Rodina

Klinická smrt e-shopu snadno a rychle

Samozřejmě že vnější vliv na fungování e-shopu má obrovskou váhu a lze na něj svalit hodně viny. Paradoxně se ale do klinické smrti dostávají e-shopy vlastními chybami, tedy chybami těch, kdož jej provozují.

E-shop potřebuje lidi. Pokud jste ale samotář s životním postojem dědečka z cimrmanovské Hospody na mýtince, který neměl rád lidi, ale odjakživa toužil stát se hostinským, pak pro vás máme 10 „dobrých rad“, jak poslat e-shop spolehlivě k ledu.

shops

1. Hlavně moc nepřemýšlejte

Rozumí se samosebou před spuštěním e-shopu. Extra se nezaobírejte tím, co budete prodávat, komu, jak a proč by to daný člověk měl koupit právě od vás. Sortiment vybavte zbožím, kterému zhola nerozumíte. Pokud budou mít snad zákazníci dotěrné dotazy na zboží, o kterém nic moc nevíte, buď se zdržte odpovědi úplně, případně si něco vymyslete. A hlavně klid - však ono se to nějak koneckonců na internetu poskládá samo, no ne?

2. Spíchněte si e-shop na koleně

Ušetříte počáteční náklady a než vám nespolehlivý programátor připraví nefungující řešení za pár stovek, které bude o něco málo funkčnější, když vysolíte další částku, uběhne spousta času, ve kterém můžete přemýšlet, zda nebylo lepší si vsadit třeba na koníčky. Konečně, vážně by se vám chtělo být vystaveni náporu úspěšného e-shopu, ze kterého neustále přicházejí objednávky a musíte pořád něco řešit? Setrvejte v přesvědčení, že e-shop se vyvíjet nemusí. Proč by něco, co funguje dnes, nemohlo fungovat i za pět let, no ne?

3. Grafiku si udělejte sami

Už jste zaplatili za programátora a to by snad stačilo. Sedněte k Photoshopu, s návodem to určitě nějak zvládnete. Nějakou pěknou fotku, pár blikátek a hejblátek, ať je stránka pěkně dynamická a hurá s ní na internet.

4. Čarujte s cenami

Lidi jdou po ceně, že? Takže na vysokých cenách ten první milion zkrátka netrhnete. Musíte na to oklikou - zákazníkům nabídněte co nejnižší cenu, ale pořádně jim osolte poštovné. Konečnou cenu zákazníkům sdělte až na poslední chvíli a kdyby chtěli náhodou opustit objednávkový proces, pořádně jim to znepříjemněte. Konečně co s naštvaným a otráveným zákazníkem, když není svolný pustit nějakou tu kačku. Vracet se nebude a zřejmě přihodí nějakou tu špatnou referenci, ale však ono se vše v dobré obrátí.

5. Texty jsou k ničemu

Platit za copywritera, aby vám připravil dobré texty na web? Už toho placení bylo trochu příliš, co říkáte? Takže texty určitě neřešte, v ideálním případě tam nedávejte vůbec žádné. Název produktu a jedno foto stačí, no ne? Pokud jste zodpovědnější a zdá se vám to málo, rozhlédněte se po jiných e-shopech s podobným sortimentem zboží. Magická kombinace Ctrl + C + Ctrl + V vás zbaví problémů, jen se pak zřejmě budete muset vypořádat s nějakou tou žalobou na autorství textů. Anebo víte co? Najděte studentíka na nějakém diskusním fóru, maximálně padesátikačku za normostranu a máte to v kapse. Pravda - sem tam bude nějaká ta gramatická chybka, hrubka a překlepy, ale ruku na srdce - kdo z nás ještě umí pořádně česki, no ne?

6. SEO je sprosté slovo, zapomeňte na něj

Taky jste slyšeli ta cizí slova? Marketing, PR, copywriter, optimalizace pro vyhledávače, SEO? Zapomeňte na to, nic takového k provozu e-shopu potřeba není. Držte se toho, že zákazníci váš e-shop naleznou sami. Jak? To nechte plavat, to je konečně jejich věc, když něco hledají, no ne? Nebo nechte zařadit e-shop do velkého množství co nejméně důvěryhodných katalogů nebo přímo linkfarem. Můžete si být jisti, že odtamtud opravdu nikdo nepřijde.

7. Zkomplikujte návštěvníkům pohyb v e-shopu

Vytvořte nesmyslnou strukturu a navigaci, která je vyloženě matoucí. Třeba tak, že nelogicky pojmenujete kategorie, které neodpovídají produktům v nich. Dále po zákaznících striktně vyžadujte registraci, pokud budou chtít něco nakoupit. Čím delší formulář s více nepodstatnými údaji budou muset vyplňovat, tím méně návštěvníků opravdu nakoupí.

8. Automatizace? Nejsme snad v továrně!

Nástroje pro automatizaci jsou k ničemu. Nepotřebujete komplexní systém, který za vás udělá mnoho práce. Automatické vytváření faktur nebo exporty zboží nejsou potřeba, když to můžete udělat ručně. Koneckonců...proč dělat věci jednoduše, když to jde i složitě.

9. Všechno zvládnete sami

K čemu nějaká podpora, nedejbože snad zákaznická. Pokud se objeví problém, vyřešíte si ho sami nebo si za pár korun najmete někoho, kdo říká, že tomu rozumí.

10. Zákazník je tu pro vás, nikoliv vy pro něj

S tímto přístupem máte neúspěch na dosah ruky! A budete mít konečně klid 

Poznámka pro zvídavé:

Článek je samozřejmě psán jako ironie a nadsázka. Pokud by se někdo těmito radami řídil, jeho e-shop by opravdu skončil dříve než by byl spuštěn. Nicméně tyto negativní rady ilustrují chyby, kterých by se měl každý provozovatel e-shopu vyvarovat. Mnoho provozovatelů e-shopů bohužel spoléhá na one-man-show firmy, které již ze své podstaty nemohou konkurovat zavedeným větším firmám. Ani sebelepší programátor, pokud je sám, nedokáže obsáhnout práci týmu lidí, který dokáže vytvořit univerzálně použitelné a stabilní řešení, upravit stávající e-shop, vyvíjet rozšíření a modernizovat systém a k tomu se individuálně věnovat klientům. Investice do komerčního řešení, jako je například www.Shoptet.cz, se vrátí.

   
03.02.2012 - Finance a práce - autor: (red)

Komentáře:

  1. [24] honzovo [*]

    Že je SEo blbost, to snad nemyslíte vážně? Vždyť si zkuste nechat udělat seo audit svého e-shopu a pak dle něj udělat úpravy a sami uvidíte, zda-li je seo blbost nebo ne Sml16

    superkarma: 0 30.05.2012, 09:06:39
  2. avatar
    [23] datura [*]

    Pozdě, e-shop už máme pár let a dobrý. Stránky nám dělal odborník, žádný matla.

    superkarma: 0 05.03.2012, 13:06:32
  3. [22] JTinacz [*]

    Tak tohle mě pobavilo Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30 Nejdřív jsem přemýšlela, jestli je fakt někdo tak mimo, že dává takové rady, ale je to obráceně Sml67

    Shoptet neznám, ale asi si ho teď budu pamatovat, kdybych zakládala e-shop Sml54

    superkarma: 0 07.02.2012, 18:12:42
  4. avatar
    [21] Jindriska8 [*]

    Děkuji za takovou raduSml22

    superkarma: 0 04.02.2012, 20:49:23
  5. avatar
    [20] honzik101 [*]

    dobrá rada nad zlato

    superkarma: 0 04.02.2012, 19:21:07
  6. avatar
    [19] honzik101 [*]

    pinokio — #17 mohla bych vědět o co přesně jde?

    superkarma: 0 04.02.2012, 19:19:40
  7. avatar
    [18] ekleinovka [*]

    pinokio — #16 Já také ne....

    superkarma: 0 03.02.2012, 20:26:37
  8. [17] pinokio [*]

    Mám svoje stránky,a na nich dotazníky.Kdyby někdo chtěl názvy,klidně napište.Podotýkám je to přivýdělek,žádná hlavní práce.Registrace je všude zdarma.

    1. na komentář reaguje honzik101 — #19
    superkarma: 0 03.02.2012, 17:10:37
  9. [16] pinokio [*]

    Dík za rady,určitě se jimi nebudu řídit

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #18
    superkarma: 0 03.02.2012, 17:09:02
  10. [15] tadá [*]

    Dobrá rekama, zrovna nedávno jsem uvažovala nad tím, že bych začala podnikat a e-shop bych potřebovala. A přesně jsem se (zatím teda jen teoreticky) zabývala těmito otázkami.

    Jediný, co mi fakt vadilo, bylo v článku neustále se opakující dvě slova "no ne?". Ale jinak jako propagace dobrý.

    superkarma: 0 03.02.2012, 15:39:45
  11. [14] jithule [*]

    haha

    superkarma: 0 03.02.2012, 15:20:55
  12. avatar
    [13] LudPa [*]

    Tak je vidět, že co člověk, to názor, někdo chválí, někdo haní. Já jsem pro druhou možnost.

    superkarma: 0 03.02.2012, 14:39:40
  13. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    Když se ta ironie překlopí tak je to návod, že už shoptet ani nikdo nepotřebuje Sml30

    superkarma: 1 03.02.2012, 11:39:46
  14. [11] magic11 [*]

    dobré jsou i reakce dole: trapnéSml68? vtipnéSml67?

    mě to pobaviloSml67Sml67

    superkarma: 0 03.02.2012, 09:57:36
  15. avatar
    [10] pajda [*]

    Aaaano, správně, správně. Není nad opravdové mistry...třeba tenhle web http://www.obecpopice.eu/ je od opravdových profesionálů - poznají se tak, že se jim za práci musí zaplatit. Výsledek už je, pravda malinko horší...

    superkarma: 0 03.02.2012, 09:50:39
  16. avatar
    [9] vmarta [*]

    Sml68Sml68 hihihi

    superkarma: 0 03.02.2012, 09:39:52
  17. avatar
    [8] vmarta [*]

    člaánek o.....Sml67

    superkarma: 0 03.02.2012, 09:39:36
  18. [7] murat [*]

    Žofie — #6 Sml30 že pokud máš e-shop nebo ho chceš, jediná a nejlepší varianta jsou služby Shoptetu, s propagační podporou Okamury. koho jiného Sml52

    superkarma: 0 03.02.2012, 08:17:04
  19. avatar
    [6] Žofie [*]

    Co jsem se v tom článku dozvěděla??Sml80

    1. na komentář reaguje secret — #7
    superkarma: 0 03.02.2012, 07:57:26
  20. avatar
    [5] Ferdas [*]

    trapná reklama na Shoptet

    superkarma: 1 03.02.2012, 07:34:18
  21. avatar
    [4] saruz [*]

    tak aby si to přečetli hlavně tvůrci e-shopů Sml22

    superkarma: 0 03.02.2012, 07:26:47
  22. [3] murat [*]

    trapné Sml68

    superkarma: 0 03.02.2012, 07:11:18
  23. avatar
    [2] tepito [*]

    vtipné...

    superkarma: 0 03.02.2012, 06:50:47
  24. [1] jerenika [*]

    ...tak to se povedlo Sml52 Sml67

    superkarma: 0 03.02.2012, 00:47:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme