Jaké svačinky jsou na cesty vhodné?

Zapomeňte na řízky. Dobrá svačinka na cesty by měla být trvanlivá, aby jí ani horké počasí neublížilo, měla by dokázat zasytit, dodat energii a chutnat i za studena. Příprava svačinek na cestu nás může pěkně potrápit. Přinášíme tedy pár tipů, jak si s tím poradit.

Ovoce, přesnídávky, příkrmy

Pro malé děti maminky mají vždy s sebou ovoce, přesnídávku, příkrm,… Vzhledem k jejich váze se vyplatí poohlédnout se po příkrmech v „kapsičkách“. Chutnají stejně jako ty ve skleničkách, uleví ale Vašim zádům. Pokud kupovaným příkrmům nevěříte a raději si je připravujete doma, můžete je také podávat ve formě kapsiček. Na našem trhu totiž jsou opakovaně použitelné kapsičky, do kterých „zabalíte“ svůj příkrm. Kapsičky mají také výhodu v tom, že dítě se nakrmí samo a neušpiní se, jako když jej krmíte lžičkou.

Müsli tyčinky

Padnou do ruky, doplní energii, zaženou hlad, než dorazíte k tolik očekávané zastávce s názvem cíl. Vybírejte je pečlivě, přečtěte si složení. Měly by obsahovat vlákninu, zdravé tuky a vyšší obsah bílkovin. Nebo si je upečte sami přesně podle svých chutí.

Sušené ovoce

Dodá vám energii, vlákninu, a navíc zažene chuť na sladké. Ideální jsou např. sušené brusinky, meruňky, jablíčka, rozinky a další.

Ořechy

Mandle, kešu, pistácie,… mají vysoký obsah bílkovin a na cesty jsou naprosto ideální. Nezaberou mnoho místa a kromě bílkovin obsahují minerály, vlákninu a zdravé tuky.

Upečte to, co máte rádi

Zbyla Vám bábovka od snídaně? Zabalte si ji s sebou na cestu. Přijde Vám k chuti! Není nad domácí pečivo s tím, co máte rádi. Klidně do ní přidejte sušené ovoce, oříšky,…

Pečivo s pomazánkou

Udělejte si domácí tvarohovou nebo třeba avokádovou pomazánku, namažte s ní pečivo a zabalte s sebou.  Nebo udělejte obložený toust namazaný rostlinným tukem, obložený tvrdým sýrem či šunkou. Na tom přeci není nic špatného!

Ovoce a zelenina

Součástí každé svačinky by měla být zelenina nebo ovoce. Doma si ji můžete připravit – omýt, oloupat, nakrájet,.. Příjemně Vás na výletě osvěží.

Nápoje

Vyhněte se sladkým nápojům a džusům. Ideální je čistá voda ochucená třeba citrónem nebo lehce oslazený (třeba medem nebo stévií) čaj.

Hurá, jsme v cíli!

Přežili jste cestu a dorazili jste k cíli? Odměňte se a zastavte se na něco dobrého. Nemějte výčitky, když si dáte něco třeba i trochu nezdravého. Jednou za čas se svět nezboří!

Uložit

Reklama