Vztahy

Kouření - zcela zakázat

Kouření? Zcela zakázat!

Jsem nekuřák celý svůj život a čím jsem starší, tím jsem větší radikál. Bohužel mám pocit, že jsem jediná, komu tenhle zlozvyk vadí. K napsání příspěvku na téma nekuřáci versus kuřáci mě inspirovala poměrně banální příhoda a nedávná diskuse o psích miláčcích na Ženě-in.

Před pár dny v noci jsem si šla lehnout. Když jsem však vešla do ložnice, bylo to, jako bych vlezla do baru (všimněte si přirovnání – automaticky si spojujeme bar se smradem z cigaret). Doma jsme  nekuřáci, a tak jsem pátrala po příčině. Vysvětlení bylo jednoduché – dvě, ještě téměř děti, (odhadem 16-17 let) seděly na zídce nedaleko okna, mohutně hulily a otevřeným oknem se to linulo přímo k nám do ložnice. Naštěstí už byly u konce a brzy odešly, jinak bych asi ztropila pořádný rambajz.

Banální historka, ale já tohle jako „militantní“ nekuřák řeším pořád. Udám pár dalších příkladů, kterak si naši kouřící spoluobčané myslí, že nás svým zlozvykem neomezují.

Příklad první: jdete po ulici, před vámi kuřák. Kuřák vyfoukne a vy to dostane přímo do obličeje. V těchto případech mám chuť těm „ohleduplným lidem, kouřícím venku“ podrážet nohy a ještě se po nich projít.
Příklad druhý: koncerty, festivaly a podobné akce pod širým nebem. Stát v davu a koukat na oblíbeného zpěváka, skupinu atd. je jen pro masochisty. Minimálně polovina lidí kolem vás hulí ostošest. Při svých 160 cm nemám šanci v davu uniknout, a tak závidím čahounům.
Příklad třetí: restaurace, téma samo pro sebe. Například jinak velice příjemná pizzerie na Náměstí míru v Praze má oddělení pro nekuřáky. Jsou tam však jen tři stolečky, a navíc, to je asi pomsta pro nekuřáky, jsou umístěné mezi místností v podzemí a zimní zahradou, navíc samozřejmě přímo naproti záchodům. Takže tam to nekuřáka opravdu láká, jít si sednout.
A restaurace ještě jednou: zahrádka pod kaštany v Praze 4. Sedíme, večeříme. Přisednou si k nám kuřáci, samozřejmě je naprosto nezajímá, že večeříme, navíc máme tu smůlu, že sedíme po větru. Na naše upozornění, že bychom rádi v klidu dovečeřeli, se jen dozvíme: “No a co, jsme přece venku“.
Příklad čtvrtý: koncerty v klubech. Nedávný skvělý koncert jazzového mistra Hirama Bulocka v Lucerna Music Baru byl opravdu jen pro velké fanoušky z řad nekuřáků. Chtěla bych vidět snímek svých plic po těch dvou hodinách koncertu. Mám totiž pocit, že kromě mne, mého přítele, bratra a hudebníků, tam kouřili naprosto všichni.

Nevím jak vy, ale já mám pocit, že všichni kuřáci jsou bezohlední a arogantní hlupáci. Nejen že si sami zadělávají na brzký pohřeb (to je ostatně opravdu jejich věc), ale nám znepříjemňují ovzduší, nutí nás koukat na tuny odhozených nechutných vajglů, a navíc mnohým platíme cigarety z našich daní (mám na mysli sociálně slabé, kteří brečí, že na botičky pro děti nemají, ale na krabičku cigaret denně ano).

Myslím, že nastává čas pro radikální opatření typu zákaz kouření ve všech veřejných prostorách, restauracích a na ulicích a tvrdé postihy za jeho nedodržování. Jinak se nám celý vyspělý svět bude smát, že máme středověké zvyky.

PS: A s ekonomickými argumenty na mne nechoďte. Jako ekonom jsem si jistá, že bez tabákových lobby by se světová ekonomika nepoložila.

Regina  

       
   
05.02.2004 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [342] Suzanne [*]

    Anna: nesouhlasím - mezi kuřáky i nekuřáky by se na první pohled dalo vysledovat přibližně stejně nervózních. Ale při bližším zkoumání jsou náruživí kuřáci (nemyslím ty, co si dají 3 cigárka za den) nervóznější - člověk pak vidí tu slast a uklidnění, když si zapálí, z toho by pak jeden řekl, že jsou děsní pohodáři. Ale v té závislosti je velká nervozita. A opakuju, nemluvím o těch, co si dají retko ke kafíčku 2- 3x denně, ale o těch, co jsou závislí.

    superkarma: 0 08.02.2004, 17:11:42
  2. avatar
    [341] Fifinka [*]

    To je teda zase debeta, mám dvě poznámky:
    1. NIKDO jste tu dosud nezmínil CHOPN - nemoc kuřáků - což opravdu nechápu, všichni píšete rakovina apod. !

    2. pro emmu: by mne tedy vážně zajímala ta studie, kde se píše, že uživatelé NETu mají větší IQ než ostatní populace! Tohle prostě není pravda...emmo, já net prodávám a jaksi vím, o čem je řeč

    superkarma: 0 08.02.2004, 09:52:40
  3. avatar
    [339] Dudlajlama [*]

    Dodatek k megi, nehlede k tomu, ze v dobe ne tak davne, se s tim kocarem nedalo jit v nekterych oblastech po ulici, jake byly inverze, ty trvaji, i kdyz ne tak priserne, dodnes. Neobhajuju kuraky, militantni antikuraci jsou mi ale minimalne tak protivni jako ti cmoudivci.

    superkarma: 0 08.02.2004, 02:19:45
  4. avatar
    [334] Dudlajlama [*]

    Viv, mnooo, ja si to docela dobre dovedu predstavit, ono je ale asi stejne neradostne se divat na prouzene bahnickovite plice kuraka a zanesena a rakovinou prolezla streva ze vsech tech bucku, kachnicek, rizecku, atd. Jak uz jsem napsala, kour mi vadi, a moc, neschvaluju koureni ve verejnych budovach, praci, atd., nedelam si ale pravo na to, smahem vsechny kuraky odsuzovat, zdrazovat jim lekarskou peci a podobne. Proste ziju s tim, ze se mi semtam neco nemusi libit a kdyz nechci vlezt na jidlo do zakourene hospody, muzu se najist nekde v jidelne, nebo si prinest do prace dlabaturu z domova, v kastrulku "trojkombinaci" .

    superkarma: 0 07.02.2004, 03:39:44
  5. avatar
    [333] Vivian [*]

    Galadriel: sem tam... ale nepřála bych ti vidět, jak jich končí většina

    superkarma: 0 06.02.2004, 23:43:54
  6. avatar
    [331] Dudlajlama [*]

    Exupery, semtam se dokonce nekteri drzi kourici a pijici jedinci doziji v pohode 105ti let .

    superkarma: 0 06.02.2004, 20:09:51
  7. avatar
    [330] Exupery [*]

    Adéla: Tolerance sama Já sem tam kouřím, ale kdyžtřeba jako zákazník k nám přijde někdo, kdo před dveřma típl cigáro, smrdí mi to stejně jako nekuřákovi, stejně jako když někdo kouří na zastávce. Ale abych je smetala z povrchu země To bych z pusy nevypustila. Pozor abys nemusela smést třeba nějakýho kamaráda. Mě je zase na blití třeba když si někdo v pizzerii dá u stejného stolu jako já pizzu s plody moře, musela jsem si kvůli tomu přesednout, páč bych do sebe nedostala ani kousek tý svý. Nikdo nebrání nekuřákům, aby si zřídili na každém rohu nekuřáckou hospodu. Já do ní půjdu tak leda na oběd, ale na pivo ne. A nekuřáci holt nemusí chodit do těch zakouřenejch. A nebo se omezit, jako kuřák vpoledne v tý jejich nekuřácký.
    Vivian: KAŽDEJ kuřák prostě z kouření neonemocní, máme různou imunitu, samouzdravovací mechanismy a hlavně stovky dalších faktorů. Ale nejde o to, abych tu tvrdila, že je kouření zdravý, samozřejmě je to hnus, ale aby si zrovna kuřáci platili léčení a ostatní s jinak rizikovým chováním , ne je nesmysl. A že takovejch je. O přecpávání se nezdravým jídlem přes různé adrenalinový sporty neopatrnou jízdu v autě.....

    superkarma: 0 06.02.2004, 16:11:58
  8. avatar
    [327] Vivian [*]

    Exupery: kouření se prostě na zdraví dřív nebo později podepíše, je to blbost, za kterou každej zaplatí... ve třiceti možná ještě problémy nemáš, ale časem ti to tělíčko spočítá... já zdravého kuřáka neznám . Ale spousta jich tvrdí, že jsou zdraví. Protože ty potíže, které mají, "to přece nic není, to je normální"...
    Samozřejmě netvrdím, že nemoci jsou jen z kouření. Lidi dělaj spoustu dalších kravin...


    Lesana: hezky napsáno

    superkarma: 0 06.02.2004, 15:41:54
  9. avatar
    [325] Lesana [*]

    Jarunka: Nemám čas číst všechno zpětně, ale napadá mě Krize, který je chudáček nemocnej závislej a bez cigarety nevydrží, nebo Megi, která zas přece nebude kouřit dětem v obýváku. Přitom odmítají přijmout fakt, že většině nekuřáků nevadí kouření jako takový, ale kouření nám pod nos. Ať si klidně kouří na ulici, ale ne "v davu". A třeba Krize přiznává, že si ani NEUVĚDOMUJE, že by mohl někomu na ulici vadit. A o tom to je - kuřáci si to často neuvědomují. Hmmm, až budu příště těhotná, tak bych přeci jenom mohla kuřákům na nohy, třeba by jim to pomohlo v uvědomování ;o)

    superkarma: 0 06.02.2004, 14:57:40
  10. avatar
    [324] Exupery [*]

    Vivian: Jestli znám zdravého kuřáka? Samozřejmě, jako každý. Znám jich spoustu. Každý si holt kazíme zdraví něčím jiným. Já zdravě jím a kompenzuju to hol tím, že dvakrát v týdnu večer piju pivo a kouřím. Pokud piju to pivo ve společnosti samých nekuřáků (je to dost často, přítel a skoro všichni jeho kamarádi nekouří), kouřím mnohem míň než třeba v hospodě a hlavně na to cigáro třeba chodím ven. Což mě nebaví, takže třeba za večer vykouřím 3 cigára, kdežto v hospodě třeba 15. Rozhodně jsem zdravá, podstatně zdravější než můj přítel nekuřák a sportovec, který je nemocný tak nějak soustavně, furt s něčím. Navíc mi obvykle každý hádá tak o 5 let míň než mi je. Neschopenku jsem za celej můj život ještě neměla.
    A navíc: kouření má souvislost pouze s rakovinou plic a hrtanu, nikdo ještě nikdy neprokázal souvislost mezi kouřením a rakovinou třeba střev, prsu, hlavy....

    superkarma: 0 06.02.2004, 13:53:27
  11. avatar
    [321] Acinka [*]

    Eva_Fl: příspěvek č. 11 skvěle si to napsala

    superkarma: 0 06.02.2004, 11:30:38
  12. avatar
    [319] Jarunka [*]

    Vivian: ten clanek je o cigaretach. Nemotej sem sex

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:59:54
  13. avatar
    [318] Vivian [*]

    Snezenka:

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:53:58
  14. avatar
    [317] Vivian [*]

    Jarunka: platit? Já to dělám k oboustrannému potěšení

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:50:36
  15. [316] Snezenka [*]

    Zdá se mi to tu trochu přehnaný. Nekuřáci ve většině případů nadávají na kuřáky, kteří jsou samozřejmě prasata, hovada, smrdí, vydechují ošklivý kouř. Myslím, že to tu někde už zaznělo, ale co jiné jevy, které nám také škodí zdraví??? Dobře, některé sice nesmrdí, ale zdraví škodí.
    Několik příkladů: Auta(výfuk zplodin) - neříkám, že jsou špatná, rozhodně mi nevadí, vítám je jako rychlý dopravní prostředek. Jen bych chtěla připomenout jak tady někdo mluvil, že v MHD jezdí a tam kuřáci dýchají ten kouř mezi nekuřáky, tak co lidé, kteří jdou po okraji silnice(byť na chodníku) a vdechují smogy? Ty také smrdí.
    Další přiklad: Elektromagnetické vlny. Nesmrdí, ale odumírá nám tisíce mozkových buněk. Pokud chcete žít absolutně zdravě, chcete zakázat mobilní telefony, televize, rádia, PC??? Nebo zpoplatnit daň za jejich používání???
    Souhlasím s tím, aby se restourace, které jsou na to prostorově vybaveny, rozdělily na kuřacké a nekuřácké oddělení. Pokud náhodou půjde kuřák s nekuřákem, tak hold buď se kuřák omezí, a nebo bude nekuřák(pokud mu to nevadí) dýchat kouř.
    Asi jste všichni poznali, že kouřím. Netvrdím o sobě, že JSEM ohleduplný kuřák. SNAŽÍM se být ohleduplný kuřák. Asi 1/2 mých kamarádů kouří, druhá 1/2 jsou nekuřáci. Pokud jsem s nekuřáky, VŽDY se jich dotázám, jestli jim nebude vadit, že si zapálím. Dokonce moji známí si ze mně dělají srandu. Já totiž pořád skákám z místa na místo, jen aby to na ně nefoukalo. Nesnáším, pokud je mnou někdo ohrožovaný. Jim kouř nevadí. Mě ano. Jsem sice kuřák - ale vadí mi(v únosné míře) že zapálená cigareta smrdí a kouř. Ale přenesu se přes to. Nechci aby se museli přenášet ostatní. A tak se ptám pořád dokola. Zatím mě to ještě nepřestalo bavit.

    PS: Jen k těm zdravotním věcem: Kouřím cca rok. Před pěti roky jsem měla velmi závažné problémy(v době kdy jsem nekouřila) a ty problémy přetrvávají dodnes(následky posledního stádia boreliózy + velmi snížená imunita). Jsem opravdu často nemocná. Když si zapálím, ta cigareta na to nemá zásadní vliv. Připouším, může to negativně ovlivňovat, ale v omezené míře.

    Toť vše.

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:44:42
  16. avatar
    [315] Jarunka [*]

    Vivian: no vidis. Tak co nadavas, kdyz to mas zadarmo? Ja za to musim platit.

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:22:32
  17. avatar
    [314] Jarunka [*]

    Lesana: byla bych rada, kdyby jsi napsala alespon jeden nick, ktery haji koureni pod tvym nosem

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:21:50
  18. avatar
    [313] Lesana [*]

    Rodiče kouří, snad i proto mi kouření sice bylo odporný, ale tolerovala jsem do ho. Do doby, než jsem otěhotněla - pak mi taková cigaretka po ránu na zastávce autobusu bezpečně dokázala zvednout žaludek. Od té doby se taky řadím spíš mezi ty nekompromisní nekuřáky. A co jsem měla možnost zjsitit, dost mých kamarádek je na tom stejně, zlom u nich nastal právě díky těhulkovskýmu zvracení. A vážení kuřáci, kteří tady hájíte své právo kouřit nám pod nosem - s kolika jste se setkali kuřáky, kteří například vyhulují na zastávkách autobusu? A s kolika jste se setkali (třeba) těhulkama, kteří se vyžívají v tom, že blijou kuřákům na kalhoty? Já ty první potkávám dnes a denně, s těmi druhými jsem zatím neměla tu čest se setkat. Zdá se, že ty mívají narozdíl od kuřáků slušné vychování a stejně jako já odkráčí tak, aby svým obsahem žaludku nikoho neobtěžovaly. A ještě jedna poznámka. Pracovala jsem v nemocnici na DĚTSKÉM oddělení a bylo ZCELA NORMÁLNÍ, že tam jak sestry, tak lékaři kouřili... (teď už snad kouří pouze na záchodě u otevřeného okna, ale ještě před lety to tak nebylo)

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:12:21
  19. avatar
    [312] Vivian [*]

    Já jsem vlastně taky kuřák, když se to tak vezme...

    superkarma: 0 05.02.2004, 23:09:31
  20. avatar
    [311] Dux [*]

    Mne zase vadej aromaticky doutniky a fajfka.

    superkarma: 0 05.02.2004, 22:49:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [310] Vivian [*]

    Já nejsem proti kouření, ale cigarety mi vaděj...

    superkarma: 0 05.02.2004, 22:45:58
  2. avatar
    [309] Tomíška [*]

    Jarunka:

    superkarma: 0 05.02.2004, 22:24:24
  3. avatar
    [307] Dux [*]

    Vivian: ale z prevence a z protidrogovych komisi ano.

    superkarma: 0 05.02.2004, 22:11:25
  4. avatar
    [306] Jarunka [*]

    Jsem pro to, aby se pro kuraky zridily reservace Jako maji Indiani. Dobrovolne bych tam odesla a mela bych klid

    superkarma: 0 05.02.2004, 22:10:31
  5. avatar
    [305] Vivian [*]

    borovsky: z černého prodeje koksu a heráku přece stát neprofituje...

    superkarma: 0 05.02.2004, 21:47:00
  6. avatar
    [304] Vivian [*]

    borovsky: co se tím mění?

    superkarma: 0 05.02.2004, 21:44:14
  7. avatar
    [303] Dux [*]

    Vivian: na drogach se vydelava ve vsech oblastech.

    superkarma: 0 05.02.2004, 21:40:06
  8. avatar
    [302] Dux [*]

    Vivian: Slovo zakazat menim na nedovolit.

    superkarma: 0 05.02.2004, 21:39:26
  9. avatar
    [301] Vivian [*]

    borovsky: záleží na tom, co si představuješ pod pojmem "droga", že... pokud vím, tak většina drog je tady zakázána, ale některé se tu volně prodávají, protože z toho má stát slušnou provizi.

    superkarma: 0 05.02.2004, 21:27:15
  10. avatar
    [300] Dux [*]

    Snad radsi at zakazou drogy a odsuzujou ty , kteri je cpou detem.

    superkarma: 0 05.02.2004, 21:20:16
  11. avatar
    [299] Vivian [*]

    Libča: milá Libčo, s tím vypouštěním svinstev do oceánů a s inverzí a s továrními komíny sama teď asi dost těžko něco zmůžeš, ale odložit cigarety JE v tvé moci, ne?

    Nevím přesně, co jsi mi chtěla říct, ale já jsem si jistá, že kouření se bez následků na lidském zdraví neobejde.
    Nepsala jsem, že všichni onkologičtí pacienti mají rakovinu z kouření , ale jen velmi málo kuřáků si, poté, co onemocněli (ať už rakovinou či jakýmkoliv jiným svinstvem), tu svou zhoubnou neřest odřeklo. Prostě chodili na chemoterapii a hulili dál. Neuvěřitelný peníze do nich tekly proudem a oni na to prostě kašlali... až si někteří vykašlali plíce... bezohlednost je mnohému z nich bohužel vlastní.

    btw.- souhlas s Evou_Fl, v Čechách něco zakázat je úplně na houby, protože tady jsou zákony a vyhlášky prostě akorát k smíchu... a většina lidí na ně kašle, protože jim to prochází.

    superkarma: 0 05.02.2004, 20:54:32
  12. avatar
    [298] Dudlajlama [*]

    Jako napravena kuracka musim rici, ze mi cigaretovy kour taky pekne smrdi. Tady kouri celkove dost malo lidi, restaurace jsou casto nekuracke, o stejne se pokouseli i v barech, to ovsem krachlo, protoze do nich noha nepachla. Nekuracke restaurace chapu, ovsem do baru chodi vetsinou i kuraci a s timto se clovek musi smirit, nikdo me prece nenuti tam chodit. Smisene restaurace tady, maji tak vynikajici klimatizaci, ze clovek zadny kour z kuracke sekce neciti. Jak uz tu nekdo psal, taky mi nevadi chodit v CR na navstevy ci do hospod, kde se kouri, coz je vetsina. Tedy, fakticky mi smrad a cervene uslzene oci vadi, jenze na druhou stranu jsem tam s kamoskami, ktere vidim jednou do roka a tolik si vychutnavam ten moment a srandu, ze ten kour proste nevnimam. To az druhy den rano bych zvracela po pricuchnuti si k obleceni a vlasum. Nekoureni na pracovistich, verejnych budovach, nemocnicich, atd. by melo byt samozrejmosti.

    superkarma: 0 05.02.2004, 20:14:00
  13. avatar
    [297] Modroocko [*]

    Lenra: ja uz tam nastesti nebydlim, ale mamina porad. Na stejnym miste uz spoustu let a situace tam vzdycky byla a je stejna. Co s tim?

    superkarma: 0 05.02.2004, 20:06:33
  14. avatar
    [296] Libča [*]

    Vanessko jak pises o te bude na letisti priznam se ze ja bych tam nevlezla fuj.... vim jaky to bylo kdyz hulili moji spoluzaci v nasi kurarne ja fakt hulim na zahrade.. u popelnic a to fakt velmi malo neb je zima a v lete taky malo a to tak aby me nikdo nevidel, ted jsem nekourila dlouho jsem fakt vikendovy kurak vlastne zbytecny kurak.

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:58:01
  15. avatar
    [295] Denča [*]

    Libčo, super!
    A ještě ty deodoranty, aby všicni používali!

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:50:10
  16. avatar
    [293] Libča [*]

    a vypoustet svinstva do oceanu, potapet tankery, znecistovat krasne plaze ropou a vubec.... odstehujeme se nebo odstehuji se ti svati na Mars.... a bude to.. a ti co delaji smrad huli, cmudi a vi buh co jeste tu zustanou ... a basta!

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:42:38
  17. avatar
    [292] Libča [*]

    jo a prestanme jezdit autama.. ty taky smrdi to mi taky vadi, takze ja prestanu hulit ale prosim at teda necmoudi smrdlavy auta bez katalyzatoru po ulicich a nesmrdi mi do mych ust. vzdyt je to paradox....

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:41:16
  18. avatar
    [291] Libča [*]

    ja fakt nemam slov
    ano jsem kurak nekurak prestavam a zacinam.... ale jini maji sve neduhy ja mam koureni, snazim se tim nikoho neobtezovat. Vzdycky to nejde.
    Vivian jedno ti povim je pravda ze kurak ma vetsi sanci mit rakovinu ale nezlob se na me jsem na oddeleni kde se setkavam s rakovinou denne.... a zacala jsem si delat v te me makovicce male poznamky.. zatim pokud pacienti nelhali.. tak vetsina z nich nekouri a nepije a maj rakovinu... ale to neni vymluva ja vim.. ty obrazky co jsi tu dala odkaz jsou hnus.. ze si dusevne rozmyslim se na to vysrat na to huleni..... a to kourim dve denne nebo jednu za tyden.... protoze nerada bych az by me reanimovali pri otevrenem hrudniku a cucely na doktory moje zahulene plice to by se mi fakt nelibilo.
    Ja to chapu chapu vas nekuraky a vim jaky to je ... nechci se branit jako kurak nerikam ze jsem bozi, ale prosim tak jdete k tem tovarnam co huli ze svych kominu ty smrady. Priklad Beroun ta podzimni a jarni inverze?? Ty mlhy plne cmoudu a smradu a smogu?? VZdyt je to vsechno na prd, huleni, tovarny, fetaci a ja nevim co.. ale Vy ten svet bohuzel nezmenite.Kdyby ten Columbus neprivezl ten tabak z Ameriky asi by to dopadlo jinak no oni se cigara tak zdrazuji ze to bude komfort jako pred stoletim.

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:39:25
  19. avatar
    [290] Denča [*]

    Tak já jako dcera trafikanta samozřejmě nejsem pro zákaz. Navíc jsem příležitostný kuřák u skleničky s kámoškou, snad to některé pochopí, že zapálit si jednu je takové to gesto Někdo si asi ťuká na čelo, ale každý máme nějakou tu "úchylku"!?
    No každopádně i mě někdy vadí kouř z cigaret na veřejných prostorách, ale nazývat kuřáky jako arogantní hlupáky...to snad ne, hlupáků nekuřáků je dost a škodí společnosti daleko víc!

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:35:00
  20. avatar
    [289] Denča [*]

    Tak já jako dcera trafikanta samozřejmě nejsem pro zákaz. Navíc jsem příležitostný kuřák u skleničky s kámoškou, snad to některé pochopí, že zapálit si jednu je takové to gesto Někdo si asi ťuká na čelo, ale každý máme nějakou tu "úchylku"!?
    No každopádně i mě někdy vadí kouř z cigaret na veřejných prostorách, ale nazývat kuřáky jako arogantní hlupáky...to snad ne, hlupáků nekuřáků je dost a škodí společnosti daleko víc!

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:28:27
  21. avatar
    [288] Eva_CZ [*]

    Irka1: zase tak blizko sousedy nemam.... Obcas mi sem vitr zavane smrad z opekanych hamburgeru, jim tam mozna vetrik donese neco meho cigaretoveho koure, ja jim nekecam do hamburgeru, oni mi nekecaji do koureni.
    Tady si kuraci plati vyssi pojistku.
    A mimochodem - neni nahodou, jen cirou nahodou, zakonem dany zakaz chlastu na pracovisti?
    A jak se tam dodrzuje!????
    Nemam vubec chut cist milion tech prispevku, ale v CR neco zakazat? Jste k smichu!

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:23:39
  22. avatar
    [287] Dux [*]

    Vivian: drsny to je. Obrazky z autonehod muzou byt take dost nechutne.

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:18:37
  23. avatar
    [286] Vivian [*]

    nebo
    http://www.kurakovaplice.cz/hruzneobrazky.htm
    ale to jen pro ty otrlejší...

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:16:24
  24. avatar
    [285] Vivian [*]

    http://cigareta.wz.cz/phprs/index.php

    superkarma: 0 05.02.2004, 19:14:25
  25. avatar
    [283] Dux [*]

    http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?stranka=1&id=496

    superkarma: 0 05.02.2004, 18:55:52
  26. avatar
    [281] Vivian [*]

    Capelucita: ahumamiento es cagalera... je to správně?

    superkarma: 0 05.02.2004, 18:40:26
  27. avatar
    [278] Vivian [*]

    Kaca: možná proto, že pro kuřáka je ve chvíli, kdy si zapálí, dost těžké, ne-li nemožné, tu cigaretu prostě típnout a vyhodit... Takže když ho požádáš, aby to típnul, kladeš na jeho bedra takřka nesplnitelný úkol. A s tím se každý vypořádá podle svého naturelu. Někdo tě pošle do prdele, někdo si tě prostě nebude všímat... nevím, kolik lidí řekne: "Promiňte..." a cígo típne.
    (Mluvím o kouření v prostorách, kde je kouření zakázáno. Pokud jde kuřák před tebou na ulici, asi mu těžko něco vytkneš...)

    superkarma: 0 05.02.2004, 18:10:39
  28. avatar
    [276] Vivian [*]

    Exupery: zdaleka ne každý kuřák nějakou chorobou z kouření onemocní???
    Ukaž mi zdravýho kuřáka... Ona to nemusí být zrovna rakovina (kterou onemocnění už tak obrovské procento kuřáků), ale třeba choroby srdce, cév, plic... začíná to pomalu, ale končí to hodně podobně.

    superkarma: 0 05.02.2004, 17:52:49
  29. avatar
    [275] Exupery [*]

    Asdareel (256): Kde žiješ, mladí se obvykle naučí kouřit už na základní škole od kamarádů, ne z reklam. Když vidím chlapa na koni, tak teda chuť na cigáro nedostanu.
    Asdareel (264): Jo jasně, léčba jednoho kuřáka třeba s rakovinou plic stojí víc, než tento konkrétní kuřák svými daněmi z cigaret přinesl do státní kasy, ale celkově na tom stát móóc vydělává, protože zdaleka ne každý kuřák nějakou chorobou z kouření onemocní.

    superkarma: 0 05.02.2004, 17:45:05
  30. avatar
    [274] Vivian [*]

    Každý kuřák by se měl snad povinně podívat na pár dnů na onkologické oddělení. Aby na vlastní oči viděl, jak velká část kuřáků končí. Sledovat pacienta-uřáka během jeho terapie, dívat se, jak mu po chemoterapii vlasy vypadávají po hrstech, jak je den ze dne průsvitnější a slabší, jak hodiny klečí s hlavou v záchodové míse a dáví se (nezvrací, nemá co)... sledovat, jak se rakovina rozlézá do celého těla (metastázuje) a jak pacient leze po zdi bolestí a žadoní o injekci proti bolesti, která už ale nezabírá, protože jich dostal tak mnoho... dívat se, jak se ubožák dusí a jak je postupně napojován na infúze a přístroje, jak už jej nelze ani nakrmit, takže mu výživa proudí sondou přímo do žaludku, jak už není schopen ani sám dýchat a i tohle za něj musí dělat přístroj pomocí trubice zavedené "do plic"... vyměňovat sáčky plné moči, převlékat pokálená prostěradla...
    A pak pomoci zabalit voskově žluté, tuhé a pomalu chladnoucí tělo do prostěradla a doprovodit je na pitvu. A podívat se, jak vypadají rakovinou prožrané orgány...

    Určitě to zní nechutně a určitě byste to vidět nechtěli, ale možná byste postoj k vlastnímu zdraví přehodnotili. A byli trochu odpovědnější. A ohleduplnější.

    superkarma: 0 05.02.2004, 17:36:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme