Bulvár

Krkavčí matka stane před soudem


Vraždu pětiletého Jana Rokose projedná ústecký krajský soud.


Obžalované matce Antonii Staškové a jejímu příteli Pavlu Greplovi hrozí až doživotí.


Strážníci našli chlapcovo tělo v kufru jejich auta loni v prosinci. O Honzíka se měl úředně starat jeho otec. Matka ho ale vloni v létě unesla a skrývala se.


Pětiletý chlapec podle dostupných informací zemřel loni 9. prosince u Žďárku na Ústecku, kde podlehl dvěma ranám nožem. Kdo mu je zasadil, není jasné.

   
11.08.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Komentáře:

  1. [27] rae [*]

    tak mě tak napadá: Co se děje v kauze Kuřim? Napřed zamlžili pěstouni, teď se mluví o Honzíkovi....

    superkarma: 0 12.08.2008, 13:31:55
  2. avatar
    [26] OlgaMarie [*]

    rae: Ta máma je cvok! Nemůže se starat o nemohoucí. Vždyť by je mohla samým soucitem začít vraždit.

    superkarma: 0 11.08.2008, 23:57:42
  3. [25] rae [*]

    Vivian: ale chápu, možná víc, než si umíš představit - znám tyto ústavy zevnitř. Vrátím se zpět - dám-li této vražedkyni právo na další život, měla bych za toto právo vyžadovat "protihodnotu" - i kdyby měla celý den vymývat mísy v takovém ústavu. Vydělas její výpověď? "On mi slíbíl, že mu dá injekci do srdíčka, že se nebude trápit.... Pane Bože! Ona se "dohodla" na způsobu zabití? A my se tu hádáme o to, jestli má právo ..... na mytí hajzlů a převlékání postelí, aby ulehčila dřinu zdravotním sestrám a dalším poctivým lidem? Možná v průběhu těch let pochopí a dostane možnost starat se i o pacienty. Klidně jí tu možnost postupu a nápravy dám. Mě hrozně vadí, že jí zavřem, pracovat nemusí a dostane všechno, co bude sama potřebovat.

    superkarma: 0 11.08.2008, 23:19:49
  4. avatar
    [24] Vivian [*]

    rae: ano, takže by to hlavně nesměl být tvůj příbuzný, cizí klidně... Radši si ani nepředstavuju, jak by ta péče o ty chudinky vypadala, kdyby se o ně za trest musel starat takový sadistický vrah...
    Péče o nesoběstačné, ležící pacienty je náročná práce, která vyžaduje určitou kvalifikaci a také určité lidské vlastnosti. To není zametání ulic nebo vyvážení popelnic, které může dělat v podstatě každý. Je to proboha práce s živými lidmi, nechápeš?

    superkarma: 0 11.08.2008, 22:58:25
  5. [23] rae [*]

    Petunie: nehledej slova, hledej takový ústav - a představ si, že domov Boromejek v Praze má mezi svým personálem i odsouzené ženy - i matky, které byly odsouzeny za týrání svých dětí a jiné závažné činy. Jenže tahle práce pro ně není povinná a není součástí trestu a nápravy.

    superkarma: 0 11.08.2008, 22:51:31
  6. avatar
    [22] Petunie [*]

    rae: blahoslavení chudí duchem. Nemám více slov...

    superkarma: 0 11.08.2008, 22:43:02
  7. [21] rae [*]

    Vivian: jsou tu i takové bytosti, které mají právo na život - narodily se, byly odloženy a navždy jsou "živou hmotou" - jejich blízcí je odložili do ústavů a vůbec se o ně nestarají. Potřebují nakrmit, umýt, přebalit.... den za dnem celý život. A není jich málo.
    Kdyby moje máma a babička ještě žily a já se o ně nemohla starat osobně 24 hodin denně - byla bych jim nápomocná každý den v nemocnici - tak jak jsem mohla a byla, když....

    superkarma: 0 11.08.2008, 22:38:06
  8. [20] Champy [*]

    OlgaMarie: jenže všichni nejsou normální a jak vidíš, většina kryplů rozhoduje o životě druhých. Já bych takový hajzly, co se vybíjej na dětech a zvířatech, zabila sama.

    superkarma: 0 11.08.2008, 21:50:41
  9. avatar
    [19] idiska [*]

    OlgaMarie: "trest smrti staví toho, kdo se pod něj podepíše, na stejnou úrověň, na které je vrah"...s tím bych si dovolila nesouhlasit, takoví už sotva jsou lidmi ...ale pravdu máš v tom, že jeden člověk by o tom rozhodovat neměl

    superkarma: 0 11.08.2008, 21:46:16
  10. avatar
    [18] idiska [*]

    trest smrti napadl asi většinu lidí, co si budeme povídat...ale spíš jsem pro doživotí, ale mrzí mne, že v naší republice jsou basy líp vybaveny než dětské domovy ...nějaké moderní židle oranžové barvy, aby to vězňům dodávalo energii a dobré myšlenky ...sakra jsou tam za trest ne za odměnu ...takže spíš než trest smrti bych byla pro doživotní zamčení v cele, na jídlo chleba a vodu a hlavně hodně práce...to by z toho vyvázli hodně lehko, kdyby dostali oprátku

    superkarma: 0 11.08.2008, 21:43:40
  11. avatar
    [17] Vivian [*]

    rae: tvůj nápad je mírně řečeno praštěný. Tobě by nevadilo, kdyby dejmetomu o tvoji nemohoucí maminku namísto kvalifikovaného zdravotnického personálu pečoval trestanec odsouzený za brutální vraždu?

    superkarma: 0 11.08.2008, 21:23:06
  12. [15] rae [*]

    OlgaMarie: souhlasím s tebou v obou bodech - rozhodnutí o osudu vraha by mohlo být v rukou příbuzných oběti - mnozí bychom řekli - našeho syna nám nic nevrátí, nechceme žít s další krví na rukou. Otec Honzíka může volat po smrti a já mu to nemám za zlé. Ne - dvacet let omezujících život není procházka růžovou zahradou a ani nemá být. Jenže to není dobrá alternativa trestu. Já sama bych byla pro velmi přísný trest - celodenní péči o naprosto nemohoucí lidi. Snad by si vyníci uvědomili sílu a důležitost života. Pokud by existoval tento trest, rozhodně bych to viníkům neulehčovala smrtí. Krom toho může parlament schválit mimořádný zákon - jednorázově pro tyto vrahy - aniž by zakotvoval trest smrti v obecném trestním zakoníku.

    superkarma: 0 11.08.2008, 19:57:25
  13. avatar
    [14] Petunie [*]

    rae: O osudu pachatelky bych rozhodla až v momentě, kdy bych měla v ruce důkazy, takže ptát se mě teď je víc než předčasné. Za důkazy nepovažuju bulvární novinové články. Jdi si přečíst o trestním právu něco z Novotného nebo Císařové, mohlo by ti to očividně jenom prospět.

    superkarma: 0 11.08.2008, 19:09:20
  14. avatar
    [13] Vivian [*]

    OlgaMarie:

    superkarma: 0 11.08.2008, 17:35:40
  15. avatar
    [12] OlgaMarie [*]

    rae: Jsem zásadně proti trestu smrti. Umíš si představit, kdyby byl trest smrti povolen, ale odsoudit a vykonat by byl povinnen ten pozůstalý? Ono se to po smrti volá snadno, když o něčím životě rozhoduje někdo jiný a rozhodnutí mu posvěcuje zákon. A opravdu si myslíš, že je to taková pohoda být 20 let nebo do smrti v base? Po případném propuštění se nemá zpravidla ani kam vrátit. Kloučka mi je líto. I jeho otce.

    superkarma: 0 11.08.2008, 17:04:39
  16. [11] rae [*]

    OlgaMarie:
    Jmenovaní pánové se podíleli na vraždách lidí, kteří nikoho nezavraždili. Provinili se jen svým přesvědčením. Tito "vůdci lidu" souhlasně přihlíželi výkonům trestu v otrockých podmínkách uranových dolů, které se také rovnaly odsouzením k smrti. Nápis nad Jáchymovskou Rovností pravil "Prací ke - hvězda - svobodě"

    Ano, trest smrti staví vraha na stejnou úroveň jako jeho oběť. Tato vražda dítěte nemá pojmenování. Co vede matku k tak zrůdnému zabití vlastního dítěte - má taková nelidská bytost na cokoliv právo? Ano - máš pravdu, nemá právo ani na smrt - bylo by to pro ni jen vysvobození. Možná.

    Petunie: kdybys mohla nebo měla rozhodnout o osudu této ženy, jak bys volila? Možnost propuštění po 20 letech? (to je totiž český výjimečný trest) - a po tu dobu plnou penzi s lékařskou péčí a kulturním programem.
    Ještě se tu můžou najít znalci, kteří ti dokážou dočasné pominutí smyslů .....

    superkarma: 0 11.08.2008, 16:01:24
  17. avatar
    [10] OlgaMarie [*]

    rae: Viz Gottwald, Zápotocký, Novotný i Husák.

    Vražda dítěte je jistě obludná, ale trest smrti staví toho, kdo se pod něj podepíše, na stejnou úrověň, na které je vrah. Člověk nemůže a nesmí rozhodovat o životě a smrti člověka.

    superkarma: 0 11.08.2008, 15:08:53
  18. avatar
    [9] Petunie [*]

    rae: nemám slov . U tebe taky není co zpochybnit.

    superkarma: 0 11.08.2008, 14:15:35
  19. [8] rae [*]

    stejně jako může prezident udělovat milost, měl by mít i opačnou pravomoc. Tady není co zpochybnit.

    superkarma: 0 11.08.2008, 13:30:28
  20. avatar
    [7] verlit [*]

    Samotná vražda byla ještě komplikovanější, podle toho, co píší na zpravodajských serverech

    superkarma: 0 11.08.2008, 13:24:52
  21. avatar
    [6] arjev [*]

    Julianna: krkavci mají rádi svá mláďata. Jaképak, hrozí doživotí. Pěkně natvrdo a žádný hotýlek s možností o promitutí trestu po odsezení jeho části.

    superkarma: 0 11.08.2008, 13:22:25
  22. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    Chudáci krkavci....to srovnání si nezaslouží.

    superkarma: 0 11.08.2008, 13:20:15
  23. avatar
    [4] Katy.. [*]

    Jak se to říkalo....oko za oko....udělala bych jim to samé, co tomu klučinovi.. Musel strašně trpět

    superkarma: 0 11.08.2008, 13:17:46
  24. [3] FAXÍK [*]

    moc smutný konec malého chlapce,takovou smrt od vlastní matky si nezasloužil, navrhuji trest smrti

    superkarma: 0 11.08.2008, 12:54:29
  25. avatar
    [2] kemy [*]

    v takovejchle případech sem pro trest smrti

    superkarma: 0 11.08.2008, 12:35:42
  26. avatar
    [1] Julianna [*]

    Myslím, že krkavec by se tak nezachoval.

    superkarma: 0 11.08.2008, 12:17:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme