Bulvár

Kodetová bojovala s únavovým syndromem

Buďte výborná manželka, milenka, matka, hospodyně, zaměstnankyně, kamarádka a bůh ví co ještě, jinak je váš život propadák. Tento tlak pociťuje v současnosti mnoho žen a často se nakonec ve snaze ideál dokonalosti naplnit zhroutí. Své o tom ví herečka Barbora Kodetová (44) i další celebrity…

Herectví bylo Báře Kodetové předurčeno – pochází ze slavného rodu Vendelína Budila, babička Jiřina Steimarová a otec Jiří Kodet právem patří k uznávaným osobnostem českého herectví. Start kariéry měla Barbora výtečný, po dokončení pražské konzervatoře se stala členkou činohry Národního divadla, získávala role v televizi i ve filmu, včetně těch zahraniční produkce (nejznámější je americký fantasy seriál Duna). Už tehdy byla zvyklá dělat věci naplno. „Od osmnácti jsem se živila sama, měla jsem pětadvacet představení do měsíce, točila jsem a neuměla jsem si představit, že to bude jinak,“ vzpomněla na své ambice v jednom rozhovoru herečka. Slibný start ale vystřídalo těžké období jak v profesním, tak soukromém životě. Získala roli v seriálu Redakce, ale byla „odejita“, protože prý nebyla dost sexy. Začala s moderováním pořadu Pošta pro tebe, ale po čase ji vystřídala Ester Janečková, protože se údajně nedokázala dobře vcítit do příběhů účinkujících. V té době už měla za sebou rozchod s otcem své první dcery Lily a její otec byl těžce nemocný…

Barbora Kodetová

Nová rodina a kolaps

Díky otci se seznámila s houslistou Pavlem Šporclem, s nímž začala žít. V roce 2007 se jim narodila dcera Violetta, o dva roky později Sophie. Vedle vzorné péče o děti a manžela, který je kvůli své profesi často na cestách, se pustila do rekonstrukce domu. A přišel kolaps! „Bylo toho na mě tak moc, že jsem z toho onemocněla,“ prozradila Kodetová u příležitosti uvedení nové řady cyklu České televize Nevinné lži. Jeho součástí je i příběh Vedlejší příznaky, který pojednává právě o tomto tématu. Kodetová v něm nejen ztvárnila hlavní roli, je i spoluautorkou námětu. „Je to spíš kritika doby jako takové, kdy na nás všichni tlačí, abychom fungovali, chodili do práce, skvěle zvládali veškeré situace v rodině, nebyli nemocní... Nemyslím si, že je to správně, myslím, že bychom se měli zastavit a vydechnout,“ dodala herečka. Snímek Vedlejší příznaky můžete vidět už tuto neděli 14. září od 20 hodin na ČT1.

Barbora Kodetová

Hroutí se i chlapi

Barbora Kodetová není jedinou ze slavných žen, které něco podobného zažily. Na jaře skončila v nemocnici herečka Chantal Poullain kvůli vyčerpání z přepracování, dlouhodobě bojovala s únavou a depresemi cvičitelka a moderátorka Olga Šípková. A stejný problém se nevyhýbá ani mužům. Na počátku 90. let bojoval s únavovým syndromem a syndromem vyhoření například hudebník a skladatel Zdeněk Merta, jehož problémy trvaly celých sedm let.

Foto zdroj:http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396559280-nevinne-lzi/8013-vedlejsi-priznaky/

   
12.09.2014 - Společnost - autor: Kateřina Doležalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [36] wich [*]

    risina — #34 Bohužel je toto realita. Když jsem začala marodit s borelkou, odeslal mě praktik k neurologovi. Šla jsem za ním s tím, že jsem měla štípanec, pak dlouho flek a do měsíce ukrutné bolesti hlavy, ztuhlou páteř, dráždění n. v periferiích. Předepsal mi antidepresiva a antiepileptika Sml45 Vyléčila mě až specialistka v Blavě, která s oblibou říká "dřív byly plné blázince syfilitiků, dnes boreliotiků a chlamydiků" Sml68

    superkarma: 0 15.09.2014, 09:00:27
  2. avatar
    [35] wich [*]

    Nakonec to byl film docela fajn, akorát pojednával úplně o něčem jiném, než je tu psáno. Bylo tam krásně ukázáno, jakou kaši umí z mozku udělat psychofarmaka naordinovaná bez testů na nesprávném místě. A že jimi tedy MUDři rozhodně nešetří.

    superkarma: 0 15.09.2014, 08:55:09
  3. avatar
    [34] risina [*]

    Tak jsem se na ty Vedlejší příznaky dnes večer v televizi dívala - a skutečně byly o únavovém syndromu Sml22. A pěkně depresivní, i kdyř to nakonec dobře dopadlo. Hlavně syrový pohled na zdravotnictví, resp. některé zdravotníky, o kterém bych si ráda mysleal, ž eje ojedinělý a netypický, al eobávám s,e že je tomu spíš naopak Sml80.

    1. na komentář reaguje wich — #36
    superkarma: 0 14.09.2014, 22:51:23
  4. avatar
    [33] denkas [*]

    peetrax — #32 Přesně tak,taky nesnáším to škatulkování.

    superkarma: 0 13.09.2014, 14:41:51
  5. avatar
    [32] peetrax [*]

    Obdivuju všechny superženy, které toho zvládají mnohem víc, než paní Kodetová. Sml3 Šmankote, každej přece prožíváme věci jinak, ne? A předhazování, že tohle (starání se o rodinu, práce atd.) je normální...

    Asi takhle: když mi umřel děda, tak jsem onemocněla depresí, ze které jsem se léčila pět let. Aniž bych to mohla jakkoliv ovlivnit. Takhle totiž nemoci přicházejí. Nečekány, nezvány, víme? Ano, většině lidí by to přišlo nenormální a jsem asi hodně měkká, protože oni by to přece snášeli mnohem lépe, protože smrt je přirozená a bla bla bla. Jistě, ale každý jsme nějak disponovaný. Už i proto jsem už ze zásady na kecy tohoto typu alergická. Sml6

    V blízkém okolí mám člověka s únavovým syndromem a co se popisuje v článku, myslím není únavový syndrom.

    1. na komentář reaguje denkas — #33
    superkarma: 2 12.09.2014, 20:39:22
  6. avatar
    [31] Danila [*]

    ja si myslím že unávový syndrom je niečo uplne iné Sml80 než čo tu popisujete Sml68

    superkarma: 0 12.09.2014, 19:51:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] MaVy [*]

    vyčerpání organismu není únavový syndrom Sml24

    superkarma: 1 12.09.2014, 17:17:27
  2. avatar
    [29] buldok [*]

    Já jsem taky furt unavená.

    superkarma: 0 12.09.2014, 16:27:27
  3. avatar
    [28] kobližka [*]

    Nečtu nic o tom,že by B.Kodetová měla nějakou hypotéku a proto se pracovně štvala tak,až se uštvala.

    Článek na mě bohužel působí tak,že je nám tu herečka představena jako chudák holka,která přišla o nějaké kšefty Sml80....no,to se stává,herci s tímhle musí počítat.Ale nesrovnávala bych pracovní nasazení pana Merty (tam je to bez diskuzí) s nasazením B.Kodetové.Ostatně tohle povolání si vybrala dobrovolně,nemusí ho dělat.Každý ať dělá to,na co stačí.

    superkarma: 1 12.09.2014, 15:59:20
  4. avatar
    [27] wich [*]

    rendvo — #26 V soucasnosti je sice spousta veci na houby, pracovni trh je tragedie, zakony nechrani jednotlivce pred bidou, ale taky jsou lidi zvykli si jen stezovat. Za komancu byly platy nuzne, v obchodech nic, treba na radio nebo televizi nasi setrili z beznych platu rok. Byt v osobnim vlastnictvi byla fantazie. Dnes ma spousta lidi vlastni bydleni, nebo si jej splaci, v obchodech koupi kde co, muzou na dovolenou...Sml80

    superkarma: 0 12.09.2014, 14:37:43
  5. avatar
    [26] rendvo [*]

    Mě přijde že je to tak nějak dáno dnešní dobou. Člověk jde z práce do práce aby si mohl dovolit třeba někam vyrazit o prázdninách, nebo zlepšit své bydlení atd. Dnešní plat totiž vystačí pouze na takové ty základy jako je hypotéka, jídlo, oblečení a když chce něco víc tak se musí otáčet. Ale u nás se prostě tak v rámci možností drží neděle a to člověk nabere další sílu na další týdenSml16

    1. na komentář reaguje wich — #27
    superkarma: 0 12.09.2014, 13:39:12
  6. avatar
    [25] wich [*]

    cicinka — #21 taky kdyz se chodi do prace na 9 misto treba na 7, tak ty dve hodiny pak odpoledne chybi. A takhle se bohuzel pracuje casto. Proto se snazim praci naplanovat brzy, nekdy to ale nejde. Zrovna pred dvema tydny jsem si dala regulerni nocni do 5 rano Sml52

    superkarma: 0 12.09.2014, 13:07:16
  7. avatar
    [24] polla [*]

    knihovna — #12 prodavačky taky musí bydlet a tudíš platit hypotéku a také mají většinou almužnu. A nikdo o nich nepíše, jak se chuděry hroutí. A vetšinou taky mají děti a manžela, o které se starají.

    superkarma: 2 12.09.2014, 12:52:41
  8. avatar
    [23] Kadla [*]

    Já myslím, že ten problém s vyčerpáním většinou postihuje ty ženy, které chtějí být dokonalé... Já jsem samoživitelka, mám barák, na který splácím obří hypotéku, 2000 m2 velkou zahradu, 2 zaměstnání a kapelu a nehroutím se. Protože dokážu občas něco vypustit a je mi jasné, že vše nemůže být dokonalé. A tak mám čas od času (no, spíš dost často) na zahradě 1,80 m vysoké kopřivy a 70 cm vysoké pampelišky (nekecám, dokonce jsem si je vyfotila), doma občas (no, taky dost často Sml30) nemám naklizeno, někdy nevařím, nežehlila jsem už asi dva roky, ale dokážu si najít půl hodiny navečer, kdy si s kafem vylezu na zahrádku a čučím na ptáky, nebo se podívám na nějaký film, přestože vím, že posléze budu nad prací sedět do půlnoci minimálně ... Ono je to hodně psychikou.

    superkarma: 4 12.09.2014, 12:48:52
  9. avatar
    [22] Suzanne [*]

    wich — #10 enka1 — #8 Prostě toho měla moc a přišlo vyčerpání. Dnes je nějak v módě ze všeho dělat vědu. Prosté VYČERPÁNÍ si nikdo nemůže dovolit, popř. by se o tom nedalo natočit nic, kde se musí použít slovo SYNDROM. Sml24

    superkarma: 0 12.09.2014, 12:48:31
  10. avatar
    [21] cicinka [*]

    wich — #20To máš úplnou pravdu. Ale stejně mám pocit, že dřív měla ta moje máma víc času a víc jsme byli spolu. Jedině, když začla dělat odpolední, tak jsme jí týden neviděly. Ale to už jsme zas byly velké holky Sml22

    Táta jako strojvedoucí dělal turnusy. Bývalo mi ho líto, když odcházel do práce a my do postele. Ale taky byl přes dne hodně často doma. Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #25
    superkarma: 0 12.09.2014, 12:39:06
  11. avatar
    [20] wich [*]

    cicinka — #17 Já to beru s rezervou. Času máme dáno všichni stejně, jen lidi s ním často neumí zacházet. Lidi pracovali, pracují a pracovat budou vždycky, děti chodily do školy a do kroužků vždycky. Ve fabrikách se pracovalo na směny odjakživa (i když proti noční šichtě mám ve výrobních procesech velkou rezervu - v noci se má spát). Naše doba má ještě spoustu vychytávek navíc - sušičky, pračky, mikrovlnky, auta, volnou sobotu (mimo provozy, kde se prostě dělá i o víkendu) a internet, kde se rychle dozvíme info... a kde spousta lidí svůj drahocenný čas taky marní tím, že si stěžuje, že nemá na nic čas Sml57

    1. na komentář reaguje cicinka — #21
    superkarma: 0 12.09.2014, 12:29:38
  12. [19] Zuza70 [*]

    Znám několik žen, které bojovaly s touto nemocí, ale nepíše se o nich. No joo, nemají příjmení Kodetová i když zrovna u ní nechápu, proč patří mezi celebrity.

    superkarma: 0 12.09.2014, 11:31:35
  13. avatar
    [18] datura [*]

    margot — #13někdy k tomu, aby byl někdo nazván celebritou stačí umělá prsa od čísla 6 výše Sml30Sml30

    superkarma: 0 12.09.2014, 11:23:35
  14. avatar
    [17] cicinka [*]

    Souhlasím s tím, že dnešní doba je fakt uspěchaná a šílená. Kdejaká fabrika musí jet na tři směny. Děti odkládáme do škol a kroužků a pomalu je nevidíme. S partnery se doma jen míjíme a pak nestíháme řešit rodinné a domácí nutnosti. A ten kdo to nevydrží, je odstavenej a v horším případě se hroutí.

    Já se jí nedivím. Kolikrát se tak také cítím. Mám pocit, že jen spím a jsem v práci.

    Ale jak je vidět, upozorňování stejně nestačí, jelikož se nic nikde nemění.

    1. na komentář reaguje wich — #20
    superkarma: 0 12.09.2014, 11:21:46
  15. avatar
    [16] kobližka [*]

    Hereckou dráhu paní Kodetové nesleduju,takže o jejím profesním zatížení nevím,ale zdá se mi,že starat se o děti,manžela,tudíž o rodinu a zvládnout rekonstrukci domu,je dneska běžná praxe pro každého druhého člověka,pokud to teda zrovna není lenoch Není to nic proti zmíněné herečce,občas se o ní něco dozvím a líbí se mi,že se necpe všude.

    superkarma: 0 12.09.2014, 11:19:52
  16. avatar
    [15] wich [*]

    enka1 — #11 Sml67Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 12.09.2014, 10:54:03
  17. [14] Maria28 [*]

    Dík za podporu se slovem celebrita, jsem ráda, že nemám pokřivené znalosti. Nebyl to vůbec útok proti paní Kodetové, vím o koho jde, ale nevybavuju si nic, kde by hrála, spíše ji mám v povědomí jako manželku Pavla Šporcla. Určitě je to člověk, kterého si lze vážit, určitě své děti vychovává dle nejlepšího vědomí a svědomí, takže nemá čas obrážet večírky a zvát si na ně reportéry z Blesku, jako dle článku Kadly "sereblity".

    superkarma: 0 12.09.2014, 10:51:40
  18. avatar
    [13] margot [*]

    Tak celebritou může být i člověk, který nic neumí, dokonce může být totálně mimoň, asociál atd. - neboť učebnice definuje i kategorii celebrity, která "je známá, jen protože je známá".

    1. na komentář reaguje datura — #18
    superkarma: 0 12.09.2014, 10:22:41
  19. [12] knihovna [*]

    zwiki — #2 Na splácení hypotéky. Z divadelní almužny ji nesplatí!

    1. na komentář reaguje polla — #24
    superkarma: 1 12.09.2014, 10:16:54
  20. avatar
    [11] enka1 [*]

    wich — #10 enka1 — #8 Sml54Sml24

    1. na komentář reaguje wich — #15
    superkarma: 0 12.09.2014, 10:14:16
  21. avatar
    [10] wich [*]

    Ale to je úplně špatně. To, co je v článku popsáno, je prostě vyčerpání organismu. Chronický únavový syndrom je stav, který vzniká nejčastěji na základě latentně probíhající neléčené chronické infekce (stafylokok, chlamky, borelka...) bez ohledu na pracovní vytížení, spánek, odpočinek....

    1. na komentář reaguje enka1 — #11
    2. na komentář reaguje Suzanne — #22
    superkarma: 0 12.09.2014, 10:02:06
  22. avatar
    [9] denkas [*]

    Moje dcera s ní chodila do školy. Ale to už je dávno.

    superkarma: 0 12.09.2014, 09:37:58
  23. avatar
    [8] enka1 [*]

    Kadla — #5 Radek Kříž — #4 Jinými slovy říkáte oba totéžSml80

    Mě spíš zarazil ten Únavový syndrom. To je onemocnění, kterým trpí i lidé, kteří ani nemusí mít moc velký frmol. To o čem se mluví v článku bývá spíš vyčerpanost organismu

    1. na komentář reaguje enka1 — #11
    2. na komentář reaguje Suzanne — #22
    superkarma: 0 12.09.2014, 09:36:56
  24. avatar
    [7] bezinka [*]

    Kadla — #5Sml22... plně souhlasím

    superkarma: 0 12.09.2014, 08:23:41
  25. avatar
    [6] Kadla [*]

    Nedá mi, to, hodím sem odkaz na svůj dávný článek na jiném serveru, kde jsem se otázkou českých "celebrit" zabývala. Pokud to redakci připadá nevhodné, tak ať to klidně smázne... To není nic proti paní Kodetové, je to dobrá herečka... ale pro mne ne celebrita. Ale na druhou ten výraz "dobrá herečka" může být v českých poměrech víc než celebrita, protože výraz "celebrita" je u nás těžce zprofanovaný. Tady je ten můj článek. Napsala jsem ho už celkem dávno, ale stojím si za tím dodnes:

    http://www.stastnezeny.cz/index.asp?tot0=71&pgf0=45&record=19842&menu=657

    superkarma: 1 12.09.2014, 08:21:05
  26. avatar
    [5] Kadla [*]

    Radek Kříž — #4Mě by docela zajímalo, kdo to na tu Wikipedii takto napsal... Na wikipedii v anglickém jazyce je definice sice podobná, ale přesto jiná. Třeba o zájmu veřejnosti tam vůbec nic není ...

    Pro mne tedy třeba paní Kodetová taky celebritou není. Ačkoliv to žena může být zajímavá, podle mne ještě nedosáhla toho, před čím bychom se měli sklánět a proč bychom ji měli obdivovat. Prostě je to jedna z hereček. Na rozdíl od jejího otce. Ten pro mne celebritou skutečně byl. Stejně tak pro mne nejsou celebritami různé modelky a moderátorky. Osobně odmítám nahlížet jako na celebritu na každého, kdo se mihnul či míhá ve televizi, kdo chodí s někým slavným (a sám je naprosto nezajímavý a ničeho nedosáhl) nebo kdo si na své pobyty na masáži či v lázních zve fotografy blesku, případně, kdo už dva roky zveřejňuje v bulváru novinky o plánované svatbě, jen aby se zviditelnil... Pro mne jsou celebritami úplně jiné osobnosti...

    1. na komentář reaguje bezinka — #7
    2. na komentář reaguje enka1 — #8
    superkarma: 3 12.09.2014, 08:06:13
  27. avatar
    [4] Radek Kříž [*]

    Maria28 — #3Zdroj wikipedie:Jako celebrita nebo osobnost je označován člověk, který ve společnosti dosáhl vysokého uznání, ohlasu nebo povědomí. Obecně vzato je celebritou ten, kdo strhává pozornost médií. Měřítkem přitom nemusejí být jeho zásluhy, ale toliko zájem veřejnosti se o těchto lidech více dozvědět.

    1. na komentář reaguje Kadla — #5
    2. na komentář reaguje enka1 — #8
    superkarma: 0 12.09.2014, 07:53:31
  28. [3] Maria28 [*]

    Každý máme starosti a problémy, záleží jen na nás, jak je zvládneme, co omezíme.. Ještě dotaz na redakci - proč je Bára Kodetová nazývána celebritou?

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #4
    superkarma: 0 12.09.2014, 07:41:14
  29. [2] zwiki [*]

    Ti herci mají tři divadla třeba a běhají z jednoho předsatvení do dalšího a pak film,reklama a nakonec jsou v depresi.Na co jim budou pak peníze?Sml15

    1. na komentář reaguje knihovna — #12
    superkarma: 0 12.09.2014, 06:37:43
  30. [1] manislava [*]

    jo jsme jen lidi,někdy toho může být na každého moc

    superkarma: 1 12.09.2014, 06:29:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme