Bulvár

Končí pátrání po zmizelé holčičce

Po víc než roce od zmizení odloží portugalská policie pátrání po britské holčičce Madeleine McCannové. Informovaly o tom Britské listy.

Tříletá Britka zmizela vloni.
3. května z portugalského letoviska, kde byla s rodiči a dvěma sourozenci na dovolené. Případ zaznamenal velkou publicitu kvůli tomu, že rodiče vedou velkou kampaň za nalezení dcerky.

McCannovi tehdy chybovali. Zašli na večeři do restaurace nedaleko apartmá, kde spaly jejich tři děti. Nejstarší tříletá Madeleine z pokoje zmizela. Na první pohled se zdálo, že by mohlo jít o únos. Pátrání ale vyznívá do ztracena.

Portugalská policie kromě jistého Brita, žijícího v sousedství, označila za podezřelé i rodiče dívky, ale neshromáždila dost důkazů, které by jejich teorii potvrzovaly a k pohřešované – ať už živé nebo mrtvé – je dovedly.

McCannovi jakýkoliv podíl na zmizení Madeleine odmítají
a dál po ní pátrají na vlastní pěst. Nedávno – k ročnímu výročí zmizení – zřídili horkou linku, na níž mohou volat všichni, kdo mají k případu co říci.


Jak se vám jeví případ zmizelé Madeleine? Je podle vás možné, že dívku nešťastnou náhodou zabila vlastní matka, a teď chladnokrevně předstírá žal nad jejím zmizením? Byli by podle vás rodiče schopní dívku „prodat“ pedofilům? Myslíte si, že je správné, že Policie ČR zatím nesdělila rodičům zavražděného devítiletého Jakuba Šimánka způsob vraždy nebo to, jak vrah dítě na místo činu z ubytovny dopravil?

   
01.07.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [36] *Kotě* [*]

    pajda:
    tento článek, který cituješ, je z loňského října. Od té doby se prokázalo, že 1) žádnému z ostatních dětí nebyla podána sedativa, tudíž je nepravděpodobné, že byla podána té holčičce, bylo to vykonstruované obvinění, stejně jako např. to, že matka holčičky brala drogy, 2) stopy DNA byly neprůkazné a odborníky označené za zavádějící, navíc měly být v autě, které si rodiče pronajali mnoho týdnů poté, co to dítě zmizelo z hotelu, v němž už tou dobou dávno nebydleli.

    U mě zase ten, kdo neumí pořádně číst a nenajde si všechny dostupné informace, ale vyslovuje hned odsudky, není inteligentní člověk - a můžeš mě klidně i sežrat

    superkarma: 0 01.07.2008, 23:21:14
  2. avatar
    [35] pajda [*]

    http://www.novinky.cz/clanek/124813-telo-mrtve-maddie-prevazeli-v-aute-pronajatem-rodici.html

    ve chvíli, kdy rodiče nacpou dítě sedativy, aby si mohli večer užít s kamarády, u mě nejsou rodiče - a můžete mě klidně i sežrat. A v takovém případě mi otázky pod článkem nepřipadjaí zase až tak strašné...mimochodem je to jen jeden článek z mnoha.

    superkarma: 0 01.07.2008, 22:19:07
  3. avatar
    [34] wich [*]

    Otázky mi připadají nemístné. Hlavně takové ty spekulace o vině rodičů. Kdyby mi zmizelo dítě, bylo by pro mne zdrcující, že o mne někdo vede spekulace. Nejhorší je určitě ten pocit, kdy nevím, kde dítě je, jestli někde křičí o pomoc a nemůže se dovolat, jestli mu někdo ubližuje. V takovém případě se člověk raději smíří s tím, že je mrtvé, než, že neví, kde je a jestli vůbec je.

    superkarma: 0 01.07.2008, 21:51:17
  4. avatar
    [33] JK [*]

    Lotka: asi to není nevhodné ... podle marušky je to v pořádku, podle redakce zřejmě taky, jinak by tu článek a hlavně výborné dotazy nebyly ... zřejmě nový investigativní druh žurnalistiky

    superkarma: 0 01.07.2008, 20:16:34
  5. avatar
    [32] Lotka [*]

    Marie Šrámková, na jiných serverech takovéto nevhodné diskuze u článků zakazují a vy je tady rozvíjíte

    superkarma: 0 01.07.2008, 19:33:22
  6. avatar
    [31] *Kotě* [*]

    verlit: http://en.wikipedia.org/wiki/Madeleine_McCann
    Španělská policie vzápětí poté, co uveřejnila zprávu o stopách DNA, připustila, že výsledky nejsou jednoznačné a soudní odborník upozornil, že mohlo dojít ke kontaminaci. McCannovi si auto najali ne "několik" dnů, ale celých 25 dnů poté, co došlo ke zmizení Madeleine.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:58:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] verlit [*]

    Tak pardon, všechny jsem vás mystifikovala, je to ještě úplně jinak, omlouvám se, nepamatovala jsem si detaily.
    Bilogické stopy se našly v autě, které si rodiče najali PĚT TÝDNŮ po zmizení Madeleine, při jejich druhé návštěvě Portugalska. Auto bylo prohledáno, protože se v té době stali podezřelými.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:54:06
  2. avatar
    [29] rek11 [*]

    Ťapina: taky se mi to tak zda... navic podle me jsou celkem normalni stopy DNA v aute rodicu....me by prislo divny,kdyby tam nebyla

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:53:27
  3. [28] Rikina [*]

    JK: nijak zvlášť tohle nesleduji, ale přesto jsem asi před dvěma dny zaslechla náhodně část rozhovoru s matkou Jakuba Šimánka. Pokud by nestála o žádnou publicitu, asi by nedávala médiím příležitost k rozhovorům. Že se o tom pak diskutuje, je přirozený důsledek.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:51:31
  4. [27] Bébina [*]

    Solei: A stejne jsou ti rodice hovada. Opustit malicke deti a jit na veceri. To jim bylo jedno, ze se dite muze kdykoliv probudit a uz treba jenom tma v pokoji ho muze vydesit, natoz pak nepritomnost rodicu?

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:49:57
  5. avatar
    [26] Ťapina [*]

    verlit: A nebo ji prostě poprvé nenašli. DNA nemá rozměr kanystru, aby se v autě nedala při jedné z prohlídek přehlédnout

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:48:28
  6. avatar
    [25] verlit [*]

    rek11:
    Při první prohlídce nenašli v autě ŽÁDNÉ biologické stopy (krev)
    Při druhé prohlídce našli krev a testem DNA prokázali, že patří Madeleine. Nicméně to nestačí jako důkaz odstranění těla.

    Ale jak říkám, detailně si ten průběh nepamatuju, tohle je hodně velká zkratka

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:48:05
  7. avatar
    [24] JK [*]

    Rikina: i o jakubovi šimánkovi? být já příbuzná (a nemusím být zrovna matka) tak mě z takových diskusí jebne

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:37:56
  8. avatar
    [23] rek11 [*]

    Bébina: ano to je otazka,ktera mela byt polozena

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:36:56
  9. avatar
    [22] Solei [*]

    Bébina: souhlasím, zvlášť v oblasti kde by nikoho nepohoršili kdyby děti vzali s sebou obsluha by jim jistě zajistila dostatek klidu. Docela by mně zajímalo jestli děti zamkli - takové čerstvě probuzené dítě se dokáže vydat na docela dlouhou výpravu.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:35:40
  10. avatar
    [21] rek11 [*]

    verlit: kdyz to nevedeli pred tim,zbezna prohlidka preci nezahrnuje test DNA..a zrejme to bude ten kamen urazu,jako neprimy dukaz by to bylo relevantni,pokud by ten test udelali uz poprve pokud ho neudelali,tak je ten dukaz nepouzitelny a ne neprimy,v tom je ten rozdil

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:33:55
  11. avatar
    [20] verlit [*]

    rek11: Ta krev tam mohla být z čehokoli, pointa je ta, že se v autě objevila až PO zmizení holčičky.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:29:00
  12. [19] Bébina [*]

    Ja bych spis ocekavala otazku: prijde vam normalni, nechat bez dozoru tri male deti, pricemz nejstarsi je teprve trilete a odejit na veceri?

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:28:18
  13. avatar
    [18] rek11 [*]

    verlit: takze ta krev tam mohla byt z cehokoli,vzhledem k tomu,ze krevni stopy se daji zjistit i po delsi dobe ....po nasem aute je takovejch biologickejch stop po detech,ze by se z toho fizlove zjevili

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:27:13
  14. [17] Rikina [*]

    Vzhledem k tomu, že o ten mediální zájem se z velké části postarali sami rodiče zmizelé dívky, a nadále v tom pokračují, nevidím důvod, proč by se o tom nemělo nebo dokonce nesmělo diskutovat.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:24:45
  15. avatar
    [16] verlit [*]

    rek11: Přesně tak
    Zas tak podrobně jsem tu kauzu nesledovala, ale nešlo se tomu vyhnout. První byla klasická prohlídla po oznámení zmizení. Pak, když to začalo vypadat, že možná nejde o únos, prohlídku v apartmánu i v autě zopakovali a našli biologické stopy.
    Rodiče mezitím nehlídali, protože zpočátku nebyli podezřelí.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:24:05
  16. avatar
    [15] rek11 [*]

    verlit: jakože jim dvakrát prohlíželi auto aniž by si je mezitím hlídali?

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:20:45
  17. avatar
    [14] verlit [*]

    Souhlasím s tím, že jde o spekulace, ale trochu bych se zastala. Byla jsem v Anglii shodou okolností několikrát vždy právě v době, kdy se objevila nějaká další fakta a tudíž jsem v televizi viděla řadu podrobných reportáží.
    Pokud vím, podezření vůči rodičům Madeleine nebylo nikdy vyvráceno, naopak je nejpravděpodobnější vyšetřovací verzí, ale jelikož se nenašlo tělo, nebylo možné je prokázat.
    Hlavní důkazy jsou krev a biologický materiál (DNA), které byly nalezeny v autě při DRUHÉ prohlídce. Z nich vyplývá, že Madeleine (nebo spíš její mrtvé tělíčko), bylo autem rodičů převezeno několik dnů poté, co ohlásili její zmizení.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:17:36
  18. avatar
    [13] *Kotě* [*]

    marie.sramkova: Milá Marie Šrámková, kdybyste ty zpravodajské servery opravdu četla, zjistila byste, že podezření proti rodičům bylo již vloni jednoznačně vyvráceno. Ono ostatně policie se k tomu nikdy takto nevyjádřila, žádné důkazy nebyly. Spekulovaly o tom a toto podezření rozmazávaly velké britské deníky, které byly následně nuceny rodičům se omluvit a přiznat jim odškodné ve výši více než půl milionu liber.

    Styďte se, fakt se styďte. To není poprvé, co jste si pod článkem dovolila nějakou prasárnu a nehoráznost.

    superkarma: 0 01.07.2008, 16:00:30
  19. avatar
    [12] rek11 [*]

    marie.sramkova: policie se domniva,policie si mysli,tak bud to vim a zatykam,nebo radsi drzim hu.u.Vám by dělalo dobře kdybyste byla jeji matka a pulka sveta si "nepodlozene" myslela,ze jste zabila svoje dite?! zkuste se taky trochu vcitit do te zeny a to s tim Jakubem,to už je vázne nechutne.....rodice by nemeli prezivat sve deti a deti by rozhodne nemeli umirat timto zpusobem.....

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:42:23
  20. [11] Rikina [*]

    O případu zmizelé Madeleine vím tak málo, že se mi nejeví nijak. Jestliže je málo důkazů, pak spřádání divokých teorií k ničemu stejně nepovede. Bezpochyby jsou i tací rodiče, kteří jsou schopni prodat dítě pedofilům, což je sice smutné, ale je to mnohokrát potvrzený fakt. Zda tomu tak bylo v tomto případě, to ovšem je pouhá spekulace.
    Ohledně zavražděného Jakuba dost dobře nechápu, k čemu by byla rodičům informace o způsobu vraždy a dalších podrobnostech. Některé věci je asi lépe nevědět, stejně se na tom nedá už nic změnit.

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:42:16
  21. avatar
    [10] JK [*]

    marie.sramkova: podle policie nebo podle tisku? kde jste ty informace vzala? a pokud nejsou důkazy a odsouzení, jsou to pouze spekulace, k čemu taková diskuze? a i kdyby byli odsouzení ... a neodpověděla jste na to, co byste dělala, kdyby se toto téma týkalo vás (teď mluvím i o Jakubovi) ... jojo ta etika

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:39:54
  22. avatar
    [9] Lenice [*]

    diskuse na toto téma se mi zdá poněkud dost nevhodná

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:35:00
  23. [8] Marie Šrámková [*]

    Zabití a prodej pedofilům jsou podle policie dvě nejpravděpodobnější verze - převažuje ta druhá - jenže policie nemá dost důkazů. Potud zpravodajské servery. Proto ty otázky!

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:33:16
  24. avatar
    [7] rek11 [*]

    JK: jestli myšlení končí takhle,tak by bylo lepší nemyslet

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:30:00
  25. avatar
    [6] JK [*]

    maruš, vy máte děti? a kdyby se vám něco takového nedejbože stalo, chtěla byste, aby se o tom veřejně diskutovalo? a vy sama zapojila byste se do diskuse? a víte co to je presumpce neviny? myslet si můžete, co chcete, samozřejmě ....

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:27:04
  26. avatar
    [5] rek11 [*]

    tak ty otazky jsou fakt sila....

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:25:56
  27. avatar
    [4] Meander [*]

    Otázky pod článkem považuji za nestoudné. Paní Šrámková by se měla stydět, jestli ví, jak se to dělá.

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:18:59
  28. avatar
    [3] JK [*]

    co je tohle za blbý otázky?

    superkarma: 0 01.07.2008, 15:12:29
  29. avatar
    [2] RenataP [*]

    To se nedá soudit, vždyť o tom NIC nevíme...
    Snad jen, aby tyhle starosti mělo co nejméně rodičů, nejlíp žádní...

    superkarma: 0 01.07.2008, 14:43:48
  30. avatar
    [1] evita_ij [*]

    Není vhodné o tomto tématu diskutovat.Je to strašné a jakékoliv spekulace jsou JEN spekulace.
    NIKDO neví co se stalo,jen malá Maddie.
    Pro rodiče Jakuba to, že neví, je nejspíš lepší.

    superkarma: 0 01.07.2008, 14:41:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme