Bulvár

Když muži vychovávají muže

Jedna z moderních autorek posledního desetiletí, Elizabeth Badinterová, přišla s termínem ,,homosexuální pedagogika". Nepopisuje jím ovšem výchovu chlapců v homosexuály, ani pedagogiku prováděnou homosexuálními učiteli, ale výchovný postup, v němž je homosexuální styk prostředkem výchovy chlapců v muže.

Homosexuál je pravý muž
Jakkoliv se nám to dnes může zdát podivné, ba dokonce perverzní, nejedná se o žádný výjimečný exces, ale o postup, charakteristický pro mnohé národy minulosti a i pro některé národy současné. Ve většině případů jde přitom, pro nás poněkud paradoxně, o kultury, v nichž je kladen značný důraz na mužnost. Homosexualita je v těchto národech považována za ,,mužnější" než heterosexualita, a to na základě předpokladu, že ten, kdo miluje muže, touží být jako oni a obdivuje jejich mužnost, zatímco ten, kdo miluje ženy, tíhne k jejich změkčilosti. Homosexualitě se proto oddávali například i římští císaři, vojevůdci a filosofové. Oblíbenec Hadriánův, Antinoos, byl po své smrti prohlášen za boha, a Solon zakazoval homosexuální styk otrokům, protože ho považoval za příliš vznešenou činnost.

Předávání mužnosti
Někteří psychologové se domnívají, že stejně jako se identita dívky formuje v důvěrném fyzickém i psychickém kontaktu s matkou, může a musí se identita chlapce formovat ve styku s mužem. Chlapci se potřebují zbavit špatných návyků z ,,důvěrného obcování" s matčiným tělem. Psychoanalytik Guy Corneau o kontaktu chlapců s muži říká: ,,... dotýkat se jich, mluvit s nimi, utvrzuje každého hocha v jeho mužské identitě." Nejde samozřejmě primárně o sexuální zkušenosti - stejně jako mezi matkou a dcerou není vztah erotický či sexuální - ale o předávání ,,mužnosti" - jistá míra fyzického kontaktu je přitom nezbytnou složkou.

Obřad píšťal
V mnoha kulturách však součástí této ,,výchovy k mužnosti" byla i homosexuální erotická zkušenost. Podle Sambijů může produkci spermií, a tím i růst k mužnosti u chlapců, vyvolat pouze felace, prováděná mladými muži. Zároveň je nezbytné, aby zasvěcovaný chlapec pozřel spermie jiného muže, které nahradí mateřské mléko a uvedou ho tak na cestu mužnosti. Takzvaný Obřad píšťal je tak charakteristický především felací - při prvním zasvěcení chlapci přijmou sperma zasvěcovatelů a při dalším z obřadů jsou oni sami ,,probuzeni k mužnosti" mladšími hochy. Celý obřad je přísně ritualizovaný a ,,jednosměrný" - touha staršího muže sát sperma mladšího chlapce je považována za zvrácenost. Zároveň je zakázán incest a samozřejmě, dokud nebude muž plně iniciován, jakýkoliv styk se ženou.

Omžený samet
Určité dokonalosti dosáhla homosexuální pedagogika v Řecku. Stala se součástí všeobecné výchovy a vzdělávání. Ve válečnické Spartě učili už sedmileté chlapce jejich starší druzi boji a ve dvanácti letech si ti s dobrou pověstí našli milence, kteří se jim věnovali. Cílem tohoto ,,pedagogického procesu" bylo chlapce co nejvíce zdokonalit. Učitel, nazývaný erastes, měl především vychovávat a vzdělávat svého žáka - eromena. Lecjakého moderního čtenáře by přitom mohlo šokovat Aristofanovo horlení pro staré časy: ,,Tehdy se mládenec nikdy nepotíral olejem od pupku níž: jak hebounké bylo chmíří na jejich orgánech - omžený samet jako na broskvičce!"

Homosexualita jako předstupeň heterosexuality
Homosexualita je ovšem ve všech výše uvedených příkladech jen předstupněm k heterosexualitě - pokud by v ní muž setrvával příliš dlouho, byl by označen za zvráceného. Až požitkářský Řím změnil výchovný vztah erasta a eromena v primárně sexuální závazek a i k nejrůznějším experimentům tolerantní Japonci vyžadovali, aby byl muž, kromě ukájení svých choutek, schopen zplodit potomka. Homosexualita tak nebyla vnímána jako vyhraněná orientace, ale jako přechodová fáze či občasná preference v duchu hesla ,,Někdo raději jabka, ale hrušku také sníst dokáže!".

podle knihy Elisabeth Badinterové - XY - O mužské identitě

Co si o homosexualitě myslíte Vy? Považujete homosexuální pedagogiku za zvrácenost, nebo byste naopak uvítala návrat k ní? Myslíte si, že homosexualita je naučená, nebo vrozená? Domníváte se, že může jít jen o vývojový stupeň, v němž někteří muži ustrnuli?

   
18.08.2006 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [112] LudPa [*]

    Článek jsem si přečetla až teď,líbil se mi.Plno věcí jsem nevěděla.

    superkarma: 0 20.08.2006, 22:40:58
  2. avatar
    [111] femme [*]

    grizzly 33: jj, je to svobodná volba každého proto si také vybírají homosexuálové jako protějšky muže a lesbičky zase ženy

    superkarma: 0 20.08.2006, 21:04:33
  3. [110] lvicem [*]

    zajímavý článek

    superkarma: 0 20.08.2006, 18:44:25
  4. [109] Pitulka [*]

    Stana55: Hmm, tak to mi povídej! I když občas fakt jenom koukám... Když občas poslouchám ty názory, tak kdyby polovina z toho byla pravda, tak jsou všichni homosexuálové totální úchyláci, vrazi a bůhví co ještě! Fakt děs! Co se stalo v té škole?

    superkarma: 0 20.08.2006, 18:42:44
  5. avatar
    [108] Stana55 [*]

    Bohužel jsem se s tím setkala i ve škole.

    superkarma: 0 20.08.2006, 17:21:51
  6. avatar
    [107] Stana55 [*]

    Nejenom rodiče mají předpotopní názory.

    superkarma: 0 20.08.2006, 17:20:47
  7. [106] Pitulka [*]

    Stana55: Děkuji za pochvalu! Když se občas dívám na některé rodiče, tak se nestačím divit...

    superkarma: 0 20.08.2006, 17:01:42
  8. avatar
    [105] Stana55 [*]

    Někteří lidi jsou hieny

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:45:08
  9. avatar
    [104] Stana55 [*]

    A jednotlivé právní úkony nejsou vždy včas udělány a taky jsou v těchto případech hodně napadnutelné

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:44:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [103] Stana55 [*]

    Hele koukám že na debatu jsme už jen sami

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:43:15
  2. avatar
    [102] Stana55 [*]

    Nejsem žádnej velkej pisatel .A taky myšlenky jsou rychlejší nežli prsty na klávesnici

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:41:35
  3. avatar
    [101] monca13 [*]

    spousta lidí tvrdí, že se to dá řešit jednotlivými právními úkony, ale je toho tolik...

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:41:04
  4. avatar
    [100] Stana55 [*]

    monca13: To jsem pochopila dobře ale asi blbě napsala

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:40:04
  5. avatar
    [99] monca13 [*]

    další věc je dědictví, ti dva lidé spolu žijí řadu let, nashromáždí nějaký majetek a k dyž náhodou jeden zemře, druhého vyhodí z bytu a zdědí ho nějaký příbuzný

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:39:42
  6. avatar
    [98] monca13 [*]

    právě třeba kvůli zprávám o zdravotním stavu partnera nebo partnerky

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:37:34
  7. avatar
    [97] monca13 [*]

    Stana55: já jsem to nemyslela tak, že s tím zákonem nesouhlasím, naopak jsem všemi 10 pro

    superkarma: 0 20.08.2006, 16:36:29
  8. avatar
    [96] Stana55 [*]

    Vžyť doktoři tyto zprávy řeknou jen rodinným příslušníkům

    superkarma: 0 20.08.2006, 15:39:54
  9. avatar
    [95] Stana55 [*]

    Jak by se jinak partneři dozvěděli třeba zdravotní stav toho druhého v nemocnici

    superkarma: 0 20.08.2006, 15:38:40
  10. avatar
    [94] Stana55 [*]

    monca13: Náhodou ten zákon je jedna z mála věcí která se vládě povodla

    superkarma: 0 20.08.2006, 15:37:20
  11. avatar
    [93] monca13 [*]

    Stana55: ani za mých mladých časů se o tom nemluvilo, vidím pozitivní posun i v tom, že se o jiné sexuální orientaci diskutuje

    superkarma: 0 20.08.2006, 15:26:05
  12. avatar
    [92] monca13 [*]

    Nechtějí ale vzít v úvahu, že nesezdané páry mají možnost volby, kdežto homosexuální páry až donedávna tuto možnost neměly.

    superkarma: 0 20.08.2006, 15:23:32
  13. avatar
    [91] monca13 [*]

    Stále ho srovnávají s manželstvím a tvrdí, že partneři, kteří spolu žijí bez svatby také nemají žádné výhody.

    superkarma: 0 20.08.2006, 15:21:26
  14. avatar
    [90] monca13 [*]

    Stana55: Bohužel hodně lidí je proti zákonu o registrovaném partnerství.

    superkarma: 0 20.08.2006, 15:19:51
  15. avatar
    [89] Stana55 [*]

    Za mých mladšíchčasů(hů do je doba) se o tom nemluvilo.Bylo to tabu.Něco špatného.

    superkarma: 0 20.08.2006, 14:19:41
  16. avatar
    [88] Stana55 [*]

    A taky novej zákon o registrovaném portnerství tomu hodně pomůže

    superkarma: 0 20.08.2006, 14:18:27
  17. avatar
    [87] Stana55 [*]

    Hodně se již o tom píše a lidi zašínají o tom i mluvit

    superkarma: 0 20.08.2006, 14:17:38
  18. avatar
    [86] Stana55 [*]

    Myslím si že tolerantní vůči homosexualitě bude již dnešní mladá generace

    superkarma: 0 20.08.2006, 14:15:37
  19. avatar
    [85] monca13 [*]

    Stana55: 76. a přece je většina těch, kteří se vysmívají

    superkarma: 0 20.08.2006, 14:00:00
  20. avatar
    [84] monca13 [*]

    karymary: buď to "pochytil" doma a jen to zkoušel nebo se zkrátka "potatil", věřím, že pro tvého syna to byla nepříjemná zkušenost

    superkarma: 0 20.08.2006, 13:58:36
  21. avatar
    [83] monca13 [*]

    Stana55: 77. to je pravda, nikdo nemůže vědět, jaké dítě se mu narodí, bohužel jsou lidé, kteří ho kvůli tomu, že je jiné, zatratí

    superkarma: 0 20.08.2006, 13:55:23
  22. avatar
    [82] monca13 [*]

    Stana55: 78. no jo, ale jak všechny naučit být tolerantními?

    superkarma: 0 20.08.2006, 13:53:19
  23. avatar
    [81] monca13 [*]

    Stana55: 79 s tím venkovem máš pravdu, ve velkých městech je to jinak

    superkarma: 0 20.08.2006, 13:52:22
  24. avatar
    [79] Stana55 [*]

    Nejhorší je to asi na venkově a maloměstech.Tam to asi tito lidé nemají vůbec jednoduché

    superkarma: 0 20.08.2006, 09:26:30
  25. avatar
    [78] Stana55 [*]

    Pokud se všichni naučíme být tolerantní bude nám hej

    superkarma: 0 20.08.2006, 09:25:07
  26. avatar
    [77] Stana55 [*]

    Nikdo nemůže vědět co ho v budoucnosti potká

    superkarma: 0 20.08.2006, 09:24:18
  27. avatar
    [76] Stana55 [*]

    Výsměch okolí?-Jen lidi kteří nevědí a nechtějí vědět se mohou svysmívat

    superkarma: 0 20.08.2006, 09:23:35
  28. avatar
    [75] monca13 [*]

    Evžena: já si sice dovedu představit výchovu (asi spíš chlapce) dvěma muži, ale čeho bych se bála, je výsměch okolí

    superkarma: 0 20.08.2006, 09:12:20
  29. avatar
    [74] monca13 [*]

    georg: moje dcera je taky z neúplné rodiny - rozešla jsem se s partnerem, když jí byly 2 roky, ale je pravda, že ten mužský vzor měla v tchánovi

    superkarma: 0 20.08.2006, 09:09:58
  30. avatar
    [73] monca13 [*]

    Pitulka: taky znám pár homosexuálů, není jich moc, takže nemůžu paušalizovat, ale jsou to bezvadní a zodpovědní lidé

    superkarma: 0 20.08.2006, 09:07:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme