.

Kombinuju antikoncepci, kondom a bezpečné dny, přesto se bojím

Vztahy

Kombinuju antikoncepci, kondom a bezpečné dny, přesto se bojím

anti

Jarka je mladá žena a má dobře našlápnuto k úspěšné kariéře. Na tom, že ve svých dvaadvaceti nechce děti, není nic v nepořádku. Její úzkostlivá snaha bránit se proti početí všemi dostupnými prostředky možnému početí, strach a napětí, ve kterém každý měsíc očekává menstruaci, už tak v pořádku není.

„Antikoncepci jsem si nechala napsat už v šestnácti. Na vážný vztah jsem narazila až o tři roky později. Když jsme s Lukášem slavili první výročí, máma mi do telefonu blahopřála a říkala: Já jsem ráda, že vám to klape, jen doufám, že nějak nespěcháte na děti. Nemyslela to zle, ale mně v tu chvíli došlo, že nejen na děti nespěchám, ale že se jich bojím jak čert kříže. Právě jsem dostudovala, začala pracovat. Neměli jsme nic našetřeno, neměli jsme stabilní práci. Zkrátka nebyli jsme ani trochu připravení. A to mě hrozně vyděsilo,“ líčí počátek svých problémů.

Nejdřív svůj strach z otěhotnění nedávala tolik znát. Čas od času si koupila těhotenský test, aby se ujistila, a s napětím čekala, kolik proužků se objeví. Stejně napjatě očekávala i pravidelnou menstruaci v sedmidenní pauze během užívání antikoncepce. Jednou se ale nedostavila. Nebylo to nic vážného, pouze jednodenní zpoždění. I to ale v Jarce vyvolalo lehkou hysterii. Koupila si několik druhů těhotenských testů. Všechny byly negativní. To ji ale neuklidnilo. Celý den byla jako na trní. Přemýšlela, co bude dělat, kde vezme peníze na přerušení a jako to řekne příteli. Přes noc plakala. Pak přišla menstruace.

„Za pár dní jsem se radši vydala na prohlídku ke gynekoložce. Řekla mi, že se zpoždění při antikoncepci nestává často, ale stává se, plus mínus jeden den je v naprostém pořádku. Řekla, že mám být klidná, ale nebyla jsem. A mě napadlo, že takhle citlivě jsem prožívala jenom planý poplach. Ale co když se jednou stane, že otěhotním opravdu?“

Rozhodla se, že antikoncepce je sice spolehlivá metoda, ale nikoli stoprocentní, a tak začala od přítele při každém milování požadovat, aby použil kondom. Její strach sice příliš nechápal, ale vyhověl. Doslova říkal: „Když pak budeš klidnější, tak klidně.“ Jenže Jarka klidnější nebyla.

Stále napjatě očekávala své dny, stále se děsila těhotenství. Situace vygradovala, když navrhla příteli omezit milování na minimum a milovat se jen v „bezpečných dnech“. Měla dva důvody. První byl její strach z otěhotnění. Druhým fakt, že milování s partnerem už pro ni nebylo nic příjemného. Naopak musela pořád myslet na to, co se stane, když antikoncepční metody selžou. Tehdy jí Lukáš navrhl návštěvu gynekoložky a posléze psychologa.

„Řekl, že můj strach není normální, že je to fobie. Bránit jsem se nemohla, měl pravdu. Obrátila jsem se zatím jen na svou gynekoložku. Řekla, že se nemám do něčeho nutit, že chuť na sex přijde sama a pak toho mám využít, jinak by se mi zprotivil úplně. Prý když sama časem poznám, že mi fakt nic nehrozí, i ten strach ustoupí. Tak jen počkat. Třeba dřív, než se zbavím strachu, budu už to dítě chtít,“ uzavírá s optimistickým úsměvem Jarka.

   
22.09.2010 - Láska a vztahy - autor: Eva Soukupová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [43] black.bird.third [*]

    Eva_Fl — #37 Souhlasím. Když má takový strach, ať abstinuje...

    superkarma: 0 13.11.2012, 23:18:53
  2. avatar
    [42] paníliška [*]

    Markýza — #17 Sml67

    Není to sranda, chce to odborníka, jinak až to dítě bude chtí, nebude ho mít s kým. Obávám se ale, že bez odborné pomoci k tomu chtění stejně nedojde.

    superkarma: 0 23.09.2010, 16:45:43
  3. [41] mafi [*]

    Mimochodem, kazda mame "plodne dny" v rozdilne dny u kazdeho vajecniku. Tedy ja mam napriklad, ze sveho praveho vajecniku dceru pri "prasknuti" vajicka 17. den od zacatku MS (zmereno na sono). Byva obvykle, ze vajicka nepraskaji stejny pocet dnu od zacatku MS v levem nebo pravem vajecniku...

    superkarma: 0 22.09.2010, 22:34:13
  4. [40] mafi [*]

    obavam se, ze jednou bude slecna stejne urputne ocekavat dva prouzky na TT Sml16

    superkarma: 0 22.09.2010, 22:24:03
  5. avatar
    [39] kuzle [*]

    Bugy — #38 to kazdopadne Sml22

    superkarma: 0 22.09.2010, 22:22:18
  6. avatar
    [38] Bugy [*]

    kuzle — #36 Sml30 souhlas!

    Ona  fakt nemůže být normální.

    Zodpovědnost je dobrá věc, ale mánie, tak ta se musí léčit.

    1. na komentář reaguje kuzle — #39
    superkarma: 0 22.09.2010, 19:17:26
  7. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    Nesukat a navstivit psychouse. Sml67

    1. na komentář reaguje black.bird.third — #43
    superkarma: 0 22.09.2010, 18:36:45
  8. avatar
    [36] kuzle [*]

    jeste bych doporucila kastraci parnera, kdyz ma takovy strach Sml68Sml52 chapu, ze muze mit strach z otehotneni, zadna antikoncepce neni 100% spolehliva, snad jedine nesoulozit a pro jistotu acylpyrin mezi kolena Sml67

    1. na komentář reaguje Bugy — #38
    superkarma: 0 22.09.2010, 17:49:51
  9. avatar
    [35] átéčko [*]

    Já tohle dobře znám. Po většinu života jsem měla stejný strach. Tomu bych se nesmála!Sml23

    superkarma: 0 22.09.2010, 14:51:47
  10. avatar
    [34] Suchanda [*]

    navia — #18 Sml22

    superkarma: 0 22.09.2010, 14:34:10
  11. avatar
    [33] navia [*]

    Markýza — #31 No to jedině...Sml52 to je spolehlivé jako když se podívá na nebe

    superkarma: 0 22.09.2010, 13:28:19
  12. avatar
    [32] OlgaMarie [*]

    Fructia — #30 Je to docela legrační, ale Marlene Dietrich měla období, kdy upřednostňovala v sexu ženy právě proto, že s jistotou nemohla otěhotnět.

    superkarma: 0 22.09.2010, 13:21:39
  13. avatar
    [31] Markýza [*]

    navia — #18 vypočítá jí je menstruační kalendář na ž-i Sml33 Sml30

    1. na komentář reaguje navia — #33
    superkarma: 0 22.09.2010, 13:00:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] fructia [*]

    OlgaMarie — #24 Sml67

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #32
    superkarma: 0 22.09.2010, 12:21:16
  2. [29] Nestyda [*]

    Žábina — #28 nabrnkne si jiného, protože tohle není typ člověka, který dovede být sám...

    superkarma: 1 22.09.2010, 12:18:34
  3. avatar
    [28] Žábina [*]

    ať se rozejde s přítelem /nebo možná to on udělá za ní/ a je sama...pak může být klidná Sml57

    1. na komentář reaguje Nestyda — #29
    superkarma: 0 22.09.2010, 12:16:42
  4. avatar
    [27] oalison [*]

    Jo kdyby všichni měli dítě mít až v momentě kdy budou mít vše zajištěné a dostatek peněz našetřených atd. Tak by jsme za chvíli vymřeli. Neříkám že člověk nemá být zodpovědný, ale všeho s mírou nebo s Mírou?Sml16

    superkarma: 0 22.09.2010, 11:41:45
  5. avatar
    [26] oalison [*]

    Jo kdyby všichni měli dítě mít až v momentě kdy budou mít vše zajištěné a dostatek peněz našetřených atd. Tak by jsme za chvíli vymřeli. Neříkám že člověk nemá být zodpovědný, ale všeho s mírou nebo s Mírou?Sml16

    superkarma: 0 22.09.2010, 11:41:44
  6. [25] Nestyda [*]

    "Třeba dřív, než se zbavím strachu, budu už to dítě chtít,“ uzavírá s optimistickým úsměvem Jarka.

    A jak to tak bývá, vypočítavé slepici to nakonec zase všechno půjde podle jejích kalkulací...

    superkarma: 1 22.09.2010, 11:07:06
  7. avatar
    [24] OlgaMarie [*]

    lidicka — #23 Sml67 Fructia — #21 Sml67

    Také se může dát na ženské....Sml57

    1. na komentář reaguje Fructia — #30
    superkarma: 0 22.09.2010, 11:05:19
  8. [23] lidicka [*]

    Jediná rada jak se zbavit fobie z těhotenství - NESOULOŽIT! Sml30

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #24
    superkarma: 0 22.09.2010, 10:38:26
  9. [22] Marie Dymackova [*]

    blesksoft — #19 Přesně tak

    superkarma: 0 22.09.2010, 10:24:02
  10. avatar
    [21] fructia [*]

    To je případ. Obavy má asi každá holka, která ještě nechce dítě, ale abych si pořád kupovala těhotenské testy, k HA používala ještě kondom (i když se HA poctivě bere) a k tomu vypočítala dny mi přijde holý nesmysl...

    Tady v tom případě je lepší nesouložit Sml49 Holka bude klidná a kluk se může upíchnout někde jinde, v klidu. Sml57

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #24
    superkarma: 0 22.09.2010, 10:22:46
  11. [20] Bébéčko [*]

    Tak já tomu říkám fóbie z nechtěného otěhotnění Sml80

    superkarma: 0 22.09.2010, 09:54:08
  12. avatar
    [19] blesksoft [*]

    ach jo další případ pro Chocholouška Sml79

    1. na komentář reaguje Marie Dymackova — #22
    superkarma: 0 22.09.2010, 09:53:13
  13. avatar
    [18] navia [*]

    Slečna je vystresovaná dost.. psychologa by to rozhodně chtělo. Bohužel se jí může stát, že až bude chtít otěhotnět, nepůjde toSml15. A jen tak mimochodem, pokud je příběh pravdivý - nevím, jak slečna zjišťuje bezpečné a plodné dny.. ale v případě užívání HA obvyklé metody jako měření teploty nefungují...Sml80

    1. na komentář reaguje Markýza — #31
    2. na komentář reaguje Suchanda — #34
    superkarma: 0 22.09.2010, 09:49:58
  14. avatar
    [17] Markýza [*]

    Anai — #12 jak souvisí workoholismus s VŠ, či dokonce studiem?

    Trošku padlá na hlavu ne?

    a jasně, když náhodou otěhotní i přes takové jištění, tak co, vždyť se to dítě dá spláchnout do záchodu, nebo spálit pod kotlem - no a, žádný problém

    1. na komentář reaguje paníliška — #42
    superkarma: 0 22.09.2010, 09:40:23
  15. avatar
    [16] *modrá [*]

    Anai — #13 no tak myslim že je líp když na přerušení vůbec nedojde

    osobně si myslím že je tak zablokovaná že neotěhotní i kdyby chtěla a ještě si t těch stresů může způsobit nějakou daleko horší nemoc :-(

    normální chování to není a divím se jejímu partnerovi že tohle snese...

    superkarma: 0 22.09.2010, 09:11:08
  16. [15] Klára Křížová [*]

    Když jsem si přečetla titulek, napadlo mě, že to ta pani/slečna možná překombinovala

    superkarma: 0 22.09.2010, 08:54:20
  17. [14] Bébina [*]

    To chce psychiatra. Take jsem nechtela neplanovane otehotnet, ale ke klidu mi uplne postacilo brat HA a nestalo se nic, ani kdyz jsem za ty roky parkrat zapomnela a vzala si piluli az po 12ti hodinach. No a kdyz jsem brala antibiotika, jistil to kondom a Pharmatex. Jojo, ted se boji a pak muze zjistit, ze se ty roky bala a cpala do sebe hormony zbytecne, protoze je neplodna. Takova je ironie zivota.

    superkarma: 0 22.09.2010, 08:31:43
  18. [13] Anai [*]

    Tedy pokud to dítě nechce kvůli kariéře, pokud se ho bojí z jiných důvodů, tak přece ještě existuje přerušení, ne?

    1. na komentář reaguje *modrá — #16
    superkarma: 0 22.09.2010, 08:29:48
  19. [12] Anai [*]

    Zřejmě určitá forma Workoholismu - divný, když nemá ani VŠ, ani se nepíše, že studuje.... Sml15

    1. na komentář reaguje Markýza — #17
    superkarma: 0 22.09.2010, 08:28:53
  20. avatar
    [11] OlgaMarie [*]

    Obavy bych pochopila, pokud by už někdy nechtěně těhotná byla, ale tohle Sml80. Jen jestli holčina podvědomě necítí, že dítě nechce právě s tímto přítelem...Sml57

    superkarma: 0 22.09.2010, 08:18:28
  21. avatar
    [10] *modrá [*]

    to je vážně na psychinu Sml15

    superkarma: 0 22.09.2010, 08:10:52
  22. avatar
    [9] heligona [*]

    Rozhodně by měla navštívit psychologa. A vyměnit gynekoložku, když ji odbyla kecama, že to samo přejde.

    superkarma: 0 22.09.2010, 07:50:14
  23. avatar
    [8] Jitulenka [*]

    Antikoncepce je skvělá věc, nač si kazit prožitek ještě kondomem a dalšími obavami? Samozřejmě pokud vyloučím strach z přenosných nemocí, ale pokud si nelibují partneři v promiskuitě, tak ani tento není namístě.

    superkarma: 0 22.09.2010, 07:47:28
  24. avatar
    [7] Heather [*]

    Ano, podle mě je to fobie... A pokud bude dotyčná stejně vystreslá opačným způsobem, až bude dítě pro změnu chtít, asi to moc nepůjde Sml80

    superkarma: 0 22.09.2010, 07:47:06
  25. avatar
    [6] Markýza [*]

    No jo, jenže než se zbavíš strachu z otěhotnění a dokonce až tak, že budeš chtít dítě, tak nebudeš mít s kým Sml80

    superkarma: 0 22.09.2010, 07:43:33
  26. avatar
    [5] nadenica [*]

    Sml23nechápu...

    takové obavy a přitom nejde o život...Sml24

    superkarma: 0 22.09.2010, 07:21:33
  27. avatar
    [4] Delli2 [*]

    Ivinka — #1 PŘESNĚ TAK Sml22

    superkarma: 0 22.09.2010, 07:07:41
  28. avatar
    [3] enka1 [*]

    Jen aby to šlo,až dítě bude chtít.Sml22

    A na bezpečný dny bacha,díky nim mám mladšího synaSml24

    superkarma: 0 22.09.2010, 06:21:58
  29. avatar
    [2] RenataP [*]

    Ivinka — #1 přirozeně ne. Ale najust jo Sml57

    Slečna z toho strachu vyroste...ale jinak ji docela chápu Sml79

    superkarma: 0 22.09.2010, 05:04:01
  30. [1] Ivinka [*]

    Takhle vystresovaná ženská snad ani otěhotnět nemůže Sml23

    1. na komentář reaguje RenataP — #2
    2. na komentář reaguje Delli2 — #4
    superkarma: 0 22.09.2010, 00:27:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme