Rodina

Kojení na veřejnosti: Měly by na něj mít ženy a jejich děti právo?

Je kojení na veřejnosti přirozené a normální, nebo zvrhlé, odporné a nechutné? Měly by mít ženy právo nakrmit své dítě ve veřejných prostorech?  Nebo by měly vždy odcházet do ústraní či vůbec nekrmit venku, a když není zbytí, přehodit přes dítě i odhalená prsa nějakou deku?

Kojit, či nekojit před očima veřejnosti? To je otázka, na kterou se stále hledá a nenachází jedna správná odpověď. V posledních pár měsících se dokonce objevila řada kampaní, které se snaží kojení na veřejnosti prosadit a odpůrce přesvědčit o jeho přirozenosti.

Snaha o propagaci „normálnosti“ kojení vychází např. z řad hereček a modelek, které se rozhodly upozornit na tuto problematiku tak, že se nechaly vyfotit, jak kojí své děti. Tyto fotky pak vystavily na sociálních sítích. V poslední době se mezi těmito propagátorkami objevily takové hvězdy jako topmodelka Natalia Vodianová, nebo modelky Miranda Kerr a Gisele Bündchen. K herečkám, propagujícím kojení pak patří i takové hvězdy, jako Angelina Jolie a Salma Hayek.

V texaském Dentonu pak nedávno přišli studenti s kampaní, která se staví za práva kojících žen, a vytvořili proto sérii fotografií s názvem When Nurture Calls, která zachycuje ženy, které jsou nuceny odcházet kojit do ústraní. Touto kampaní se snaží upozornit na diskriminaci kojících matek v Texasu, kde jsou ženy s dětmi vykazovány např. i z restaurací a jediné místo, kde pak mohou nakrmit své dítě, jsou veřejné záchodky. Fotografie zachycují ženy při těchto momentech a jednotlivé snímky pak doprovází slogany jako: „dobrou chuť“, „stůl pro dva“, „soukromá večeře“, či pokládá provokativní otázky typu: „Chtěli byste tady jíst?“

kojení

Kojit dítě na veřejnosti ovšem není problém jen v Texasu. S nepochopením se setkává v tzv. civilizovaných zemích v dnešní době téměř na každém kroku. Lidí, kterým pohled na kojící ženu ještě pořád vadí natolik, že jim nestačí pouze odvrátit zrak, ale nezdrží se i zlých poznámek a urážek, je i u nás stále ještě dost. Odhalené ženské ňadro je zřejmě natolik kontroverzním a provokativním tématem, že se vždy najde nějaký „moralista“, který v něm vidí prapůvod všeho zlého.

Je smutné, že v dnešní osvícené době, kdy již víme, že mateřské mléko je pro děti to nejlepší a nejzdravější, co jim můžeme dát, existují lidé, kterým to vadí. Teď by se jistě mnoho z nich ozvalo, že jim nevadí kojení jako takové, ale proč na veřejnosti? „Kojte si doma za zavřenými dveřmi,“ řeknou vám. „Proč my se na to probůh máme dívat?“

V dnešní době už ale matky nesedí pořád jen doma. Chtějí s dětmi chodit ven, mezi lidi, do restaurací, muzeí a na výstavy. A co je na tom špatného? Proč by nemohly? Dětem se dnes již vše uzpůsobuje. V restauracích i obchodech vznikají dětské koutky, toalety už jsou v lepších podnicích vždy vybaveny také přebalovacím pultem a kabinkou, kam může maminka zajet i s kočárkem. Dětem se dnes prostě vychází vstříc. Proč je tedy takový problém kojení? Proč některým lidem vadí, že dítě v restauraci také jí? Vždyť je to zcela normální a přirozené. Prý jim vadí dívat se na odhalená ňadra. A proč se na ně tedy dívají? Pokud jsou natolik prudérní, mohou přece jen odvrátit zrak a na maminku s dítětem nezírat. Vždyť ona se určitě nijak nepředvádí, snaží se jen co možná nejdiskrétněji, jak to v daných podmínkách jde, nakrmit své dítě. Není to nakonec lepší než poslouchat, jak řve dítě hlady?

A nejde tu jen o restaurace – to se prostě stane, že je nutné nakrmit dítko někde venku. Vždyť v prvním půlroce života vyžaduje plně kojené dítě krmení po 2 až 3 hodinách a maminka občas z domu prostě musí, i kdyby to bylo jen na nákupy. Ne vždy jde ale vše v tak krátkém čase stihnout a stane se každé z maminek, že nakrmit dítko někde venku prostě musí. Oč by to ale bylo příjemnější, kdyby ji přitom nesledovaly kritické a odsuzující pohledy lidí, pro které je to zvrhlé a odporné. Ani ta nejstydlivější maminka nenechá přece svoje dítě plakat hlady a v momentě, kdy se to nedá řešit jinak, neváhá a své dítě nakojí i na veřejnosti. Kéž by byla společnost méně bigotní a více otevřená k tomu, co je pro člověka jednou z nejpřirozenějších věcí na světě.

A co si o kojení na veřejnosti myslíte vy? Je to podle vás normální a přirozené, nebo vám to připadá odporné? A jak jste to řešily s vašimi dětmi? Krmila jste je venku, nebo jste raději zůstávala doma? Podělte se s námi o vaše zkušenosti s kojením na veřejnosti.

Čtěte také:

   
11.07.2014 - Děti - autor: Eva Sotonová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [55] kamelie15 [*]

    Vždycky si říkám, že co je přirozené je dobré, normální, atd... Kojení je přirozená věc dítě prostě potřebuje najíst stejně jako dospělý člověk. Matky nemůžou za to, že kolem nich chodí odporný nadrženci, který se musí dívat. Když to vim tak se tam prostě nedívám pokud mě to má nějak pohoršovat, nebo znechucovat?

    superkarma: 0 13.02.2015, 13:27:58
  2. [54] VladkaZabka [*]

    Tak to přesně nevím, ale třeba by se odpověď našla v publikaci - Zákon o rodine. Poskytuje opravdu hodně cenných info.

    superkarma: 0 09.02.2015, 12:41:31
  3. [53] cilani [*]

    patricia077 — #52 na mě by asi velmi rychle viděla, co si o tom myslím, takže by si se mnou nepovídala.. Sml32

    superkarma: 0 14.07.2014, 13:24:04
  4. [52] patricia077 [*]

    No musím říct, že jsem v tu chvíli skoro čuměla i já, protože paní se přitom kojení dala se mnou do hovoru a je rozdíl v tom, když někdo kojí miminko anebo dítko skoro školou povinné!Sml30

    1. na komentář reaguje cilani — #53
    superkarma: 0 14.07.2014, 11:52:48
  5. [51] cilani [*]

    patricia077 — #19 škoda, že jí na ty prsa nečuměl okatě.. Paní by se určitě ohradila.. na což bych jí rychle odpověděla, že když vystavuje, nesmí se divit, že druzí koukají...

    superkarma: 0 14.07.2014, 11:00:51
  6. [50] Eva Sotonová [*]

    gerda — #47 Autorka je známá americká autorka, která odkazovaný článek publikovala na svém blogu, kde předpokládám nemá omezení v počtu znaků. Pokud je to na Vás dlouhé, tak to prosím nečtěte.

    superkarma: 0 14.07.2014, 10:36:01
  7. [49] Eva Sotonová [*]

    paníliška — #48 Jde o odkaz na překlad článku americké spisovatelky Bunmi Laditan (The honest Toddler: A Child`s Guide to Parenting), který publikovala na svém blogu. Mrzí mě, že máte pocit, že Vás odkázáním na tuto autorku považuji za prostoduchou. Věřte, že tak to opravdu myšleno nebylo. Šlo jen o (dle mého názoru) vtipný a chytrý článek autorky, která má k tomuto tématu hodně co říct. Pokud Vás to osobně nějak urazilo, článek prosím prostě nečtěte.

    superkarma: 0 14.07.2014, 10:32:12
  8. avatar
    [48] paníliška [*]

    gerda — #47 Poslední dobou mám pocit, že čtenářstvo ženy in je považováno za prostoduché. Sml80

    1. na komentář reaguje Eva Sotonová — #49
    superkarma: 1 13.07.2014, 18:16:27
  9. avatar
    [47] gerda [*]

    Eva Sotonová — #46 zkusila jsem to - nedalo se to! Autor/ka je grafoman??Sml80

    1. na komentář reaguje paníliška — #48
    2. na komentář reaguje Eva Sotonová — #50
    superkarma: 2 13.07.2014, 17:24:09
  10. [46] Eva Sotonová [*]

    Tak tady pro Vás ještě něco pro zasmání od nové mladé redaktorky ;)

    http://www.modrykonik.cz/blog/alkena/article/jak-kojit-patricne-559mh8/

    1. na komentář reaguje gerda — #47
    superkarma: 0 12.07.2014, 15:53:21
  11. [45] Eva Sotonová [*]

    ke kampani studentů z texasu patří takovéhle obrázky: http://magazin.aktualne.cz/kuriozity/kampan-za-kojeni-na-verejnosti-at-matky-nekrmi-deti-na-wc/r~b7a6f7cedb5b11e3ac28002590604f2e/

    superkarma: 0 12.07.2014, 11:16:20
  12. avatar
    [44] denkas [*]

    Já si myslim,že kdo se rád předvádí,tak se bude předvádět, kdo né,tak bude kojit nenápadněSml80

    superkarma: 0 11.07.2014, 23:38:49
  13. avatar
    [43] paníliška [*]

    kobližka — #41 Uáááááá Sml6Sml6Sml32

    superkarma: 0 11.07.2014, 19:47:15
  14. avatar
    [42] peetrax [*]

    kobližka — #41 nééé! Sml6 Sml39

    superkarma: 0 11.07.2014, 19:37:49
  15. avatar
    [41] kobližka [*]

    peetrax — #40 Nezapomeň,že ty nové,mladé redaktorky neví o tom,že témata nejsou nová a že jsou tady už 100x probíraná.Takže se máme opravdu ještě na co těšit Sml32

    1. na komentář reaguje peetrax — #42
    2. na komentář reaguje paníliška — #43
    superkarma: 1 11.07.2014, 18:54:08
  16. avatar
    [40] peetrax [*]

    kobližka — #34 souhlas. Soudné maminky určitě najdou nějaké místo v ústraní, případně to dělají tak, že si skoro nikdo nevšimne, že zrovna kojí (asi 95% případů, se kterými jsem se na veřejnosti setkala). Článek zavání hysterií typu "já jsem Matka, já mám právo, kdo je víc" - i když jí nikdo nic nebere a neupírá. Sml14 

    Nehledě na to, že tohle téma je tu tak často, že už to fakt není přínosné. Jen zbytečné výkřiky a hysterčení další Matky. A to mě fakt nezajímá a nebere, nechápu, proč na sebe paní Sotonová nepřitáhne pozornost spíš nějakým zajímavým článkem než takovým cancem? Sml80 No a co po neděli? Polykání, holení, křtít-nekřtít? Nuudaa. Sml42

    1. na komentář reaguje kobližka — #41
    superkarma: 2 11.07.2014, 18:49:37
  17. avatar
    [39] Dudlajlama [*]

    Slavuska, a o tom to presne je, bravo.

    To Mickey Mouse, ano, je to prirozene, ale to je treba i vymesovani, pohlavni akt atd. Takze, kdyz to na nas prijde, jdeme na to?

    Je to prehnane prirovnani, ja vim, ale vsechno je to o pristupu.

    superkarma: 3 11.07.2014, 16:54:29
  18. avatar
    [38] margot [*]

    secret — #15 no myslím, že je tu dostupný nějaký archiv článků, tedy není nic snadnějšího, než zmáčknout ten čudl, když už chci něco napsat a posoudit, zda nejpojmout článek jinak či rovnou napřít kreativitu jiným směrem. ale ono je to tady beztak jedno.Sml80

    superkarma: 2 11.07.2014, 16:38:14
  19. [37] slavuska [*]

    kojila jsem dlouho obě děti, docela dlouho i na veřejnosti, ale upřímně řečeno nechápu, že když vidím kojící, tak 2/3 z nich mají odhalený celý výstřihSml80 já to dělala vždycky tak, že mi nekoukalo, takřka nic, pokud má žena třeba šaty s výstřihem, a nejde to, tak snad není takový roblém si s sebou vzít látkovou plenu na zakrytíSml16 samozřejmě je to každého věc, kojení na veřejnosti-to jsem určitě pro, na aby bylo venku celé prso, to je za mě zbytečný exhibicionismus. dobře zakrytá jsem neměla problém nakojit ani na Václaváku, nebo v tramvaji, když mělo miminko hlad.

    superkarma: 0 11.07.2014, 16:34:57
  20. [36] Zuza70 [*]

    Každého věc.

    superkarma: 1 11.07.2014, 16:13:59
  21. avatar
    [35] bokul [*]

    Kojila jsem dlouho a miminko (později dítko) preferovalo u kojení klid. Na straně druhé, když se mnou cestovalo k lékaři, byli jsme venku a potřebovalo pít, tak jsem našla nejvíc klidné místo, kde jsem mu prostě dala napít. Měla bych se za to stydět? Stydět by se spíš měli ti, kteří nerespektují potřebu dítěte (která nejde vždy odložit až budete doma).

    superkarma: 0 11.07.2014, 14:29:38
  22. avatar
    [34] kobližka [*]

    Článek celý nečtu,neb mě trochu nadzdvihnul už samotný nadpis.Proboha,vždyť kojícím matkám nikdo v ničem nebrání,tak k čemu jim k té jejich činnosti dávat nějaká práva? Sml80 Ať si kojí kdy chtějí a kde chtějí....

    1. na komentář reaguje peetrax — #40
    superkarma: 0 11.07.2014, 14:27:12
  23. [33] Nikar [*]

    Helena Svatková — #32 I Vám pěkný den Sml16

    superkarma: 0 11.07.2014, 13:55:25
  24. [32] Helena Svatková [*]

    Nikar — #29 Tobě (Vám) patří ten můj dík. Hezký den.Sml59Sml59

    1. na komentář reaguje Nikar — #33
    superkarma: 1 11.07.2014, 13:22:38
  25. [31] Helena Svatková [*]

    Naprosto s tímto názorem souhlasím, nic jiného bych nenapsala. Díky Ti za něj.Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 1 11.07.2014, 13:20:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] gerda [*]

    K těm, co obhajují kojení "na rynku". Já si hlavně myslím, že miminko uvítá klid na krmení. A ten uprostřed davu těžko naleznete. Takže tolik ke kojení v ústraní.Sml58

    superkarma: 2 11.07.2014, 13:19:34
  2. [29] Nikar [*]

    Tak milé dámy, teď řekněte, co Vás více pohoršuje? Kojící maminka nebo "modelka" oblečejná jako....nebudu urážet. Nezlobte se, ale na kojení na veřejnosti nevidím nic pohorušujícího, nevím, proč bych měla chodit do ústranní a kojit decentně. Samozřejmě, mám soudnost, tak nevytáhnu prsa celé, na druhou stranu, když Faltýnová jde v šatech, kde vykukují bradavky, tak to nikoho nepohoršuje? 

    http://media.super.cz/images/gallery/000...

    http://media.super.cz/images/gallery/000...

    1. na komentář reaguje Helena Svatková — #32
    superkarma: 0 11.07.2014, 13:00:33
  3. avatar
    [28] diblice [*]

    mně to nikdy problém nedělalo, když bylo potřeba, tak jsem nakrmila

    superkarma: 0 11.07.2014, 12:46:02
  4. avatar
    [27] batka [*]

    Proč by nutně musely matky kojit v ústranní a decentně? Nechápu. Nejsem exhibicionistka a taky jsem se snažila jít někam, kde mě nikdo nevidí. Ale kvůli sobě, ostatní ať mi políbí šos. Když po molu běhá polonahá modelka, tak se nad tím nikdo nepozastavuje, ale kojící matky všichni řeší Sml28

    superkarma: 1 11.07.2014, 12:23:47
  5. avatar
    [26] Altamora [*]

    To je pořád dokolečka. Kolik žen kojících na veřejnosti jste tento měsíc potkali? Já ani jednu. Kolik jste potkali žen nejrůznějšího věku oblečených stylem "Dobrý den, kozy ven"? Těch už bylo více, že? A co ty v průhledných či průsvitných halenkách, těch v superminišortečkách, ze kterých jim lezly obě PP? Nebo v průsvitných legínách? To je nevkusné a na veřejnost to nepatří, ale decentní kojení zaregistrují jen ti, kteří se na to zaměří. I tak není z prsu prakticky vidět nic.

    superkarma: 1 11.07.2014, 12:16:23
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    Mickey Mouse — #22 na lidském těle není nic, co by mělo urážet oko. Ale jsme v zemi, kde není zvykem chodit odhaleně. Takže partie, které se obvykle nevystavují, je lépe nevystrkovat na veřejnosti. Trošku to zavání manifestací.Sml30 Vždycky se najde kompromis a lavička v ústraní.Sml58 Když se teda chceSml57

    superkarma: 1 11.07.2014, 11:39:53
  7. [24] MaVy [*]

    co je to kojení na veřejnosti? když sedím na lavičce v  parku a lehce poodhalím kousek výstřihu, který ale už zakrývá hlavička dítěte? Sml80co je na tom špatného? když jsem kojila oblékala jsem se úměrně k tomu,nikdy mi bradavky nikdo neviděl,vždy se dá i v čekárně poodejít kousek stranou,ne ani tak aby někdo nečučel, ale abychom si tu chvilku vychutnali oba Sml16

    superkarma: 0 11.07.2014, 11:31:31
  8. avatar
    [23] Dimsy [*]

    Myslím si, že kdyby nebylo těch "hrdých" rodiček, co své přednosti vyhodí demonstrativně na veřejnosti kdekoli a kdykoli, hlavně, aby to vidělo co nejvíc lidí, protože "JÁ jsem MATKA!", nikdy by tyto diskuze nebyly třeba. 

    "V dnešní době nesedí matky pořád jen doma." Tím je jako myšleno, že my jsme s miminem seděly doma a paty nevytáhly? Pořád jsem s dětmi někde courala. Pravda, nebyly odchoďáky, ale o to víc jsme byli venku. Nikdy jsem neměla problém dítě někde nenápadně nakrmit, aniž by mě u toho musel vidět celý zájezd východoněmeckých turistů. Je to jen otázka soudnosti, dobrého vkusu a respektování práv druhých. 

    Problém není v kojení, problém je v sobeckosti a přesvědčení, že jen "JÁ MÁM PRÁVO"!

    superkarma: 7 11.07.2014, 11:29:19
  9. avatar
    [22] Mickey Mouse [*]

    Sakra, který blbec vymyslel, že prsy musí být skryté? Sml80 Zrovna tak by si někdo mohl vymyslet, že musí být skryté čelo nebo dlaň.

    Kojení je přece úplně přirozené a není na něm nic vulgárního ani nemravného. A pokud někdo zůstane civět ženě na prsa, pak je omezený on a nemůže za to kojící žena.

    1. na komentář reaguje gerda — #25
    superkarma: 1 11.07.2014, 11:26:57
  10. [21] hada [*]

    na veřejnosti jsem nekojila, přijde mi to zbytečné, vždycky se dá zajít aspoň teda u nás tam kde nikdo neníSml16

    superkarma: 0 11.07.2014, 11:20:03
  11. [20] dvoři [*]

    nějak to ani nevnímám přijde mi to normální když má dítě žízeň tak proč ho trápitSml16

    superkarma: 0 11.07.2014, 11:19:04
  12. [19] patricia077 [*]

    Přestala jsem kojit cca před dvěma měsíci, na veřejnosti jsem se snažila nekojit, akorát jednou v nemocnici v odděleném prostoru, protože tam to čekání vždy bylo děsně dlouhé :-(..ale obecně těch článků na toto téma je spousta a co člověk to zkrátka názor..je to asi každého věc, akorát by se to mělo provádět decentně! Nejhorší zážitek byl, když v čekárně u dětské kojila paní cca pětiletou holčinu a doslova jen vystrčila prso, ta přiběhla a bylo a chudák cizí tatínek nevěděl, kam rychle uhnout, jak mu bylo trapně! Tak asi tak!

    1. na komentář reaguje cilani — #51
    superkarma: 0 11.07.2014, 11:00:34
  13. avatar
    [18] enka1 [*]

    Úúúúž zasSml54

    Jak je USA zase vepředuSml57, dokonce studenti bez zkušeností hájí práva veřejně kojících žen, nebyla to pro ně něco jako seminární práce?Sml58

    Jsem dost často venku i v restauracích a pod., kojící matku spatřím maximálně 2x do rokaSml80

    superkarma: 0 11.07.2014, 10:30:31
  14. avatar
    [17] LudPa [*]

    Pentlička — #9 Souhlasím!!!

    superkarma: 0 11.07.2014, 10:16:45
  15. [16] Trefa [*]

    Trefa:kojeni na verejnosti proc ne,ale ja bych nemela odvahu.

    superkarma: 0 11.07.2014, 09:11:17
  16. [15] murat [*]

    mě by to nikdy nepadlo, vytáhnout prsa na veřejnosti byť za jakýmkoli účelem Sml30

    viděla jsem už spoustu kojících matek a většinou to dělaly opravdu co nejméně nápadně, ale zažila jsem i ty, které ty kozy vystavovaly tak aby na sebe co nejvíc upozornily a podle mě jen úmyslně číhaly na konflikt. to je na facku.

    to téma už je tady ale fakt omleté, ale uznávám že nové redaktorky to nemohou tušit Sml58

    1. na komentář reaguje margot — #38
    superkarma: 1 11.07.2014, 09:02:43
  17. [14] macamala [*]

    danouch84 — #8 chci to taky tak praktikovat. Je to decentni zpusob.

    superkarma: 0 11.07.2014, 08:53:29
  18. [13] ellienka [*]

    Pentlička — #9 já podnikala. Pak jsem otěhotněla a porodila syna. Měla jsem snad kvůli tomu všechny zaměstnance vyházet na dlažbu a firmu zavřít? Ne.. podnikala jsem dál, pracovala jsem i s miminkem a starším synem. Miminko jsem kojila, takže problém s vařením Sunaru nebyl, jen bylo nutné nakojit ho jak v práci, tak např. v autě při cestě na úřady, do bank apod., případně i jinde. Co se týká dovolených a výletů - měla jsem snad staršího syna na rok a půl, co jsem kojila mladšího, ošidit o výlety? A návštěvu obchodního centra si neumím odpustit na delší dobu než je 14 dní - neumím se pást. V naší části města není žádný obchod či obchůdek, musím dojíždět do nejbližšího obch.centra.

    superkarma: 3 11.07.2014, 08:49:30
  19. avatar
    [12] řeřicha [*]

    nevidím v tom žádný problám Sml23

    superkarma: 0 11.07.2014, 08:41:27
  20. [11] bzanda [*]

    Pentlička — #9 Pokud je dítko první, přizpůsobit režim mu jde, ale když už máte dvě nebo tři, tak ven prostě matka musí. Já kojila na hřišti, na lavičce v parku i jinde, když mimino řve a domů je to ještě daleko. Nikdo se nad tím nepozastavoval ani nepohoršoval. Sml30

    superkarma: 2 11.07.2014, 08:35:46
  21. avatar
    [10] pájinek [*]

    nemám s tím problém....Sml16

    superkarma: 1 11.07.2014, 08:34:25
  22. avatar
    [9] Pentlička [*]

    Já jsem proti tomu, aby matky tahaly svoje miminka všude možně po celé dny. Miminko má mít svůj řád a každá maminka by měla vydržet ten rok, dva bez návštěv obchodních center, kaváren, výstav, rockových koncertů, dovolených u moře nebo v horách apod. Vždyť to dítě rychle vyroste a nikomu nic neuteče. Pak ani nemusí kojit uprostřed davu v obchodním centru nebo v restauraci.

    Samozřejmě, že pokud to jinak nejde, třeba musím jít s dítětem k lékaři nebo sama na úřady a nemůžu si to zařídit jinak, tak dám dítěti najíst, to je jasné.

    1. na komentář reaguje bzanda — #11
    2. na komentář reaguje ellienka — #13
    3. na komentář reaguje LudPa — #17
    superkarma: 3 11.07.2014, 08:20:30
  23. [8] danouch84 [*]

    Kojila jsem, kde jsem chtěla, přes mimčo jsem přehodila plenu a nebylo vůbec nic vidět, tak se myslím, že jsem nikoho nepohoršovala.

    1. na komentář reaguje macamala — #14
    superkarma: 1 11.07.2014, 08:06:30
  24. avatar
    [7] datura [*]

    Nelíbí se mi to, ale proti gustu ....

    superkarma: 0 11.07.2014, 08:06:30
  25. [6] prototype [*]

    To je asi na uvážení každé ženySml16

    superkarma: 0 11.07.2014, 06:50:25
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Jaké právo? Každá si přece kojí kdy a kde to uzná za vhodné, nikdo jim to přece nezakázal. Nebo opravdu musí bojovat za právo kojit?Sml52 Jó, to v Americe, tak tam je to asi jiné. Na jedné straně svoboda bez hranic, na druhé se předstírá, že žádné prsy neexistují.Sml30

    superkarma: 5 11.07.2014, 06:44:22
  27. [4] Lokynka [*]

    No samozřejmě, že miminko máprávo se najíst, když má hlad, dospělí lidé také na ulici žvejkaj kde co i pijí, tak proč by maminka nemohla nakojit miminko?

    Neříkám, že se musí někde vystavovat, ale sednou si někde ve městě na lavičku, aby se miminko najedlo, v tom problém nevidím.

    superkarma: 0 11.07.2014, 06:37:42
  28. [3] Rikina [*]

    Osobně nejsem příznivcem toho, aby se dětem "již dnes vše uzpůsobovalo". Není třeba padat na zadek před faktem, že lidi mají děti, stavět robátka na piedestal a dost pochybuju, že kojencům nějak obzvláště prospívá, když jsou vláčeni všude. Sml80 Nicméně když už někde ty dětské koutky a jiné vyhrazené prostory jsou, velmi často se stává, že tam ty matky nejdou. A pak se hrozně diví, že se někdo diví jim. Sml57 Klasika ve vlaku - každý rychlík má vagon s kupé pro matky s dětmi. Označený, v jízdním řádu je to napsané a ještě to hlásí staniční rozhlas, když recituje řazení vlaku. Je to marný, protože dámy nastupují všude jinde, jen ne do toho vyhrazeného vozu. Sml80 Pak člověk skutečně zapochybuje, jestli to divadýlko se svými dětmi nedělají úmyslně. Sml80

    superkarma: 3 11.07.2014, 06:26:13
  29. avatar
    [2] Dudlajlama [*]

    Vzdyt je to furt stejne mleti kolem tohoto tematu. Nikdo kojicim matkam nebrani, aby si v klidu dite nakojily, ale vetsina tech rozumnych se sama snazi usadit nekde stranou a eventuelne se neodhalovat vic, nez je nutne. Ovsem nektere matky mi pripadaji jako vylozene exibicionistky, ktere vyvali nalite dudy pokud mozno uprostred davu a koukaji, jestli ostatni koukajiSml24.

    P. S. Jake tema bude zitra, polykani?

    superkarma: 6 11.07.2014, 01:44:21
  30. avatar
    [1] margot [*]

    to už zas kojíme na veřejnosti? nějak se nám ty intervaly zkracujou...

    superkarma: 5 11.07.2014, 01:13:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme