Vztahy

Krizi mužství zapříčinily ženy, říká psycholožka

Je-li vaše rodinné soužití s partnerem rovnoprávné, tedy nemá-li ani jeden z vás „navrch“, nebude se partner cítit ve vztahu spokojený a přestanete ho zajímat jako objekt erotické touhy. Demokracie do vztahu nepatří! Varuje psycholožka Zdeňka Sládečková...

krize

Rovnoprávnost v partnerském vztahu vztah zabíjí. Tuhle větu si troufám napsat po rozhovoru s psycholožkou Zdeňkou Sládečkovou, která tvrdí, že když se žena snaží dostat muži ve vztahu na roveň, přestane ho zajímat jako objekt erotické touhy, ale začne v ní podvědomě vidět soupeře - tedy někoho, s kým chcete bojovat, s kým se chcete přít, ale rozhodně s ním netoužíte sdílet něžnosti.

Je pro muže podstatné, aby měl ve vztahu navrch, aby byl nad ženou?
Nejde ani o to, aby byl nad ženou, ale potřebuje mít pocit, že žena je jiný druh. Jednou jsem v rozhlase slyšela rozhovor, kde se ptali nějakého pána, jestli se mu líbí štíhlé ženy, a on řekl: „Ale já nechci mít doma taky chlapa, chci mít něco jiného, než jsem já.“ Základem vztahu je odlišnost, a teď je otázka, jak máme odlišnost zakotvenou ve své genetické paměti, jak podvědomě jednáme. Domnívám se, že chlapi mají v podvědomí, že žena jim má s krkem kroutit tím, že bude slabá, bezmocná, malinko dementní, nebo rozhodně méně inteligentní a zkušená, než je on. Rozhodně bude úplně jiná, protože s tím jiným druhem se muž nemusí konfrontovat. Nevzniká tam konflikt stejného se stejným. Když muž začne bytost před sebou vnímat jako něco, co vysílá signály: „Já jsem to samé, co ty. My jsme si rovni“, je v mužské genetické paměti zakořeněné, že to může být soupeř, a musí se s ním porovnat o místo na slunci - tedy kdo bude nahoře a kdo bude dole.

Rozumím-li tomu dobře, tak za to, že muž se ve vztahu necítí jako muž, může ženská emancipace. V muži tedy ochládá sexualita. Tahle informace je jistě dobrá pro ženy, které jsou společností k emancipaci tlačeny, ale ženy, co jsou z podstaty emancipované a soběstačné, se mají chovat jak, aby si vybudovaly harmonický vztah? Dostat chlapa pod sebe?
To je zajímavé jen pro podřídivé muže, muže, kteří byli odkojeni v submisivitě a mají ji za své prostředí. Takový muž je pak spokojený, má nohy nahoře, jen zdálky kritizuje a veze se na vlně toho, co jejich manažerka rozhodne, udělá. Nicméně takto podřídivých mužů je malinko, šance na úspěch vytvářet vztah touto formou je také malinká. U ostatních mužů je nepřijatelné, aby na jejich trůn, na trůn pána tvorstva, o který mají podvědomě usilovat, sedla žena. Matriarchát v sobě nějak nemáme...

Předpokládám, že u každého chlapa je to trochu jinak...
Přesně tak.

Ale jsou nějaké univerzální rady pro ženy, jak budovat vztah - čemu se vyhnout? Když je žena dominantní...
Nastudovat literaturu, jak má chytrá schopná ženská vnímat muže. Jak mu má rozumět, nemá jet jen na ženský mozek, ale i na porozumění mužskému myšlení a mužských reakcí. To není složité, a buďto tedy, pokud se mi nechce číst, tak si pro to lidé chodí k psychologovi, který jim to přeříká. Když se jim nechce nikam chodit, tak si to přečtou v nějaké literatuře o mužském mozku. Ženy nemohou vždy reagovat tak, jak to cítí, to by bylo vůči muži špatné. Základem je sebekultivace, seberegulace a práce na sobě.

A konkrétní příklad, třeba když oba rádi sledují televizi a každý se chce dívat na něco jiného - dá se to na tomhle popsat?
Dá se to popsat. Musím si zvážit, jestli je zrovna v téhle situaci a v tuto chvíli můj chlap naladěn tak, že je ochoten dělat dobré skutky lidstvu (směje se), a pakliže není, tak jak ho tam dostaneme. Jak dostat do muže motivaci, aby byl ochoten slevit ze svých momentálních potřeb, které chce realizovat. Je to tedy o tom poznat svého muže a zjistit, které motivace ho ladí do pozitivna. Třeba se o to i pokusit, ale ve chvíli, kdy žena vidí, že to tak není, tak do toho nešťouchat.

Takže je to o tom, že znám svého partnera, jeho nálady a poznám, jestli tentokrát moje požadavky projdou, nebo neprojdou...
Nemusím vždycky čekat, jak na tom můj chlap bude, ale mohu si toho svého chlapa naladit na program, který potřebuji. Většina žen jsou chytré lištičky, které to umí. Třeba přijde-li domů, úžasně ho nakrmí, pak se zeptají, co v práci, a za to ho pochválí, že je úžasný, skvělý a lepšího chlapa by ani mít nemohly. Pak se domluví, jestli by si nemohla pustit pořad, který chce ona.

Tohle ale přece emancipovaná a dominantní žena neudělá?
Když je dominantní a chytrá, tak to udělá. Když je dominantní a neinformovaná, tak to neudělá a začne se hádat, kdo má právo, pustit si v tuhle chvíli televizi. Anebo že si koupí dvě televize a už to začíná...

Začíná cesta k rozkolu vztahu...
Chlapa je potřeba chválit, říkat mu, že je šikovný a úspěšný. Pocit úspěšnosti je pro muže jeden z nejdůležitějších. V průběhu vztahu také každá žena zjistí, jak doopravdy psychicky silného muže vedle sebe má. Každý z nás toho druhého testuje, kam až může zajít a kde má hranice. U stabilnějších chlapů postupně partnerka zjistí, že klidně může být skoro rovnocenná, protože ten chlap to unese. Zachová si pocit svého já, své úspěšnosti a své hodnoty. Jakmile je ten chlap slabý, slabší až nejslabší, je míra potvrzování úspěšnosti potřebná velká, větší až největší... Čili čím víc toho má ten muž v sobě, čím víc si je jistý sám sebou, tím méně potvrzování zvenčí potřebuje. Tím méně se vám podaří vyvolat s ním jakýkoli konflikt. Když silnému chlapovi řeknete, že je impotent, čtyřnásobný kretén a měl by si jít zopakovat zvláštní školu, tak on řekne: „Rozhodně na tom něco může být, mohu si o tom jít do hospůdky zapřemýšlet.“ A odejde. Bohužel ale takových mužů tato kultura nevychovává mnoho. Jsou vzácné kvalitní zboží. Jeho vnitřním světem to nijak neotřese.

Co chlapovi nikdy ve vztahu neříct?
Ty jsi neschopný. To je černý puntík do chlapovy duše, ale nemyslete si, že tím chlapovi jen ublížíte, když mu to řeknete - ublížíte tím hlavně své pozici v jeho srdci a hlavě.

Co chlapovi říkat, aby byl spokojený?
Jsi skvělý mužský, tohle se ti povedlo. V jakékoli oblasti, zkrátka ocenění a vážení si věcí, které dělá. Dá se to vyjadřovat nejen slovy. Muž má oči, uši, vnímá a vidí, kdy je žena spokojená, že takového chlapa vedle sebe má. Mohu to tedy jemu i světu dávat najevo i jinak, že jsem se svým chlapem spokojená a že jsem na něj pyšná.

PhDr. Zdeňka Sládečková

Zdeňka Sládečková

poradenská psycholožka

Kam dál?

S doktorkou Sládečkovou...

   
07.02.2012 - Láska a vztahy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [51] Marry [*]

    Zkrátka, chovejte se ženy k mužům jako "ke psům" - dejte jim nažrat a "vyhoďte je ven", cestu do hospody si najdou sami, a budou ti nejspokojenější.Jenže ti psi se už na rozdíl od mužů zvládli "domestifikovat", přizpůsobili se podmínkám a dorozumívání s ostatními živočichy, což muži ještě jaksi nezvládli, hlavně vůči ženám. A já nechápu a nezdá se mi to FÉR, aby se přizpůsobovaly a podřizovaly mužům ve všem jen ženy, aby četly jeho myšlenky kdy mu co můžou říct atd. Proč by totéž nemohli dělat muži vůči ženám? Mám ten dojem, že nejsou jen zvláštní živočišný druh, ale hlavně druh "hájený" ze všech stran jako n o v o r o z e ň á t k o, až mi to je už trapné i za ně!!! Bobečci, jsou tak zranitelní, ti PÁNOVÉ TVORSTVA.

    superkarma: 0 03.07.2012, 22:49:53
  2. avatar
    [50] Lukáš Čejka [*]

    mandzarik — #48 dopl.  - Torquemada mi tu napovida, ze mam rict, ze s Bozi pomoci ano Sml16Sml57

    superkarma: 0 13.02.2012, 00:03:07
  3. avatar
    [49] Lukáš Čejka [*]

    mandzarik — #48 v prvni rade jsem znam jako KRKV, ne jako Santa Claus, takze ne  Sml54Sml32

    superkarma: 0 13.02.2012, 00:00:04
  4. avatar
    [48] mandzarik [*]

    Lukáš Čejka — #42 Jste báječný. Dokonalý. Krásný. Skvělý. Stabilní. Kompletní. Prosím, mohla bych vyhrát příští VV soutěž ?

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #49
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #50
    superkarma: 0 11.02.2012, 15:51:44
  5. avatar
    [47] Lukáš Čejka [*]

    SStream — #44 tento komentar presne zapada do kontextu toho, co jsem napsal, je to zase vyzva k polovicatosti  Sml54 Sml32

    superkarma: 0 10.02.2012, 10:50:11
  6. [46] Jasmína [*]

    Já s doktorkou Sládečkovou souhlasím. Sml67Sml16

    superkarma: 0 10.02.2012, 09:39:03
  7. avatar
    [45] Suzanne [*]

    Lukáš Čejka — #42 proto se lidé hledají do páru, aby člověk nebyl polovičatý a z jedné půlky byly dvě. Pak to je teprve prdelSml57Sml30

    superkarma: 0 10.02.2012, 00:06:01
  8. avatar
    [44] SStream [*]

    Lukáš Čejka — #42 Lukáši Čejko Váš text mne motivuje k jednoduchému sdělení. Polibte si půlku Sml52

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #47
    superkarma: 2 09.02.2012, 22:34:25
  9. avatar
    [43] SStream [*]

    Altamora — #39 moc hezké Sml16

    superkarma: 0 09.02.2012, 22:33:20
  10. avatar
    [42] Lukáš Čejka [*]

    hmm, bejvaly casy, kdy kompromis bylo sporoste slovo, dneska je povazovan za cnost, proste jina doba - polovicata doba, polovicati lide, polovicate nazory, polovicate zivoty Sml32Sml24

    1. na komentář reaguje SStream — #44
    2. na komentář reaguje Suzanne — #45
    3. na komentář reaguje mandzarik — #48
    superkarma: 0 08.02.2012, 10:50:04
  11. avatar
    [41] Suzanne [*]

    Altamora — #39 Howgh.

    Mickey Mouse — #38 Měla jsem doma člověka s nabubřelým sebevědomím, ale uvnitř se třásl jako osika. Ten neustupoval. Teď mám opravdu sebevědomého chlapa - nebojí se přiznat svoji chybu či ustoupit, protože jemu to nijak neuškodí. On si to může dovolit. Takže opravdový chlap, jak si ho představuju já, klidně ustoupí. Jindy zase nemám pravdu já, takže couvám já. Kompromis a dohoda se tomu říká.

    superkarma: 1 07.02.2012, 22:45:33
  12. avatar
    [40] Blueberry [*]

    Altamora — #39 Tesat do kamene Sml67

    superkarma: 0 07.02.2012, 21:28:58
  13. avatar
    [39] Altamora [*]

    Mickey Mouse — #38 Pokud ani jeden neustoupí, pak si jeden druhého, i ty hádky, zaslouží. Zdravě sebevědomí lidé se dokáží domluvit. Zdravě sebevědomí lidé se nebojí udělat kompromis. Zdravě sebevědomý člověk se nebojí uznat, že se mýlil a pravdu má ten druhý, nebo druhá. Nepotřebuji s partnerem soupeřit. Vycházím z toho, že máme společný cíl, i když máme občas rozdílný pohled na cestu, kterou se dát.

    1. na komentář reaguje Blueberry — #40
    2. na komentář reaguje Suzanne — #41
    3. na komentář reaguje SStream — #43
    superkarma: 5 07.02.2012, 21:11:55
  14. avatar
    [38] Mickey Mouse [*]

    Blueberry — #25 OK, přehnal. Ale ono to "být rovnoprávná za každou cenu" ani jinak nazvat nejde...

    SStream — #34 No právě. Takže taková žena nikdy neustoupí. A potom je jaká? Inu, konfliktní. Protože chlap - ten "opravdový sebevědomý" chlap - také neustoupí! Sml58 

    1. na komentář reaguje Altamora — #39
    2. na komentář reaguje Suzanne — #41
    superkarma: 0 07.02.2012, 20:59:23
  15. avatar
    [37] ekleinovka [*]

    SStream — #34 Přesně tak,k tomu nemám co dodatSml67

    superkarma: 0 07.02.2012, 20:43:25
  16. avatar
    [36] sanvean [*]

    a to já ho chválím často, naštěstí to není v rámci "ženské role", ale od srdce :)

    superkarma: 0 07.02.2012, 20:28:30
  17. [35] lopatka [*]

    seniorka

    doporučuji všem ženám přečíst si knihu od Viilmy Luule:

    Zůstat a nebo jít.

    Ve vztazích muže a ženy existují obecně platné přírodní zákony, které jsou nesmrtelné.

    superkarma: 0 07.02.2012, 19:56:00
  18. avatar
    [34] SStream [*]

    Když žena muži ustoupí, povětšinou ji muž dostane do velmi špatné situace. Finanční. Psychické či fyzické. (nemá s kým soupeřit tudíž se vykašle na práci, na studium,na cokoliv, co si dovedete představit) Absolvovala jsem, never more. Na mentála si hrát nebudu a dělat někomu posluhovačku a pět chválu na to, jak profesionálně se bobánek kouká na televizi...děkuji, ne. Jsou totiž mezi námi i tak trochu jiní muži. Pravděpodobně se jedná o jinou cílovou skupinu, než na jakou se zaměřuje paní doktorka. Rozdíl je markantní. Shrnu to jednoduše. Nejsou to looseři a znají svoji cenu. K takovému muži mohu vzhlížet, protože mám proč. A když mu říkám, že jsem na něj hrdá tak to myslím sakra vážně.

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #37
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #38
    superkarma: 1 07.02.2012, 19:08:27
  19. [33] free [*]

    Ustoupila sem a byla "profesionální" ženou.  Jenomže teď mi to vadí.

    superkarma: 0 07.02.2012, 18:25:57
  20. avatar
    [32] Suzanne [*]

    Lukáš Čejka — #31 určitěSml22 Proto se nedřu, ležím na sofa a předstírám neschopnost Sml54

    superkarma: 0 07.02.2012, 18:16:10
  21. avatar
    [31] Lukáš Čejka [*]

    Ona ta krize muzstvi je ve skutecnosti krize zenstvi, bohuzel jednim z jejich projevu je , ze postizeny jedinec vidi problem vzdy mimo sebe, nejcasteji u sveho protejsku - proto ten termin  - krize muzstvi. Sml57 Takze ve skutecnosti - krize zenstvi, kdy zeny prestaly byt zenami a staly se z nich zenochlapi - a pocatek to ma u nas uz kdesi za totace, kdy se nosnym modelem te rady stala Tonka jerabnice lamajici rekordy, v monterkach a farackach Sml24Sml32Sml54

    1. na komentář reaguje Suzanne — #32
    superkarma: 1 07.02.2012, 18:00:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] pinokio [*]

    pinokio — #29 dementní-nadsázka.Někdy prostě musím vědět něco,co manžel neví.Dělá mi to radost.

    superkarma: 0 07.02.2012, 17:49:37
  2. [29] pinokio [*]

    Souhlasím s paní psycholožkou.Chválit,chválit,jenom mi nejde být dementní.

    1. na komentář reaguje pinokio — #30
    superkarma: 0 07.02.2012, 17:46:28
  3. avatar
    [28] Pentlička [*]

    Já jsem si vždycky myslela, že nejsou "chlapi" a "ženský",ale jen lidi. Což se mi nevyplatilo. Až hluboko po čtyřicítce jsem zjistila, že muž jsou nejen jiné pohlaví, ale jiný živočišný druh a já s nimi neumím jednat. Odmítám být manipulátorem, ani to neumím. A vůbec - chlapi se mi tak zhnusili tím, jak jsou jiní, než ženy, že jsem šťastná, že žádného nemám a ani žádného nechci.

    superkarma: 1 07.02.2012, 17:37:03
  4. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Mickey Mouse — #23 Blueberry — #25 sebevědomá (tedy konfliktní) - taky mě to zaujaloSml30 

    Připomnělo mi to hlášku z jakési hry: referát vyvolal reakci. Referát byl tedy jaký? Reakční. Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 07.02.2012, 17:32:41
  5. [26] Rikina [*]

      Mickey Mouse — #23 kruciš, chlape, ty mi kazíš poslední zbytky iluzí. Sml57 To je přesně to, co by se mi líbilo, muž, který nebude nic moc řešit, a ustojí vedle sebe konfliktní osobu, tedy mě, a bude se aspoň chvílemi tvářit, že je dokonalej. Sml24 To bych s ním nesoutěžila, kdo má navrch, a chválila bych nejmíň obden. Sml16 No a že jsem tu a tam bezradná a šikovnýho chlapa potřebuju, to ani nemusím předstírat, to je holý fakt, akorát že většinou žádnej chlap jak na potvoru není po ruce. Sml15 Sml80 Sml30 

    superkarma: 0 07.02.2012, 17:31:31
  6. avatar
    [25] Blueberry [*]

    Mickey Mouse — #23 Sebevedoma = konfliktni, no to jsi to trochu prehnal. Za svuj pomerne dlouhy zivot a nekolik manzelstvi jsem se naucila s muzi manipulovat tak, ze nic nepoznaji a nosi me na rukou. Spokojenost na obou stranach. Neverim, ze zeny, ktere uplatnuji "direct approach" (ted fakt nevim, jak se to rekne cesky, neco jako prime jednani) dosahuji nejakych obrovskych uspechu. Muze miluji a vazim si jich, jenom proste vidim, ze jsou jini nez my.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #27
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #38
    superkarma: 0 07.02.2012, 17:17:06
  7. avatar
    [24] Mickey Mouse [*]

    bonda — #22 Proč by to ten chlap neudělal, když si ženská vystačí sama a chlapa nepotřebuje. Sml80 Ale když ta ženská skutečně chlapovi ukáže, že ho potřebuje, většina chlapů se pro ženskou roztrhá. Chápu, že to tu ženskou nepotěší, ale většinou toho chlapa doslova vyhnala sama - protože se k němu chovala, jako že ho nepotřebuje.

    superkarma: 1 07.02.2012, 16:41:51
  8. avatar
    [23] Mickey Mouse [*]

    To nejdůležitější říká paní psycholožka hned na začátku. Žádný chlap vedle sebe nechce ženskou, která se s ním neustále potřebuje srovnávat, aby si dokázala, že jsou si rovní. V manželství nemohou být dva chlapi, co soutěží o to, kdo má navrch.

    Dokonce i ve vztahu homosexuálů jeden vždy "hraje ženskou", to znamená nesoutěží a více využívá vyjednávání a empatie, a více se stará o pocity.

    Pokud ovšem chcete chlapa, který nic neřeší a ustojí vedle sebe sebevědomou (tedy konfliktní) ženskou, pak si uvědomte, že dokonalý chlap neexistuje!

    1. na komentář reaguje Blueberry — #25
    2. na komentář reaguje Rikina — #26
    3. na komentář reaguje Suzanne — #27
    superkarma: 1 07.02.2012, 16:36:21
  9. avatar
    [22] bonda [*]

    Rikina — #21 Asi potkáváš jiné chlapy než já. Já mám zkušenosti, že nejdřív musíme my ženské chlapům všechno vysvětlit a nachystat a oni to pak možná udělají a nepodělají, a když se jim to podaří, tak za to dostanou daleko větší prachy než ženské a ještě je za to musíme hodně pochválit. Jinak já je mám taky ráda, ale ta jejich jednoduchost, bezstarostnost a to, že jsou srandisti, je vykoupená tím, že se o běžný chod těch samozřejmých činností staráme my ženské. Samo že existují světlé výjmky, na ty bohužel štěstí nemám. Moje kamarádka dělala na sociálce, tak mi ty příběhy chlapského selhání vyprávěla denně. Chlap zkrachoval v podnikání,nepřiznal to,raděj chodil chlastat, tak jim v tom krásném baráku vypli proud a plyn, tak překvapená manželka musí nastoupit do práce,postarat se o děcka, a dokázala to, protože jsou to její děcka a nenecháje hladem umřít. Tady na Moravě je každý pátý chlap kolem padesátky notorik.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #24
    superkarma: 0 07.02.2012, 16:11:50
  10. [21] Rikina [*]

    bonda — #20 nestraš, svět bez chlapů! Sml52 Ještě že se toho doufám nedožiju. Sml57 Já mám chlapy ráda. Je s nima legrace, zbytečně moc neřešej, a už vůbec ne psychologické šarády. V práci - klidně vyměním kancl plný ženských za jednoho kolegu muže a uděláme ve dvou víc práce a rychleji, než se čtyřma kolegyněma, které buď mají PMS nebo jsou v přechodu, nebo jim přelítlo přes nos něco jiného podobně světoborného, a nejsou použitelné. Sml24 A že muži v dnešní době obstojí velmi dobře, o tom netřeba pochybovat. Kdo by živil všechny ty zelené vdovy v satelitech, a platil hypotéky za hnízdečka, dětem spořil na školné atd., když ne muži? Sml32 

    1. na komentář reaguje bonda — #22
    superkarma: 0 07.02.2012, 15:46:56
  11. avatar
    [20] bonda [*]

    polla — #19 To je velká pravda.Máme se vracet o sto let zpět, protože se zjistilo, že se chlapečci poserinkali z toho, že už jejich ženušky nejsou poslušné a bezmocné puťky? Já myslím, že svět spíše spěje k budoucnosti bez chlapů (jako k filmu SEXMISE), protože velká část jich na to prostě nemá obstát a přizpůsobit se dnešní době, jako ženy, které jsou zárukou výchovy potomstva.  Já několik takových manželiček, které si hrají na takovou ženušku, jak popisuje paní psycholožka, znám, a budí ve mně lítost, vůbec necítím z nich pocit štěstí.Prostě dělají maminečku velkému děcku, takový muž by mě nepřitahoval. A protože správní chlapi v mém věku vymřeli, tak buď beru mladší nebo si půjčím nějakého jen na chvíli, a pak rychle vrátím mamince nebo manželce. Hraju divadélko jen tehdy, když potřebuju opravu v domácnosti. Dospělému synovi řeknu,ať si navaří a uklidí sám a sopel mu furt utírat nebudu.

    1. na komentář reaguje Rikina — #21
    superkarma: 1 07.02.2012, 15:08:46
  12. avatar
    [19] polla [*]

    celkem zajímavé je, že všechny rady jsou soustředěné na to, aby se chlap cítil dobře, pěkně jsme mu masírovaly jeho ego, dobře ho krmily, pokud možno na něm nic nechtěly, obdivovaly ho, jak je úžasný, že vůbec chodí do práce, neobtěžovaly ho jakoukoliv pomocí v domácnosti a už vůbec nechtěly, aby se zodpovědně věnoval dětem. Ještě tak je může vzít na fotbal, nebo na ryby. Ale aby například psal s dětmi úkoly, když je ten chytřejší a schopnější a hodný obdivu, tak tuhle radu jsem nikde neslyšela. Takže podle těchto rad musí dobrá žena všechno zvládnout sama, za vedení muže - bez jeho rad a svolení si nedokáže ani pustit televizi,  muže neobtěžovat ničím a ještě se chovat jako slepice, která mu bude dělat služku, kuchařku a pokud si pán tvorstva vzpomene, tak i s prominutím kurvu. A to vše ve jmému spokojeného muže a tím i spokojeného partnerského vztahu. Ale ještě nikde jsem nečetla jedinou radu pro muže, jak se chovat, aby se žena cítila ve vztahu dobře.  

    1. na komentář reaguje bonda — #20
    superkarma: 2 07.02.2012, 14:54:05
  13. avatar
    [18] LudPa [*]

    A jéjej. Vadí mi neúpřimnost a manipulace.

    superkarma: 0 07.02.2012, 14:23:47
  14. [17] cilani [*]

    Musím si zvážit, jestli je zrovna v téhle situaci a v tuto chvíli můj chlap naladěn tak, že je ochoten dělat dobré skutky lidstvu (směje se), a pakliže není, tak jak ho tam dostaneme.

    Třeba přijde-li domů, úžasně ho nakrmí, pak se zeptají, co v práci, a za to ho pochválí, že je úžasný, skvělý a lepšího chlapa by ani mít nemohly. Pak se domluví, jestli by si nemohla pustit pořad, který chce ona.

    Bože, ta paní pokládá chlapy za totálně vymyté mozky a neschopné idioty, kterým máme dělat divadlo? Ještě že ten můj je svéprávný s vlastním mozkem a divadlo snese jen ve srandě. Když se chci dívat na něco jiného než on, tak se prostě domluvímeSml80.¨Dospělé děcko doma nepotřebuji

    superkarma: 0 07.02.2012, 13:52:13
  15. avatar
    [16] bonda [*]

    Na tyhle tvrzenízkušené psycholožky se dá odpovědětjen vtipem:

    Ptá se muž své ženy: "Miláčku, proč jsi tak krásná?"

    Žena odpovídá: "Abys mě miloval."

    Muž: "A proč jsi tak hloupá?"

    Žena: "Abych milovala já tebe."

    superkarma: 3 07.02.2012, 13:30:32
  16. avatar
    [15] átéčko [*]

    jo, chválit, chválit, chválit a chovat se k němu jako ke psu. -Aby  byl napapaný, a pak ho pustit ven...

    superkarma: 0 07.02.2012, 12:51:14
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    Mimochodem na větu - krizi mužství zapříčinily ženy - lze kontrovat úvahou, proč měly ženy potřebuju uplatnit se v práci a dokazovat si, že za něco stojí. Proč ženy musejí vydělávat peníze a proč se z nich musely stát ty, které zvládnou všechno. Není to náhodou proto, že jim muži dávali málo pocitu bezpečí? Málo je oceňovali? Zapomněli v nich ctít bohyně a degradovali je na pouhé pomocnice a rodičky? Přestali být schopní živit rodinu a neuměli se přizpůsobit evoluci? Není to náhodou celé naopak?Sml54

    superkarma: 2 07.02.2012, 12:47:15
  18. avatar
    [13] Suzanne [*]

    Rikina — #12 A třeba se jen tak v rámci hry upejpáSml30

    superkarma: 0 07.02.2012, 12:41:25
  19. [12] Rikina [*]

    Suzanne — #11 Sml22 Jako sranda jo, to občas používám. Sml57 Hra jo. A pak je jeden, u kterého to sice říkám, jako že legrace, ale myslím to vážně, a on mi to nevěří. Sml30 

    1. na komentář reaguje Suzanne — #13
    superkarma: 0 07.02.2012, 12:34:01
  20. avatar
    [11] Suzanne [*]

    No, pokud se to vezme s nadsázkou a humorem, tak to v zásadě může fungovat. Můj chlap je dospělý a zodpovědný, přesto občas hrajeme hru, že říkám - ty jsi tááák úúúúžasnej. On na to - nejúžasnější! Jak dlouho tě to mám učit?Sml30 Je to hra, o které víme oba Sml24 

    Chápu, že ty rady člověka rozčílí, ale nejhorší je, že ženským, které to opravdu umí, to vážně fungujeSml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #12
    superkarma: 1 07.02.2012, 12:25:16
  21. avatar
    [10] řinka [*]

    polla — #8 Sml67Sml59

    superkarma: 0 07.02.2012, 11:52:09
  22. [9] magic11 [*]

    Sml67Sml67Sml59Sml59 polla — #8

    superkarma: 0 07.02.2012, 11:21:41
  23. avatar
    [8] polla [*]

    Tyhle rady mě taky vytáčí do běla. Nevidím jediný důvod, proč chlapy utrvzovat v myšlení 19 století. Ale v té době chlap dokázal rodinu uživit a pak mělo logiku, že byl doma obskakovaný.  A to jich má pořád mnoho zažito. Jenom už si nějak nevšimli, že rodinu nedokáží zabezpečit. Pak nevidím jediný důvod jim poskytovat nadstandartní servis a právo rozhodovat a na chodu domácnosti se nepodílet. Prostě chci mít rovnoprávný vztah, kdy mají oba stejnou zodpovědnost za fungování rodiny. A rozhodně nechci manipulovat s dospělým chlapem a utvrzovat ho v tom, že je pánem tvorstva, aby si snad nevytvořil mindrák, že tomu tak není. Měli by se emancipovat chlapy, aby se přestali chovat jako rozmazlení mamámci, a začali se chovat dospěle a zodpovědně.

    1. na komentář reaguje magic11 — #9
    2. na komentář reaguje řinka — #10
    superkarma: 1 07.02.2012, 11:15:26
  24. [7] jithule [*]

    pochválit muže - na tom přeci není nic špatného

    superkarma: 0 07.02.2012, 11:06:34
  25. [6] Jala [*]

    Ne že bych všechny názory dr. Sládečkové šmahem odsuzovala, některé mi přijdou i rozumné, ale celkově se mi tento její "návod" nelíbí!

    Docela by mě zajímalo, jestli tuto strategii dodržuje a s jakým úspěchem ona sama ve svém osobním životě. A co na to říká druhá strana.

    A podotýkám, že nejsem feministka a už vůbec si nestěžuju!

    superkarma: 0 07.02.2012, 11:03:35
  26. [5] knihovna [*]

    Tak tato strategie, která je mimochodem dnes v módě, mě taky rozpaluje do běla a je pěkně neupřímná. To mám pořád přemýšlet, co mohu říct a co né. A muži si mohou dělat, co chtějí, aha. Ňedávno jsem měla v ruce knihu: Jak změnit manžela za 5dnů. Napsal to německý psycholog v tomto duchu a ve prospěch chlapů.  Manžela vlastně nezměním, ale musím se změnit já viz. návody dr. Sládečkové. Kniha mi hnula žlučí. Mimochodem zeptejte se mužů, co Vám na tyto návody odpoví. Bude se jim to líbit chvíli, protože za chvíli pžijdou, že je to pochlebování a oposlouchá se to! Upozorňuji, že nejsem žádná feministka a muže mám velice ráda a proto mě tato problematika a vztahy zajímá.

    superkarma: 0 07.02.2012, 09:27:36
  27. avatar
    [4] Žofie [*]

    Taky je mi proti strsti dělat z manžela blba. To s ním mám zacházet jako s dementem? Chválí se snad děti, ale muž? Tak v určité míře, proč za něco nepochválit, když to má svůj důvod... Ale kdo potom chválí nás, ženy? To jako vše co v domácnosti děláme je samozřejmost? Podle paní psycholožky zřejmě ano!

    superkarma: 1 07.02.2012, 07:51:10
  28. [3] Rikina [*]

    Výjimečně s paní psycholožkou souhlasím v tom, že jest třeba oceňovat, co pro nás ten druhý dělá a chválit ho za to. Aby viděl, že jsme si všimli a že si toho vážíme. To potěší každého. Ale chválit druhého proto, abychom ho dostaly, kam potřebujeme, to je něco jiného, a v tom souhlasím s Altamorou - manipulace ve vztahu nemá co dělat, a je to spíš na škodu. Jak mohu milovat a obdivovat muže, kterým zároveň můžu "nenápadně" šibovat podle mých rozmarů? A jak dlouho by mi to asi tak procházelo, pokud by pán nebyl úplný tupec (a s tupcem přece nebudu, že Sml57 ). Být "chytrou lištičkou" tedy nepokládám za žádnou výhru, naopak je to degradace vztahu. Sml68

    superkarma: 4 07.02.2012, 01:52:27
  29. avatar
    [2] Altamora [*]

    Sml28 Paní psycholožka radí, abychom byly manipulátorky. Nenáším manipulátory. Nevážila bych si muže, se kterým lze manipulovat. Jsou dvě pořekadla, která mě dokáží rozpálit doběla. "Muž je hlava rodiny a žena je krkem, který tou hlavou kroutí." "Žena má zástěru, aby zakryla, co se doma děje." Nemoci mluvit s partnerem jako se sobě rovným a myslícím tvorem, to bych raději žila sama. Nu což, každy si hledá partnera podle svých potřeb. Není jen jeden správný způsob soužití.

    superkarma: 4 07.02.2012, 00:48:30
  30. avatar
    [1] řinka [*]

    Nic se nemá přehánětSml57 všeho s mírouSml30

    superkarma: 0 07.02.2012, 00:11:46

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme