Bulvár

Kolik stojí dítě?

Řečeno s trochou nadsázky – otázkou, jakou cenu má nechtěné dítě, se dnes zabývá liberecký krajský soud.

Žena, která ze zdravotních důvodů podstoupila sterilizaci, a přesto porodila, se kvůli tomu soudí s libereckou nemocnicí. Za nechtěné těhotenství žádá od lékařů odškodné. Ti se však hájí tím, že neselhali oni, ale operační metoda.

Původně se prý paní Šárka Doušová soudit nechtěla, ale rozčílilo ji, že se s ní nemocnice ani nesnažila dohodnout. Tvrdí, že se v nemocnici chovají arogantně, aby zamaskovali, jak to ve skutečnosti bylo!

S tím však nemocnice nesouhlasí. Podle náměstka Martina Ziky neexistuje v současné době důvod, proč my by měla nemocnice přistupovat na rostoucí finanční požadavky „postižené“ rodičky.

Paní Doušová měla před lety těžkou autonehodu. Kvůli vážným zraněním pánve a dolních končetin a možným komplikacím nepřicházelo těhotenství v úvahu. Proto 38letá žena podstoupila sterilizaci.

Přesto později otěhotněla. Celé těhotenství však bylo rizikové. Nemocnice ale jakoukoliv vinu odmítá. Její lékaři údajně nepochybili, selhala prý metoda sterilizace.

Dnes je malé Barborce půl roku. Přišla na svět o dva měsíce dřív a zdravotní problémy má dodnes. Týdny strávila v inkubátoru a nedávno se u ní objevil oboustranný zápal plic.

Právníci očekávají, že padne průlomový rozsudek. Případ Šárky Doušové totiž není zdaleka jediný.

Myslíte si, že je etické soudit se s nemocnicí, i když přišlo na svět původně chtěné dítě?
Jde o princip, nebo o peníze?

   
28.07.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [104] Ťapina [*]

    Meander: A co by ještě lékaři měli dělat, když už i zajišťovat srůstání kostí, které toho nejsou schopny? Proč ne rovnou probouzet mrtvé? A jak se to nepovede, tak hurá do soudu o náhradu.

    superkarma: 0 29.07.2008, 12:10:16
  2. avatar
    [103] Meander [*]

    Juana: Proč drzá? Měla se s nemocnicí soudit o náhradu

    superkarma: 0 29.07.2008, 10:46:07
  3. avatar
    [102] kareta [*]

    Juana: interupce je pro někoho morálně nepřijatelná Taky to mohla zjistit pozdě

    superkarma: 0 29.07.2008, 10:06:15
  4. avatar
    [101] Juana [*]

    Podle mne jde paní jen o peníze. Když otěhotněla, klidně mohla jít na miniinterupci, pokud se vědělo, že těhotenství bude komplikované. Pokud přesto do toho rizika šla, nemá morální nárok na odškodné. Dva měsíce před termínem není až zas tak taková tragedie, já sama jsem se narodila šest týdnů před termínem porodu a problémy jsem neměla žádné. Zápal plic je nepříjemné onemocnění, to uznávám, nicméně je léčitelné.
    Podle tohoto přístupu by se klidně teoreticky mohla moje matka soudit s nemocnicí, protože jí nesrostla zlomená noha - jak jí bylo řečeno, do konce života jí bude stehenní kost držet pohramadě už jen železo. Přitom věřím tomu, že doktoři udělali, co bylo v jejich silách, jen prostě matky organismus už to nezvládá. Možná kdyby byla dost drzá a měla všehoschopného právníka, tak by taky z toho mohla vytřískat majlant.

    superkarma: 0 28.07.2008, 22:47:25
  5. avatar
    [100] Julianna [*]

    Vivian: v článku stojí zdravotní problémy má dodnes, ten zápal plic je asi to nejmenší, ale to nemohu posoudit a ten je určitě hrazen.
    Prostě si myslím, že by měla být odškodněna, a ze zkušenosti vím, že pacienti se stále bojí lékařů, samozřejmě že ne všichni, ale je to tak, kolikrát slyším, "ale říkal to pan doktor".Stačí mi moje osmdesátiletá babička, doktor je bůh.

    superkarma: 0 28.07.2008, 21:36:22
  6. avatar
    [99] Vivian [*]

    Julianna: o jaké léčbě je řeč? V článku čtu, že holčička má zápal plic. Řekla bych, že léčbu jí zaplatí zdravotní pojišťovna, ne? Nebo už to tady tak nefunguje? Nevím, já už jsem dlouho neomocná nebyla Ale zdravotní pojištění pořád platím, tak doufám, že z toho na léčbu toho děťátka něco zbyde...

    superkarma: 0 28.07.2008, 17:30:46
  7. avatar
    [98] Lukáš Čejka [*]

    Meander: Bych se ho na nic neptal, nema se cpat ke mne na stul, kdyz pracuju. Prace musi odsejpat !

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:49:58
  8. avatar
    [97] Meander [*]

    lukas.cejka: Ortodoxní Žid by ti pitvu neodpustil.

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:43:43
  9. avatar
    [96] Lukáš Čejka [*]

    Ch.Z. Kochanská: copak zlate zuby, ale ten kardiostimulator by mohl byt fajn a kdybych jich mel vic tak bych si mohl vyrobit pulsni generator
    Meander: ja bych nebyl antisemita - at si je kdo chce, hlavne ze lezi na stole

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:41:22
  10. avatar
    [95] Meander [*]

    Ch.Z. Kochanská: A kdyby to byli ortodoxní Židé, tak to by měl teprve co vysvětlovat.

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:30:34
  11. avatar
    [94] Ch.Z. Kochanská [*]

    lukas.cejka: Pozůstalí by tě, coby patologa, mohli třeba nařknout z krádeže zlatých zubů nebo kardiostimulátoru.

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:29:50
  12. avatar
    [93] paníliška [*]

    Julianna: Ano, děje se to a právě proto mě osobně těší, že pacienti už konečně nemají strach se bránit a lékaře hnát k zodpovědnosti.

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:20:37
  13. avatar
    [92] kareta [*]

    Ťapina: mají recht A proto si lékaři navíc vymysleli útok na veřejného činitele

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:20:35
  14. avatar
    [91] paníliška [*]

    lukas.cejka: ožil na stole

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:19:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] Meander [*]

    Julianna: Smutné, však pravdivé.

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:17:17
  2. avatar
    [89] Ťapina [*]

    kareta: Oni by nás jinak kousli

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:12:56
  3. avatar
    [88] Julianna [*]

    Myslím, že by ji měli nějak odškodnit, už právě kvůli Barborce, na její léčbu a sousedkám, pokud by do toho jednou kafraly bych řekla totéž, nebo jí nějaká sousedka přispěje na léčbu dcery?
    Kdybych po takovém zákroku otěhotněla já, taky bych nešla na potrat, nedokázala bych to, stejně tak bych nedala dítko k adopci, ale snažila bych se, aby i přes ty komplikace z předčasného porodu se její zdravotní stav zlepšil. Kdyby byla finančně zabezpečená, možná by nad tím mávla rukou, ale dovedu si představit, kolik musí následná léčba stát - hodně, plus platby v nemocnici, u lékaře, proč má na to doplácet?
    A souhlasím s tím, že spousta věcí dějících se ve zdravotnictví se zametá pod koberec, příroda je příroda, ale zodpovědný je lékař!!
    Před měsícem byl za mnou pán, jemuž zemřela žena na rakovinu a povídal mi, že své ženě volal záchranku o půl desáté v noci, měla vysoké horečky 40, byla už po jednom zápalu plic, chemoterapie musela být kvůli tomu přerušena, vše dr. vysvětlil a dostalo se mu odpovědi, dejte jí paralen, to srazíte, nikdo nepřijel, v 10 mu končila služba...
    Další odvezl dceru s podezřením na zánět slepého střeva a doporučením dětské lékařky na sono, krev..., neudělali žádná vyšetření,chtěli ji tam nechat jen na pozorování,oni ale podepsali revers a odjeli jinam, šla rovnou na sál, slepák byl už prasklý...
    Další paní byla po ženské operaci, ale stále měla bolesti, nechali ji ležet bez pomoci asi 2 dny, až přišel bratr veterinář a zeptal se, zda by jí třeba nemohli vyšetřit střeva, to se začli dít věci, ze "státního svátku" byl odvolán sám pan primář a už to jelo, musel poradit veterinář nebo se ho snad lekli...
    Mám pokračovat, bylo by toho hodně...
    A lékařům jde taky v první řadě o peníze ne?

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:11:00
  4. avatar
    [87] Lukáš Čejka [*]

    kdyz ctu tu debatu tady, tak jsem rad, ze nejsem lekar, snad jedine patolog by prichazel v uvahu, tam by se snad nikdo nezlobil, kdyby mi nekdo ozil na stole
    i kdyz oni pozustali muzou bejt taky pekna particka, tak radsi nic

    superkarma: 0 28.07.2008, 16:03:03
  5. avatar
    [86] kareta [*]

    Ťapina: jo, ale s pacienty jednáte s citem

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:58:39
  6. avatar
    [85] Ťapina [*]

    kareta: Ale taky nám selhávají metody

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:55:43
  7. avatar
    [84] fialinka [*]

    otázka je, jestli fakt najdou chybu doktora (to se mi nezdá), nebo selhala metoda, což předpokládám...
    paniliska: šaty můžou být ušité dobře, ale holt látka může být slabá, nitě taky, sebelepší šev nevydrží navěky, i kdyby to bylo oboje v pořádku, může se mi změnit postava...

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:42:47
  8. avatar
    [83] Vivian [*]

    shb: ani lékař přece nemůže nést odpovědnost za něco, co nemůže ovlivnit. Co myslíš tím "se všemi faktory, co k tomu patří"? Myslíš si, že za neúspěšnost výkonu může vždycky lékař?

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:32:12
  9. avatar
    [82] kareta [*]

    Ťapina: no, proto taky mají veterináři lepší pověst než mudr. Máti jeden čas chtěla předstoupit na veterinu jako pacient Když srovnala chování lékařů k ní a veterinářů k našim psům..

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:25:54
  10. avatar
    [81] Ťapina [*]

    shb: Ono je těžké posoudit, kdy doktor pochybil, a kdy došlo ke komplikaci samovolně, ale dá se to, od toho jsou revizní komise. Nám vychází v komorovém časopise čas od času "soudničky", případy stížností, které komora řešila, a tam to teda nevychází tak, že se vše zamete pod koberec. Někdy je to tvrzení proti tvrzení, a to se pak závěry těžko vyvozují, ale někdy je to docela jasné.

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:22:45
  11. avatar
    [80] Ťapina [*]

    Lesana: Ona byla sterilizována před x lety. Když půjdeš reklamovat šaty ke švadleně po pěti letech, tak se s tebou taky vůbec nebude bavit.

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:20:48
  12. avatar
    [79] breberka [*]

    Takových nechtěných oplodnění už bylo, holt není nic 100% a stát se to může.Na druhou stranu, když doktor něco zanedbá, tak se to většinou zamete pod koberec, to se u jiných povolání moc nestává.

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:15:50
  13. avatar
    [78] shb [*]

    Ťapina: to si nenadávej...taky si kolikrát říkám jestli to mám zapotřebí, kdybych někde doplňovala regály a měla čistou hlavu tak by mi bylo hej...ale není to tak a brala bych tak třetinu toho co mám a taky mně na druhou stranu těší, že jsem svým způsobem nenahraditelná- prostě co máš v hlavě ti nikdo nevezme...a ty si nemáš co vyčítat, málokdo umí co ty...
    a teď z druhého soudku- doktor musí nést odpovědnost (ovšem v rámci svého rozsahu) za to co dělá i se všemi faktory co k tomu patří...já když zapomenu něco důležitýho tak se nemůžu vymluvit - jó to příroda holt jsem to zapomněla blbost
    a kareta jak říká že se ty doktoři z odpovědnosti vykrucují- v tom má taky pravdu...bohužel
    myslím že tento problém by byl vyřešen kdyby se doktor platil hotově....ale taky nejde...ale většinou si doktor nepamatuje pacienta (jak taky, a když to třeba není jeho známej) a je otázkou zda si do karty vše přesně zapisuje aby napříště něco neoipomněl... to jistě spousta z nich ne protože oni jsou někdo a ostatní nic....i taková je realita...

    superkarma: 0 28.07.2008, 15:13:54
  14. avatar
    [77] Lesana [*]

    kareta: souhlasím - u zdravotníků se chyby hodně metou pod koberec Na druhou stranu v tomto případě jaksi nevíme, jestli šlo nebo nešlo o chybu Nemocnice mimosoudní odškodnění odmítla, takže vedení je zřejmě přesvědčeno, že lékaři nepochybili. Paní Doušová je žaluje, takže z nějakého důvodu je přesvědčena, že k pochybení došlo. Soud dosud neproběhl, takže jeho rozhodnutí zatím neznáme a nevíme, zda lékaři zákrok pokazili nebo jestli ho provedli správně, ovšem holt se těhotenství přesto zadařilo

    Když už tady byla zmiňovaná ta švadlena, pokud půjdu třeba po roce reklamovat šaty, taky mi pravděpodobně švadlena automaticky nevrátí peníze (a nezaplatí škodu způsobenou tím, že jsem si třeba narychlo musela půjčit šaty z půjčovny, abych zvládla společenskou akci), ale nejdřív posoudí oprávněnost reklamace. Tak už to prostě chodí

    superkarma: 0 28.07.2008, 14:49:47
  15. avatar
    [76] kareta [*]

    Vivian: Ťapina: zatím to vypadá, že pokud NĚKDO nenačapal doktora na kaši ordinovat, že se to už ututlat nedalo, tak vlastně nikdo za nic nikdy nemohl...vzhledem k tomu, že ti umělci evidentně zničili máti zdraví a vesele ordinují dál, jim můžu akorát popřát vše co si zaslouží

    superkarma: 0 28.07.2008, 14:47:30
  16. avatar
    [75] Vivian [*]

    kareta: za prvé musí někdo říct, zda ten výkon byl, nebo nebyl proveden dobře. To ani jedna nevíme. A pokud při té operaci nebylo nic zanedbáno, pak je odpovědnost leda na pánubohu, protože u tohoto výkonu prostě určitá, byť malá, pravděpodobnost selhání je, a nikoli vinou lékařů, ale "vinou" Matky přírody... Lékař není pánbůh.

    superkarma: 0 28.07.2008, 14:43:38
  17. avatar
    [74] Ťapina [*]

    kareta: Mně nepřijde, že bych měla nějak nižší zodpovědnost, než jiné profese Když po nějakém zákroku do noci nespím, jestli se ozve nebo neozve telefon, tak si nadávám do blbců, že jsem nešla dělat na poštu. Tam bych aspoň neměla zodpovědnost za věci, které nemůžu pořádně ovlivnit

    superkarma: 0 28.07.2008, 14:42:03
  18. avatar
    [73] shb [*]

    gentiana: to jsem si taky říkala proč teda nešla na potrat... - ale třeba by to pro ni bylo ještě komplikovanější....no a když už se to narodilo tak proč to nedala k adopci...ale to už jí asi city nedovolily....

    superkarma: 0 28.07.2008, 14:41:57
  19. avatar
    [72] kareta [*]

    Vivian: jestli nepřevezmou lékaři odpovědnost, stane se jejich povolání prestižní asi jako státní úředník a poslanec- je docela tristní, že nejsou za chyby postihováni a mete se vše pod koberec- na to, že jsou placeni většinou z veřejného zdravotního pojištění je to docela drzost

    superkarma: 0 28.07.2008, 14:31:09
  20. avatar
    [71] Vivian [*]

    Stoprocentní antikoncepce neexistuje, vždyť i u té sterilizace se uvádí určité procento (nebo spíš desetiny nebo setiny procenta) selhání, takže stoprocentní spolehlivost lékaři prostě nemůžou zaručit Myslím, že nemá nárok na žádné odškodné .
    Nevím, jak dobře byla před operací informována, ale lékaři by měli každému vysvětlit, že ani sterilizace není stoprocentní antikoncepce. A samozřejmě si nechat podepsat INFORMOVANÝ souhlas. Právě pro takovéhle případy...

    superkarma: 0 28.07.2008, 14:18:05
  21. avatar
    [70] Ťapina [*]

    kareta: Dneska určitě dá, otázka je, jestli se dal "před lety", jak je v článku.

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:53:24
  22. avatar
    [69] kareta [*]

    Ťapina: a nedá se náhodou ten velcovod přeříznout- přepálit?Tam by tgo už snad nehrozilo

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:40:45
  23. avatar
    [68] Ťapina [*]

    kareta: Stavbou je vejcovod cévě dost podobný. Určitě to u něj neprobíhá jak na běžícím pásu, ale při příznivé shodě okolností k tomu určitě dojít může.

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:39:18
  24. avatar
    [67] kareta [*]

    Ťapina: dočasný uzlík je můj terminus technikus o sponTÁNNÍCH (pro Mafinku- a dík )bypassech jsem slyšela v souvislosti s cévama...ale že by vejcovod?

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:36:59
  25. avatar
    [66] Ťapina [*]

    shb: Pokud nemocnice pochybila, zaplatí. Pokud ne, paní má smůlu, ale takový je život. Když zítra prodělá infarkt, taky ji nikdo neodškodní, za reakce vlastního těla nikdo peníze nevysoudí.

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:29:53
  26. avatar
    [65] paníliška [*]

    kareta: Nedávno tady někdo psal něco o suchém početí.

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:29:11
  27. avatar
    [64] paníliška [*]

    Mafinka: Sakryš, jak ten pokrok jde dopředu. V sedmé třídě ZŠ jsme se fakt o sterilizaci, jejich metodách, úspěšnosti komplikacích fakt neučili. Pane jo, já mám mezery.

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:27:58
  28. avatar
    [63] Ťapina [*]

    kareta: A k těm spontánním bypassům, takhle to běžně v těle probíhá, když se přeruší céva. Myslím si, že i u klikatého vejcovodu to možné je.

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:27:33
  29. avatar
    [62] Ťapina [*]

    kareta: Dočasný cévní uzlík je proboha co? Cévy se podvazujou vstřebatelným materiálem, aby tam následně nepřekážel, uzlíky se dělají stejné. A že by se doktor spletl a použil omylem desetkrát dražší materiál? No tak na to by se lehce přišlo.

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:25:42
  30. avatar
    [61] Lesana [*]

    shb: kdybych šla do nemocnice na sterilizaci a doktor mě přesvědčoval, že úspěšnost metody je 100%, tak okamžitě zamířím jinam - k lékaři, který svým pacientům nelže Nicméně jediná 100%-ní antikoncepce je nesouložit (i kdy... vzpomeňme pannu Marii ), veškeré ostatní metody jsou jenom více či méně spolehlivé

    superkarma: 0 28.07.2008, 13:23:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme