Odvolací pražský vrchní soud však oba rozsudky zrušil a nařídil spojit všechny případy do jediného líčení.

Nebylo v tom nic sexuálního
Kulínský, který se cítí nevinen, nechápe, jak mohl vůbec celý skandál začít. „Sborem prošlo několik tisíc dětí, které byly ve sboru spokojené a šťastné,“ řekl při přelíčení. Nepopírá, že občas některou ze sboristek objal nebo políbil, rozhodně to však prý nemělo sexuální podtext. Že by ze šesti z nich souložil, důrazně odmítá. Sexuální styk prý měl pouze s některými dívkami staršími patnácti let a to vždy mimo sbor, takže nešlo o porušení zákona.

Zneužívání ďáblem
V této chvíli můžeme o tom, jestli je Kulínský vinen či nikoliv, jen spekulovat, ačkoliv předchozí rozhodnutí soudu mají jistou výpovědní hodnotu. Co ovšem lze jen těžko přehlédnout, je, že případ Kulínský v mnohém připomíná některé čarodějnické procesy. Obzvláště v ženských kolektivech se ve staletích minulých čas od času objevovalo hromadné „zneužívání ďáblem“. Za původce byl přitom obvykle označen nějaký kněz, někdy zcela nevinný, jindy záletník.

Jeptišky z Loudunu
Typickým příkladem jsou jeptišky z Loudunu ze sedmnáctého století. Průběh celého případu je přímo vzorový – ctižádostivá převorka kláštera voršilek Johanka od Andělů si začala stěžovat, že má bolesti a křeče. Posléze stejné symptomy postihly další jeptišky. Obviněn byl kněz Grandier, známý svými úspěchy u žen, který však odmítl nabídku Johanky, aby duchovně vedl jejich malé společenství. Grandier byl odsouzen a upálen. Řádění ďábla ještě nějakou dobu pokračovalo a pak se jeptišky zázračně vyléčily.

Davová hysterie
V dnešní době už není obvinění z čarodějnictví příliš populární. Na jeho místo nastoupilo obvinění ze sexuálního obtěžování – především dětí a mladistvých. Někdy ho stačí jen vyslovit a nešťastník, na nějž je ukázáno, ztratí přátele, zaměstnání a často i rodinu. Co na tom, že ho třeba pak soud shledá nevinným – napáchané škody už sotva někdo napraví. I reakce „obětí“ je nápadně podobná příběhům „posedlých“ – hlavní iniciátorkou obvinění je obvykle jedna osoba, často ctižádostivá a v kolektivu oblíbená. A pak se přidávají další. Efekt se šíří jako lavina, především mezi mladými dívkami. Často přitom nejde o úmyslnou lež, ale o jakýsi druh davové hysterie.

Těžko říct, jestli je v základech Kulínského případu skutečně nějaké provinění, nebo jen přesvědčení některé z dívek, že byla odmítnuta či málo obdivována. Některé charakteristické znaky, které tento případ provázejí, by však měly vést k opatrnosti. A nejen co se Kulínského týče – možná bychom si obecně měli dávat větší pozor, abychom se nenechávali strhnout k novodobým honům na čarodějnice.

Co si o případu Kulínský myslíte Vy? Je v případě sexuálního obtěžování dětí a mladistvých, i když jde jen o podezření, namístě ještě větší opatrnost, nebo bychom i zde měli důsledně dodržovat presumpci neviny? Nechala byste své dítě chodit k učiteli či vedoucímu, který byl obviněn – ale ne odsouzen – ze sexuálního zneužívání?

   
30.10.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [91] Heduš [*]

    ivana.kuglerova: ... jenže to jste měla zážitek s hezkým chtěným praktikantem, ale když byste si po letech uvědomila, co to vlastně bylo a že to bylo s xxxx letým staroušem, tak pak nevím, jestli by Vaše pozitivní pocity z ošahávání (né-li ze "znásilnění") přetrvávaly...

    superkarma: 0 01.11.2007, 21:11:39
  2. avatar
    [90] Heduš [*]

    Byly to mladičké holky, které uznávaly autoritu. ON = umělec = někde musí být ujetej... Chudiny holky se spackaným životem, pokud jim k tomu došlo !!!

    superkarma: 0 01.11.2007, 21:08:09
  3. [89] sahleb [*]

    30.10.2007 ivana.kuglerova
    Jupíí: Já bych teda sex s charismatickým chlapem neoznačovala za něco hnusného - ani ve dvanácti... Čímž neříkám, že schvaluju vztah učitele - vedoucího - se studentkami, ale zas takové drama bych z toho nedělala. To přece není znásilnění...

    Tak Kuglerova asi nevite ktera bije...
    Ono totiz znasilneni je podle zakona neco jineho, nez to, z ceho je obvinen Kulinsky. Jdeo uplne jiny paragraf. On neni obzalovan ze znasilneni (OBZALOVAN zatim, pro ty ktere tu mavaji s presumpci neviny...), to by bylo daleko horsi.
    On zneuzil sveho nadrizeneho postaveni k detem do 18 let. Tak zni litera zakona a to taky udelal.
    Uz jen to chozeni do sauny

    superkarma: 0 01.11.2007, 18:04:18
  4. [88] sahleb [*]

    Evikus 51:
    Nejsou dukazy????
    Jsou zcela jasne.

    Sam Kulinsky rikal zcela otevrene, ze vsechny jeho sexualni partnerky, az na jednu, byly ze sboru. Dve z nich si vzal za manzelku. Ze by s nimi nic nemel?
    Jedne myslim bylo 18 (te druhe), to znamena , ze s ni zcela jiste chodil i pred 18 rokem. A to je trestne. Protoze do 18 let jsou v zacvislem postaveni.

    Souhlasim naprostio s IVAP. Nehlasili to, ( amozna mnohe dodnes nerekly vse) protoze ze z nich delaji vinici.
    Ne ze si vzpomely az po 10 letech nebo az po 20 letech...oni na to tech 20 let nezapomnely. To je to.
    Tohle udelat ucitel nebo ucitelka memu diteti tak me vzapeti uvidi jen s kudlou.

    superkarma: 0 01.11.2007, 17:42:57
  5. [87] Tobbi [*]

    Jenny: Proč jenom dcera? Praktikant by se mohl chtít přitulit a sáhnout si i na jedenáctiletého kluka... A pokud je to v pořádku u dcery, nemělo by na tom být nic špatného ani u syna.

    superkarma: 0 31.10.2007, 19:34:35
  6. [86] Tobbi [*]

    ivana.kuglerova: Ehm, a z toho, že tobě se to líbilo, usuzuješ, že bychom měli sundat věkovou hranici a veřejně se vysmát těm zaostalým chuděrkám, které nechápou srandu a z osahávání/nucení k pohlavního styku/dokoncečného pohlavního styku/případně znásilnění v jedenácti letech trauma mají? To je trošku velká generalizace...

    Možná že ty jsi byla na něco takového v jedenácti připravená, nicméně troufám si říct, že většina dětí není. A právě ty chrání ten zákon.

    superkarma: 0 31.10.2007, 19:31:42
  7. avatar
    [85] Jenny [*]

    ivana.kuglerova: nevím vůbec nic o vašich rodinných poměrech, ale moc by mne zajímal váš pohled v případě, že by podobnou zkušenost zažila vaše jedenáctiletá dcera (ať skutečná nebo imaginární)

    superkarma: 0 31.10.2007, 19:10:35
  8. avatar
    [84] Eva_CZ [*]

    .... bylo mi za 3 mesice 16 let, kdyz jsem ,,prisla o vinek". S klukem, ktereho jsem mela moc rada, se kterym jsem chodila, na den jeho 18.narozenin.
    Porad si myslim, ze to bylo zbytecne brzy a ze bych o prd prisla, kdybych par let pockala.
    Nejak si neumim predstavit, co bych tak z toho mela, kdyzch mela sex od dvanacti...

    superkarma: 0 31.10.2007, 14:38:18
  9. avatar
    [83] Eva_CZ [*]

    katchabinka:

    superkarma: 0 31.10.2007, 14:36:04
  10. [82] Mehteb [*]

    znám případ kdy prostě na sebe holky ve sboru žárlily a tak když je učitel sprdnul, že nemají vše v pořádku a flákají to, domluvily se na něj........, ještě že matky byly normální a uhodily na ty holky co si to vymejšlejí...........možná je to i tenhle případ částečně.........protože věřte tam kde je stádo oveček a jediný vlk se do něj postupně všechny zamilujou a podle toho to pak dopadá.
    ale pokud je to pravda, tak by potřeboval "přesdržku".

    superkarma: 0 31.10.2007, 14:31:50
  11. avatar
    [81] k@tchabinka [*]

    To, ze nekoho sexualni zneuziti tzv. nepoznamena, jeste neznamena, ze je v poradku strkat frajera do kalhotek jedenactiletym detem. A je uplne jedno, jestli ma to dite o sexu prehled vetsi nez rodice a vypada na sestnact.

    superkarma: 0 31.10.2007, 10:59:09
  12. avatar
    [80] ivana.kuglerova [*]

    Bellana: Protože znám i holky, které by si to už v tomhle věku užily . Navíc v tom návrhu je dvanáct, ne jedenáct.

    superkarma: 0 31.10.2007, 08:46:27
  13. [79] Bellana [*]

    ivana.kuglerova 76: Blahopřeji k tomu, že vás zneužití nepoznamenalo. Ale sama jste napsala důvod, proč hranici nesnížit - jako dítě jste z toho nic neměla. Proč by tedy děti měly sloužit jako hračky pro dospělé, z nichž mnozí ani nejsou pedofilové, ale jen nejsou schopni svést dospělou ženu?

    superkarma: 0 31.10.2007, 00:11:24
  14. avatar
    [77] ivana.kuglerova [*]

    zemanka: Já se obvykle pohybovala v klučičím kolektivu Holky byly nudné ufňukané slepice

    superkarma: 0 30.10.2007, 22:41:47
  15. avatar
    [76] ivana.kuglerova [*]

    Tobbi: Já ti nevím, já jsem sexuální obtěžování - ne sex, ale osahávání v posteli - zažila, když mi bylo jedenáct, dotyčnýmu bylo osmnáct a byl to praktikant na táboře, byl to neuvěřitelný frajer a jako holky bysme se o něj i servaly a rozhodně z toho trauma nemám. Sice jsem na tom neshledala nic sexuálně vzrušujícího - tenkrát mě to prostě ještě nebralo a říkala jsem si, co na tom ti dospěláci vidí - ale nepříjemné to taky nebylo a hlavně jsem mohla samou pýchou prasknout, že mi důvěřuje, že se mu líbím a tak... Rodičům jsem o tom nevyprávěla, páč jsem byla v té době už vzpurnej puberťák, co se nesvěřuje, ale že by mi to způsobilo nějaké mindráky, to ani náhodou - naopak, pár mindráků mě to v té době zbavilo... Mindráky mi naopak setrvale způsoboval otec, který mi říkal buřtíku a nebral mě nikdy jako ženskou.

    superkarma: 0 30.10.2007, 22:40:23
  16. avatar
    [75] zemanka [*]

    ivana.kuglerova: vy jste se asi nikdy jako dítě nikdy nepohybovala v dívčím kolektivu, kde o něco jde, že? a nikdy jste nezažila pocit - já vím, že je to špatné, ale dělala jsem to dobrovolně, tak je to moje chyba ....
    Já souhlasím se všemi, kdo si myslí, že zneužil svého postavení, zneužil ty holky ať už jim bylo 12 nebo 16. Já spíš držím palce těm holkám, ať z toho vyjdou v pořádku a ať na to jejich okolí co možná nejdřív zapomene. Řekla bych, že to teď nemají jednoduché mimo jiné právě kvůli reakcím typu: dělalas to a neřekla tenkrát, tak mlč i teď

    superkarma: 0 30.10.2007, 19:43:49
  17. avatar
    [74] prece ja [*]

    mě bylo 11, když mě příbuzný zneužíval. prvně nahlas jsem o tom mluvila loni u psycholožky. je mi 37. Takže to, že ty ženy dřív nepromluvily , vůbeč se nedivím. Pokud je ten dotyčný autorita, tak jim ani nepřipadne, že dělá něco, co by neměl.A taky je tu pak strach vůbec někomu něco říct, zda uvěří atd.. I kdyby se mu nabízely, měl mít rozum. Konec konců, nejdřív popíral jakýkoliv styk, s kteroukoliv, teď už s některými prý měl.

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:44:52
  18. avatar
    [73] Jeremi [*]

    ivana.kuglerova: "Problém" ty holky začly mít až ve chvíli, kdy byly dostatečně staré a sebevědomé na to, aby jim došlo, jak to třeba ovlivnilo jejich život (viz to, co psala Bellana o vztahu k sexu). Nebo ve chvíli, kdy se z nich samotných staly matky dcer, získaly tím nový pohled na svět a řekly si, že je třeba udělat všechno proto, aby se to neopakovalo s další generací.

    Beruška1: KDO je podle Tebe ten někdo v pozadí, kdo touží Kulínského nahradit u sboru? Ta kauza se táhne už hezky dlouho, Kulínský se sborem pracovat nesmí a kdo ho nahradil? Maminka.

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:13:35
  19. [72] murat [*]

    je to starý

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:12:03
  20. avatar
    [71] pajda [*]

    Suzanne: ale ono to je jasné...nikdo nepopírá, že se sboristkami spal, ani sám Kulínský. Už to, že zneužil svého postavení vedoucího sboru je samo o sobě dost hnusné. U soudu se neřeší, jestli s nimi měl sex, ale kdy a za jakých okolností ho měl poprvé - a zatím to vypadá tak, že známý vedoucí sboru má vždycky a za všech okolností pravdu, ačkoliv proti němi stojí šest výpovědí dívek, které tvrdí všechny totéž. Jinými slovy: protože u sexu nikdo nebyl a Kulínský to popírá, nemají ty holky vůbec šanci a bude na nich už navždycky cejch lhářek.

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:26:10
  21. avatar
    [70] Suzanne [*]

    Jupíí: jenže ono nejde o to, čemu věříme my Každý dle svého nahlížení na svět, zkušeností apod. Ale u nás je zvykem (asi nejen u nás, ale lidstvo už holt k tomu má sklony) odsoudit někoho ještě dřív, než je vůbec něco jasné.

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:21:11
  22. avatar
    [69] Jupíí [*]

    Suzanne: tomu moc nevěřím, spíš ho triumfálně osvobodí a bude zneužívat Lolitky až do smrti.

    superkarma: 0 30.10.2007, 16:14:34
  23. avatar
    [68] Suzanne [*]

    Tobbi: ale tady se nejedná o to, že zneužití dítěte je trestné a že je to svinstvo. Jde spíš jedná o to, že u toho nikdo z novinářů nebyl, ale i bez soudu je Kulínský už předem odsouzen a navěky znemožněn. I kdyby nic neprovedl.

    superkarma: 0 30.10.2007, 16:11:32
  24. [67] Tobbi [*]

    Bellana: To někomu, kdo takovou zkušenost nemá, nikdy nevysvětlíš. Celej život budeš poslouchat: "Proč jsi ho poslouchala? Proč jsi tam chodila? Proč jsi to nikomu neřekla? Kdyby se ti to nelíbila, víc by ses bránila... Kdyby ses uvolnila a užila si to, neměla bys trauma..."

    A pokud máš na všechno ubohou odpověď: "bylo mi kurva deset, vy kreténi", tak moc soucitu nepobereš.

    Nejlepší je neříkat to nikomu (maximálně někomu, kdo to taky zažil.) Je to smutné, ale je to holt tak.

    superkarma: 0 30.10.2007, 16:08:06
  25. [66] Tobbi [*]

    ivana.kuglerova: Nebo můžeme tu věkovou hranici zrušit úplně, ne? Když děcko přemluvíš, je tvoje. Chce to jen trochu přesvědčovacího talentu

    S tímhle přístupem by se dalo říct, že když chlap strčí penis do pusy miminu, je to ok. Vždyť z toho taky nemá trauma

    superkarma: 0 30.10.2007, 16:00:36
  26. [65] Bellana [*]

    ivana.kuglerova: Dovolím si nesouhlasit, že za to může okolí. Jsem z generace, která měla jen minimální sexuální výchovu. Byla jsem zneužívána příbuzným a musím říci, že jsem to zpočátku nepovažovala za něco špatného, ale pak se něco zlomilo a začal se mi hnusit. Nahlas jsem to řekla až hodně po čtyřicítce, takže žádný vliv okolí. A nejhorší na tom byl fakt, že to na hodně dlouho ovlivnilo můj vztah k sexu, prostě se mi téměř všichni muži hnusili. Asi proto jsem odpůrcem toho, aby se snížila věková hranice pro legální sex. Ostatně USA - náš vzor má v mnoha státech tuto hranici na 17 letech. Ať si ho mají děti mezi sebou, to nelze ovlivnit, ale ne s dospělými.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:58:33
  27. avatar
    [63] Suzanne [*]

    malá citace
    "I sexuologové uznávají, že zákonem stanovená věková hranice pro začátek sexuálního života je jen virtuální společenská dohoda, která nemůže plně postihnout realitu. Stačí se podívat kousek za české hranice – ani v Evropské unii to není všude stejné. Ve Vatikánu a v Nizozemsku sex povolují už dvanáctiletým dětem. Němci, Britové, Belgičané a Španělé sex teenagerům nedopřejí do šestnácti. Ve Spojených státech se situace liší stát od státu. O výši věkového limitu rozhodují referenda, takže se pohybuje mezi 11 a 18 roky. Mladý pár na prázdninách v sousedním státě tak může spáchat zločin, zatímco doma souloží s posvěcením státu a práva."

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:50:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [62] Jupíí [*]

    ivana.kuglerova: dyť jsem na konci psala , že udělal kariéru v ČSSD.
    Já nevím kolik mu bylo 30-40 prostě dědek :-)) a byl slizkej, protože je střídal. Nevím, neměla jsem ho ráda,tak nějak se vnucoval kam nepatřil.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:44:04
  2. avatar
    [61] Suzanne [*]

    ivana.kuglerova: něco na tom je, co píšeš. Ve společnosti, kde je sex od dvanácti povolen, na tom nikdo nic hnusného neuvidí. Nechci být cynik, ale "hnusota" je v případě zamilované studentky a charismatického učitele posuzována výhradně podle oficiálně (tudíž srocením politiků) určené hranice

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:43:30
  3. avatar
    [60] ivana.kuglerova [*]

    Jupíí: Já bych teda sex s charismatickým chlapem neoznačovala za něco hnusného - ani ve dvanácti... Čímž neříkám, že schvaluju vztah učitele - vedoucího - se studentkami, ale zas takové drama bych z toho nedělala. To přece není znásilnění... často jde o docela příjemný zážitek a problémy ty holky mnohdy začnou mít až ve chvíli, kdy jim okolí začne vtloukat do hlavy, jak "hnusné" to vlastně bylo.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:33:33
  4. avatar
    [59] Suzanne [*]

    Gabi: 56: napsalas to moc hezky. Soud ještě nerozhodl, nikdo z nás u toho nebyl, ale veřejností už je odsouzen jako zločinec a prase.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:11:57
  5. [58] sala [*]

    Tak vlastně ani nevím, o čem tady některé dámy diskutují. Jestli ví třináctiletá dívka něco o sexu nebo ne? To je přece absolutně jedno. On je ten plnoletý a zodpovědná osoba, tudíž i kdyby mu děvčata skákala šipky přímo do postele, tak toho nesmí využít.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:50:17
  6. avatar
    [57] Gabi [*]

    pajda: souhlasím, toto je problém zneužívání uvnitř rodiny a v jejích nejbližším okolí. A pro dítě je to šok a pokud je neinformované, tak ani není schopno to, co se stalo, pojmenovat. Stejně tak jako existují matky, které kryjí tyto činy zcela záměrně. Stejně tak si dokážu představit, co ženy (i ty malé) dokážou v konkurenčním boji.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:49:24
  7. avatar
    [56] Gabi [*]

    Je vždycky velký problém, jaký mediální obraz se nastolí. A co lidstvo lidstvem je, tak má sklony k masovému "odsouzení" - někdy obviněného, někdy oběti. Zkuste si to představit! Podle mě by měla být jednoznačně dodržována presumce neviny obviněného a naprostá anonymita možné oběti. Ale jak to zajistit?
    Ať je Kulínský vinný nebo nevinný, celá tato mediálí kauza už mu zcela zničila život a většinu lidí ani rozhodnutí soudu nezajímá ...

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:42:37
  8. avatar
    [55] Jupíí [*]

    Docela je mi smutno, přesně vím co Kulínký prováděl, měl by za to sedět. Já chodila kdysi do "Dramaťáku" , středněvěký charismatický režisér, rozdával role a soukromě nacvičoval jen s těmi chápavějšími. Naštěstí to tenkrát šlo mimo mě. Ale rozhodně jsem v 9 a v prváku na gymplu netušila co spolu provozují. Jezdil s námi na výlety , hrál na fanty a večer vytáhnul spiklenecky láhev vína . Bylo to svinstvo , rodiče mu svěřovali dcery a on je zneužíval, A holky naprosto netušily , co hnusného na nich páchá. Mně to došlo až s několikaletým zpožděním. Potom se rozvedl, vzal si jednu žačku a nakonec udělal slušnou kariéru v ČSSD

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:28:09
  9. avatar
    [54] pajda [*]

    Beruška1: podívej, já taky nikomu nic neřekla - bez psychologa jsme nebyla vůbec schopná znásilnění s nikým probírat. A jak bys to popsala právně? Bylo mi deset, soused, kterého jseme měla nařízeno s úctou a ve všem poslechnout mě chytil, nařídil mi, ať se svlíknu a pak mi ho ta zkusil strčit...měla jsme jediné štěstí, že se mu nepostavil. A mluvit s rodiči o sexu? U nás v rodině to bylo přísně zakázané...takže řeči typu "já bych to teda doma určitě řekla" jsou opravdu jen řeči, to tě můžu ujistit. Takových žen, které se rozpovídají až po obsáhlejší terapii, je celá řada a už celkem chápu proč...

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:24:10
  10. avatar
    [53] Beruška1 [*]

    Do detailů tento případ nesleduji, ale sama jsem žena a mám 18letou dceru. Vím, že kdyby se mi něco stalo ve 12, tak to řeknu hned a ne až po několika letech.A je zajímavé, že najednou ti toto uvědomilo několik desítek dívek, které do té doby nic netušily a o ničem se ani jedna z nich nikomu nezmínila. Dle mého je to klasický hon na člověka, prostě někdo touží po jeho místě v úspěšném sboru.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:00:16
  11. [52] ivap [*]

    To nebývají ani při znásilnění

    superkarma: 0 30.10.2007, 13:50:34
  12. avatar
    [51] Evikus [*]

    ivap: Nejsou důkazy na to ani proti tomu

    superkarma: 0 30.10.2007, 13:47:51
  13. [50] ivap [*]

    Když to tak čtu,tak chápu,proč oběti znásilnění raději nic nenahlásí, však z nich každý vlastně udělá viníka,můžou si zato samy.
    12-15 letá děcka možná fyzicky vyspělá,ale psychicky nepřipravená a nějaké prase to zneužije a tady se vedou filosofické debaty !

    superkarma: 0 30.10.2007, 13:45:05
  14. avatar
    [48] pajda [*]

    ivana.kuglerova: já tedy nevím, ale ten článek vyšel včera nebo předevčírem. psalo se tam, že Kulínský měl s tou dívkou sex od dvanácti let a ona vypovídala mnohem později, tuším ve dvaceti. Možná jsem mentálně zaostalá, ale v osobně bych taky neměla dostatečné právní pojetí na to, abych u výslechu odlišila sex s nezletilou a znásilnění. Prostě bych jen věděla, že jde o protiprávní podobu sexu - a ta se obecně za znásilnění označuje.

    superkarma: 0 30.10.2007, 13:37:21
  15. avatar
    [47] MEK [*]

    kam ten svět spěje

    superkarma: 0 30.10.2007, 13:17:20
  16. avatar
    [46] ivana.kuglerova [*]

    Jeremi: Jedna věc je, co měl a co neměl udělat Kulínský, a druhá věc je celý ten "proces" - ono v případě toho kněze z Loudunu šlo podle všeho taky o záletníka - vědělo se to o něm - ale pak jednu odmítl a rozjela se masová hysterie.

    Na čem by měli zapracovat především psychologové - soudní znalci - je odlišení skutečné podstaty činů od všeho toho bájesloví, které si k tomu "oběti" přidaly - protože v takovýhle případech obvykle dívky modifikují vzpomínky na událost tak, aby pro ně byly jaksi "přijatelnější". Jedna z nich například původně tvrdila, že ji Kulínský znásilnil. Až po čase to odvolala. Z psychologického hlediska jde o přirozenou reakci. Jde zkrátka celkově o dost charakteristický a už popsaný jev. A na to by se u soudu nemělo v takovémhle případě zapomínat...

    superkarma: 0 30.10.2007, 13:15:41
  17. avatar
    [45] Aelin [*]

    superkarma: 0 30.10.2007, 12:44:01
  18. avatar
    [44] Jeremi [*]

    ivana.kuglerova: Hmmm, ovšem ten článek nevyzněl tak, že se měl držet stranou bez ohledu na to, kolik těm holkám bylo. Aspoň teda já takový dojem neměla. A jak vidno z reakcí, nejsem jediná.
    A 12 let teda považuju za nepřijatelně nízkou hranici. Vážně myslíte, že by ubylo problémů? Leda tak právně. Asi stejně, jako když se u krádeží zvedla hranice škody ze dvou na pět tisíc.

    superkarma: 0 30.10.2007, 12:35:24
  19. avatar
    [43] ivana.kuglerova [*]

    Jeremi: Tak nějak bych to taky viděla - pedofil nebude. Ale záliba v lolitkách je jaksi celkem normální a kdyby se už konečně posunula ta hranice na dvanáct, ubylo by problémů.

    Což nic nemění na tom, že jako jejich sbormistr si prostě měl udržet odstup, i kdyby mu strkaly ruce do kalhot. A i když jim bylo nad patnáct.

    superkarma: 0 30.10.2007, 12:19:37
  20. avatar
    [42] Laura.xy [*]

    Jestliže někdo má dělat dozor dětem a mladým slečnám,je nepřípustné, aby je obtěžoval - i když se holky nebrání. Tedy nebrání - ony nekřičí, že se jim to nelíbí, ale...
    Podle mě je pan Kulínský prase.

    superkarma: 0 30.10.2007, 12:08:36
  21. avatar
    [41] SARI [*]

    U našich soudů mě naprosto nic nepřekvapuje. Dokonce si myslím, že v podstatě ztrácí smysl se obtěžovat s podáváním žalob, neboť než přijdou na řadu, tak se může stát, že člověk už pomalu neví, proč je vlastně podával

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:48:18
  22. avatar
    [40] pajda [*]

    ivana.kuglerova: určitě si nevybíral ty, které vypadaly, že jim ještě visí u zadku plínka. To, že se holka o sexu baví zdaleka neznamená, že ho chtěla mít. Jeví se mi, že pokud jde o článek, mám názor spíš opačný - hon se nepořádá na toho, kdo s děvčaty spal a to jednoznačně v době, kdy nebyly zletilé, ale na oběti. Osobně to považuji za obecné selhání, ostatně v našem státě poměrně časté.

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:47:36
  23. avatar
    [39] Jeremi [*]

    Bellana: Velmi přesně vystiženo.

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:45:39
  24. [38] Bellana [*]

    Když čtu tento článek, tak si myslím, že tohle je jeden z důvodů, proč se u nás ženy nebrání v případě sexuálního obtěžování - podle velkého počtu jiných žen si za to mohou samy a určitě provokovaly a vlastně se jim to líbilo. Nevím, jak je to s Kulínským, vždycky mi připadal slizký. K profesionalitě by mělo patřit i to, že kantor by měl udržovat odstup od svých svěřenců. O to větší, když má dojem, že se mu snaží dostat do postele. I když lolitky vědí, o co jde, dospělý má být opatrnější. Ale ono je tak lákavé být objektem zájmu právě vylíhnutých žen. A dá to tak málo námahy.

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:39:18
  25. avatar
    [37] Jeremi [*]

    Luciš: Ono ovšem i kdyby šlo o "souboj favoritek" nad patnáct let, tak to bude pohlavní zneužívání. Akorát podle jiného §. Vyloženě z pedofilie bych Kulínského nepodezírala. Ze záliby v "Lolitkách" ovšem ano.

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:14:52
  26. avatar
    [36] Jeremi [*]

    ivana.kuglerova: To je ale přece úplně jedno, jestli ty holky už měly i jinou zkušenost nebo ne.

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:09:03
  27. avatar
    [35] Luciš [*]

    Tobbi: o to nejde. Nezpochybňuji, že je hrozné být obětí sexuálního zneužívání. Nikdo neví, co se tam doopravdy dělo, zda je kulínský sprostý pedofil nebo jestli to byl souboj favoritek nad 15 let

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:08:54
  28. avatar
    [34] ivana.kuglerova [*]

    Tobbi: No, nám se takhle předváděl trenér - společné sauny, občas nějaké to mrknutí, bylo nám tak kolem patnácti - někomu míň, někomu víc, byl to hezkej chlap a rozhodně si žádná nestěžovala. A myslím, že některé si i daly říct. Koneckonců si jednu pak vzal...

    superkarma: 0 30.10.2007, 11:04:12
  29. avatar
    [33] ivana.kuglerova [*]

    pajda: No, jedna ta "svědkyně" je má bývalá spolužačka. Fajn holka, úžasně zpívala, a taky moc pěkná, ale že by nevěděla, o co jde v sexu, to se říct nedá... Je fakt, že nepatřila mezi mé blízké kamarádky, takže jestli něco bylo nebo ne, to netuším. Ale neviňátko teda nebyla.

    superkarma: 0 30.10.2007, 10:58:10
  30. [32] Tobbi [*]

    Zajímavé,jak lidé stále věří, že se ženy a dívky záměrně nechávají vtáhnout do role oběti zneužívání, užívají si všechny útoky, pohledy přes prsty, nechávají se vysmívat, zpochybňovat své výpovědi, protože...hm...je jim to asi hrozně příjemné

    Dvě kamarádky mi nezávisle na sobě vyprávěly, že to na ně i jejich spoluhráčky zkoušel trenér (volejbalové družstvo) a učitel (dramaťák) Takže si nemyslím, že by to u mužů pohybujících se výhradně v dívčím kolektivu bylo nějak výjimečné.

    Kulínský řekl, že doprovázel nahé třináctileté dívky do sauny. A už to není normální. Tečka.

    superkarma: 0 30.10.2007, 10:53:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme