Bulvár

Konečná zastávka: LDN


Léčebna dlouhodobě nemocných (LDN) – jaké s ní máte zkušenosti? Přečtěte si, co říká personál. Přečtěte si příběh paní Aleny, pro jejíž rodiče byla LDNka konečnou. Diskutujte nad dvěma stranami téže mince.

Snad každý z nás se už s pojmem LDN setkal. Místo, odkud se pacienti příliš často nevrací. Mezi lidmi se pro toto zařízení vžilo mnoho nelichotivých jmen... Čekárna na smrt. Konečná. Odkladiště mrtvol. Ve výčtu bychom mohli pokračovat snad do nekonečna.

Zkušenosti s LDNkami bývají většinou otřesné. Málokdo si uvědomuje fyzickou, ale zejména psychickou náročnost, která je kladena na bedra tamních sester, ošetřovatelů a lékařů.

„To není jen starost o pacienty,“ říká vrchní sestra Marcela, „i když nové sestřičky většinou nejsou úplně připravené. Zvládají bez problémů mytí, ošetřování proleženin, podávání léčiv, cvičení... Zkrátka všechno to, co se naučily ve škole nebo v jiné nemocnici. Ale smrt jim ze začátku dělá problémy. Tady máme smrt v podstatě na denním pořádku. To si potom obtížněji budujete vztah k pacientovi, když víte, že za měsíc zemře, když nevidíte před sebou ten šťastný konec. Na to je potřeba hodně obětavosti, a tu nemá každá.“

Lidé často odsuzují nezájem personálu. Přesto je potřeba brát v potaz, že dělat takovou práci celý život prostě není možné. Kdo někdy pracoval v nějaké nemocnici, jistě ví, o čem je řeč. Zhruba po dvou letech se dostaví jistá rutina – to je potom nejlepší změnit pracoviště. Jenže do LDNek se hned tak někdo nežene. To ostatně potvrzuje i sestra Marcela: „Není jednoduché sehnat dobrou sestřičku, dobrého ošetřovatele. S personálními problémy se potýkám pravidelně. Mnoho jich nevydrží, nebo přestanou mít o pacienty po čase zájem. Málokdo nový se uchytí...“

Přesto je pravda, že přístup některých léčeben k pacientům je mnohdy zarážející. Paní Aleně v LDNce zemřel nejprve tatínek, to ještě tolik nevnímala – byla to sice tragédie, ale ona byla právě v porodnici, takže měla všechno jen z doslechu. Když jí umírala maminka, prožila si své...

„Maminku odvezli na operaci kyčelního kloubu, zlomila si při pádu nohu v krčku. Bylo jí dvaadevadesát, ale na svůj věk byla ještě neuvěřitelně čilá. Před operací si chodila každé ráno kupovat do pekárny koblihy. Jednou, právě při takové ranní procházce, upadla.

Operace se podařila. Maminka dostala endoprotézu, ale protože v nemocnici nebyl dostatek lůžek, převezli ji do LDN. Nechtěli jsme to, chtěli jsme mít maminku doma, ale lékaři nám ji odmítli dát, protože prý potřebovala stálou odbornou péči, kterou jsme jí doma prý poskytnout nemohli. Vlastně se nás nikdo na nic neptal, přijeli jsme za maminkou na návštěvu a bylo nám oznámeno, kam že ji převezli.

Jestli má stálá odborná péče vypadat jako to, co předváděli odborníci v LDN, pak si tedy nedovedu představit, co z toho jsme jí nemohli poskytnout.

Jezdili jsem za maminkou po práci skoro každý den, kupovala jsem jí pleny, cvičila s ní, krmila ji. Viděla jsem, jak se mi ztrácí před očima. Vždycky když jsem přijela, měla plenky plné, ale nikoho to nezajímalo. Nepomohlo žádné naléhání na sestry, žádné výčitky, žádné prosby, nepomohlo prostě nic. Personál byl absolutně otupělý, o pacienty se nestaral, pokaždé jsem jen slyšela smích ze zakouřené sesterny, a když jsem prosila o pomoc, třeba při posazení maminky, ještě na mě byli sprostí.

Podotýkám, že se tenkrát ještě neplatily poplatky, ale za pobyt maminky v LDN, byť nechtěný, jsme platit museli. Popravdě řečeno, nebylo za co. Pohled na zanedbanou stařenku, do jejích beznadějných očí, které vás prosí, abyste si ji odvezli domů, bych nikomu nepřála. Ať jsme se stavěli na zadní sebevíc, domů se nám ji dostat nepodařilo. Nejprve tvrdili, že by to musel dovolit doktor, když jsme jim řekli, že to je nesmysl, že jsme nejbližší příbuzní, tak nám zase odmítli zavolat sanitku. Když si ji chceme převézt, tak ať si to zařídíme sami. Jenže my nemáme auto, a navíc manipulovat s ní jsme si prostě netroufli. Maminka byla v léčebně dva měsíce, potom umřela.

Ostatní pacienti na tom nebyli lépe. Přišlo mi to celé líto, hlavně ta bezmoc. My jsme přece nechtěli, aby tam maminku převezli, mohla umřít v klidu doma, mezi svými. A myslím si, že s námi mohla i nějaký ten rok dva ještě být...“

Máte nějaké zkušenosti s LDNkou? Jsou podobné jako zkušenosti paní Aleny? Byla byste schopná pracovat v LDNce?

   
16.04.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [65] musilovahana [*]

    Já si myslím, že v dnešní době už se situace zlepšila.

    superkarma: 0 20.12.2012, 15:30:06
  2. avatar
    [64] Barunka [*]

    marenkao: Naštěstí s LDN zkušenosti nemám, jen s DD, takže to jsem nevěděla.
    To co píšeš ti věřím i když s tím zkušenosti taky nemám

    superkarma: 0 21.08.2008, 14:01:15
  3. avatar
    [63] marenkao [*]

    Barunka: V LDN se neplatí,jen poplatek, takže když má někdo důchod např 8000, tak si příbuzní přijdou i pro těch 5000 a chudák nemocný nemá ani na pití z kantýny-to je fakt

    superkarma: 0 21.08.2008, 11:25:43
  4. avatar
    [62] marenkao [*]

    Hysteria: pravda...taky jsem na LDN dělala...a věta v článku-Personál byl absolutně otupělý, o pacienty se nestaral, pokaždé jsem jen slyšela smích ze zakouřené sesterny, a když jsem prosila o ....to možná byl personál ukryt před příbuznými.Paní evidentně na věc hledí trochu divně.Zle.Já osobně vím,že návštěvu jsme pokud možno nerušily, a věnovaly se pacientům, kteří byli sami.Je dobré zamyslet se nad tím i z druhé strany.Např.svačina-na krmení máte 15 pacientů,takže když je u někoho z nich návštěva,jste rádi, že vám pomohou. A nechcete rušit! Každý se omlouvá že si např.tatínka vzít domů nemohou,že by se rádi starali sami....a pak takové zle,když mu mají dát třeba jogurt? Pro příbuzné by to snad ani neměla být práce, ale troška pomoci svému od svých ne??? A poznámka o plné plíně? Někteří lidé jsou na tom bohužel tak špatně,že po přebalení mají plenu plnou během pěti minut znova.A například nás sester včetně ošetřovatelek bylo celkem 2-3 na směnu, na 32 pacientů....

    superkarma: 0 21.08.2008, 11:23:35
  5. avatar
    [61] Barunka [*]

    Asi jsem blbá, ale pro jaké peníze to příbuzní v den braní důchodu jezdí? V DD se platí podle výše důchodu, ale docela dost, i když asi nějaký strop je, takže z důchodu zbyde jen pár stovek a z toho musí platit léky, teď i 30tikoruny za prohlídku lékaře. Tak pro jaké peníze?? Že by byly tak vysoké důchody?

    superkarma: 0 21.08.2008, 08:24:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] páťa [*]

    Po přečtení některých názorů tady bych vás na tu LDN na chvíli šoupla pracovat.Pracuji tam ,pravda již ne na oddělení,ale jako sociální pracovnice. Jinak na oddělení jsem dělala 4 roky a práce je to dost náročná jak fyzicky tak psychicky.
    A ted co by socsestra vidím jak má rodina ráda svoje příbuzné a chod pouze v den důchodu a ještě držkují.A přála bych vám vidět a slyšet jak se chovají v okamžiku kdy jim odmítnu peníze vydat neb pacient neni schopen podpisu .

    Jinak péče jednoho pacienta na LDN je přez 30 000 měsíčně.A pokud někdo chce pacienta domů tak ho na 99% dostane,ale takových moc neni. A opravdu doba na LDN je pouze 3 měsíce pak dotyčný patří na sociální lůžko a problémy dělá hlavně pojišťovna. Takže se také stává,že při překladu z LDn na LDN pak pojištovna nedá ani korunu.Musí se to hodně oddůvodnit proč se to stalo.
    A u nás se také platí formou sponzorského daru.

    superkarma: 0 20.04.2008, 13:48:18
  2. avatar
    [59] Vivian [*]

    tyrkys: tak proč se ptá, "proč si lidé musí vše vytrpět až do potupného konce?"

    superkarma: 0 18.04.2008, 18:03:20
  3. avatar
    [58] tyrkys [*]

    Vivian: Vždyť o ní píše
    "Už jste to tady několikrát někdo psal, taky doufám, že se do LDN nedostanu, i za tu cenu, že svůj život skončím o něco dříve!!"

    superkarma: 0 18.04.2008, 15:44:00
  4. avatar
    [57] Vivian [*]

    Zázvorka: nikde není psáno, že si lidé musí "vytrpět vše do potupného konce", už jsi někdy slyšela o sebevraždě? Této možnosti využívají jen u nás ročně stovky lidí, je to naprosto legální

    superkarma: 0 17.04.2008, 21:41:39
  5. avatar
    [56] Dášule [*]

    Maminka ležela nějakou dobu na interně v nemocnici ve Zlíně a potom šla na doléčení do LDN. Nebylo to napořád, jen na měsíc, protože byla sice téměř zdravá, ale potřebovala ještě pobyt v nemocnici kvůli možnosti recidivy. Chodili jsme tam za ní a byla velmi spokojená. Když odcházela, nechtělo se jí a chtěla tam zůstat, protože tam byli lidé a ona byla jinak doma sama. Sice měla co jíst, starali jsme se o ni, ale chodili jsme oba do práce. Kdyby tehdy byla možnost jí ten pobyt zaplatit, udělali bychom to. Jediné, co nám tehdy trochu vadilo bylo to, že i na LDN byly návštěvní hodiny. Ale fakt je ten, že nás tam většinou pustili. Manželova maminka měla Alzheimerovu chorobu. Ke konci už nemohla být doma, navíc stejně nevěděla, kde je, nepoznávala nás. Byla v diakonii ve Dvoře Králové. Když jsme za ní přijeli, poznávala jenom vnučku, ani syny už ne, ale byla vždycky čistá, upravená. Skutečně jsme obdivovali trpělivost těch žen, které tam pracují. Fakt je ten, že pokud je člověk v takovém stavu v opravdu dobrém ústavu, je to lepší i pro něj i pro rodinu a vykládat něco o tom, že by tam lidé neměli rodiče dávat je blbost.

    superkarma: 0 17.04.2008, 19:52:53
  6. avatar
    [55] Meander [*]

    Jak tak čtu příspěvek Hysteria, napadá mě jediné... Aby všichni ti, co řvou, že kdo nemá děti, bude k stáru sám a skončí v LDNce, šli už konečně do háje zelenýho.

    superkarma: 0 17.04.2008, 10:47:13
  7. avatar
    [54] Zázvorka [*]

    Jsem z toho článku a z diskuse po ránu pěkně smutná. Probouzí to ve mně vzpomínky. Taky mám osobní zkušenost s LDN. Je to o lidech. Ale 90% zkušeností je dobrých a za ty hlavně sestřičkám děkuji. 4 roky jsme měli babičku doma (na plenkách), pak si zlomila nohu v krčku a pak to šlo z kopce. Za 3/4 roku zemřela v LDN. Denně jsme za ní chodili a viděli jak se ztrácí před očima. Naštěstí se jí rozjela i demence a tak si to tolik nepřipouštěla. Píšu naštěstí (před touto zkušeností bych se za to na jiného zlobila), ale pro ty staroušky to je vysvobození, že si spoustu věcí neuvědomují a žijí si (alespoň někdy) ve svém světě. Já kdybych vše vnímala, tak se zblázním (protože vyskočit z okna díky stáří, nemocem a nepohyblivosti bych už asi nezvládla).
    A teď mi promiňte, že jsem si udělala takovýto závěr: Zvířátka to mají jednodušší. Když jsou nevyléčitelně nemocní či zranění, tak je jejich milovaní lidé odvezou ke zvířecímu lékaři, který je uspí, aby netrpěli. Proč si lidé musí vše vytrpět až do potupného konce?
    Už jste to tady několikrát někdo psal, taky doufám, že se do LDN nedostanu, i za tu cenu, že svůj život skončím o něco dříve!!
    Všem klidný den a Vám, co se poctivě staráte o naše příbuzné ve všech zdravotnických zařízeních - velké díky! Obdivuji Vás!

    superkarma: 0 17.04.2008, 08:36:40
  8. avatar
    [53] RenataP [*]

    Hysteria: to je jistě pravda, náročnost povolání tu nikdo nepopírá a tu almužnu místo platu sestrám nikdo nezávidí. Manžel dělal v DD civilku a bylo to otřesný. Zažil nejen zájezdy příbuzných po důchodu,ale i sestry fackující novinama pološílený babky, který se praly o rohlíky, který si ovšem nafasovali svačinářky domů a většině babkám dali otvrdlý chleby Tohle má dvě strany a obě jsou hrozný

    superkarma: 0 17.04.2008, 07:31:42
  9. avatar
    [52] Vivian [*]

    Hysteria: jo jo, všechno je to "o lidech", jak se říká... Rozhodně to není černobílé a máslo na hlavě mají obě strany, do svědomí by si mohli sáhnout jak někteří zdravotníci, tak někteří vypečení příbuzní...

    superkarma: 0 16.04.2008, 21:19:55
  10. [51] e.b.e. [*]

    Hysteria: Pod Tvůj příspěvek bych se s dovolením podepsala také.

    superkarma: 0 16.04.2008, 21:07:25
  11. avatar
    [50] Hysteria [*]

    Nebudu se rozepisovat ale pracovala jsem 15 let v DD,potom 10 let v LDN.K lidem mám dobrý vztah ale už jsem toho musela nechat,nikdo si nedovede představit,kolik síly musí personál vynaložit,už jsem to nezvládala ani psychicky.Ono to není jen o personálu ale taky v mnoha případech o vyčuraných (odpusťte) příbuzných.Mnohdy si přišli jen pro důchod a byli i tací,co se za mámou,či tátou nešli ani podívat!Jen se stavili v kanceláři pro peníze,maje plnou moc.Zažila jsem hádku 5 dětí přede dveřmi mámina pokoje,šlo o to,kdo si ji vezme na vánoce domů.Paní všechno slyšela,nevzal si ji nikdo.
    Myslím,že kdo do toho ani trochu nevidí,ať radši o tom nepíše.

    superkarma: 0 16.04.2008, 20:09:47
  12. avatar
    [49] cicinka [*]

    Kelly: 17 000,-Oni totiž dlouho zjišťovali z krve co mi je.A ty testy jsou fakt drahy.Mimo jiné tam byly chlamydie a ty jsou taky pěkně drahé-ty testy.

    superkarma: 0 16.04.2008, 19:18:38
  13. [48] Lisa11 [*]

    Mamínka byla po mrtvici a s těžkými bércovými vředy rovněž v LDN. Platila 6000,- měsíčně Nohu měla neustále ovázanou, takže jsme neviděli, zda se hojí. Že je to špatné, jsme se dozvěděli, až když jsme jí měli přesvědčit, že má souhlasit s amputací. Chtěla jsem, aby jí převezli do nemocnice, že by se to třeba dalo ještě léčit. Ale doktorka na mě byla hnusná. Nakonec maminku do nemocnice odvezli na amputaci, ale byla tak slabá, že operovat nemohli. Navíc byla děsně dehydratovaná. Co je to za péči, když člověku nedají ani napít? V nemocnici nakonec po krátké době zemřela.

    superkarma: 0 16.04.2008, 16:29:50
  14. avatar
    [47] emma [*]

    Vivian: no vsak jo. RZ jezdi k mnohem vetsim hovadinam nez je porod s odteklou plodovkou. neni treba se kroutit v buhvijakem taxiku

    superkarma: 0 16.04.2008, 15:14:47
  15. avatar
    [46] Kelly [*]

    cicinka: kolik ??? ... já ji totiž také měla

    superkarma: 0 16.04.2008, 15:03:29
  16. avatar
    [45] Vivian [*]

    átéčko: (tenkrát jsme ještě neměli auto)

    superkarma: 0 16.04.2008, 14:54:18
  17. avatar
    [44] Vivian [*]

    átéčko: no já chtěla jet taxíkem, ale ve všední den v osm ráno přes Prahu... To bych taky mohla porodit v taxíku A měla jsem odteklou plodovku (zkalenou), takže jsem musela do porodnice co nejdřív.

    superkarma: 0 16.04.2008, 14:54:04
  18. avatar
    [43] átéčko [*]

    Vivian: Tebe odvezla RZ? To u nás už dávno nejezdí k porodům

    superkarma: 0 16.04.2008, 14:44:31
  19. avatar
    [42] RenataP [*]

    Vivian: tak to se omlouvám, našla jsem si výpis. Ta třicítka mi utkvěla jako asi cca sumární péče v těhotenství. Samotný porod, vyšetření, šití - 9.597,-Kč, z čehož prosté vedení porodu 1.389,-Kč, jenže to nikdy není tak, že tam přijdete, roztáhnete nohy, oni se podívají, jak leze dítě a pak zamáváte šátečkem....
    Pardon za mystifikaci

    superkarma: 0 16.04.2008, 14:15:16
  20. avatar
    [41] Vivian [*]

    RenataP: mám výpis před sebou, prosté vedení vaginálního porodu stojí něco málo přes patnáct stovek...
    Můj porod vyšel celkem i s pobytem v porodnici asi na čtyřicet tisíc, ale v tom je např. i transport RZP, analgezie, manuální lyze placenty, pobyt na JIP, několik transfúzí, spousty léků a vyšetření, psychiatrická konzilia... Neumím si představit ten "nekomplikovaný porod bez léků" za třicet

    Ale souhlasím, že nechat si poslat výpis není od věci . Člověk si mj. uvědomí, že ta péče je opravdu drahá. A třeba taky zjistíte, že vaše pojišťovna nějakému chytrému panu doktorovi zaplatila za vyšetření, na kterém jste v životě nebyli

    superkarma: 0 16.04.2008, 14:02:08
  21. avatar
    [40] zelvicka [*]

    Pracovala jsem v LDN a po matěřské se tam ráda vrátím

    superkarma: 0 16.04.2008, 13:36:27
  22. avatar
    [39] RenataP [*]

    emma: to je důvod nemocnici napráskat a to je nejspíš i funkce těch výpisů, na které máš nárok? Že by jeden správný krok v pojišťovnách?

    Kuře: o zacházení s lidmi v podobných zařízeních si nedělám iluze. Babička byla v LDN, pochvalovala si spolupacienty i personál, v důchoďáku pak taky. Jenže následně se dozvídáme, že sestry klientům nadávají, odbývají nakrmení. Chápu, že starý lidi mají svý vrtochy a je to někdy horší než s malým dítětem, ale...DD je docela drahý špás a snad někdy nebudu natolik senilní, že se dobrovolně pasuju do role tvrdě platícího zákazníka a budu očekávat zacházení jako se psem.

    superkarma: 0 16.04.2008, 12:53:29
  23. avatar
    [38] Kuře [*]

    e.b.e.: Já netvrdím, že to udělaly sestry. Pevně doufám, že to bylo tak, že si babička při pádu (při kterém si zlomila ruku) ty zuby nějak vyrazila. Jenom ale nechápu, proč to nemohl někdo dědovi říct. Už kvůli tomu, aby ji vzal pak k zubaři. A nezlob se na mne, ale jak si to má ten děda vysvětlit?
    On byl ale vůbec problém zjistit, jak babička přišla k té sádře na ruce... jenže ta byla hódně vidět,takže tu nám zdůvodnit museli. Slyšela jsem postupně tři verze, dokumentaci byli ochotní ukázat pouze dědovi, který je pologramotný .

    superkarma: 0 16.04.2008, 12:27:49
  24. [37] Bellana [*]

    emma: Standardy, které jsou zavřeny v šuplatech, jsou na psí štěk. Ano, jsou lidé, kteří mají čas zjišťovat vše sami, pro jistotu předem, co kdyby se jim to někdy hodilo. Já ne. Nechodím do pekáren a nezkoumám, zda dodržují hygienické normy, nechodím do masokombinátů a nezjišťuji, z čeho vyrábějí buřty. Nenechávám si posílat uzávěrky ČD a nezjišťuji, zda příliš nerozhazují. Očekávám, že se o to postarají lidé, kteří jsou za to placeni. Pokud je pravda, že za tebe nemocnice fakturovala o dva dny na JIPce více, pak by mělo být v zájmu pojišťoven, aby rozesílaly svým klientům výpisy péče, která na jejich konto byla čerpána, včetně částek. A to bez poplatků a bez vyžádání. Pak bychom teprve mohli mluvit o tom, že pacient může kontrolovat výdaje. Jenže snazší je říkat, že máme zdravotnictví zadarmo. Nemáme, neměli jsme a mít nebudeme.

    superkarma: 0 16.04.2008, 12:25:32
  25. avatar
    [36] emma [*]

    e.b.e.: netvrdím, že je to všude a také jsem zastáncem toho, že nejlépe se chovají sestry k pacientům právě na LDN a v hospicech

    Bellana: nehodláš zjišťovat, ale rozčiluješ se, to fakt teda pak nechápu standardy péče existují, ale úředník od stolu těžko bude kontrolovat, zda se s pacientem nakládá individuálně vhodně, na to prostě žádný standard nestačí! k tomu by měl vést právě dialog mezi pacientem a pečovatelem/lékařem. nemoc a člověk není jednotný standard.
    českou mentalitou se já neoháním, jen nechápu, že lidi rozčiluje 30 korun, ale volají po komerčním pojištění

    RenataP: ano, mě třeba na výpisu zaujalo, že ač jsem po operaci zůstala 1 noc na JIP, nemocnice fakturovala 3 dny

    superkarma: 0 16.04.2008, 11:35:50
  26. avatar
    [35] cicinka [*]

    Já si o výpis požádala a ačkoli jsem očekávala velkou sumu,přesto jsem zírala.Kolik stálo léčení Boreliozy.

    superkarma: 0 16.04.2008, 11:18:35
  27. avatar
    [34] RenataP [*]

    Akorát nesouhlasím s tím, že by si klient měl hlídat, co za své pojištění dostává... Stará babka si nic hlídat nebude, ještě by si připadala blbě a když náhodou otravují příbuzní, jsou i tací lékaři a sestry, kteří se kvůli tomu chovají mírně řečeno arogantně...

    superkarma: 0 16.04.2008, 10:53:43
  28. avatar
    [33] RenataP [*]

    Možná by bylo zajímavé zjistit si z výpisu ZP (je zdarma jen požádat) kolik co stojí, docela mě překvapilo,že např. bezproblémový porod bez léků stojí cca 30.000,-Kč. Emma má možná pravdu, že pak opravdu nákladná péče o staré pacienty je velmi drahá, když se k tomu přidá nemorálka sester a lékařů, je to malér.
    Hlavně pro ty, kteří se do LDN dostanou jako pacienti, či spíš kusovky

    superkarma: 0 16.04.2008, 10:52:30
  29. [32] Bellana [*]

    emma: Nevím, kolik ty věci stojí a nehodlám to ani zjišťovat. Zdravotní pojišťovny si platím taky proto, aby se o to, aby ty prachy, které z nás na základě zákona ždímají, byly vynaloženy účelně. Ze zákona mají povinnost tak činit. Pokud generují zisk a ve zdravotnictví chybí peníze, je něco špatně. Ministerstvo zdravotnictví je moloch, který by snad mohl vyprodukovat i pořádné materiály a stanovit standardy péče, která bude poskytnuta z našich daní (i když se to jmenuje pojištění, je to prostě daň, o pojištění se mohu rozhodnout sama, o dani ne) a stanovit, co už je navíc. Ano, jsem asi naivní, ale tohle od nich chci. Ohánět se českou mentalitou se už stalo folklórem a hlavně argumentem proti tomu, aby se věci řešily a to na průhledně a veřejně. Ony se pak lépe problémy zametají pod koberec a taky se snáze dávají malé domů, když to hodíme na českou mentalitu.

    superkarma: 0 16.04.2008, 10:45:26
  30. [31] e.b.e. [*]

    emma: tak teď jsi mě rozčílila. Potřebuješ praxi v LDNce

    superkarma: 0 16.04.2008, 10:33:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme