Bulvár

Krize: Důchodců bude víc než dětí

Počet starších lidí na světě roste nejrychleji v historii, podle zjištění amerických vědců bude do roku 2040 více seniorů než dětí do pěti let. Za třicet let by na Zemi mělo žít 1,3 miliardy lidí nad 65 let, jejich počet významně ovlivní ekonomiku. Informovala o tom agentura Reuters.

"Lidé nad 65 let brzy poprvé v historii počtem převýší děti mladší pěti let," stojí ve zprávě zpracované Kevinem Kinsellou a Wanem He z americké statistické kanceláře. Počet lidí starších 65 let v polovině letošního roku dosáhl 506 milionů, do roku 2040 by se pak měl zdvojnásobit. Senioři by tak měli za 31 let tvořit 14 procent světové populace.

Zpráva amerických vědců také konstatuje, že nejrychleji rostoucí skupinou obyvatel v mnoha zemích jsou lidé nad 80 let. Mezi lety 2008 a 2040 by jejich počet měl vzrůst o 233 procent.

Rostoucí počet seniorů bude vyžadovat změny v penzijním systému a systému zdravotní péče, což může způsobit zpomalení ekonomického růstu jak vyspělých, tak rozvojových zemí.

Podle zprávy Evropské komise z roku 2006 sníží rostoucí výdaje na penze a zdravotní péči hrubý domácí produkt. "A při absenci politických reforem by měl potenciální ekonomický růst Evropské unie klesnout do roku 2030 na polovinu," uzavírá americká zpráva. Podle vědců by však rostoucí počet starších obyvatel mohl vytvořit i nové příležitosti k ekonomickému růstu.

"Stárnutí populace je v první řadě způsobeno vysokým počtem dětí narozených po druhé světové válce a v druhé řadě zvýšením šance na dožití," píší američtí vědci. Nejčastější příčinou úmrtí jsou chronické nemoci jako srdeční choroby a rakovina.

Těšíte se na důchod?

   
20.07.2009 - Společnost - autor: MediaFax

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [54] xxxjakubxxx [*]

    schnaxy ma pravduu... ak si budes priat tak ti bude dano... len tomu staci verit.. a podakovat z arozne malickosti...

    superkarma: 0 22.07.2009, 09:25:10
  2. [53] schnaxy [*]

    Rikina — #52 Vidíš to zbytečně černě.Přej si a bude Ti přáno.Mysli pozitivně .Sml25Sml25Sml25

    superkarma: 0 22.07.2009, 08:43:26
  3. [52] Rikina [*]

    OlgaMarie — #50 Když už nebudu moct pracovat, nebudu mít z čeho platit životní potřeby, neboť důchod na to nebude stačit. Nemám žádné zázemí, jsem odkázaná jen na sebe a svoje ruce, nemám nic našetřeno a do důchodu už to nestihnu. Čili za to odkladiště, kde odevzdám celý důchod, a za to tam budu moct aspoň spát v suchu, dostanu něco málo najíst, a možná i nějaký ten lék, bude-li nutno, budu muset být ještě i vděčná, že to tady vůbec existuje. Jsou i země, kde si starý člověk musí nějak poradit sám. Že by to byly pěkné vyhlídky na utěšené stáří, to se říct nedá, ale nezestárnout se zatím taky nedá, tak holt není na výběr. Sml57 

    1. na komentář reaguje schnaxy — #53
    superkarma: 0 22.07.2009, 01:10:09
  4. avatar
    [51] Cinderela [*]

    Já užjsem několik let v důchodu, ale stále ještě pracuji.A štěstí, že ten důchod mám, protože jak uvádějí statistiky, brzy už na důchody nebude.

    superkarma: 0 21.07.2009, 22:04:04
  5. avatar
    [50] OlgaMarie [*]

    Rikina — #48 Sml80Z čeho odhaduješ, že skončíš v odkladišti?

    1. na komentář reaguje Rikina — #52
    superkarma: 0 21.07.2009, 07:36:57
  6. [49] pateta [*]

    Právě DNES jsem 6 let v důchodu a dost si to užívám. Hlavně už NIC NEMUSÍM !Celý pracovní život jsem se honila a teď o d p o č í v á m. Něco se dá před důchodem našetřit, vždy jsme žili skromně. I na kulturu z důchodu občas zbude. Jen ty elektrické spotřebiče by měly už v důchodu déle sloužit. Musíme se těšit z každého nového dne, který s manželem prožijeme ...

    superkarma: 1 20.07.2009, 23:44:46
  7. [48] Rikina [*]

    Netěším se na důchod, naopak se velmi obávám. Teď, v plně produktivním věku, mám problém udržet si aspoň trochu přijatelný standard, zatímco jako osoba stará, nemocná a u vědomí toho, že na důchodce se hledí jako na obtížný hmyz, s vysokou pravděpodobností skončím v nějakém odkladišti, kde bude 8 postelí na jednom pokoji, nulové soukromí, nevrlý personál, a vůbec žádná legrace. Sml15

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #50
    superkarma: -1 20.07.2009, 22:12:55
  8. avatar
    [47] Vera.Macík [*]

    1011 — #45A to máš recht. Sml67Sml79

    superkarma: 0 20.07.2009, 20:03:01
  9. avatar
    [46] Vera.Macík [*]

    Tak mezi námi, nevím, proč se tu píše jenom o dětech do pěti let? Děti jsou přeci do 15-ti a déle.  A navíc tady musím hodně smutně konstatovat, že jsem poznala moc a moc hodných lidí, kteří se důchodu opravdu vůbec nedočkali. Zákeřné nemoce, pracovní úrazy i jiné úrazy při sportu apod., autonehody .... Všichni si važte, pokud jste zdrávi a radujte se z každého nového dne. 

    Pokud máme děti - dnes nebo dříve - je to vždycky finančně náročné, ale ta radost z dětí to přece vyváží a kvůli nim se každý rád uskromní, alespoň by měl. Nikdy nikdo neměl všechno, co chtěl - ale to, co potřebujeme, si přece dovedeme zařídit, no nééééééééééé - jak by řekla Libuna.Sml52

    superkarma: 1 20.07.2009, 20:01:54
  10. [45] 1011 [*]

    Už to mám za chvilku a velmi se těším.Už to stojí za prd,jak v práci s prací a se vztahy mezi lidmi.

    1. na komentář reaguje Vera.Macík — #47
    superkarma: 0 20.07.2009, 20:00:04
  11. [44] Alena123 [*]

    Kdo ví, co bude za pár let....

    superkarma: 0 20.07.2009, 19:47:10
  12. avatar
    [43] Myškomedvídek [*]

    ...dalééékoooSml80

    superkarma: 0 20.07.2009, 19:16:21
  13. avatar
    [42] Jeliska [*]

    Abychom se toho důchodu taky dočkali.

    superkarma: 0 20.07.2009, 18:34:55
  14. avatar
    [41] grizzly [*]

    rae — #39 Bodíky za co???

    Prostě nemám rád tu davovou histerii nad tím, že se rodí málo dětí. Tak ať se koncerny vyrábějící dětské věci soustředí na seniory.

    superkarma: 0 20.07.2009, 17:34:49
  15. avatar
    [40] grizzly [*]

    Těšit se na to až ze mě bude slintající troska? Ne protože nebudu schopen se bavit tím jak vypadám.

    superkarma: 0 20.07.2009, 17:33:07
  16. [39] rae [*]

    grizzly — #38 to je k věci, nebo jen klikací bodíky?Sml79

    1. na komentář reaguje grizzly — #41
    superkarma: 0 20.07.2009, 16:50:23
  17. avatar
    [38] grizzly [*]

    No co, tak se budou muse vrábět větší pampersky. Beztak jídlo mají stejný (kašovité lehce stravitelné) pohyb také (vozíčky či chodítka) jenom jsou větší a nedají se přenášet.

    1. na komentář reaguje rae — #39
    superkarma: 0 20.07.2009, 16:46:34
  18. [37] helip [*]

    Na důchod se opravdu netěším, jsem ve věku "Mládi v p...li a do důchodu daleko" a když to vidím kolem, mám z toho docela strach.

    superkarma: 0 20.07.2009, 16:27:00
  19. [36] rae [*]

    Josephine — #32 zatraceně malé číslo - kdybys teď dostala měsíčně 4-5 tisíc a potřebovala ke skromnému životu 8-10 měsíčně, musíš měsíčně odněkud brát cca 5 - to je 60 tisíc ročně.

    Pokud k tomu milionu budeš brát z rozumné (tedy nerizikové investice 3% na úroku - máš jen 30 000,- a dalších 30 musíš z toho milionu každý rok odebrat.

    Tak ti ten milionek vystačí max. na 20 let. Ale tvoje potřeby vyjádřeno číslem porostou a ten milion bude ubývat rychleji. (za 20 let až ho našetřit bude znamet podstatně jinou hodnotu než teď). Nemluvím o žádnéé dovolené, náročné léčbě apod. 

    Do důchodu odejdeš v 65, a máš našetřeno někam k 85 letům. Můžeš tu být taky o 5, 10 let dýl a pak se budeš ptát - kam se ty prachy poděly?

    superkarma: 0 20.07.2009, 15:49:43
  20. avatar
    [35] SStream [*]

    Bébina — #34 díky za podporu. Z ekonomického úhlu pohledu se to změnit musí. Nejsem si však jistá, zda se mi na to chce čekat a pokorně pozorovat ty, které živím (nedobrovolně). Přestěhovala jsem se kvůli práci už třikrát. Napočtvrté to asi vezmu za hranice české kotliny... Budiž mi motivací plakátek čssd - je přece správné pomáhat slabším....  Sml79Sml43

    superkarma: 0 20.07.2009, 15:07:47
  21. [34] Bébina [*]

    SStream — #33 Nechaji, jen co vymrou ti, co pamatuji komunismus. Dnesni mladi uz zvladaji zakladni pocty a vedi, ze zit na dluh se neda a stat si penize nevymysli a netiskne a nemuze naslibovat vic, nez vybere na danich. A taky mladi vedi, ze kdyz stat rozfrca miliardy kazdemu po 30Kc, tak pak nebude sa stavbu silnic atd.

    1. na komentář reaguje SStream — #35
    superkarma: 0 20.07.2009, 14:45:30
  22. avatar
    [33] SStream [*]

    já jen doufám, že socani toho za nějaký čas nechají, protože se obávám, že jakmile se ocitnu v důchodovém věku já, řeknou mi - ty máš peníze z pojistek, z důchodového připojištění, postavilas barák - ty od státu nic nepotřebuješ. A právě Ti, kteří celý život nedělali nic anebo svůj život měli sponzorovaný státem (tedy mnou) dostanou svých x tisíc, protože ty jsi chudáček, nemáš z čeho žít... Já se normálně cítím diskriminovaná už teď... Sociálně slabší občan totiž na poště obdrží víc, než já na výplatní pásce. A to frajer neplatí penzijní připojištění protože má své sociální jistoty že ano. Zm.di oranžoví. Někdy si připadám jako poslední idiot v této zemi. Sml31

    1. na komentář reaguje Bébina — #34
    superkarma: -1 20.07.2009, 14:33:22
  23. [32] Josephine [*]

    mam-ča — #31 Na stáří milion? Nějak moc velké číslo, ne?

    1. na komentář reaguje rae — #36
    superkarma: 0 20.07.2009, 14:32:34
  24. avatar
    [31] mam-ča [*]

    rae — #30 Jasně, já vím, že spousta důchodců remcá neprávem. Taky mám dospělé děti, tak vím, kolik se platí za pronájem, zatímco v regulovaném nájmu se bydlí za pár stovek.

    Nechci zlehčovat situaci mladých rodin zatížených hypotékami, co budou prakticky celý život splácet bydlení, pak studia dětí, potom pro sebe lékaře...a mezitím si mají ještě spořit na důchod. Z čeho asi tak ?

    Ale stejně tak soucítím s dnešními starodůchodci, protože oni prožili většinu života v socialismu, a na ty nové pořádky už si těžko zvykají.

    Možná Ti to tak nepřipadá, ale svět se za posledních 20 let posunul velice rychle kupředu. Stáří už nám nemůže předávat své zkušenosti, protože jsou zastaralé a nikdo o ně nestojí. Za diskriminační vůči seniorům považuji i to, když např. na TV Nova nakousnou zprávu, a "zbytek si najděte na tn.cz".

    To je svět pro většinu starodůchodců nepřátelský. KOlik z nich má doma Internet, a umí s ním zacházet ?

    Proto se nediv, že je zajímá jen chata, bůček a slevy v Tescu. To je svět, ve kterém stačí. Ale i na tenhle bačkorový způsob života jsou potřeba peníze.

    Kdo měl za minulého režimu nastřádáno na stáří 100 tisíc, ten byl za vodou.

    Dneska Ti nestačí ani milión. A kdo z těch, co vychovali děti a dopřáli jim studium, ho má ?

    1. na komentář reaguje Josephine — #32
    superkarma: 0 20.07.2009, 14:21:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] rae [*]

    Sml52Sml52 mam-ča — #29 víš, je mi srdečně fuk, jak kdo bydlí, myslím na to čistě ekonomicky - tenhle stát prostě už nemá na to, aby si mohl dovolit velkorysou sociální politiku - a tou pravidelně zvyšované důchody bez určení rozumné maximální hranice jsou. Zvyšovat důchody nad 12 tisíc mi přijde zhůvěřilé. Zároveň si důchodce nemůže stěžovat na to, že má malý důchod a přitom bydlet ve velkém bytě v nejdražší lokalitě města.

    Pak odposloucháš v autobuse třeba tohle - ty Sml21 zrušili bezplatné jízdenky, na chalupu nás to stojí 200,- vlakem nebo 250,- autem. Ale to se táta bojí, že mu to na cestě urve podvozek a to víte, to u tý fabie není nic levnýho. Nájem nám taky zvedli (padla cifra, ze který je jasný, že je to cca 70m byt) a přidali nám jenom 1000,- měsíčně. Sml52 Sml52

    Velmi černý humor!

    1. na komentář reaguje mam-ča — #31
    superkarma: 0 20.07.2009, 14:06:01
  2. avatar
    [29] mam-ča [*]

    Holky, vy tady remcáte nad důchodci ve velkých bytech. Ale kolik těch důchodců má někoho, kdo by za ně ten velký byt vyměnil za malý, přebral s ním nábytek a věci, co si za celý život nashromáždili, a přestěhoval je do garsonky ?

    Důchodci zpravidla tohle začnou řešit, až když nezvládají úklid tak velkého bytu. Neradi se vzdávají věcí ke kterým se vážou vzpomínky, a v neposlední řadě, mají v místě, kde zpravidla bydlí celý život, své jistoty : přátele, sousedy, doktora...

    Oni sami už se odstěhovat nedokážou, a malých bytů pro tyto účely je nedostatek.

    Řešením jsou byty v Domě s pečovatelskou službou, ale těch je žalostně málo.

    1. na komentář reaguje rae — #30
    superkarma: 0 20.07.2009, 13:41:06
  3. [28] Bébina [*]

    Josephine — #26 Ja take ne.

    superkarma: 0 20.07.2009, 13:05:13
  4. [27] rae [*]

    lenagirl — #24 mladším 40 let už nic moc - my dostaneme jen nějakou státem garantovanou dávku - cca 5000,- (vztaženo k dnešním poměrům), zbytek bude na nás a na našich dětech. Jenže nic není jistého a čím později tenhle krok uděláme, tím to bude horší. 

    Musíme uplatit dnešní rostoucí důchody, máme tržní nájmy nebo ceny bytů, přijde školné a ještě musíme našetřit sami sobě.

    Ti, kteří před dvaceti lety cinkali klíčema teď křičí, že se nemohli na tuhle situaci připravit. Mohli a měli, jenže se po revoluci většina chovala jak utržená ze řetězu (taky jo). Jistoty jsou fuč a na nejistotu nejsou připraveni. Mají "jen" chaty, auta, privatizované byty a toho se přece nevzdají.

    superkarma: 1 20.07.2009, 13:04:19
  5. [26] Josephine [*]

    Bébina — #25 No já moc pro regulované nájemné nejsem... Pokud si mladí musí kupovat ve velkém městě veškeré bydlení na hypotéku za šílenou tržní cenu, souhlasím, aby i obecní byty se přiblížily ceně. Takhle remcaj jen důchodci, zatímco mladý třicátník nestíhá remcat, protože musí sakra vydělávat, aby zaplatil usoplené 1+1 v paneláku.

    1. na komentář reaguje Bébina — #28
    superkarma: 0 20.07.2009, 12:56:45
  6. [25] Bébina [*]

    Josephine — #21 Coz az bude neregulovane najemne, nebude zadna vyhra.

    1. na komentář reaguje Josephine — #26
    superkarma: 0 20.07.2009, 12:48:51
  7. avatar
    [24] lenagirl [*]

    jj na důchod se těším ale bojím se toho kolik mě vypočtou Sml68

    1. na komentář reaguje rae — #27
    superkarma: 0 20.07.2009, 12:48:13
  8. [23] Josephine [*]

    rae — #22 Hmm... asi, bohužel nevlastním ani jednu takovou babičku.

    superkarma: 0 20.07.2009, 12:43:28
  9. [22] rae [*]

    Josephine — #21 no pak by se k takové babičce s bytem na Vinohradech měli chovat jako k investici a udržovat jí - tedy - babi za malý byt bys platila 4 tisíce, my ti ten zbytek dorovnáme

    1. na komentář reaguje Josephine — #23
    superkarma: 0 20.07.2009, 12:40:03
  10. [21] Josephine [*]

    Bébina — #17 No tak nemůžeme nikoho odsouvat do paneláku jen proto, že je starý, ale máš pravdu; důchodkyně by měla uvažovat i o tom, že by ji stačilo na Vinohradech 1+1. Jenže v dnešní době jsou tyhle byty byznys. Myslím, že příbuzní jsou kolikrát rádi, že mají babičku v takovém bytě, neboť na ně časem ten byt přejde, ne?

    1. na komentář reaguje rae — #22
    2. na komentář reaguje Bébina — #25
    superkarma: 0 20.07.2009, 12:35:05
  11. avatar
    [20] vladka006 [*]

    Bébina — #17 Takovou babičku měl přítel. Musela mít vše z TV shopu, vždyť to bylo za výhodnou cenu, ne. No a pak tahle sušenka je nová, tamto jídlo ještě neochutnala, co pak je to za novou čokoládu, jéééé a jen za 100 Kč, tak to si vezmu. No a 14 dní po důchodu už neměla ani kačku a živil jí zbytek rodiny.

    superkarma: 0 20.07.2009, 12:33:23
  12. [19] Josephine [*]

    sevenofnine — #14 Jj. Tak ono je těžký se stěhovat jen proto, že už nemáš ty příjmy - navíc ze sídla, kde jsi žila celý život. Jenže i to by měli důchodci pochopit, že životní etapy provází i to stěhování. Nebo sestěhování.

    Když celý život nebyli zvyklí se víckrát stěhovat za prací, nejsou zvyklí se stěhovat do menších bytů... nebo ochotni bydlet např. s ovdovělými sourozenci...

    superkarma: 0 20.07.2009, 12:32:31
  13. avatar
    [18] vladka006 [*]

    Jinak si na důchod šetřím už asi od 21 let a doufám, že má spořitelne nekrachne. To by mě je.b.lo

    superkarma: 0 20.07.2009, 12:31:30
  14. [17] Bébina [*]

    sevenofnine — #14 Moje rec, duchodkyne nepatri do bytu o rozloze 120 metru ctverecnich na Vinohradech s regulovanym najemnym, ale do garsonky na Cernem Moste. Navic ve vlastni rodine vidim, ze duchodci radi rozhazuji a pak si stezuji, ze nemuzou vyjit. Moje babicka takova byla a babicka meho pritele je jeste horsi. To je furt nejaky zasilkovy katalog, kde koupi kazdou nepotrebnou kravovinku, potravin sama sezere vic jak my dva (no taky se uz ze zidle nezvedne) a spoustu nakoupenych potravin stejne vyhodi, protoze to ani nestihne snist a shnije ji to. Takovy clovek at si mi paz zkusi stezovat na maly duchod.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #20
    2. na komentář reaguje Josephine — #21
    superkarma: 0 20.07.2009, 12:30:46
  15. avatar
    [16] vladka006 [*]

    A já bych byla pro, aby důchod dostal ten, kdo pracoval, nebo kdo ze zdravotních důvodů (prokázaných) pracovat nemohl. To znamená neměl ruce, nohy, těžkou srdeční poruchu. A zbytek nedostane ani kačku. Umře hlady a bude klid. Hned o pár důchodců méně.

    superkarma: 0 20.07.2009, 12:29:45
  16. [15] Josephine [*]

    rae — #12 Chápu. Ale i ten člověk, co se rozvede, si musí uvědomit důsledky, anebo prostě šetřit... Budu-li se chtít rozvést, pak musím myslet i na to, že se v důchodu budu mít třeba kvůli tomu hůř. Proto jsem pro různé předsvatební smlouvy apod. a proto, aby i manželé jeli půl na půl, což sice nejde vždy dodržet... A ty minimální mzdy, to už je o něčem jiném. Tam je to každopádně zlodějna.

    Dnešní důchodci si snad ani za mák neuvědomují nejistotu dnešních 30-40, kteří pomalu nemají jistotu, zda v jejich stáří na nějaký důchod ještě bude. Proto každý by měl bez ohledu na stát si nějak přišetřovat...

    superkarma: 0 20.07.2009, 12:29:12
  17. avatar
    [14] sevenofnine [*]

    Bébina: to je právě ono, důchodci si drží velké byty ve středu města (samo, že ne všichni, ale spousta) k tomu chatička, zahrádka atd. ono, když se to spočítá tak jsou leckdy milionáři.

    1. na komentář reaguje Bébina — #17
    2. na komentář reaguje Josephine — #19
    superkarma: 0 20.07.2009, 12:17:33
  18. [13] Bébina [*]

    Je, ted me napadlo reseni. Jelikoz pracuju v Praze, mam pomerne slusny vydelek. Na duchod si koupim byt v Moste nebo v podobnem meste s vysokou nezamestnanosti, tam je vse o trosku levnejsi, duchod zustane stejny, jako bych byla v Praze, ale naklady na zivobyti se snizi.

    superkarma: 0 20.07.2009, 12:12:07
  19. [12] rae [*]

    Josephine — #9 no je to skoro tak - nízký důchod téhle paní by měl být navyšován, ale není adresně - ve chvíli kdy tahle paní bude vdovou, měla by dostat ještě nějakou sociální dávku (na bydlení nebo na energie). Zatím nic takového nepotřebuje, jsou dva a v součtu se mají dobře. Myslím, že bude mít i slušný vdovský důchod a ani potom by nepotřebala žádnou dávku navíc. Hůř jsou na tom rozvedení a paradoxně noví důchodci, kteří v posledních letech pracovali třeba za minimální mzdy.

    1. na komentář reaguje Josephine — #15
    superkarma: 0 20.07.2009, 11:36:49
  20. [11] Josephine [*]

    ToraToraTora — #10 No nevím, do důchodu mám tak daleko...

    Jen mi přišlo trochu divné, co jsem pochopila od Rae...

    Ještě k článku: Chtěla bych vědět, jak velké procento důchodců v EU si žije tak dobře, že cestuje po světě apod. Ano, vždy budou mít větší platy, ale taky ty nároky na bydlení jsou někde jinde. Myslím, že i důchodce Angličan se prohne pod tíhou plateb za bydlení v Londýně apod. Připadá mi, že jakmile důchodce zahraničák vytáhne paty do světa už je za bohatého; přitom i u nás jezdí důchodci po světě, nebo snad všichni sedí na zadku? Je to i o postoji k životu. Jsou důchodci, co cestují a sice necestují do Ameriky, ale mají sježděnou celou Evropu a jsou důchodci, co remcají sedí doma a klidně by mohli cestovat, ale nechtějí, jedinou cestou je pro ně cesta do Tesca za levnými rohlíky. Kolikrát pláčou nad výši důchodu a přitom mají doma mixery a vysavače z TV shopu apod. za deseti tisíce... Viz vaxi, rainbow..., zepter, to holt ty peníze pak mizí...

    superkarma: 0 20.07.2009, 11:18:18
  21. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    Josephine — #9 Tys na to káplaSml67

    1. na komentář reaguje Josephine — #11
    superkarma: 0 20.07.2009, 10:51:53
  22. [9] Josephine [*]

    rae — #8 To skoro vypadá, jako bys chtěla, aby při navyšování důchodu rozhodovala kolonka s uvedeným důchodem manžela... Já bych byla proti tomu, aby se ženám třeba nezvedl důchod jen proto, že mají manžela a ten jim má dorovnat ten jejich žalostný. Spíš jsem pro tu hranici a každý/každá si pak musí rozmyslet, zda se vdá, ožení...

    Já vůbec nevím, jak se mají dnešní důchodci, ale pokud má v průměru jeden 9,5 hr. a jsou dva žijící, tak je to dobré, ne? Neboť dohromady je to 20 tis. a vyjdeme-li z předpokladu, že ne každý důchodce si v důchodu staví celé nové sídlo, tak je to dostatečné, ne? Vždyť je spousta mladých manželství, co má tak tak dvacku dohromady a musí z toho vychovat děti, zařizovat domácnost apod., to přece důchodce nemusí, ne?

    A pokud žije jen jeden, tak po tom druhém má vdovský důchod, ne? A pokud je svobodný, tak má vždy možnost, aby bydlel s někým, který by se podílel na nákladech.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #10
    2. na komentář reaguje rae — #12
    superkarma: 0 20.07.2009, 10:48:19
  23. [8] rae [*]

    mam-ča — #7 se  tím se dá jedině souhlasit - odvody by se měly snížit ze dvou důvodů  - děti by měly podporovat své rodiče a taky máme reálnou nutnost si na důchody našetřit (tedy mít pod kontrolou jakýsi osobní účet). Rychlost snižování těchto odvodů by se měla zvyšovat s tím jak bude ubývat důchodců v dnešním systému penzí. Ano - měla by být stanovena minimální hranice důchodu, ale taky ta maximální. Co je normálního na tom, že paní, která odcházela do důchodu v roce 85 s částkou 1280,- má dnes 14500,-?  Tenhle poměr platí i pro nižší příjmy - bývalá uklázečka - poslední plat 800,- první důchod 600,- dnešní důchod 6700,- (jo, je to málo, to je přesně ten případ, kdy podpora státu je nutná, ale nemusí to být plošným zvyšováním důchodu - stačí nějaká adresná dávka - nijak to totiž neukazuje fakt, že tu uklizečku dělala z nutnosti a má manžela s dnes velmi nadprůměrným důchodem)

    1. na komentář reaguje Josephine — #9
    superkarma: 0 20.07.2009, 10:33:41
  24. avatar
    [7] mam-ča [*]

    rae — #6 Kdo si zodpovědně spoří na důchod, stejně vlivem inflace o ty peníze částečně přijde. Já jsem vychovala tři děti, všichni vystudovali a odvádějí do systému své daně.

    Proč by nemohlo nějaké procento z daní mých dětí jít na můj důchod ?

    Mám odpracováno 35 let, posledních 10 let na zkrácený úvazek (jsem ČID). V konečném součtu budu mít důchod menší, než např. mentálně postižený, který nikdy nepracoval.

    Takže myšlenka, že pracující by měl mít nárok na jakýsi "minimální důchod", který by se odvíjel od průměrného platu, je mi blízká.

    Naopak - plošné zavedení desetitisícového důchodu pro každého - čili i pro asociály co nikdy nepracovali, mi připadá zcestná.

    1. na komentář reaguje rae — #8
    superkarma: 0 20.07.2009, 10:06:46
  25. [6] rae [*]

    Marianaant — #4 problém je v tom, že ti důchodci z unie nežijí jen ze státní renty, ale také z úspor. Státní důchod je sociální dávka a má být "na přežití" ať se nám to líbí nebo ne. Se současným způsobem navyšování se můžeme dočkat toho, že stát nebude mít třeba každý rok na poslední 2 důchody. I ty štědré unijní státy dnes řeší stejný problém, ale řeší ho. My to jen odsouváme a politici na tom odsouvání získávají hlasy, protože důchodci jsou nejsilnější politickou silou.

    1. na komentář reaguje mam-ča — #7
    superkarma: 2 20.07.2009, 09:37:44
  26. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    ...a nebo by politici  mohli zakázat očkování a preventivní prohlídky starších ročníků, abysme přírodě pomohli vzkřísit přirozené regulační mechanizmySml57

    superkarma: 0 20.07.2009, 09:20:28
  27. avatar
    [4] marianaant [*]

    Já jsem poválečnej ročník děvčata nic dobrého jsem si neužila, všechno bylo na povel. Vychovala jsem dvě děti,mám 5 vnoučat tak se mám co ohánět. A teď když je vše lepší volnější tak jsem byla odeslána do důchodu a přála bych Vám z toho vyjít. Když musíte zaplatit nájem, inkaso a další služby. Kyž vidím jiné důchodce z EU jak na celé léto si jedou někam do teplých destinací tak o tom si mohu nechat jenom zdát. Protože jenom provoz auta které ke svému životu potřebuji je pro mně luxus. A můžu Vás ujistit, že taky budete jednou důchodci. A takove 20 tisícové důchody mají jenom ředitelé, manažeři a podobní. Normální člověk má max 9,5.

    1. na komentář reaguje rae — #6
    superkarma: 0 20.07.2009, 09:15:16
  28. [3] rae [*]

    ToraToraTora — #1 žonglování se statistikou nic nemění na faktu, že už dneska se na 1 důchod skládají 2 zaměstnanci - když vidím 2 důchodce, jak si vyzvedávávají na poště v součtu přes 20 tisíc, nechápu, proč se musí zvedat plošně všechny důchody. Stanovila bych maximální důchod - např. 4x existenční minimum - to je něco kolem 9 tisíc a vyšší důchody bych nezvyšovala. Nejsilnější poválečné ročníky teprve půjdou do důchodu a zároveň nastoupí do práce nejslabší polistopadová populace. To teprve bude maso!

    superkarma: 0 20.07.2009, 09:05:23
  29. [2] Lejdy [*]

    ToraToraTora — #1 Jo to není špatnej nápad...umírat budeme za pracovního pochodu, takže nás akorát šoupnou rovnou do rakve a na naše místo dosadí jinýhoSml52

    superkarma: 0 20.07.2009, 09:02:18
  30. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    Zvedneme hranici odchodu do důchodu, a snížíme hranici věku dítěte, kdy se počítá za samostatného člověka...tak na třetí prenatální měsíc. A hned budou statistiky příznivější:)Sml57 Ve finále by se mohl za dítě počítat i pozitivní gravitest, kdyby bylo potřeba zase trochu zašolichat s populační křivkou,ne?

    1. na komentář reaguje Lejdy — #2
    2. na komentář reaguje rae — #3
    superkarma: 0 20.07.2009, 08:49:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme