Prodělečná japonská železniční společnost Wakamaya našla originální řešení před krachem. Vybrala si jako maskota mourovanou kočku Tamu. Devítiletá číča sedí u vchodu do železniční stanice Kishi v západním Japonsku, na hlavě má slušivý černý nádražácký klobouk, a pózuje pro turisty, kteří se teď na nádraží jen hrnou.

Tama svou funkci vykonává tak znamenitě, že se ji její zaměstnavatel rozhodl povýšit. Stala se tedy vyšším přednostou stanice. „Nikdy si nestěžuje, ačkoliv ji pasažéři pořád hladí. Je to skvělá kočka. Má trpělivost a má charisma. Je to dokonalý přednosta stanice,“ řekla reportérům agentury AP mluvčí společnosti Yoshiko Yamaki.

Zaměstnat v Japonsku kočku, aby pomohla váznoucímu obchodu, dává smysl. V této zemi jsou totiž kočky považovány za nositele štěstí a zvláště štěstí podnikatelského. Zbývá jen dodat, že za pracovní výkon dostala Tama i roční bonus. Ten jí ale byl vyplacen v naturáliích  – ve vyhlášených kočičích lahůdkách.

Zdroj: Korzo

Reklama