Myslíte si, že to nejde? Tak to jste se asi doslechla zprávy, že jízda na kole není na hubnutí, ale na zpevnění těla a tvorbu svalů. Jenže pokud jezdíte správě, může vám kolo pomoci i zhubnout! A my vám prozradíme jak.

Kolo má tu výhodu, že na něm můžete jezdit a začít jezdit v kterémkoli věku, a to i pokud jste baculatější nebo máte problémy s klouby. Pokud ale pravidelně nesportujete, tak začínejte jezdit pozvolna. Určitě se hned nevydávejte na stokilometrový výlet. Nejenže byste své tělo úplně zničila, ale možná byste si i jízdu na kole na hodně dlouho znechutila. Říkejte si, že nechcete podávat nějaké extrémní výkony, ale pouze si hezky zarelaxovat. A když budete takhle relaxovat alespoň třikrát týdně, začne se zvyšovat vaše výkonnost a vy si budete moct pomalu dovolit začít zvyšovat zátěž.

Pokud budete jízdu na kole využívat ke shození přebytečných kilogramů, měla byste volit mírnější tempo a třikrát týdně strávit na kole nejméně 45 minut.

Nezapomínejte ale na to, že při jízdě na kole se zatěžují pouze některé svaly, zatímco jiné ochabují. Mezi ty patří svaly na přední straně trupu a na břichu. Z čehož vyplývá, že cyklistika není vhodný sportem, pokud usilujete o ploché bříško. Jízdu na kole je proto dobré kompenzovat nějakým jiným pohybem. Nejideálnějším protějškem je plavání. Jestliže se pro kolo rozhodnete, nezapomeňte na ochrannou přilbu!

 

  1. Jak často jezdit na kole, aby to bylo efektivní?
  2. Jakým sportem je vhodné kompenzovat cyklistiku, aby vaše tělo zůstalo celé zpevněné?
  3. Jaké svaly při jízdě na kole zůstávají nevyužité?

 

Výsledky kvízu a mnoho dalšího naleznete na http://www.doformy.cz/kviz78

 

Reklama