.

Kritizujeme často, ale na pochvalu si najdeme čas jen málokdy. Nebo vy to máte jinak?

Bulvár

Kritizujeme často, ale na pochvalu si najdeme čas jen málokdy. Nebo vy to máte jinak?

Kritizovat je tak snadné, říkávala jedna moje kolegyně. A měla pravdu. Nikdo a nic není dokonalé a jen málokdy se stane, že nám skutky druhého přijdou adekvátní tomu, co očekáváme. Na druhou stranu – ruku na srdce – opravdu pochválíme vše, co nám naopak vyhovuje? Nepokládáme to tak trochu za samozřejmost?

Před časem jsem šla reklamovat prochozené boty. V podrážce se objevila po necelém roce díra skrznaskrz a mně přišlo zcela logické, že mi tuto nepříjemnost prodejce nějak vynahradí, resp. že uzná moji reklamaci a vrátí mi peníze, případně nabídne výměnou jiný pár bot. Nestalo se tak. V jeho reakci bylo uvedeno: BOTY SE MOC POUŽÍVALY.

žena

Cítila jsem (myslím, že právem) velmi ukřivděná a řekla jim pěkně od plic, co si myslím. Následně jsem všude ten konkrétní obchod kritizovala. Jistěže právem. Za tím si stojím.

Díky tomu jsem si ale uvědomila, že když jsem před lety reklamovala prošoupaný vnitřek jiné boty v jiném obchodě, proběhlo to bez potíží. A já si toho nijak zvlášť nevážila. Brala jsem to - jak už bylo řečeno výše - jako samozřejmost. A daný obchod rozhodně nějak významně nevychvalovala.

  • Tento článek není o reklamaci bot, i když bychom si na toto téma jistě dobře pohovořili, ale o našem vnímání světa.

Často máme při čtení nejrůznějších zpráv pocit, že prostředí kolem nás je zkažené a že už lépe bylo. Ovšem přiznejme si, že si to negativní vidění víceméně sami podporujeme. Když se nám něco nelíbí, hned se o to podělíme. Ať už kritizujeme napřímo zdroj nebo jej tzv. pomlouváme, tj. sdělíme svou špatnou zkušenost další osobě, což se jako varování chvályhodné, utvrzujeme se ve stavu nespokojenosti.

  • Samozřejmě je v pořádku se ohradit proti nekvalitním službám a upozornit na daný problém své okolí, ale je dobré se stejně stavět i k věcem, s kterými jsme spokojeni.

Jen tak bude náš svět v rovnováze.

Začala jsem si na to dávat pozor a musím říct, že svět se zdá hned hezčí. Stačí maličkosti. Pekaři pochválím rohlíky, protože jsou od něho vážně vždy moc dobré. Masérce, ke které chodím přibrzďovat své chátrání tělesné schránky, pochválím její šikovné ruce, protože mi skutečně vždy přinesou pocit úlevy, atd.

Nebudu zde dále vypisovat svoje věci, určitě vám udělá lépe, když zavzpomínáte na své zkušenosti a najdete v nich to pozitivní. A příště třeba pochválíte. Člověka to nic nestojí, a udělá hezký den nejen té dané osobě, ale také sobě. Funguje to...

Jak často pochválíte něco, s čím jste spokojené?

Možnost%
Téměř pokaždé67
Jen když mě to nestojí žádné zvláštní úsilí navíc (napsání emailu, komentáře, sms…)13,2
Asi málokdy, beru to jako samozřejmost14,3
Nikdy1,1
Nevím, nepřemýšlím o tom4,4

Přečtěte si také:

   
23.05.2017 - Společnost - autor: Marcela Macáková

Komentáře:

  1. avatar
    [20] man-mimo [*]

    Marcela Macáková — #14 kdekoliv Sml26 Sml30

    superkarma: 0 24.05.2017, 20:46:31
  2. [19] Marcela Macáková [*]

    babinka — #15 Děkujeme a pěkný večer přejeme.

    superkarma: 0 23.05.2017, 21:00:19
  3. avatar
    [18] man-mimo [*]

    peetrax — #17 ty jsou z úplně jiného světa Sml80 Sml24

    superkarma: 0 23.05.2017, 19:12:39
  4. avatar
    [17] peetrax [*]

    Rikina — #6 já teda tímto veřejně chválím články Jany Ládyové, nejen, že jsou gramaticky správně, ale mají i hlavu, patu a jsou nadto ještě i zajímavé. Sml35

    1. na komentář reaguje man-mimo — #18
    superkarma: 1 23.05.2017, 18:23:57
  5. [16] bobani [*]

    chválím často a ráda

    superkarma: 1 23.05.2017, 17:24:03
  6. [15] babinka [*]

    Chválím...proč by ne...když se něco povede, když se mi cokoli líbí...chválím i tento super článek...Sml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje Marcela Macáková — #19
    superkarma: 1 23.05.2017, 16:06:03
  7. [14] Marcela Macáková [*]

    man-mimo — #10 Děkuji za pochvalu :-) Příjemné odpoledne a někdy zase na viděnou na Žena-in.cz

    1. na komentář reaguje man-mimo — #20
    superkarma: 0 23.05.2017, 14:55:59
  8. avatar
    [13] aviaki [*]

    Už ve starších učebnicích marketingu bývá uvedeno, že spokojený zákazník to sdělí průměrně 3 lidem a nespokojený 11 lidem. Myslím, že se vzrůstajícím významem komunikace po internetu ta čísla jsou ještě větší.Sml58

    superkarma: 0 23.05.2017, 14:54:58
  9. [12] Marcela Macáková [*]

    Suzanne — #5 Moc děkuji za milá slova. A v komentáři níže jste to popsala naprosto přesně – s těmi prodavačkami. Moje babička vždy říkala: Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Přeji pěkný den.

    superkarma: 0 23.05.2017, 14:54:32
  10. [11] Rikina [*]

    man-mimo — #10 S tím já naprosto souhlasím. Sml80

    superkarma: 0 23.05.2017, 14:36:18
  11. avatar
    [10] man-mimo [*]

    Rikina — #6 Sml14 ale tenhle článek se dá pochválit i bez ironie Sml80 Nesrovnatelně víc slov než nesouvisejících fotek, žádná chyba mě nemlátí do očí . . . na místní poměry úžasný článek Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #11
    2. na komentář reaguje Marcela Macáková — #14
    superkarma: 2 23.05.2017, 14:23:15
  12. [9] MARIE MATEJKOVA [*]

    Chválím. Mně to udělá radost a i druhou stranu to potěší. Hned je i lepší nálada Sml59

    superkarma: 1 23.05.2017, 13:20:24
  13. [8] meme [*]

    Myslím,že se snažím chválit a děkovat.Sml16

    superkarma: 1 23.05.2017, 12:34:48
  14. [7] Rikina [*]

    risina — #2 Sml22 rovněž tak - my se s kamarádkou vzájemně napomínáme - "pozitivně, hlavně pozitivně!" - a funguje to, vesměs se začneme smát. Sml57

    superkarma: 0 23.05.2017, 11:33:41
  15. [6] Rikina [*]

    Zřejmě nám chce redakce jemně naznačit, že už je nebaví furt číst upozorňování na chyby v článcích jak věcné, tak pravopisné, a stížnosti, že se sem pořád něco kopíruje odjinud a není tady pořádně co číst. Chtěli by taky za něco pochválit. Sml57 Aspoň jednou. Tak je teda někdo za něco pochvalte - já nemůžu, mně by to nikdo nevěřil, že to není ironie. Sml16

    1. na komentář reaguje man-mimo — #10
    2. na komentář reaguje peetrax — #17
    superkarma: 6 23.05.2017, 11:30:41
  16. avatar
    [5] Suzanne [*]

    A chválím tenhle článek a Marcelu, protože je moc dobré si to uvědomit Sml22

    1. na komentář reaguje Marcela Macáková — #12
    superkarma: 3 23.05.2017, 09:53:54
  17. avatar
    [4] Suzanne [*]

    Chválím vždy, když se mi něco líbí, když to někomu sluší, když se něco povede. A mám pocit, že je to čím dál častěji, ono se to přitahuje, takže se na mě usmívají jak prodavačky v supermarketu, tak důchodci v tramvaji nebo úřednice Sml22

    superkarma: 4 23.05.2017, 09:53:15
  18. avatar
    [3] Hanula [*]

    Sml16snažím se chválit - nic to nestojí a ostatním to udělá radostSml22

    superkarma: 1 23.05.2017, 09:06:44
  19. avatar
    [2] risina [*]

    Chválím málo, kritizuju hodně - typická kverulantská bába Sml15Sml15Sml15.

    1. na komentář reaguje Rikina — #7
    superkarma: 0 23.05.2017, 08:50:00
  20. avatar
    [1] Eliana [*]

    my chválíme jak to jdeSml16

    superkarma: 1 23.05.2017, 08:05:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Výhodné nabídky dovolené

Doporučujeme