Rodina

Kojení na veřejnosti: Vadí vám, nebo je pro vás normální?

feed

Možná si vzpomínáte, že asi před rokem se na sociální síti facebook strhla bitva mezi kojícími matkami a těmi, kteří neměli chuť dívat se na jejich obnažená ňadra. Nakonec vyhráli ti, kterým se fotky nelíbily. Označili je za pornografické a dosáhli zákazu zveřejňování a také odstranění kojících fotek. Díky bohu na mě v kyberprostoru žádná cizí ňadra neútočila. Normálně bych se k tomu nevracela. Kdyby…

Měla jsem se sejít s kamarádkou na pražském hlavním nádraží. Chtěla mi ukázat svůj nejnovější přírůstek do rodiny. Budiž jí přán. Jenže jsem záhy viděla víc, než jsem chtěla. Už z dálky jsem ji spatřila sedět uprostřed zaplněné haly s tričkem vytaženým k bradě, rozepnutou podprsenkou, kterak během kojení vystavuje na odiv své ňadro. „Sis mohla na to kojení někam zalézt. Počkala bych tady,“ říkám možná trochu neomaleně namísto pozdravu. „A proč? Mně to nevadí,“ ohradila se. „Tobě možná ne, ale lidem okolo to třeba je nepříjemný,“ snažila jsem se nabídnout pohled z druhé strany. „Jako když jim to vadí, ať na mě nečumí a je to,“ ukončila debatu.

Ve virtuální realitě, kde trávím většinu svého času, nežádoucí obrázky vymizely. Ne tak ze skutečného světa. A je to o to horší, že tuhle osobu nemůžete přidat do blokovaných, nemůžete ji nahlásit správci. Tedy vlastně můžete, pokud se nachází například v přelidněném obchodě, ale ten pravděpodobně jen pokrčí rameny a půjde dál.

Nechci samozřejmě moralizovat, neboť to je další z věcí, které se mi nelíbí. Když můžu, otočím se, nikdo mě nenutí se dívat. Ovšem někdy matčin prs přehlédnout nelze. Zvlášť pokud si dotyčná vytáhne tričko až pod bradu a vystaví zrakům okolí svůj airbag v plné kráse. Věřte mi, z těch deseti lidí, co stojí poblíž a tváří se, jakože nic, nejsem sama, komu to ve skutečnosti vadí. Pokud mezi ně patříte také, zvykejte si. Psychologové totiž tvrdí, že kojení na veřejnosti je pro matky čím dál přirozenější.

Kojení na veřejnosti mi...

Možnost%
vadí v jakékoliv formě15,3
vadí, pokud žena obnažuje víc, než je třeba54,1
připadá úplně normální30,6

Ovšem mluvím pořád o případech, kdy má rodička potřebu ukázat všem víc, než je nezbytně nutné. Ačkoli o to kolemjdoucí většinou ani nestojí. Přitom stačí jen maličko k tomu, aby tahle kojící mamina neuváděla své okolí do nepříjemné situace a nakrmila svoje dítko diskrétně. Stačí speciální podprsenka na kojení, kojící pelerína, nebo jen obyčejný šátek či plena. V takovém případě nemám co vytknout. Můžu jen pochválit.

   
02.07.2010 - Děti - autor: Eva Soukupová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [148] Hortenzie [*]

    Lenka Kolková — #146 Nikdo tu nemluvil o žádném zahalování od hlavy k patě,ale vkus a cit pro to,co je ryze intimní a co ne,snad má každý.Pro mě za mě,si choď a oblékej jak chceš,ale zkus taky umět přijmout názor jiného.Bylas někdy v cizině?Já jo a můžu ti říct,že není vůbec žádná "světovost" v odhalených bříškách až témě k.....,já tam byla už před 2 lety a fakt jsem neviděla jednu mladou holčinu,co by vystrkovala odhalené břicho.A nebyla to žádná rozvojová země,ale Anglie.Jóóó,a všimla sis,že většina těch odhalených bříšek se třese jako sulc,skoro víc,než nám,co už máme "pubertu" za sebou?Přemýšlela jsi,čím to je?A rozhodně to nejsou děvčata,co jsou nějak silná,to ne....

    Irad — #144 Ne,proč?O tom nepadlo ani slovo.Ať si každý dělá co chce,když se mu to líbí.Počítám,že jsi jiná generace,než já a zatím každá měla svůj názor a málokdy spolu souhlasily....

    superkarma: 0 03.08.2010, 08:26:09
  2. avatar
    [147] mio [*]

    Lenka Kolková — #146 Sml54 jasně, nač se zdržovat s hygienouSml24

    superkarma: 0 16.07.2010, 21:50:49
  3. avatar
    [146] Lenka Kolková [*]

    mám nápad nebudeme mýt děti a ženy zahalíme od paty k hlavě.

    1. na komentář reaguje mio — #147
    2. na komentář reaguje Hortenzie — #148
    superkarma: 0 16.07.2010, 19:38:00
  4. avatar
    [145] Irad [*]

    Přijde mi to úplně normální.

    superkarma: 0 16.07.2010, 17:05:51
  5. avatar
    [144] Irad [*]

    Hortenzie — #140 Takže jim to vlastně zakážeme pro jejich vlastní dobro? Sml32

    1. na komentář reaguje Hortenzie — #148
    superkarma: 0 16.07.2010, 17:03:11
  6. avatar
    [143] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #133 to mi prijde hodne slabe Sml80

    superkarma: 0 12.07.2010, 14:01:11
  7. [142] lucia1604 [*]

    Když jsem kojila svoje děti, přišlo mi to normální dát jim najíst, když mají hlad... takže jsem kojila kdekoliv - přeci jenom je to přirozené, nic za co by se měl člověk stydět... dneska jsou lidé spíš zvyklí na krmení z lahve, takže kojení jim možná přijde "divné, nevkusné", ale když má mimčo hlad, tak co se s tím dá dělat? Připomíná mi to jednu maminku, která byla tak "zblblá" starostmi o to, co si okolí o ní pomyslí, že přemýšlela nad tím, jestli by neměla náhodou koupit kojeneckou lahev, doma odstříkat a na výletě dítě raději nakrmit z lahve!!! Opravdu zapomínáme na svoji přirozenost, na to, že pocházíme z přírody a snažíme se chovat podle představ někoho jiného... neříkám, že má kojící žena ukazovat svá nalitá ňadra kolemjdoucím, vždy se to dá uděla celkem nenápadně, popřípadě se dá použít i plínka na přikrytí - dítě tak má i větší klid, maminka pak i ví, že jí na prso nikdo nevidí..

    superkarma: 1 12.07.2010, 09:15:02
  8. avatar
    [141] Hortenzie [*]

    Rikina — #133 Souhlasím na 100% Sml22

    superkarma: 0 08.07.2010, 21:12:46
  9. avatar
    [140] Hortenzie [*]

    .....Zajímavá diskuze.....myslím si,že nepatřím k nějakým moralistům a kazatelům a nejsem ani žádná puritánka,ale jak už tady napsala neggy,kojení je naprosto intimní záležitost,při kterém by se měl navazovat a prohlubovat vztah mezi matkou a miminkem,kdy právě maminka by si to měla užívat.Kojení na veřejnosti mi nepřijde jako nejlepší řešení.Připomíná mi to doby,padesátých a začátky šedesátých let,kdy se tak vehementně propagovalo kojení,že byly pro kojící matky samostatné kupé,různé koutky na nádražích a já nevím,kde ještě.Mám dojem,že trochu soukromí na kojení se dá najít vždycky.I když s miminkem cestuji,jak třeba píše femme.fatale,tak nemusím kojit všem na odiv.Nepohoršuje mě to,jen mám vzpomínky na romské ženy,kterí rády kojily kdekoliv.Taky souhlasím,že není nutné,aby mladé maminky vystrkovaly svoje těhotenská bříška,ať malá,či větší,přijde mi to hodně nevkusné.Já vím,že se na to nemusím dívat,ale přemýšlím,proč to ty budoucí maminky dělají......chtějí nám ukázat,že jsou těhotné?Nemusíte samozřejmě se mnou souhlasit a pro můj názor mě,prosím,nekamenujte    

    1. na komentář reaguje Irad — #144
    superkarma: 0 08.07.2010, 18:04:41
  10. avatar
    [139] femme.fatale [*]

    neggy — #138 Promiň, ale jsem alergická na výroky typu, že ta dnešní mládež už není taková, jací jsme bývali my... Jsem mladá, řekla bych, že slušná, ohleduplná, stud ani úcta mi nechybí... Nikde se neprsím a nenatřásám, přesto si dovoluji kojit venku, nevím totiž, jak to jinak udělat třeba na celodenním výletě nebo i cestou od nás do města - máme to přes 3 km, autobusem v tohmle vedru nejezdím vůbec a v zimě minimálně. Takže když potřebuju do města nakoupit a něco vyřídit, zabere mi to okolo 2 hodin. Jak to tedy mám udělat, když malá teď má žízeň třeba po hodině? Umělým mlíkem to řešit nebudu, odstříkávat a pak prosit o ohřátí (nehledě k tomu, že ohřívat MM v mikrovlnce není začka ideál) mi taky nepřijde jako úžasný nápad. Ostatnějak už tu mnohokrát padlo - kojení není zdaleka to nejhorší, co se dá na ulici potkat.

    superkarma: 1 08.07.2010, 13:34:11
  11. [138] neggy [*]

    Sml16Pamatuji si kolegyni, manažerku, byla v 8 měsíci, nosila krátké tričko, bílé průsvitné kalhoty na boky a to mezi bylo všechno venku.Velké velikánské bříško a přiznám se, že jsem styděla se na to vůbec dívat.Kojení je tak vysoce intimní záležitost mezi maminkou a miminkem, že to nepatří na veřejnost. Jenže ono vše souvisí se vším.Dnes mladí nemají zábrany v ničem, chybí stud, slušnost, ohleduplnost, úcta....Podle toho to tady taky vypadá....Toť můj názor Sml79

    1. na komentář reaguje femme.fatale — #139
    superkarma: 0 08.07.2010, 12:58:41
  12. avatar
    [137] kareta [*]

    btw- s dětma jsem doma rozhodně neseděla, ale nepovažuju chození s kojencem do restaurace jako normálně trávený čas s dítětem- co z toho to mimčo má? Nebo courání po městě, po obchodech- jasně, nakoupit se musí, ale trávit čas v nákupním klimatizovaném centru- to jako ty ženy na jedné straně vykřikují vše pro dítě, je to tak přirozené kojit, a na druhou vysedávají v místech pro děti naprosto nevhodných!? tsssssssssssssssSml54

    superkarma: 1 06.07.2010, 16:56:41
  13. avatar
    [136] wich [*]

    Jitulinka — #129 Ale celou dobu řeč o NE zrovna decentním kojení kdekoli (na tom, že matka decentně kojící dítě, nikoho nepřekvapí/nepohorší, se všichni shodli už v úvodu diskuze.

    superkarma: 1 06.07.2010, 16:53:07
  14. avatar
    [135] wich [*]

    Když dojdou argumenty přijde na řadu "počkej, až z tebe bude máma" Sml80

    superkarma: 1 06.07.2010, 16:50:21
  15. avatar
    [134] kareta [*]

    Rikina — #132 pokud žena kojí na veřejnosti tak, aby si jí každý všiml, musí prostě počítat nejen s reakcema pozitivníma, ale i s tím, že ji budou očumovat a komentovat a to i nelichotivě. No a popravdě řečeno- dobře jí tak.Sml80 I to je totiž normální, že jí okomentují vnady, techniku atd.Sml57

    superkarma: 1 06.07.2010, 16:25:48
  16. [133] Rikina [*]

    Jinak argument "když to někomu vadí, ať se na to nekouká" je zábavný - to by šlo přece využít pro všechny možné představitelné situace? Sml32 To bychom pak všichni mohli svobodně konat na veřejnosti cokoliv - močit, kálet, zvracet, fackovat dítě nebo partnera, odhazovat vajgly, okrádat či vraždit bližního, plivat na chodník a zvedat dráty i na zem spadlé, protože přece komu to vadí, ať se na to nekouká? A kolikpak osob, vyznávajících názor "ať se na to nekouká", by obratem bylo schopno vyčíst člověku lhostejnost a bezcitnost, protože v případě nějaké veřejné nezdoby nezasáhl a popřípadě nepomohl, protože "se nekoukal"? Sml58 No tak.Sml80 

    1. na komentář reaguje Hortenzie — #141
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #143
    superkarma: 0 06.07.2010, 16:02:47
  17. [132] Rikina [*]

    Altamora — #130 Já nevím, ale asi používám nějakou jinou abecedu, nebo co. Sml80 Po 156té - většina se nás tu shoduje v názoru, že kojit na veřejnosti NENÍ nic špatného, ba ani odporného, pokud se to činí decentně někde na vhodném místě, kde má k tomu klid dítě i matka. Nikoli uprostřed náměstí či nádraží, kde proudí kolem davy, a jaksi neočekávají, že se tam někdo usadí s kojením. Pokud to některá matka přesto udělá, opět si většina z nás o tom pomyslí svoje, a nikdo jí nic neřekne, natož aby se pokoušel ji někam vykazovat. Takže já nevidím problém? Sml80 Nebo je snad problém v tom "pomyslet si svoje"? Když někomu leze z bokovek tlustý zadek, taky si o tom myslím svoje, a není to lichotivé, tak v čem je rozdíl, když si to nelichotivé svoje pomyslím i o kojící matce? Sml57 

    1. na komentář reaguje kareta — #134
    superkarma: 2 06.07.2010, 15:54:18
  18. avatar
    [131] Lucimo [*]

    Já mám teda docela čerstvou vzpomínku na svůj rok a půl kojení a první léto pil syn klidně co půl hodiny. Bylo horko, tak prostě pil skoro furt. Je pravda, že ze začátku omámená hormonama jsem taky "vyhodila kozu do placu" kdykoli a kdekoli. Ale i jako puperťačka omámená hormony jsem se ocicmávala kdekoli a kdykoli.Sml24 Halt jsem asi hormonálně nevyrovnaná.Sml80 ale pak jsem si našla systém, jak vytáhnout v podstatě jen bradavku, zbytek který byl odhalen zakryl synův obličej a kojila jsem tak, že si toho kolikrát ani nikdo nevšimnul. Ostatní kojící ženy mi naprosto nevadí a komu jo, myslím, že nemusí koukat.Sml24 Taky nekoukám na chlápky, kteří obchčívají kdejaký roh a to myslím, že jejich potřeba, před potřebou kojence není až tak důležitá.Sml80

    superkarma: 0 06.07.2010, 15:28:09
  19. avatar
    [130] Altamora [*]

    Rikina — #125 Vzpomínám si na příspěvek jisté blonďaté krásky, která péči o vzhled považuje za nejdůležitější věc na světě, o tom, jak se její přítel na koupališti pyšně dívá, jak ji okukují ostatní muži a závidí mu. Jestli tohle není exhibicionismus, tak nevím, co jiného to je. Sama jsem ženu kojící  na veřejnosti ještě nepotkala, pokud ano, pak to činila tak decentně, že jsem to nezaregistrovala. I tak si myslím, že na tom není nic špatného a pobuřovalo by mě to mnohem méně než pohled na tučné půlky vykukující z bohovek. I když ani to mě nepobuřuje, spíš je to šlipfrich. Prostě nechápu, co je na krmení dítěte tak odporného.Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #132
    superkarma: 0 06.07.2010, 13:50:36
  20. avatar
    [129] Tulinka [*]

    wich — #128 A co takhle na pláži(ne na nudapláži) nahá kojící matka.To už by bylo v pohodě Sml80

    Rozhodně by mi vadila osoba pohybující se na oné pláži nahatá,než matka kojící na lehátku.

    A decentní kojení v kavárně?Proč ne,když je mamina někde v rohu a zbytečně na sebe neupozorňuje.Ono kolikrát totiž není na výběr.Počkej až jednou z Tebe bude máma.To buď budeš zavřená doma,aby si náhodou nepohoršovala okolí,nebo ti dítě bude řvát hlady.Nebo jiné řešení přejdeš na umělou stravu Sml79a je to Sml30

    1. na komentář reaguje wich — #136
    superkarma: 0 06.07.2010, 11:43:18
  21. avatar
    [128] wich [*]

    Jitulinka — #126 Já ti nevím, ale někde na koupáku, pláži apod. čekám, že se budou lidi opalovat i nazí, ale ne zrovna decentní kojení v kavárně nákupního centra ne Sml80Sml30

    1. na komentář reaguje Jitulinka — #129
    superkarma: 0 06.07.2010, 11:20:04
  22. avatar
    [127] wich [*]

    Rikina — #125 Neřekla bych to lépe.

    superkarma: 0 06.07.2010, 10:51:40
  23. avatar
    [126] Tulinka [*]

    Rikina — #125 A to by ses divila kolik ženských je exhibicionistek a své vnady na koupališti(bazénu,u moře)vystavují Sml24průměrný věk kolem 50  s 80kg.Tak kde je nějaká soudnost Sml32

    1. na komentář reaguje wich — #128
    superkarma: 0 06.07.2010, 10:34:47
  24. [125] Rikina [*]

    Altamora — #124 je vidět, že jsi už dlouho na koupališti nebyla. Sml79 Poslední horké dny jsem měla příležitost pobývat na několika koupalištích v různých městech, a ani na jednom se nikdo neodhaloval, s výjimkou naturistické pláže v Poděbradech, kde byli naopak zcela nahatí všichni. Přesto jsem nepostřehla, že by tam někdo nevhodně očumoval, a pokud měl někdo z pánů erekci, činil tak diskrétně, že to nebylo poznat. Sml57 Po sexuální vyzývavosti tam pak nebylo ani slechu, ani dechu, tam se lidi choděj koupat a slunit. Na sex jsou swingers party, například. Ohledně kojení na veřejnosti zde již bylo řečeno mockrát, že téměř nikomu nevadí, když se to dělá civilizovaně a bez zbytečných exhibicí uprostřed davu. Sml80 Brojení za rozšiřování tohoto jevu za účelem toho, aby si lidi zvykali, poněvadž je to přece přirozené, to pokládám za fanatismus. Sml68 

    1. na komentář reaguje Jitulinka — #126
    2. na komentář reaguje wich — #127
    3. na komentář reaguje Altamora — #130
    superkarma: 3 06.07.2010, 10:09:55
  25. avatar
    [124] Altamora [*]

    wich — #120 Trefila jsi hřebíček na hlavičku! Pro nás je v pořádku, že se někdo baví erekcí čumilů na koupališti (já na koupaliště přestala chodit v době, kdy se začaly děvy na veřejnosti odhalovat, připadá mi to hodně nechutné, a aby bylo jasno - nezávidím, v té době jsem ještě mohla svoji hruď ukázat, aniž by to vyvolávalo údiv), ale není v pořádku na veřejnosti nakojit dítě, protože to dělá málokdo. Takže by se mělo dosáhnout toho, aby se tato činnost rozšířila, a pak to bude připadat přirozené všemSml16 (Já tedy na veřejnosti nekojila a nejspíš bych to nedělala ani v současnosti. Ale fakt mě zaráží fakt, že někomu nevadí otevřená sexuální vyzývavost, ale současně pobuřuje ho pohled na krmící se dítě.)

    1. na komentář reaguje Rikina — #125
    superkarma: 1 06.07.2010, 09:30:02
  26. avatar
    [123] cicinka [*]

    wich — #122 tak to jo. Já myslela, když je třeba doma jen ona a zajdeš na kafe.Sml22

    superkarma: 0 05.07.2010, 16:28:50
  27. avatar
    [122] wich [*]

    cicinka — #121 Je nás tam plná místnost lidí. Určitě bych si sama nepřipadala Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje cicinka — #123
    superkarma: 0 05.07.2010, 12:26:34
  28. avatar
    [121] cicinka [*]

    wich — #119 No já teda nevím...Sml80 ,ale přijít na návštěvu ke kámošce, která kojí a pak by mně tedy opustila, že jde kojit vedle, tak já bych se cítila velmi blbě v tomto případě. Sedím u cizích v prázdném pokoji a čekám, tak 20 minut až se mimi nakojí? Nebo bys tedy šla domů? Nebo chodíš na návštěvu podle jídelníčku mimina? To mi teda přijde trapné víc, než koukat na to jak krmí.Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #122
    superkarma: 0 05.07.2010, 10:50:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [120] wich [*]

    German — #33 Myslím, že mezi opalováním se topless na koupališti a narazit na hrdou kojící ženu tam, kde to opravdu člověk nečeká (obchodní centrum, kavárna...) je docela rozdíl Sml57 Jak píše Kareta, dnes se z těhotenství, mateřství a kojení dělá zbytečná věda a je in vystavovat to světu. Myslím, že nakrmit své dítě jde i v soukromí bez zbytečného divadla.

    1. na komentář reaguje Altamora — #124
    superkarma: 1 05.07.2010, 08:18:08
  2. avatar
    [119] wich [*]

    Kojení na veřejnosti mi není příjemné. I když jsme u kamarádky na návštěvě, je mi nepříjemné, když si povídáme u stolu a ona začne kojit. Jde to zařídit v soukromí vedle v místnosti. Nedávno jsme seděli v kavárně v "Shopinu" a nějaká žena začala kojit přímo tam u stolu, v tu chvíli mi to přišlo nechutné Sml80 Ale to je věc každé dotyčné matky, nekojící si můžou jen v duchu myslet svůj názor.

    1. na komentář reaguje cicinka — #121
    superkarma: 0 05.07.2010, 08:02:48
  3. avatar
    [118] evelyn [*]

    Jitulinka — #109 a ver mi nebo ne, jeste dnes vidim matky, kdy k nim dite natahuji upatlanou rucicku a ony to laskyplne obliznouSml3

    superkarma: 0 05.07.2010, 06:53:40
  4. avatar
    [117] evelyn [*]

    Dante Alighieri — #110 a jeste se v tom poradaj ruzny souteze na netu, ktery je vic upatlany, zverstvoSml24

    superkarma: 0 05.07.2010, 06:51:24
  5. avatar
    [116] evelyn [*]

    Jitulinka — #109 umyla jsem je, nepamatuju si, ze by nekdy byly upatlane az za usima, jak to je nekdy prezentovano na fotkach jako "lostomile" Sml80

    superkarma: 0 05.07.2010, 06:49:55
  6. avatar
    [115] mmarianne [*]

    evelyn — #108 Ano, blééééé

    superkarma: 0 04.07.2010, 23:28:55
  7. avatar
    [114] mmarianne [*]

    cicinka — #69 Ano, ano,ano......

    superkarma: 0 04.07.2010, 23:23:59
  8. avatar
    [113] mmarianne [*]

    vladka006 — #51 Dlouho jsem tu nebyla - takže gratuluju k mimču - a mám pocit, že místo menšiny to je většina, je vedro, nejde spát protože většina řve.

    superkarma: 0 04.07.2010, 23:18:38
  9. [112] Šiša [*]

    Tak tohle je fakt hrůůůza. Když jde odpoledne v televizi film, kde běží sexuální scéna (a začíná to být běžné), tak to nikoho nepohoršuje. A mamina, která kojí své dítě je problém? Viděla jsem už dost maminek, které kojily na veřejnosti, a zatím jsem neměla pocit, že by se nějak odhalovaly. Jen tak dál, nestyďte se za to, vždyť je to naprosto přirozené. H

    superkarma: 2 04.07.2010, 21:56:54
  10. [111] Lilly anne [*]

    Já myslím, že se to celkově moc hrotí. Nejenom kojení, ale prsa vůbec. Někde bývala kdysi móda mít prsa zcela odhalená (starověká Kréta, tuším), později zase malá pevná prsa byla známkou bohatství (mohla si dovolit kojnou) a tak je ukazovaly. No a teď se dělají tyjátry kolem toho, že jsou používána pro účel, ke kterému jsou určeny. Ach jo.

    Myslím si, že je vůbec chyba v tom, že pohled na ženský hrudník někoho pohoršuje. Tak co, prostě anatomie, chlapi klidně chodí bez trika i s mnohem většíma prsama než některá děvčata a vadí to tak maximálně esteticky. Když jdem plavat, dost holek prostě rezignuje na vršek, kluci maximálně hodí do placu nějákou lichotku, nikdo se nad ničím nepohoršuje. Nad čím vlastně? Co je na ženských prsech tak děsivě špatného? Proč třeba ramena nejsou takhle ztabuizovány?

    A kojení je podle mě ještě mnohem méně "skandální" než opalovat se nahoře bez, protože se nejedná o svévoli té ženy, ale prostě malý potřebuje nakrmit, s čímž ona nic nenadělá.

    superkarma: 0 04.07.2010, 20:52:05
  11. avatar
    [110] Dante Alighieri [*]

    evelyn — #108 A ještě horší je, když ženská svoje upatlaný dítě od žrádla vyfotí a vystaví to na facebook nebo třeba sem. Sml43 Ne, neni to roztomilý, jak si ten cvrček rozpatlal omáčku po celým ksichtě. Je to odporný!

    1. na komentář reaguje evelyn — #117
    superkarma: 0 04.07.2010, 16:29:37
  12. avatar
    [109] Tulinka [*]

    evelyn — #108 Tak snad v 21.století už má každá mamina po ruce vlhký ubrousky Sml80 a to i ve Švédsku Sml58

    Jak si to dělala Ty před 20lety????Sml16

    1. na komentář reaguje evelyn — #116
    2. na komentář reaguje evelyn — #118
    superkarma: 0 04.07.2010, 15:01:56
  13. avatar
    [108] evelyn [*]

    vic nez kojeni mi teda vadi upatlane decka od jidla a jak jim matky ten hnus bud oliznou, nebo plivnou na kapesnik a smudlaj je tim, tak to jdu zarucene zvracet

    1. na komentář reaguje Jitulinka — #109
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #110
    3. na komentář reaguje mmarianne — #115
    superkarma: 1 04.07.2010, 12:19:58
  14. avatar
    [107] lalica [*]

    Sml16 Pokud někdo kojí v ústraní a nevystavuje se, nic proti. 

    superkarma: 0 04.07.2010, 12:16:35
  15. [106] Paris 1 [*]

    V akychkolvek mediach, taktiez v hudobnych videoklipoch su dost nevhodne az sexualne narazky a polonahe baby.

    O com sa tu vlastne bavime?? Vsade je sami sex.

    Kojaca matka, je pre mna uplne bezna a prirodzena vec, nic zle na tom nevidim. to co urobili na facebooku odsudzujem.

    superkarma: 0 03.07.2010, 13:08:36
  16. avatar
    [105] Vivian [*]

    Chce to ohleduplnost na obou stranách.

    superkarma: 0 03.07.2010, 13:03:18
  17. avatar
    [104] cicinka [*]

    mafi — #103 Já už to tu taky psala....taky mi moc chybí to hezké spojení. Kluci už jsou habáni (14 a 11 let). A přesně jako u tebe, to bylo u nás. Mladšího syna jsem krmila jednou za dvě hodiny, nebo 2,5 nebo taky 1,5 hod. fakt nechápu tohle šílení kolem kojení. Normální ženský si sedne do kouta. Exhibicionistka a trubka se bude vystavovat. taková se bude vystavovat i bez kojení. takže já už bych to ukončila.Sml58

    superkarma: 0 03.07.2010, 12:23:47
  18. [103] mafi [*]

    Jo a moc me mrzi, ze svoji 2letou holcicku uz nekojim, ve 13mesicich jednoho rana prohlasila ne, ne, ne a byl konec kojeni. To intimni spojeni mi fakt chybi.

    1. na komentář reaguje cicinka — #104
    superkarma: 0 02.07.2010, 22:32:50
  19. [102] mafi [*]

    Alka1 — #86 hele jakmile budes mit svoje dite, prijdes na to, ze misto kojeni si fakt nevybiras :-))) Jednou ma milacek hlad za 3 hodiny (protoze chruni), jednou za hodinu a pul, protoze se pri poslednim kojeni nacpal malo. A tak to jde dokola. Ja mam s miminkem peknou prihodu ze ZOO v praze. Kojila jsem ve stinu u samostaneho stolu pred zirafama. Pote co se moje holcicka nacpala si krkla jako dospelej chlap s obrovskym pupkem :-)))) Pani co sedela vedle u stolu (dama kazdym coulem) se pohrdlive ohledla, a kdyz zjistila, ze to bylo 6 tydenni mimco rozesmala se na cele kolo....

    superkarma: 0 02.07.2010, 22:29:06
  20. [101] mafi [*]

    TO Eva Soukupová: Promin, ale schovavas se s jidlem kdyz mas hlad a potrebujes se najist?

    superkarma: 0 02.07.2010, 22:18:26
  21. avatar
    [100] Alka1 [*]

    kareta — #99 Nejsi ty masochistka? Sml58 Sml52 

    superkarma: 0 02.07.2010, 18:46:49
  22. avatar
    [99] kareta [*]

    Alka1 — #98 já joSml52

    1. na komentář reaguje Alka1 — #100
    superkarma: 0 02.07.2010, 18:35:45
  23. avatar
    [98] Alka1 [*]

    kareta — #97 Tak to bych vidět nemusela...

    1. na komentář reaguje kareta — #99
    superkarma: 0 02.07.2010, 18:33:43
  24. avatar
    [97] kareta [*]

    Alka1 — #96 no, tak ta to má jako pozuSml3 Pořád čekám, že se přisaje i SaudekSml54

    1. na komentář reaguje Alka1 — #98
    superkarma: 0 02.07.2010, 17:51:34
  25. avatar
    [96] Alka1 [*]

    Je rozdíl, když žena nakojí dítě decentně třeba na lavečce nebo když například Pavla Hodková, přítelkyně Jan Saudka, nakojila svou pětiměsíční dceru během tiskové konference před zraky všech přítomných. A ta má navíc ňadra velikosti medicimbalů. Sml57 

    1. na komentář reaguje kareta — #97
    superkarma: 1 02.07.2010, 17:49:34
  26. avatar
    [95] kareta [*]

    marionette — #94 to ale není a nebyl standart. Sml80 Já jsem přesvědčená, že kojení je intimní záležitost a dítě na jídlo potřebuje klid, aby se nenahltalo vzduchu a nebolelo ho bříško. A nevidím důvod mu to neposkytnout. No a taky- jsou např. ženy po operacích prsu, jak to třeba na ně může působit, když jim někdo tak vyvalí své přednosti na odiv...za účelem krmení, ale to je jedno, na fotce je to jiné než v reálu, k pornočasopisům bych to nepřirovnávala. Sml80

    superkarma: 0 02.07.2010, 17:49:21
  27. [94] marionette [*]

    kareta — #89 Jo, ještě k těm nedělkám - to poslední dítko od prababičky se fakt narodilo na poli. Prostě to šlo tak rychle, že to domů nestihla, ale byla porodní bába, tak to zvládla. A když přišla domů, tak ji ty dvě nejstarší, tou dobou už dospělé dcery přesvědčily, že si na den lehla..

    1. na komentář reaguje kareta — #95
    superkarma: 0 02.07.2010, 17:38:23
  28. [93] marionette [*]

    kareta — #89 Prababička se narodila v Rakousku +/- tou dobou, jako ty Tvoje. Babička byla asi tak prostřední ze 14 dětí, ze kterých 12 přežilo. Protože s manželem přišla do Čech, neměla okolo sebe žádnou pomocnou ruku, často se stěhovali, museli každý den velmi tvrdě pracovat, přesto se dožili téměř 90 let. Pomáhaly jí až vlastní děti, ty nejstarší dcery a pak synci, ale ty si musela porodit a vychovat. Dělali na poli, na zahrádce, děti chodily makat k sedlákům za jídlo a starali se o drobná zvířata (kozy, slepice a tak). Veget to fakt nebyl.

    superkarma: 0 02.07.2010, 17:35:58
  29. avatar
    [92] Alka1 [*]

    Lukáš Čejka — #90 No, to není můj názor, jen jsem ho pro zajímavost uvedla. Sml24  

    superkarma: 0 02.07.2010, 17:33:25
  30. [91] marionette [*]

    Alka1 — #88 Jj, žena ze středních a vyšších vrstev měla kojnou. Takže jaksi nebylo třeba. Odkud se asi tak vzaly všechny ty sochy kojící Madony s Ježíškem? Když to nepřipadalo nemravný ani katolické církvi, tak se to asi fakt za neslušnost nepovažovalo..

    Jinak jsem ráda, že to pan Špaček tak dobře, ví, zřejmě tam byl.

    superkarma: 0 02.07.2010, 17:30:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme