Od toho nejcitlivějšího období, kdy váš malý cvrček ochutnával první lžičku vařené mrkvičky, uplynulo pár týdnů. Všechno klape dobře, alergie se neobjevila a vy chcete dítě dál směrovat na cestu ke zdravé životosprávě. Jak na to? Klíčem k nutriční vyváženosti kojenecké stravy je pestrost surovin.

Právě masozeleninové příkrmy by se měly stát v druhém půlroce života miminka pilířem pestré kojenecké výživy a také hlavní chuťovou událostí dne. Po úspěšných pokusech s jednodruhovou zeleninou se vám rozprostírá široká škála možností, jak kojeneckou stravu obohacovat. Nezvykejte miminko na ovocné obědy, ale naučte jej milovat zeleninu. Postupně můžete celou polední dávku mléka nahrazovat 120–150 g porcí masozeleninového příkrmu, buď domácího, nebo kupovaného ve skleničce.

Tipy na pestré příkrmy pro kojence od 6–12 měsíců:

HamiMasozeleninové příkrmy nejsou jenom mrkev a kuřecí prsíčka. Každému miminku zachutná něco jiného, a proto se nebojte experimentovat! Chytře voleným jídelníčkem nabídnete vašemu děťátku každý den něco jiného, a přitom zachováte jistotu dodání všech minerálů, vitamínů a dalších živin nezbytných pro správný vývoj.

Neochuďte miminko o lilek, pastinák či květák! Malé dítě si snadněji zvykne na zeleninu, která je lehce nasládlá. Nemusí to být jenom mrkvička, ale také třeba cuketa, dýně, květák nebo lilek. Skvělým zdrojem železa je zase špenát nebo brokolice. Zelenina v běžném obchodě ale nemusí splňovat vysoké nároky na kvalitu dětské výživy. Přísně hlídané na obsah dusičnanů a jiných škodlivin jsou dětské příkrmy ve skleničkách, na to myslí i zákon.

Libové maso není jen kuřecí. Maso je báječným zdrojem bílkovin, vitamínů a minerálů. Vyzkoušejte, jak miminku zachutná povařené krůtí, králičí, nebo jiné druhy masa jako telecí nebo jehněčí.

Nezapomínejte taky na ryby. Tuňák a jiné malé druhy mořských ryb dodají miminku omega3 mastné kyseliny, které pomáhají při vývoji mozku a nesmí ve stravě kojenců chybět. Rybí maso je nejpřísněji hlídané u kupovaných příkrmů. Ve vybraných skleničkách navíc najdete maso ryb, které pochází z volného rybolovu. Díky tomu mají vyšší obsah nutričních látek než ryby z líhní.

Reklama