Myslíte si, že zdravá strava je taková, ve které nenajdete majonézu, kečup nebo podobné pochutiny? Ale neblázněte! Zdravá strava je taková, která Vám chutná, je pestrá a zároveň přiměřená. Takže definice zdravé stravy vlastně neexistuje. Karolína Hlavatá a Petr Havlíček si posvítili na to, co zdravě příliš nevypadá, ale v rozumné míře si to můžete dopřát – dochucovadla.

majonéza

Majonéza je luxusní potravina

Přestože může pro někoho majonéza znamenat synonymum špatného stravování, zařadit ji do jídelníčku můžete. Díky speciálním postupům výroby se nemusíte bát například salmonelózy, kterou se člověk může nakazit při konzumaci syrových žloutků. Takže pozor na majonézu vyráběnou doma.

majonéza

Majonéza z obchodu ale není žádné zvěrstvo. V podstatě je vyrobena z luxusních surovin – vajec a oleje. Olej, jakožto zdroj nenasycených mastných kyselin, není výživově nic špatného. Jen na tu energii si musíte dávat pozor.

majonéza

A jak si tedy majonézu dopřát, vám poradí právě Karolína Hlavatá s Petrem Havlíčkem ve videu.

Kečup není pasírované rajče

majonézaPokud dětem lijete kečup na špagety v domnění, že do nich dostanete alespoň nějakou zeleninu, asi vám zklameme. Kečupy jsou v poslední době plné cukrů a škrobů. Cukr zpříjemňuje chuť, škrob dohání konzistenci, které by jinak kečup, vyrobený z relativně malého množství rajčat, nedosáhl. Takže při nákupu hledejte kečup s co největším podílem rajčat. Anebo kupte obyčejný protlak a ochuťte ho bylinkami. Další rady na vás čekají ve videu.

Reklama