Bulvár

Klaus: Vědec nebo šašek z hradu?

Názor pana prezidenta Václava Klause na problematiku globálního oteplování není žádnou novinkou. Už při vydání jeho populisticky propagandistické knihy Modrá, nikoli zelená planeta se mnozí odborníci pozastavovali nad tím, že se ekonom vyjadřuje k environmentální problematice. Pravdu díc, jako pan prezident se samozřejmě může vyjadřovat ke všem palčivým problémům lidstva, ale úporná snaha, s níž se pokouší dodat svým politickým „takynázorům“ zdání odborné erudice, působí spíše komicky.

Když se v březnu tohoto roku konala na půdě amerického Kongresu diskuse mezi bývalým americkým viceprezidentem Alem Gorem a dánským profesorem Bjornem Lomborgem, autorem knihy Skeptický ekolog, pokusil se pan prezident vzbudit zdání, že byl požádán o „odborné stanovisko“. Ve skutečnosti pouze neoficiálně odpovídal na několik otázek v dopise (zdroj zde). Snaha o zviditelnění se mu však vyplatila - americký konzervativní ústav Heartland Institute si ho vybral jako zastánce kontroverzního stanoviska, že problematika globálního oteplování je smyšlenou krizí, proti Alu Gorovi, který naopak prosazuje opačný extrém a vnímá globální oteplování jako největší ohrožení lidstva.

Byl to právě Heartland Institute, který zaplatil řadu inzerátů v zahraničním tisku, propagujících názorové „zápasy v bahně“. O konstruktivní diskusi totiž, vzhledem k vyhraněným a spíše osobním než odborným názorům obou protagonistů, asi sotva půjde. Klausovo prohlášení, že „komunismus byl nahrazen hrozbou ambiciózního environmentalismu“, je jen malou ukázkou toho, na jekém poli se bude argumentovat.

Narozdíl od Bjorna Lomborga, který globální oteplování považuje za ohrožující fakt, neshodl se ovšem s Alem Gorem v míře a dramatičnosti situace a na opatřeních, která je třeba přijmout, tvrdí Václav Klas, že „eventuální" globální oteplování zkrátka není problém. Že tak stojí proti výzkumům řady seriózních vědců a institucí ho nezajímá – měsíc je hrouda sýra a země je placatá a to je taky názor!

Co si o vystupování našeho prezidenta myslíte Vy, ženy-in? Má pravdu nebo se mýlí? Myslíte, že je skutečně přesvědčen, že globální oteplování neexistuje, nebo jde jen o politický tah? A co si o globálním oteplování myslíte Vy?

   
12.09.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [53] PEPI11 [*]

    tepito — #51 souhlasím

    superkarma: 0 03.01.2013, 16:06:45
  2. [52] MaVy [*]

    mě se zdá,že Klause pranýřuje kdekdo za kde co,přidávat se nehodlám,politicky to rozebírat nechci,globální oteplování,pokud vím on úplně nepopírá,a já s ním souhlasím,že se kolem toho dělá větší humbuk než je potřeba

    superkarma: 0 03.01.2013, 12:35:24
  3. avatar
    [51] tepito [*]

    Klaus-šašek,tak to podepíšu,ještě přidám kleptoman

    1. na komentář reaguje PEPI11 — #53
    superkarma: 0 28.02.2012, 12:59:00
  4. [50] Saritka [*]

    Každý si zastává svůj názor. Chtěl  se zviditelnit?

    Názoru je hodně a máme právo říci co chceme.Sml16

    superkarma: 0 28.02.2012, 09:42:49
  5. avatar
    [49] Dášule [*]

    ad.astra: Tahle diskuse je částečně politická. Paní redktorka se v ní vyznala i ze své nelásky k USA. Já se, bohužel, příliš často setkávám s tím, že na jakékoliv diskusi, kde se moje politické názory liší od několika /vždy stejných/ účastnic diskuse, se dovídám, že to jsem se naučila ve VUML. Abych těmto dámám, které již předtím daly svoje názory na uvedený článek najevo, ulehčila práci, upozornila jsem je tentokrát na skutečnost, že to nemá s VUMLem nic společného. Bohužel jsem si neuvědomila, že na tuto diskusi přijdou i lidé, kteří na ony diskuse, o kterých mluvím obvykle nechodí. Jinak pan prezident také neřekl, že nejsou špinavé peníze, ale svým vyjádřením se v podstatě distancoval od jakékoliv snahy je odlišit od peněz nešpinavých, ale v podstatě to mělo stejný dopad jakoby to řekl. I hlava státu by měla myslet na to, co říká.

    superkarma: 0 14.09.2007, 13:01:02
  6. avatar
    [48] ad.astra [*]

    Dášule: nechápu to tahání VUMLu do této diskuze - článek je o globálním oteplování. Mimochodem, redaktor má být nestranný, má dát prostor nejen jedné, ale i druhé straně. Nebo snad žena-in je placena z řad environmentalistů? V tom případě potom chápu, že místo argumentů se zde snižuje k zesměšňování a to dokonce hlavy státu.

    Doporučuji přečíst nejen díla ekologistů o která se opíráte, ale i díla oponentů a z toho si utvářet svůj názor a použít při tom zejména svůj mozek. Pan prezident nikde neřekl, že globální oteplování neexistuje, pouze poukazuje na oblbování lidu a strašení lidí z řad některých aktivistů, a že ten názor nesdílí sám. Tento článek si prosím přečtěte, v případě, že i poté budete neodvratně trvat na svém, zařiďte se dle doporučení ekologistů, vyhlédněte si slušně vypadající jeskyň a můžete názorně předvádět žití člověka v souladu s přírodou
    http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekologie-odmitneme-environmentalisticka-vydirani-f82-/p_spolecnost.asp?c=A070521_125754_p_spolecnost_wag

    superkarma: 0 13.09.2007, 20:37:32
  7. avatar
    [47] Dášule [*]

    Paní redaktorka dělá politická prohlášení již delší dobu. Problém je v tom, že jestliže paní redaktorka řekne názor, se kterým dámy souhlasí a někomu se její názor nelíbí, mnozí se jí zastanou a útočí na toho, kdo si dovolil s jejím názorem nesouhlasit nebo - nedej bože odporovat. Jestliže ale dojde k tomu, že si paní redaktorka dovolí vyslovit svůj názor a některé návštěvnice diskuse s ním nesouhlasí, to je potom jiná. Redaktorka je špatná, neměla by se míchat do politiky a vůbec, raděj, kdyby nedělala nic. Kdyby paní I.K. napsala, že miluje USA a jejich politiku považuje za tu nejdokonalejší na světě a někdo si dovolil napsat, že Jirka Křoví je opičák /to je citát z diskuse na www.seznam.cz/, hrozilo by mu téměř úplné vymazání z řad návštěvníků tohoto serveru a paní redaktorce by byl uvit věnec slávy. Nikomu by nevadilo, že tahá politiku na ženu-in. Jenže, ó ta hrůza, ona napsala něco opačného, takže hurá na ni, je nutno vyhladit politiku z ženy-in a když ne politiku, tak aspoň redaktorku. Ačkoliv s ní souhlasím málokdy, dnes s ní souhlasím a místopřísežně prohlašuji, že o globálním oteplování se v době, kdy se pan Klaus pokoušel dostat do tehdy největší politické strany ve VUMLu určitě nemluvilo. Paní redaktorko, je mi upřímně líto, že svým prohlášením vám nepomohu, ale naopak. Je zřejmé, že šašci nejsou jen na hradě.

    superkarma: 0 13.09.2007, 16:38:27
  8. avatar
    [46] ivana.kuglerova [*]

    trdlo:

    Eva_Fl: Proč ne . Zrovna mít něco - někoho - ráda/nerada je názor - a v tomto smyslu na něj má každý plné právo .
    Pan prezident zas nemá rád Zelené - to je taky názor a jeho věc

    superkarma: 0 13.09.2007, 15:31:27
  9. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    ivana.kuglerova: aha.
    Nemam rada Cesko, protoze Spidla. To je prece logicke.

    superkarma: 0 13.09.2007, 14:58:57
  10. avatar
    [44] trdlo [*]

    ivana.kuglerova: takze Vam jde jen o pocet prispevku. A jooo.

    superkarma: 0 13.09.2007, 12:50:17
  11. avatar
    [43] ad.astra [*]

    Knihu jsem nečetla, ale předkládám alespoň předmluvu ke knize (hodně lidí předmluvy nečte), a jako odpověď na gerdiny 41 - místo dlouhých řečí (přečtěte si i nějaké diskusní příspěvky pod ledním medvědem)
    http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=wD9usBaZDhGU

    superkarma: 0 13.09.2007, 10:04:29
  12. avatar
    [42] ivana.kuglerova [*]

    gerda: Ale lední medvěd není ekonomický (jak by asi podotkl pan prezident)

    superkarma: 0 13.09.2007, 09:45:03
  13. avatar
    [41] gerda [*]

    místo dlouhých řečí - http://zpravy.idnes.cz/ledni-medved-zrejme-neprezije-otepleni-21-stoleti-fbp-/vedatech.asp?c=A070908_121643_vedatech_jba

    superkarma: 0 13.09.2007, 09:13:23
  14. avatar
    [40] ivana.kuglerova [*]

    Meander: Ale ona ta prohlášení diletantská jsou - to je fakt, ne názor.
    Jsou věci, které lze považovat za názory - třeba že někdo nemá rád kombinaci modré a červené - to je názor. Ale říct, že měsíc je koule sýra je kravina, ne názor (pokud to neřekne básník nebo pětileté dítě).
    Pan prezident zkrátka ve své úžasné knize kecá kraviny (mimo jiné, jsou tam i zajímavé myšlenky, ale těch kravin je tam dost) - takové kraviny, že odborníci úpí a i vzdělanější laik je schopen posoudit, že je cosi shnilého ve státě českém - doporučuju si tu knihu přečíst.

    trdlo: Pod články plnými fakt obvykle nediskutujete vůbec, milé ženy-in

    Andulína: Označení šašek opravdu nepovažuji za přehnaně pejorativní - je spíše úsměvně laskavé.
    A k tomu fejetonu - asi mi nezbude než znovu použít citát:
    Pojem fejeton je žánrovým označením pro nový literárně publicistický útvar, který vznikl a rozvinul se na místě novinových fejetonů jako méně rozsáhlý článek, či spíše krátký komentář typický silným subjektivním nádechem a lehkou stylistickou formou, zaměřený na aktuální společenské nebo kulturní téma.
    Všimla jste si toho "silně subjektivní"? Ano, jde o fejeton. Konkrétněji o publicistický fejeton.

    Eva_Fl: Nemám Ameriku ráda, protože mi vadí její zahraniční politika - kvůli tomu nemusím žít v US - stačí žít v tom zahraníčí. A vadí mi především nedůslednost zahraniční politiky - to, že nejdřív něco zahájí (invaze do Iráku například) a pak to nejsou schopni dotáhnout do konce, protože se to "lidu" najednou nelíbí. Výsledek? Protrahovaná humanitární katastrofa... A tohle není zdaleka jediný případ.

    superkarma: 0 13.09.2007, 08:14:29
  15. avatar
    [39] gerda [*]

    šmarjá, moje oči!!!!! Taková hrubice!!!!!!!!!!! MÝLITI SE, přece . Ad prezident - měl by se vyjadřovat jen k tomu, čemu rozumí. Jen naprostý ignorant nevidí, co se s klimatem děje - anebo vidí a vidět nechce. Nevím, co je horší. A tento pán prý je nejlepší kandidát na prezidenta. Konec světa se blíží

    superkarma: 0 13.09.2007, 06:36:57
  16. [38] Andulína [*]

    ivana kuglerova: PS: a ani ten senátor si nedovolil prezidenta označit pejorativně jako vy. Abyste nemusela platit pokutu a psát veřejnou omluvu na stránkách Ž-in - znáte jistě české občanské a trestní právo, že?

    superkarma: 0 13.09.2007, 02:50:07
  17. [37] Andulína [*]

    trdlo: ono nám těch perlorodek přibývá nejdřív eleanor a teď už i slečna kuglerová, která si plete fejeton s anketou veřejného mínění, které má obhájit mínění její, které píše ve svém "údajném" fejetonu.
    ivana kuglerová: vážená slečno, čtu MF DNes, Lidovky a jiné noviny. Ano noviny. Tam se politické fejetony hodí, i když silná slova z Lidovek nepsal redaktor, neb žádný redaktor "zpravodajských " novin by si to, co píšete vy nebo senátor z Lidovek napsat nedovolil, protože existuje jistý novinářský kodex. Ž-in není nic z výše uvedéných médií. A pokud se chcete nazývat redaktorkou, poučte se o novinařině. A o fejetonech. Váš názor Vám nikdo nebere, ale nepodávejte ho tak ubohým a hloupým způsobem. Raději ho nepodávejte vůbec.

    superkarma: 0 13.09.2007, 02:45:17
  18. avatar
    [36] trdlo [*]

    Eva_Fl: Az sem si z toho pripalila zadelavany nudle

    superkarma: 0 13.09.2007, 01:42:21
  19. avatar
    [35] trdlo [*]

    Eva_Fl: ta se mi povedla, co?

    superkarma: 0 13.09.2007, 01:40:43
  20. avatar
    [34] Eva_CZ [*]

    trdlo: Autorka by nemusela ztracet cas polemizovanim o svych nazorech, a mohla by v klidu smolit dalsi perlu

    superkarma: 0 13.09.2007, 01:33:58
  21. avatar
    [33] trdlo [*]

    Nekdy je lepsi napsat clanek plny fakt a zdrzet se propagovani vlastniho nazoru na vec, zejmena kdyz na konci vyzyvame ctenarky, aby napsaly nazor jejich. Ctenarky by pak diskutovaly o faktech v clanku a svych nazorech na ne. Autorka by nemusela ztracet cas polemizovanim o svych nazorech, a mohla by v klidu smolit dalsi perlu

    superkarma: 0 13.09.2007, 00:58:36
  22. avatar
    [32] Suzanne [*]

    28,29,30,31 - nenapsala bych to lépe

    superkarma: 0 13.09.2007, 00:35:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Eva_CZ [*]

    ivana.kuglerova: Taky nemám ráda Německo, vepřové řízky a operetu
    .........
    a pana Klause.

    Nemam rada komouse. A vim sakra dobre, proc. Nemam toho rada vic, ale vim sakra dobre, proc. Proc o Americe hystericky? No protoze se to ted nosi. Hlavne v Cesku, ale v Evrope vubec, lezete Americe do prdele a silene vas to stve. A mne to taky stve! Ale rada budu odpoved cist verejne, protoze verejne jsi to i prohlasila. KOLIK let jsi v tehle zemi stravila a PROC ji nemas rada?

    superkarma: 0 13.09.2007, 00:24:59
  2. avatar
    [30] Meander [*]

    Místo "Kecá kraviny." případně "Jeho prohlášení jsou diletantská." lze říct "Jeho prohlášení POVAŽUJI za diletantská." Tímto dám najevo, že jde o můj osobní názor, nikoliv o fakt.

    superkarma: 0 12.09.2007, 23:01:11
  3. avatar
    [29] Meander [*]

    ivana.kuglerova: A co když jsou prohlášení pana Klause pravdivá, nikoliv diletantská. Těm, s nimíž nesouhlasím, můžu nadávat já, nikoliv redaktorka. Zvlášť, když je ten "oponent" prezident. Je to neslušné.

    superkarma: 0 12.09.2007, 22:47:43
  4. avatar
    [28] ad.astra [*]

    ivana.kuglerova: jenže článek v lidovkách nepsal redaktor, ale jakýsi senátor - kterého já například vůbec neznám - který patrně miluje prezidenta jako osinu v pozadí, tak se o něm takto vyjadřuje, možná je mu moc líto, že se ho jakýsi americký kongresmen nezeptal na jeho názor, tak si alespoň tady schladil žáhu a že se pokusil o fejeton? Většinou takový článek vždy je nazván fejetonem, aby i někteří čtenáři byli tzv. v obraze, že se nejedná o profes žurnalistiku, ale o jakýsi pokus o vtip.
    A tedy na tomto magazínu - to je také fejeton?
    Jinak k té Americe - to mi silně připomělo mého bývalého. Za komunistů snil, že by se rád do Ameriky podíval, po revoluci mu asi přeskočilo a už jen titulky při začátku amerického filmu mu značně zvedly adrenalin a vypínal mi televizi, že se nemusím dívat na nějakou americkou (teď cituji: pí****nu). Při jednom rozboru, proč k němu došlo k takové averzi vůči státu, který mu nic osobně neudělal konvertoval slovy, že američané sebrali Indiánům půdu a vyhnali je do rezervací (podotýkám, že i ve svém vysokém věku 54 let miluje indiánky, Winetouva apd.) Nepomohl ani fakt, že Indiány nevyhnali američané, ale kolonizující Španělé

    superkarma: 0 12.09.2007, 22:43:10
  5. avatar
    [27] ivana.kuglerova [*]

    Andulína: Tak já vám zacituju z Lidovek, které uvádím jako zdroj - vzhledem k nim jsem ještě mírná :
    "Z medializace Klausova textu ke globálnímu oteplování mohl leckdo usoudit, jak váženou světovou autoritou prezident je, nebo se mohl nechat uhranout jeho „chytrým zviditelněním“. Byla to cílená manipulace veřejností z dílny Hradu. Vysvětlení neobratnými vyjádřeními by předpokládalo hradní amatérismus boratovských rozměrů nebo reinkarnovaného Cimrmana vládnoucího hradní kanceláři."
    "Tristní je pohled na Klause jako údajného vědce, který dává podložené stanovisko."
    "Summa summarum znamená Klausovo vyjádření Kongresu jen ostudu z toho, co v Česku považujeme za kvalifikované a kompetentní stanovisko. Je vidět, proč Hradu tolik záleží na hradbách naší národní suverenity. Domácí bahnitou a tlením zapáchající louži, ve které se plácá velká ryba místní politiky, si musíme chránit před čistými vodami oceánu a volností rybek v něm."

    Tomu žánru se říká politický fejeton a jaksi se předpokládá, že v něm autor předloží svůj názor - a že to leckteré čtenáře mající názor jiný na..ere . Výhodou tohoto internetového prostoru je, že se oni čtenáři mohou vyjádřit - což vítám .

    superkarma: 0 12.09.2007, 21:19:51
  6. avatar
    [26] ivana.kuglerova [*]

    Eva_Fl: Co je hysterického na tom, že nemám ráda Ameriku? (už si opravdu nepamatuju, při jaké příležitosti to padlo, ale je to pravda ) Taky nemám ráda Německo, vepřové řízky a operetu . Ke všemu bych jistě při hlubším sebezpytování mohla najít nějaké důvody, ale koho to zajímá? Ale na požádání mohu soukromě dodat .

    A jinak - jak byste tedy nazvala člověka, ze kterého padají perly podobného kalibru, jako je citace, kterou jsem níže uvedla? Diletantská, nepravdivá prohlášení nehodná někoho, kdo má reprezentovat republiku? Nazvat ho hlupákem se mi příčí, protože hloupý není. Je to od něj snad zlý úmysl? Nemyslím.
    Vzhledem ke kontextu prohlášení pana prezidenta k problematice je označení "šašek" ještě velmi mírné a relativně laskavé.
    A tento fejetonek je psán v kontextu environmentální problematiky a jeho vyjadřování se k ní, nikoliv v kontextu jakýchkoliv jeho dalších počinů.

    superkarma: 0 12.09.2007, 21:13:50
  7. [25] Andulína [*]

    omlouvám se za překlepy, ale výše zíněný "článek" mne opravdu naštval

    superkarma: 0 12.09.2007, 21:04:26
  8. [24] Andulína [*]

    ad astra: plě souhlasím s Tvým názorem. Jaksi se pozapomíná na fakta. Poslední doba ledová byla na přelomu 16.a 17.století. Samozřejmě lidská činnost se na současném stavu zeměkoule odráží, ale planeta se stále vyvíjí.
    ivana kuglerova: udělejte si, prosím, pořádek ve svém smýšlení a znalostech o hlavě státu. Ač jsou někdy kontroverzní, má právo se vyjádřit k takové věci, jako je oteplování zeměkoule. Vzpomeňte, pokud si to vůbec pamatujete k čemu všemu se vyjadřoval p.Havel, když byl prezidentem. A NAZVAT PREZIDENTA ŠAŠKEM - TO JSTE REDAKTORKA Ž-IN? Hrajete si na bulvár a zároveň na rádoby politický magazín. Ani jedno vám nejde, aspoň vám, slečno redaktorko! Máte takové novinářské schopnosti , abyste se k tomu odborně vyjadřovala v magazínu?Politiku by asi v ž-in měl psát někod jiný!

    superkarma: 0 12.09.2007, 21:02:47
  9. avatar
    [23] Eva_CZ [*]

    ivana.kuglerova: Klaus: Vědec nebo šašek z hradu? Nasrala jsi me zrovna podruhe.
    Poprve to bylo hysterickym vykrikem : nemam rada Ameriku.
    Bez udani duvodu. Zajimalo by me, kolik casu jsi tady stravila a PROC.
    A nazvat pana Klause saskem? ,,Redaktorka" z-in?

    superkarma: 0 12.09.2007, 20:21:15
  10. avatar
    [22] ad.astra [*]

    ivana.kuglerova: kdyby jeho ovoce skutků bylo vždy červavé, nikdy by se nestal prezidentem. Rozhodně si myslím, že ať je jeho názor na globální oteplování jakýkoliv, neměl by být nazýván šaškem. Domnívám se, že těch, kteří by si toto hanlivé označení zasloužili mnohem víc, je na světě hodně, přesto se na ně neukazuje prstem, neboť pro slušného člověka to je ponižující a v očích druhých se ztrapňuje - toto myslím v globále, přestože tento článek je podepsán. Tak si tu potom občas připadám jak v hospodě, kde u půllitru piva se propírá politika a politici, ale s konkrétním počinem nikdo nepřijde - asi má obavu, že by poté mohl být také nazýván šaškem

    superkarma: 0 12.09.2007, 19:00:00
  11. avatar
    [21] ivana.kuglerova [*]

    ad.astra: Musím se přiznat, že má úcta k jakémukoliv člověku se nezakládá na funkci, kterou zastává, ale na tom, jaké je "ovoce jeho skutků" .

    superkarma: 0 12.09.2007, 18:12:00
  12. avatar
    [20] ivana.kuglerova [*]

    Mickey Mouse: Tak pod tohle se ochotně podepíšu

    superkarma: 0 12.09.2007, 18:08:14
  13. avatar
    [19] ad.astra [*]

    Osobně se domnívám, že Země, jako taková od svého vzniku stále "pracuje", takže to oteplování, které je teď vnímáno a měřeno (kdysi dávno nebylo čím měřit) je důsledek nějakého cyklu. Dřív bylo klima chladnější a postupem času se otepluje a v současnosti se to měří a lze ukázat nějaké hodnoty. Dříve se také oteplovalo, ale že žádné hodnoty nebyly, tak se nad tím asi tolik nepozastavovali, naopak, byli rádi, že se otepluje a nejsou kruté zimy. Vlivem rozvoje průmyslu a dalších vymožeností se "to" možná zrychlilo, ale nelze to brát jako 100% fakt, když nikde není možnost porovnání s dřívějšími časy. Dobře, bude tu tepleji a tepleji, moře bude postupovat, lidé a zvířata budou migrovat - to tu bylo vždycky (to je reakce na tu Sibiř), ale rozhodně si nemyslím, že jednou ráno se probudíme a půl Středomoří bude pod vodou - nebrala bych to tak drasticky, jak se někteří snaží argumentovat, ale také neříkám, že se nic neděje.
    Jediné, co mi na tomto článku vadí, je ta drzost nazývat prezidenta šaškem, navíc nevím, nezdá se mi, že by naše planeta byla zelená - myslím si, že je modrá - ale rozhodně už nechápu tu spojitost, která z toho vyzařuje - jako že modrá(ODS), zelená (Zelení)? Příčí se mi do všech věcí tahat politiku, nejsem zastáncem toho, nebo tamtoho, preferuju rozumné lidi s rozumnými názory a nesnáším zesměšňování jednoho před druhým. Každý má právo na svůj názor, že to pan prezident nevidí tak dramaticky je jeho názor (ostatně, můj taky), ale takovéto napadání se mi vůbec nelíbí - copak už neexistuje nějaká úcta k hlavě státu?

    superkarma: 0 12.09.2007, 17:44:08
  14. avatar
    [18] Meander [*]

    Hlavně že to tvrdí jenom nějaký Václav Klas.

    superkarma: 0 12.09.2007, 16:31:33
  15. avatar
    [17] Mickey Mouse [*]

    ivana.kuglerova: Souhlasím. Pan president si pro celkem oprávněnou politickou diskuzi vypomáhá naprosto diletantským přístupem k vědecky argumentovaným teoriím a přehlíží i zcela jasně prokázané souvislosti. Bohužel, protože ta politcká diskuze je mnohem důležitější, především pro rozhodování o dlouhodobých prioritách a strategiích v ekonomii a řízení státu.

    superkarma: 0 12.09.2007, 16:29:30
  16. avatar
    [16] Suzanne [*]

    Mickey Mouse: souhlasím do puntíku.

    superkarma: 0 12.09.2007, 16:19:41
  17. avatar
    [14] Mickey Mouse [*]

    pajda: Osobně nevím nic o tom, že by zrovna tahle hypotéza byla překonaná. To, že ten růst je teď strmější je neověřitelné, protože naše měření teplot je velmi krátkodobé a z minulosti naopak máme jen odhady průměrných teplot za delší období, navíc většinou podpořené změnami v biotopu (čili podle vztahu, u kterého si nejsme jistí kvantifikací efektu). Takže jakékoliv srovnávání je velmi nejisté.
    Zatím je největší spor v tom, jaká rozhodnutí povedou k přizpůsobení se globálnímu oteplování. Zatím nikdo nedokázal, že snižování emisí skleníkových plynů nebo jiná rozhodnutí vůbec budou mít nějaký efekt na planetární klima.
    Ovšem, že ta "Zelená" rozhodnutí jsou velmi drahá a poženou spoustu peněz do kapes některých bio-businessmanů, to je víc než zřejmé. Jakoby Zelení lobovali za zbohatnutí jedněch na úkor jiných. Snažit se "bránit" globálnímu oteplení ať to stojí co to stojí je nesmysl. A když někdo přijde s ekonomickou bio-technologií, bude ji průmysl používat (jako konkurenční výhodu) bez ohledu na ekologický přínos. Dnes mi ekologické argumenty znějí stejně jako reklama na "živou" vodu, psychotronické léčení rakoviny, nebo "tepelné čerpadlo do každé rodiny".

    superkarma: 0 12.09.2007, 16:16:38
  18. avatar
    [13] Suzanne [*]

    Suzanne: resp. oteplování existuje, ale že je to jinak, než je druhou stranou prezentováno.

    superkarma: 0 12.09.2007, 16:16:24
  19. avatar
    [12] Suzanne [*]

    Ono je i dost vědců a klimatologů přesvědčeno, že globální oteplování neexistuje Takže skutečně nevím, jestli se mýlí, nicméně se domnívám, že je o své pravdě přesvědčen. Asi jsem staromódní, ale nadpis se mi nezdá vhodný, prostě proto, že je to prezident.

    superkarma: 0 12.09.2007, 16:14:57
  20. avatar
    [11] ivana.kuglerova [*]

    Mickey Mouse: To ano - jak říkám, je mi sympatická Lomborgova skeptická ekologie, ne hysterický přístup Ala Gora (jejich debata v kongresu stála za to, alespoň to, co jsem z ní viděla - Lomborg jasně vedl a z Gora padaly stejné kraviny, jako teď z Klase, ale na opačnou stranu).
    Jenže se obávám, že pan prezident dělá svou diletantskou argumentací "ekologii zdravého rozumu" medvědí službu. Když jsem ho včera slyšela, otevírala se mi kudla v kapse.
    Jestli něco netoleruju, tak je to lenost zjistit si něco o tématu, které hodlám prosazovat - protože o nedostatek inteligence u pana prezidenta asi nepůjde...

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:49:28
  21. avatar
    [10] pajda [*]

    Mickey Mouse: ale tahle hypotéza je už pár let překonaná...ani v nejteplejším období se totiž teplota nezvýšila o tolik, o kolik vzrůstá teď. Což se samozřejmě ví a ví se to už dlouho. Co je sporné je příčina proč dochází k tak velkému kolísání. Co je nesporné je fakt, že rozhodnutí, vedoucí ke snížení důsledků globálního oteplování je pro politiky nevyhnutelně nepopulární...

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:47:43
  22. avatar
    [9] Mickey Mouse [*]

    ivana.kuglerova: Jojo, netvrdím, že pan prezident je odborník na ekologii. Ale udělat si z globálního oteplování strašáka, kterým se obhájí libovolná nedemokratická a neekonomická politická neslušnost, to je tedy něco, s čím mi např. čeští "Zelení" pijou krev. Souhlasím s panem presidentem v tom, že dokonce i ekologie je problém, který je nutné řešit ekonomicky a demokraticky.

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:34:23
  23. avatar
    [8] ivana.kuglerova [*]

    Mickey Mouse: Jenom citace: "Ukazuje se, že někomu bude eventuální oteplování ku prospěchu, někomu ku škodě. Zvýšení hladiny moří může být hrozivé pro obyvatele tichomořského ostrůvku, ale zvýšení teploty může vést k tomu, že bude obyvatelná obrovská část Sibiře, která je rozlohou mnohotisíckrát větší."
    Populističtější argument a větší nesmysl, poukazující na naprosté nepochopení environmentální problematiky a provázanosti ekosystémů jsem už dlouho nečetla.
    Jak říkám, nekomentuji jeho politické názory a nepodporuju šílenství různých pseudoekologů, ale v tomhle se pan prezident prezentuje jako naprostý blb, který není schopen si nastudovat základní literaturu nebo akceptovat z ní plynoucí závěry. To je jako by řekl, že by lidé měli mít horečku, protože jim pak nebude taková zima a ušetří na oblečení.

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:28:36
  24. avatar
    [7] Mickey Mouse [*]

    pajda: Prokázané není nic! Zatím se nejpravděpodobnější jeví hypotéza, že globální oteplování je přirozený cyklus planetárního klimatu. Ono totiž v minulosti podobné výkyvy klimatu byly, ačkoliv emise CO2 a dalších skleníkových plynů chyběly. Dokonce je prokázané, že v těch výkyvech se hladina CO2 v atmosféře zvyšovala jako následek klimatických změn (nikoliv jako příčina).
    Nikdo, myslím, nepochybuje, že by bylo vhodné zlepšit kvalitu ovzduší a snížit emise různých plynů. Jenže to asi nebude tak horké, jak se nám Zelení snaží vnutit.

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:21:02
  25. avatar
    [6] Boženka [*]

    Bravo, Mickey Mouse! Stoprocentně souhlasím.

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:19:47
  26. avatar
    [5] Mickey Mouse [*]

    ivana.kuglerova: Argumentace proti politickému zneužívání vědeckých faktů musí být politická. Jestliže si Zelení berou fakt globálního oteplování jako záminku pro POLITICKÁ rozhodnutí a leckdy je to jediné zdůvodnění jejich názorů, pak jsem proti zneužívání vědy v politice!
    Ono totiž nejde o diskuzi o globálním oteplování, o jeho příčinách, možných následcích a případných možnostech jeho ovlivnění lidmi. Jde o diskuzi, zda je globální oteplování správný argument pro "Zelenou diktaturu".

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:17:19
  27. avatar
    [4] pajda [*]

    Mickey Mouse: tak tady mi asi něco uniklo. Nějak jsem totiž nezanamenala, že pokud je prokázané (což nikdo nezpochybňuje) že za oteplováním stojí emise, produkované lidmi, tak že by existoval někdo, kdo produkce emisí ovliní za ně. A nebo pan prezident navrhl nějaké jiné řešení? Nebo mu prostě jen vadí, že z omzezení emisí neplynou žádné hmatatelné výhody pro vedoucí hlavy států?

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:16:57
  28. avatar
    [3] ivana.kuglerova [*]

    Mickey Mouse: Já netvrdím, že Klaus tvrdí, že globální oteplování neexistuje - on jenom používá termíny jako "eventuální" oteplování (to je citace z jeho knihy) a místo aby se věnoval problematice, věnuje se politice (většina jeho argumentů není vědeckých, ale politických) - což by samozřejmě bylo naprosto v pořádku, pokud by se tomu nesnažil dodat punc vědeckosti.
    Také nejsem zastámcem Gorova fanatického přístupu, ale prohlášení, která z pana prezidenta padala včera ve zprávách měla daleko do Lomborgovy "skeptické ekologie", která mi osobně přijde jako realistická a přiměřená.

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:12:09
  29. avatar
    [2] Mickey Mouse [*]

    Řekl bych, že se tady milá Ivano prezentujete jako zastánce jedné strany. Pan president nikdy netvrdil, že k oteplování nedochází. Ale velmi správně upozorňuje na to, že tento fakt si Zelení vzali za záminku k prosazování vlastních řešení.
    Že "řešení" prosazovaná Zelenými globální oteplování ani nezastaví ani nezpomalí je bohužel také fakt. Ostatně zatím není v odborných kruzích shoda ani na příčinách oteplování.
    Takže se v tomto přikláním spíše na stranu pana presidenta, že je vhodnější nemočit proti větru, ale připravovat se na globální oteplení jako na nezvratitelnou skutečnost. To znamená změnu uvažování mnohem zásadnější, než Zelenými navrhované "zakažme vše, co se nám nelíbí", případně "návrat" k přírodě.

    superkarma: 0 12.09.2007, 15:05:22
  30. avatar
    [1] rek11 [*]

    Šašek z hradu-v tomhle kontextu slabý termín Nechápu,jak může někdo říct, že nás reprezentuje,dyť nám akorát dělá ostudu ... globálně

    superkarma: 0 12.09.2007, 14:23:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme