Máte občas chuť na něco opravdu zdravého? Pak se pojďte s námi podělit o recepty pro odlehčený jarní jídelníček! Pochutnejte si na kopřivách! Víte, jak jsou dobré???

 

Kopřivový „špenát“
mladé kopřivové lístky, cibulka, česnek, rostlinný tuk, sůl, mléko

Lístky kopřiv důkladně omyjeme, posekáme nadrobno a přidáme na zpěněnou cibuli s česnekem, podlijeme mlékem a dusíme do měkka, dochutíme solí.

 

Kopřivová polévka s celestýnskými nudlemi
Použijeme stejný základ jako na „špenát“, pouze místo mléka podlijeme zeleninovým vývarem, přidáme pokrájenou kořenovou zeleninu (mrkev, celer, petržel). Po dokončení vložíme do polévky celestýnské nudle (na široké proužky pokrájené palačinky).

Jarní nákyp s kopřivami
mladé kopřivové lístky, kuřecí prsa, cibule, česnek, žemle, mléko, vejce, sůl, rostlinný tuk.

Kuřecí prsa pomeleme na masovém strojku, podusíme na zpěněné cibulce, přidáme pomleté kopřivy, dochutíme česnekem. Do prochladlé směsi přidáme v mléce namočenou žemli, žloutek a opatrně vmícháme sníh z bílků. Rovnoměrně rozvrstvíme do vymazané a vysypané nákypové formy a pečeme ve vyhřáté troubě.

 

Kopřivový salát
mladé lístky kopřiv, rajčata, žlutá paprika, cibule, česnek, olivový olej, sůl, ocet

Kopřivu spaříme vroucí vodou, necháme vychladnout, pokrájíme spolu s paprikou na proužky, rajčata na měsíčky a promícháme s cibulí a česnekem. Z oleje, octa a soli připravíme italskou zálivku, kterou salát dochutíme.

 

A něco zdravého, navíc bez kopřiv J

 

Pomazánka a la humr
mrkev, celer, petržel, kyselé okurky, cibule, bílý jogurt, sůl, bílý pepř, citronová šťáva

Veškerou zeleninu nastrouháme na velmi jemném struhadle, spojíme jogurtem a dochutíme dle potřeby citronovou šťávou, solí a pepřem. Podáváme s celozrnným pečivem.

 

Zdroj: Spřátelené stránky www.flora.cz – zde najdete spoustu zajímavých informací o zdravém jídelníčku. Také zajímavé jsou stránky www.vyzivadeti.cz 

Reklama