Vztahy

Koupil si naši dceru!


Se svým druhým manželem se Renata seznámila v zaměstnání. Byla rozvedená s dítětem a v hlavě nosila myšlenku na to, že už chce zůstat raději sama. Nebylo divu. Její první manželství přežila se šrámy, monokly, psychickou újmou, ale přežila. Odnesla si jen dvouletou dcerku a pocit, že má na to odejít a postavit se na vlastní nohy.

Začala pracovat a zdálo se, že jí nic nechybí.

Byla jsem na sebe hrdá

„Života v manželství jsem měla plné zuby na několik životů dopředu,“ vypráví dnes třiceti šestiletá žena. „Alespoň jsem si to myslela. Přešla jsem na jiné oddělení našeho podniku, kde jsem pracovala i před mateřskou. Vlastně jsem šla trochu níž zařazením, ale bylo mi to jedno. Změnilo se hodně i vedení a já byla vděčná, že mě vůbec vzali zpátky. Byla jsem hrdá, že jsem to dokázala,“ pokračuje.

Byl neodbytný jako tank

Byl tam i nový vedoucí. Zkraje se mi nelíbil, nebo nelíbil, spíše jsem si zakázala se na chlapy upínat, byť jsem očkem,“ usmívá se. „Jenže já se líbila evidentně jemu. Byl jako tank. Trvalo mu skoro rok, než jsem podlehla. Nutno říci, že mi už pak nebyl tak lhostejný jako na začátku a snaha nevšímat si jeho květin, sms i cedulek pod dveřmi kanceláře byla čím dál hůř realizovatelná,“ vypráví. 
 
„Pak už to šlo rychle. Zase jsem se zamilovala a bylo po důslednosti i předsevzetích. Měla jsem se poslechnout,“ hodnotí zpětně Renata. Vzali se.

S dcerkou se nesžil

První rok společného bydlení si Renata říkala, že se manžel třeba s dcerkou sžije, že není zvyklý na děti, že to přejde, ale opak byl pravdou. „Jeho vztah k malé Monice byl, když to řeknu hodně něžně, více než chladný. Vadilo mi to a často jsem mu to říkala, pak jsem i plakala, pak jsem se odstěhovala do dětského pokojíčku k malé a pak jsem přišla na to, že jsem těhotná,“ vzpomíná.
Tehdy se Luboš úplně změnil. Byl najednou pozorný, milý a na dítě se těšil. „Nejdřív jsem byla na vážkách, jestli si děcko nechat. Ale to víte, je to těžké rozhodnutí někomu jen tak nedovolit, aby se narodil,“ vysvětluje.
 „Luboš nakupoval dětské věci, postýlku, plánoval a já si říkala, že tohle je to pravé, jak se naučí jednat s dětmi. Když bude mít své vlastní,
“ vypráví Renata.

Byla jsem pro něho líná mrcha

„Jenže když se narodila Markétka a já dostala zánět do obou lýtek, poznala jsem, jaké to je být naprosto na dně. Nebyl schopen mi s ničím pomoci, neustále mi vyčítal všechno, co musel udělat, křičel na mě, že jsem líná mrcha, nakonec si zval i matku, která na mě koukala jako na vyvrhela, protože jsem si dovolila ležet a mít přitom mimino. Jenže já si přece nevymýšlela, nikdo si nikdo neumí představit, jak to bolí,“ vzpomíná žena.

Nohy už nebolely, rány přicházely do srdce

Když se Renata uzdravila, následovalo několik měsíců očistce pro ní i pro děti. Luboš byl zlý, ženu ponižoval a trápil, urážkám nebyl konec ani v noci. Říkal věci, které moc bolely. „Neustále si vymýšlel, kde mě s kým viděl a co jsme dělali, byl sprostý a vulgární. Byly to jen nesmysly. Choval se jako psychopat. Odešla jsem bydlet ke kamarádce a nechala ho tam,“ pokračuje žena.
„Často přicházel a chtěl se mnou mluvit, vyhrožoval soudy, právníky, násilím a vším možným. Kamarádka ho do bytu ale nepustila,“ vzpomíná.

Renata s pomocí kamarádky udělala všechny potřebné kroky. Požádala  o předběžné opatření a dala návrh na rozvod. Všechno šlo dobře. Posudek byl v pořádku a sociální pracovnice přicházela jednou do měsíce. Rozvedli je na první stání, jenže to neměl být pro Renatu zdaleka konec.

Jestli se nevrátíš, připravím tě o dítě

 „Manžel se s rozvodem nesmířil. Jednou večer přišel za Markétkou, protože styk s dítětem jsem mu upřít nemohla, a ani nechtěla. Řekl, že se mám vrátit a přestat blbnout. Odpověděla jsem mu, že s ním nechci být, a že proto jsme se rozvedli. Řekl tehdy – jak chceš, ale počítej s tím, že jestli se nevrátíš, připravím Tě o dítě. Tehdy jsem se mu vysmála. Přišlo mi to ubohé, použít vlastní dceru jako nástroj pomsty, a řekla jsem, aby odešel,“ vzpomíná Renata.

Pan Luboš se prý tři roky neustále odvolával a podával nové návrhy na svěření dítěte do péče. Bez úspěchu. Renata není ženou, která by byla špatnou matkou, navíc Markétka má sestru a byt nakonec dostaly jako dar od rodičů. Je to byt po babičce. Pěkný slunný ve staré zástavbě.

Za půl hodiny troskou

„Z toho soudního jednání jsem šla jako ve snu. Zlomená, vlastně mě vedli. Absolutně jsem to nepochopila. Netrvalo to ani půl hodiny! Úřednice řekla, že souhlasí se svěřením Markétky do péče otce, a soudce to odklepl. Na základě naprosto nesmyslných obvinění!
Odvolala jsem se na místě a požádala o výslech svědků, že nejsem narkomanka, nepiju, děti nezůstávají doma samotné, nepřiměřeně je netrestám a už si ani nepamatuji, co všechno se na mě sesypalo. Byla jsem jen doma, ani nekouřím, dcery jsem snad ani nikdy neuhodila, v životě jsem nezkusila ani trávu! Přišlo mi to naprosto šílené,“
 říká Renata.

„Byla jsem zlomená a přiznám se, že v té době poprvé i na práškách. Všechna další odvolání byla k ničemu a bohužel jsem moc dlouho nebojovala. Já prostě nemohla. Byla jsem na tom velmi špatně a nakonec jsem si řekla, že takové trosce, která ze mě najednou je, by dítě ani nikdo nesvěřil. Neumíte si představit, co to je. To se prostě nedá vylíčit,“ řekla.

Časem (Markétě je dnes patnáct) se Renata srovnala. Člověk přivykne všemu. I tomu, že vlastní dcerku viděla jednou za 14 dnů o víkendu, a to ještě ne pokaždé. „Někdy byla nemocná, jindy jela někam na venkov, pak zase jeli společně, znáte to. Otupěla jsem a naučila se s tím žít. Stále jsem ale nechápala, jak se to stalo,“ dodává Renata závěrem.

Všechno lze koupit

Dnes, kdy jsem s Renatou mluvila, je to přesně tři měsíce, co se teprve dozvěděla pravdu o tom, jak to údajně bylo. Jejího bývalého manžela stálo před těmi deseti dodržení tehdy daného „slibu“ prý 300 tisíc korun.

Osud jedné lidské bytosti prý stojí něco přes čtvrt milionu. No nekup to!

   
03.09.2008 - Láska a vztahy - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] jifa [*]

    Když byla podle otce tak neschopná matka a podle všeho vyvrhel společnosti, kde skončila ta dcerka z prvního manželství? Tu si vzal také, nebo ji soudy nechali někde v dětském domově. Když jí tedy jedno díte seberou, druhé vychovávat může?? To mi teda hlava nebere...

    superkarma: 0 04.09.2008, 22:30:33
  2. [45] Anai [*]

    Já přišla při rozvodu taky o děti - byly hodně naočkované otcem, jak jsem se dozvěděla nedávno od staršího syna - dnes oba vědí... a já jsem ta, ke které mají zřejmě oba lepší vztah, než k otci, který hrdě všude prohlašoval a prohlašuje, že je vychoval... možná, že tam tehdy taky byly nějaké peníze..kdo ví..?

    superkarma: 0 04.09.2008, 12:55:09
  3. avatar
    [44] Petrushe [*]

    Jupíí: No, když se naši rozváděli, bylo mi 11 a dali mi na vybranou, s kým chci být...mamka dostala mojí tehdy čtyřletou sestru a já si měla vybrat, že jsem dost velká. K mámě jsem měla asi blíž, ale jako asi všechny děti jsem v ní viděla jen toho, kdo mě vychovává, zakazuje atd., zatímco táta s námi netrávil tolik času a proto byl ten ''hodnější''. A když za mnou táta přišel a chvíli mi hučel do hlavy, hned jsem byla ''jeho''. Ale brzy jsem přišla na to, že to není to pravé a že chci být s mamkou. Bylo to na mě. Tady v tom případě bylo rozhodnutí na zkorumpovaném soudci a děvče si do svých osmnácti prostě nemůže vyskakovat...
    No, je to krásný příklad toho, že si většina ženskejch najde i několikrát po sobě stejný typ chlapa, většinou bohužel.

    superkarma: 0 04.09.2008, 09:22:07
  4. avatar
    [43] Vivian [*]

    justice po česku

    superkarma: 0 03.09.2008, 20:28:07
  5. avatar
    [42] Landriel [*]

    Jsem to odeslala brzo - přesto byl schopen mi vyhrožovat, že mě o ni připraví - protože věděl, že mi to ublíží.

    superkarma: 0 03.09.2008, 19:28:47
  6. avatar
    [41] Landriel [*]

    *Kotě*: já nemůžu říct, že by mu byla malá zcela lhostejná, to bych mu křivdila - ale coby podnikatel je fakt neschopen se jí věnovat tak, jak by potřebovala - i tenhle víkend, kdy ji má mít od pátku 18.00 si ji vyzvedne až v sobotu odpoledne, jelikož dopoledne má certifikaci ISO.

    superkarma: 0 03.09.2008, 19:26:53
  7. avatar
    [40] *Kotě* [*]

    Rikina: jak píše Landriel - fakt jsem už slyšela ze svého okolí o dosti mužích, kteří usilovali o dítě do své péče jen z jediného důvodu, aby ublížili exmanželce. Bez ohledu na to, že jim třeba dítě bylo zcela lhostejné.

    superkarma: 0 03.09.2008, 19:08:11
  8. avatar
    [39] Landriel [*]

    No zase si nedělejte iluze - můj exmanžel byl taky schopen vpodstatě jenom ze msty mě připravit o dceru - přestože naprosto není časově schopen se o ni starat a vrazil by ji tchýni. Ale jen pro ten pocit, že mně by to ublížilo...

    superkarma: 0 03.09.2008, 19:02:54
  9. avatar
    [38] Stelinka [*]

    a....: No vždycky narazila na blba, vzhledem ke koncentraci blbů v ČR se nedivím.

    superkarma: 0 03.09.2008, 18:03:29
  10. [37] Tini [*]

    Bohuzel, kdyz pani nema zaden dukaz, nikdo nic neudela, navic je jiste ze tito lide zkorumpovani jsou a tedy maji svou ochrannou sit, takze jen tak je nekdo nedostane vim to z vlastni zkusenosti...

    superkarma: 0 03.09.2008, 16:15:47
  11. [36] Rikina [*]

    Mně se to taky nezdá. Jak a kde se "dozvěděla pravdu"? Je to nějak prokazatelné, nebo jen jedna paní povídala? A jak již některé dámy podotkly, není moc pravděpodobné, že by někdo jen tak na vztek a z trucu léta vychovával dítě, ke kterému by neměl vztah, čistě jenom proto, aby s tím pomstil za rozvod. A co se tedy stalo s tou první dcerou? O tom se nějak nemluví... celé je to nějaké podivné.

    superkarma: 0 03.09.2008, 15:55:03
  12. [35] rozina [*]

    Moje rada. Rozhodně bych zašla za předSEDOU senátu a tomu bych o tom jak jednala soudkyně rozhodně ŘEKLA !! A taky souhlasím vzala jednou ....bere dál !!! S tím se musíme rozhodně umět poprat.
    B O H U Ž E L !!!

    superkarma: 0 03.09.2008, 14:36:53
  13. avatar
    [34] Jupíí [*]

    Je to divné, třeba Renata nebude tak bezproblémová a schopná ženská,jak se nám pokouší namluvit. Možná má vážně, dost starostí sama se sebou. . Markétě je 15, taky už mohla projevit svou vůli být dávno s matkou. jenže jí je asi u otce lépe.

    superkarma: 0 03.09.2008, 14:17:40
  14. avatar
    [33] kareta [*]

    že by někdo z trucu vychovával dítě

    superkarma: 0 03.09.2008, 13:56:11
  15. [32] gentiana [*]

    Nechápu ten článek, konec mi přijde dokonale zmatený - nevypadl někde kus?

    superkarma: 0 03.09.2008, 13:46:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Meander [*]

    Nezávislé soudy?

    superkarma: 0 03.09.2008, 13:09:07
  2. avatar
    [30] ToraToraTora [*]

    Na každou svini se najde řezník

    superkarma: 0 03.09.2008, 12:30:58
  3. avatar
    [29] Louisa [*]

    Taky si myslím, že by stálo za to podívat se na chování té soudkyně. A dost se té ženě divím, že o své dítě nebojovala. Neměla sílu? Jak to, která máma ztratí sílu bojovat? A když jí exmanžel nedal dceru když ji měla mít, jakto, že to neřešila? Pak mne napadá, jestli tomu děvčeti není lépe u otce. Docela by stálo za to slyšet její názor, jak to ona vidí. Třeba se jí u táty nevedlo zle, a je z ní normální holka.

    superkarma: 0 03.09.2008, 12:19:31
  4. avatar
    [28] Evikus [*]

    I kdyby to byla její blbost, že si znovu vzala hajzla, chování té soudkyně to neomlouvá

    superkarma: 0 03.09.2008, 11:59:37
  5. [27] Mialau [*]

    Náhodou já se taky nechala ukecat a ještěže tak. Jinak bych si vybrala nějakýho přitažlivýho grázla. Takhle mám fajn chlapa, kterej o mně prostě jen trošku zabojoval.

    superkarma: 0 03.09.2008, 11:45:06
  6. avatar
    [26] Aja [*]

    No, kdybych to zjistila i po deseti letech, tak bych se zajímala o madam soudkyni u jejích nadřízených. Jestli vzala peníze jednou, vzala určitě vícekrát.

    superkarma: 0 03.09.2008, 11:07:59
  7. avatar
    [25] Kelly [*]

    a....: připomněla jsi mi jednoho protivu, co se na mne lepil, kde moh, fujtajxl ... při vymýšlení jak se s ním nesetkat, jsem fakticky maturovala Slizur jeden.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:58:38
  8. avatar
    [24] Michaela Kudláčková [*]

    Kassy: Souhlasim.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:46:44
  9. [23] a.... [*]

    Kelly: Teoreticky se to nevylučuje, v reálu se o ovšem nevyskytuje. Na to, aby rok nějakou obíhal, má málokdo dost trpělivosti, většina mužů to totiž zcela rozumně považuje za ztracenou věc a poohlédne se jinam. Právě jen takové typy bez vlastní vůle jako tahle paní se nakonec nechají přesvědčit.
    Kromě toho...většině žen bývají pozornosti mužů, o které nestojí,za čas velmi protivné, takže je začnou i hrubě odbývat, aby se jich zbavily. To pak dochází i největšímu zabedněnci, že si má dát odchod.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:45:50
  10. [22] Pavla_b [*]

    Kassy: to neva
    a s tím dítětem máš naprostou pravdu

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:38:25
  11. avatar
    [21] Kelly [*]

    a....: může být jak vytrvalý k jedné ženě, tak zároveň i obletovaný jinýma, to se přece nevylučuje.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:35:57
  12. avatar
    [20] Kassy [*]

    Pavla_b: Aha, to jsem si ani nevšimla.
    michaela.kudlackova: To je sice pravda, ale když má někdo špatnou zkušenost s prvního manželství, měl by si dávat sakra pozor, s kým do toho leze podruhé, zvlášť má-li dítě. Problém je v tom, že to člověk málokdy zvládne sám. Osobně doufám, že se jednou dočkáme toho, aby jít s pošramocenou psychikou k psychologovi bylo stejně normální jako s bolavým zubem k zubaři nebo zlomenou nohou k chirurgovi. Zatím to spousta lidí bere stylem "přece nejsem blázen, se svými problémy si musím poradit sama" a pak to dopadá takhle.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:35:54
  13. [19] a.... [*]

    A vůbec...extrémně vytrvalej chlap je podezřelej znamená to, že ho žádná nechce, protože ty obezřetné rozpoznají jeho skryté vady. Tak si vybere nějakou, u které předpokládá, že ho hned tak neprokoukne

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:30:39
  14. avatar
    [18] Kassy [*]

    A co teda nepochopím, jak si matka může vzít někoho, o kom ví, že nemá rád její dítě? A předpokládat, že po narození vlastního dítěte se naučí mít rád i to nevlastní, je nebetyčná naivita.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:29:46
  15. [17] Pavla_b [*]

    Kassy: byť jen očkem jsem tam hodila jako chybu ale je to přesně ono, vytrvalec se snažil, tak teda najednou zamilovala, jak píše

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:27:20
  16. avatar
    [16] Michaela Kudláčková [*]

    Někdy jsou některé vlastnosti u lidí sice uložené, ale neaktivované. Člověk se také může záměrně stavět do jiného světla, pokud mu o něco jde. Bohužel, málokterá z nás je Sybila.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:25:38
  17. avatar
    [15] Kassy [*]

    Pavla_b: Hm, v tom "byť jen očkem" bude možná ten problém. Ona si vlastně nevybrala, ona se jen nechala ukecat někým, kdo byl dostatečně vytrvalý. Kdyby si chlapy nezakazovala, možná by včas narazila na lepšího.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:25:26
  18. avatar
    [14] Midsummer [*]

    a....: No právě - tak jsem to myslela. Jasně že se to stává jenom určitému typu žen, a ten typ tyran moc dobře pozná.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:24:36
  19. [13] a.... [*]

    Midsummer: A co ženě brání, aby si vybírala muže sama. Copak je nějaká buchta na krámě, aby si ji vzal každý, kdo po ní natahne ruku?
    Ovšem ten popsaný model vztahu téhle paní tomu, že si ona nevybírá a nechá se ukecat kýmkoli, kdo jí věnuje dvorné pozornosti, odpovídá.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:23:16
  20. avatar
    [11] Midsummer [*]

    a....: problém je v tom, že hajzl si většinou vybere cíleně tebe - no a než na to taková ženská přijde, tak už je mnohdy pěkně zamotaná ve vztahu.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:16:03
  21. [10] Pavla_b [*]

    "byť jsem očkem" ?
    Landriel: je to tak, většina týraných žen si neustále hledá podobné typy mužů...

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:08:48
  22. avatar
    [9] Landriel [*]

    a....: Kdyby to tak ti hajzlové měli napsané na čele.

    superkarma: 0 03.09.2008, 10:08:30
  23. [8] a.... [*]

    Landriel: Ano
    Na hajzla nenarazíš, hajzla si vybereš a kdo si nevezme poučení ze svých chyb bude se do konce života motat v bludném kruhu.

    superkarma: 0 03.09.2008, 09:27:24
  24. avatar
    [7] Landriel [*]

    a....: Takže nakonec je to chyba té ženské, že pokaždé narazila na hajzla...

    superkarma: 0 03.09.2008, 09:22:59
  25. [6] a.... [*]

    První manžel jí mlátil, druhý týral....jojo stále stejné chyby. Čímpak to asi bude? Jestli ona ta paní neděla něco špatně.

    superkarma: 0 03.09.2008, 08:47:03
  26. avatar
    [5] Z_U_Z_U [*]

    kareta: tak nějak...o soudech si nedělám iluze, ale že by někomu odebrali dítěpouze na základě obvinění toho druhého, bez důkazů, nebo svědků, to se mi nezdá ani u nás v Kocourkově

    superkarma: 0 03.09.2008, 08:25:06
  27. avatar
    [4] kareta [*]

    bych ráda slyšela názor 2 strany

    superkarma: 0 03.09.2008, 08:11:16
  28. avatar
    [3] ŠTÍSTKO [*]

    jak byl neodbytný na začátku,tak byl hnusný na konci 2*tolik .Jeden nikdy neví co může čekat

    superkarma: 0 03.09.2008, 08:08:16
  29. avatar
    [2] Arči [*]

    To je krutý

    superkarma: 0 03.09.2008, 07:50:46
  30. avatar
    [1] Evikus [*]

    Tak to je hnus, velebnosti

    superkarma: 0 03.09.2008, 07:37:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme