Novinky

Když se stane dovolená peklem

O dovolených by se daly psát knihy. Člověk se těší celý rok, v mysli si představuje vše v těch nejlepších barvách, a realita bývá poněkud jiná. Nikdo není dokonalý a nic není dokonalé. Přesto po čase většinou vzpomínáme s nostalgií a karambolům se smějeme.

Čtenářka Aviaki se dnes s námi podělila o svůj příběh. A protože jsme si při jeho čtení, vše živě představovali a dovedli se do ní vžít, předpokládáme, že osloví i vás...

Dobrý den všem,

inspiroval mě článek Dovolená nemá být utrpení a vzpomněla jsem si na svoji dovolenou v Chorvatsku - dnes po letech už možná i s úsměvem.

Cesta: postarší automobil, přes Slovensko (návštěva příbuzných), Maďarsko, Srbsko, Bosna, Chorvatsko.

Složení posádky: kromě mě muž a jeho dvě PUBERTÁLNÍ děti.

Aby manžel obě děti zvládl, používal strohé příkazy - bohužel jak byl rozjetý, tak i na mě - to se týkalo celé dovolené. Poté, co jsem se rozbrečela, vůči mě trochu strohost zmírnil.

Při cestě Maďarskem mi na mé sedadlo celou dobu svítilo sluníčko. Že jsem dostala úžeh a je mi patřičně špatně, mi nikdo nevěřil do té doby, než jsem při první zastávce v nějakém městě vyhledala kašnu a celá se ponořila do zelené zapáchající vody - jinak bych asi omdlela.

Na hranicích se Srbskem jsem se klepala, aby nás přes ně pustili, neboť matinka dala starší dceři pouze občanku a nezařídila jí pas, pak jsem se klepala celou dobu, když jsme jeli přes - aby nás pustili přes hranice ven.

Při noclehu pod stanem v Srbsku či Bosně na zahradě jedné hodné paní (vzhledem k tomu, že jsou občas mimo cesty ještě miny, nedoporučuje se stanovat ve volné přírodě) nám dalo velkou práci mladšího syna přemluvit, aby si protentokrát nečistil zuby u pumpy a nezaplival jí pastou půlku zahrady (i když obvykle řešíme problém opačný).

Ubytování v Chorvatsku bylo předem zařízené také od matinky (měla CK), ale kdybychom si tam pronajali něco rovnou, vyšlo by to tak o půlku levněji.

Mého muže nebaví ležet u moře, plánoval mi nechat děti na pláži a vyrazit do hor - to jsem naštěstí utnula hned v zárodku - ale stálo to úsilí a energii, které se mi po cestě už nedostávalo.

Tudíž jsem se hned vrhla do moře, odplavala daleko k velké žluté bóji a tam strávila dopoledne i odpoledne. (druhý den jsem zjistila, že jsem měla z pekla štěstí, protože u té žluté bóje se běžně otáčely vodní skútry).

Po cestě ke sbírání škeblí, kde děti tvrdily, že vědí, kde jsou (byly tam už poněkolikáté) jsme ztratili cestu a šplhali nahoru k silnici. Tam, jak jsem se usilovně držela kamenů, abych nespadla do moře, jsem se parádně praštila do hlavy o svodidla. Naštěstí jsem se na svahu udržela.

Po cestě zpět jsme zůstali na pláži, muž šel domů. Moji prosbu, aby vzal domů věci, splnil opravdu důkladně - odešel i s mými botami v tašce. No, v poledne skákat přes rozpálené město od ostrůvku stínu k dalšímu ostrůvku stínu v rozpáleném asfaltu bosky opravdu není nic moc.

Že informace o odjezdu lodi na Korčulu byla mylná a z lodi jsme viděli pouze odjíždějící záď, byla pouze malá lapálie - druhý den jsme do přístavního města na trajekt vyrazili autem cca 30 km znovu. No a na Korčule v muzeu, kam zbytek rodiny nešel, (tudíž v tom tentokrát ani nejel,) jsem se podruhé strašně praštila do hlavy o nízký trám.

Někdy děti plavaly se mnou k bójkám. Stále dokola jim vysvětlovat, že se opravdu na hloubce nemají vzájemně potápět, bylo opět nadmíru vysilující.Sestře jsem pak psala SMS, že vypiju hodně chorvatského vína - večer chutná a přes den pomáhá.

Atd. atd. (myslím, že tento článek už je dlouhý dost, ale ještě jednou tolik bych asi mohla napsat)

Na závěr při cestě domů děti pořád otravovaly, že máme pospíchat, že mají něco domluvené doma s kamarády - naštěstí většinou řídil muž, takže jsem to nemusela řešit.

Ale jednu velkou výhodu to mělo - na všech dalších dovolených s dětmi už jsem byla vždycky jen příjemně překvapena.

Aviaki

To věříme a děkujeme za příspěvek.