Zdraví

Když muž nemůže... co na to žena?


Ano, když muž „nemůže“, neboli když tvrdost jeho penisu není dostatečná natolik, aby mohl uspokojivě vykonávat pohlavní styk, je to na první pohled především jeho věc. Co však jeho partnerka?

 

Stupnice tvrdosti penisu

 

Po zavedení a validizování EHS (erection hardness score) neboli stupnice tvrdosti penisu můžeme tvrdost penisu rozdělit od stupně 1 do 4. Toto rozdělení je velmi důležité k identifikaci nemoci (erektilní dysfunkce) a také je zásadně důležité pro mužovu, ale též ženinu sexuální spokojenost.

 

Stupeň 1: Penis je větší (než obvykle), ale není pevný.

Stupeň 2: Penis je pevný, avšak ne dostatečně pro průnik.

Stupeň 3: Penis je dostatečně pevný pro průnik, avšak není úplně tvrdý.

Stupeň 4: Penis je úplně tvrdý a rigidní.

 

Donedávna se za nemocného pacienta, tedy pacienta trpícího poruchou erekce, považoval muž, který dosahoval pouze stupně 1 a 2. Velký důraz se však nyní klade na mužovu subjektivní spokojenost.

 

Nejnovější studie dokazují, že subjektivní sexuální spokojenost pacienta je výrazně vyšší u mužů, kteří dosahují stupně 4, nikoli pouze stupně 3. Stupeň 3 je sice postačující pro provedení pohlavního styku, nicméně nepřináší muži požadovanou jistotu a následné uspokojení.

 

Co na to žena?

 

Stále se však nemluvíme o ženách. Sexualita je párová záležitost, takže jakékoli nepohodlí a nespokojenost jednoho z partnerů se týká partnerů obou. Erektilní dysfunkce je obzvlášť citlivé téma, neboť se dotýká mužova i ženina sebevědomí.

 

Nejen muži při erektilním selhání mají pocity méněcennosti, studu, strachu či jiné nepříjemné emoce, které si dovedeme představit. Také ženy se mohou cítit zahanbené, ve smyslu „už jej nepřitahuji“, „už jej nevzrušuji“, a mohou mít například pocity strachu „třeba už mě nechce“, „má jinou“, ale také strach z toho, že jejich partner je nemocen. I ženu erektilní dysfunkce znejišťuje, znepokojuje a ovlivňuje její duševní a celkovou pohodu.

 

Jak pomoci

 

Doposud jsme hovořili pouze o pocitech, které jsou druhému partnerovi skryté. Po nezdařené souloži, kdy partner nedosáhl dostatečné tvrdosti penisu, následuje však také nějaká reakce – jak u muže, tak u ženy. Jestliže je neschopnost ztopoření penisu ojedinělá, většinou se nic neděje.

 

Tato situace mohla být způsobena únavou, nemocí či jakýmkoli jiným psychickým faktorem, který má vliv na náladu, a tím i na schopnost vzrušit se. Většinou ji oba partneři přejdou mlčky či s humorem a na situaci se brzy zapomene, zejména jestliže následuje některý další den úspěšná a uspokojivá soulož pro oba.

 

Nicméně jestliže se situace opakuje, a tedy jedná-li se o erektilní dysfunkci, žena i muž na situaci nějak zareagují. Jistě si dovedeme představit, že litující reakce ženy „ty můj malý chudáčku, ty budeš asi nemocen“ či naopak agresivní reakce „ty zrádče, ty máš určitě jinou“ nebude zrovna to, co by mohlo muži pomoci.

 

Nebojme se řešení

 

Žena je situací znejistěna, může mít pocity studu, ale také strachu nebo vzteku. Ženiny pocity se na druhou stranu opět týkají muže, protože žena své pocity nějakým způsobem projeví. Může je projevit velmi citlivě a ohleduplně, a pomoci tak mužovi ve vyhledání lékařské pomoci.

 

Neboť erektilní dysfunkce může být symptomem jiného tělesného onemocnění (zvýšený krevní tlak, diabetes, porucha štítné žlázy, pokles testosteronu), může se jednat i o nemoc samu o sobě. A nejdůležitější je, že až v 85 % případů je velmi dobře léčitelná – odstraněním příčiny či léky (nikoli potravními doplňky!) na erekci. Léky první volby jsou PDE 5inhibitory a konzultací s lékařem se muž dozví podrobnosti o jejich užívání.

 

Avšak jestliže žena ani muž nevědí, že se jedná o nemoc, a zároveň toto mužovo „selhání“ je pro ně samozřejmě vysoce emotivní a citlivou záležitostí, může se stát, že pocity a následné reakce se „zacyklí“ do nekonečného kruhu nedorozumění, obviňování, lítosti a vzteku.

 

V hlavní roli opět žena

 

Ženina spolupráce a informovanost o této nemoci není důležitá pouze pro identifikaci tohoto problému a podporu partnera, aby vyhledal lékaře, ale také ke zvýšení účinnosti léčby. Z nejnovějších výzkumů vyplývá, že ženy hrají velmi důležitou roli v motivování partnera k vyhledání lékařské pomoci a zároveň – jsou-li kvalitně informovány ošetřujícím lékařem – v podpoře partnera, aby v léčbě pokračoval. Jestliže je léčba založena na medikaci a párové konzultaci, má výrazně vyšší šanci na úspěch než pouhé podání medikace muži.

 

Mužova porucha erekce se tedy ženy velmi výrazně týká. Není možné se vyhýbat sexu či vyhýbat řešení problému. Oba z páru mají nárok o tomto problému společně diskutovat a hledat na něj řešení. Ani muž, ani žena by problém neměli „zametat“ pod stůl či se vyjádřit ve smyslu „to není můj problém, ale tvůj, ty si ho vyřeš“.

 

Jestliže v partnerském soužití jednoho či druhého něco trápí, je potřeba společně hledat řešení. Jinak se problém „zarývá“ pod kůži a může být zdrojem neustálého mírného či skrytého napětí, které se pak projevuje v různých jiných formách konfliktů či pro jiné konflikty představuje ten „správný“ emoční náboj. U problematiky erektilní dysfunkce se navíc jedná o nemoc, kterou je zapotřebí léčit.

 

Připravilo www.sexualne.cz

 

S použitím:

+ Mulhall JP, Goldstein I, et al. Validation of the erection hardness score.J Sex Med 2007(Nov);4(6):1626–1634. Epub 2007 Sep 21.

+ Kadioglu A, Grohmann W, Depko A, Levinson IP, Sun F, Collins S: Quality of erections in men treated with flexible-dose sildenafil for erectile dysfunction: multicenter trial with a double-blind, randomized, placebo-controlled phase and an open-label phase. J Sex Med. 2008 Mar;5(3):726-34. Epub 2007 Dec 17.)

+ Rubio-Aurioles E. The role of the female partner in early detection, seek hlep behaviour of the male and complaince with treatment. 9th Congress of the European Federation of Sexuology, Rome, Italy 2008.

   
17.07.2008 - Zdraví - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [38] Kozarka [*]

    Mám o devět let mladšího partnera,se kterým jsem dva roky řešila (taktně a bez emocí ) jeho problémy s erekcí.Taky mě napadaly myšlenky,že je to moje chyba,že jsem pro něj stará a pod.Pomoc zásadně odmítal (odbornou ),ale ze začátku se snažil aspoň uspokojit mne.Jenže najednou si svůj komplex začal hojit tím,že si neustále dokazuje,jak je přítažlivý,hlavně s mladýma holkama.Jako podnikatel má na to finance,tak to pro něj není problém!Jenže v tomhle už mu pomáhatnehodlám.Ať si svůj problém řeší sám!Já si ty své taky musím řešit sama!Co se starým kozlem,který je všude geroj a doma si chce nechat foukat bolístku!

    superkarma: 0 20.07.2008, 05:24:41
  2. [37] zwiki [*]

    Evikus

    superkarma: 0 18.07.2008, 07:52:51
  3. [36] vlaher [*]

    Souhlasím, manželé (nebo i páry, když chtějí být spolu), tak by si měli pomáhat!Žijeme jenom jednou na to, abychom se museli trápit!!!

    superkarma: 0 18.07.2008, 05:17:27
  4. avatar
    [35] paníliška [*]

    Rikina: Souhlas.

    superkarma: 0 17.07.2008, 20:01:23
  5. avatar
    [34] Heduš [*]

    Rikina: naprosto souhlasím!

    superkarma: 0 17.07.2008, 17:44:21
  6. avatar
    [33] femme [*]

    jak říká moje kámoška: kterýmu se nepostaví, ten si mě nezaslouží

    superkarma: 0 17.07.2008, 17:36:31

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [32] shb [*]

    hele včera psali na novinkách že v budoucnosti chlapi potřebovat nebudou a ženský se budou množit hermafroditně uvnitř sebe...a je po problému...

    superkarma: 0 17.07.2008, 16:36:50
  2. [31] Rikina [*]

    a....: dvojčata ne, ale manželé. Proto se snad berou, aby byli na všechno dva. Aby měli jeden v druhém tu oporu. Jsou rodina, ne dva jednotlivci. Ale málokdo to dneska tak bere. Asi.

    superkarma: 0 17.07.2008, 15:21:54
  3. [29] a.... [*]

    Rikina: Z lidí se svatbou nestávají siamská dvojčata. Skutečné problémy si musí v životě vyřešit každý sám. Samozřejmě, že partner by měl pomoci, pokud o to je požádán a pokud je to v jeho silách. Ale tahle pomoc je jen podpůrná, to zásadní je zkrátka na každém člověku samotném.

    superkarma: 0 17.07.2008, 14:47:55
  4. [28] Rikina [*]

    Ono se plno lidí o to společné řešení ani nepokusí. Nepokusí se o vůbec žádné řešení. Proč by měli, když můžou partnera poslat k vodě, a najít si jiného. Vždyť ani tady na ž-in se nic jiného neradí, furt dokola jenom "zdrhej od něj/ní" a "rozveď se". Jistě, občas třeba řešení není, nebo není vůle. Ale že by rozchod byl vždycky univerzální řešení na všechno? Stejně podezírám některé dámy, že jen tak dělají ramena. Že kdyby došlo na lámání chleba, tak snadno by ty své partnery neopouštěly.

    superkarma: 0 17.07.2008, 14:19:32
  5. [27] Rikina [*]

    Eva_Fl: viz Manx 24

    superkarma: 0 17.07.2008, 14:10:20
  6. avatar
    [26] átéčko [*]

    Eva_Fl: Jo chce! Vždycky chlap chlastá kvůli ženské. také ona za to může, kydž se mu pinďour nepostaví.

    superkarma: 0 17.07.2008, 14:09:33
  7. avatar
    [25] Eva_CZ [*]

    Rikina: OK. A jak budes resit alkoholika, impotenta apod., kdyz on sam nechce. Nechce o tom mluvit, nepripousti si nic.... Vedes monology tak dlouho, ze se na to pak vyprdnes.

    superkarma: 0 17.07.2008, 14:05:44
  8. [23] nikusee [*]

    soofii: střídat chlapy to není nic pro mě ale pro někoho dobrá rada

    superkarma: 0 17.07.2008, 13:51:58
  9. avatar
    [22] átéčko [*]

    Nějaký bez erekce by mě nechtěl?

    superkarma: 0 17.07.2008, 13:24:18
  10. avatar
    [21] kareta [*]

    Rikina: kdyby lidi nelpěli na monogamii...

    superkarma: 0 17.07.2008, 13:02:28
  11. [20] Rikina [*]

    "Jestliže v partnerském soužití jednoho či druhého něco trápí, je potřeba společně hledat řešení." - tuhle větu by měli psát na oddací listy, a vyučovat ve škole, neb platí obecně a pro všechny problémy. Ovšem dnes je módní jiný přístup - vyměnit partnera. A pak podruhé, potřetí... po desáté, dokud se nenajde nějaký, který žádný problém nemá. A protože nikdo takový neexistuje, rozvodovost utěšeně stoupá.

    superkarma: 0 17.07.2008, 12:55:46
  12. avatar
    [19] řinka [*]

    Sice rady nad zlato ale stupně 1 2 3 4 ilustrační foto není?

    superkarma: 0 17.07.2008, 12:47:58
  13. [18] soofii [*]

    nikusee: Pokud mu díky jeho nefunkčnosti sex nechybí, tak využívat radu uvedenou v příspěvku č. 11

    superkarma: 0 17.07.2008, 12:38:00
  14. [17] nikusee [*]

    No jo ale už nepíšou jak chlapa donutit k doktorovi zajít

    superkarma: 0 17.07.2008, 12:18:21
  15. avatar
    [16] Athenais [*]

    kareta: Jj, taky reseni , ale jen pokud s tim muz odmita neco delat.
    Jinak obcas se to da prejit, ale pokud je to casto, tak urcite resit. A k litostivym nebo agresivnim reakcim v clanku - ve fungujicim vztahu se snad takhle zena nechova .

    superkarma: 0 17.07.2008, 11:30:54
  16. avatar
    [15] kareta [*]

    Ch.Z. Kochanská: když není ani naděje nebudu ho frustrovat Natolik empatická jsem

    superkarma: 0 17.07.2008, 11:21:08
  17. avatar
    [14] OlgaMarie [*]

    psycho: Zázvorka: No, no! To by bylo ženskejch nalitejch!
    Ale dle jedné současné reklamy v TV clap vypouští jen s Fernet stockem. Tak nevím, dámy. Jít do hospody nebo mu dát panáka .

    superkarma: 0 17.07.2008, 10:53:36
  18. avatar
    [13] Ch.Z. Kochanská [*]

    kareta: Ale? Včera jsi psala, že zkopneš z postele i těžkýho chlapa, když výkon není dle tvých představ, tak kde se najednou bere tolik empatie?

    superkarma: 0 17.07.2008, 10:47:24
  19. [12] maajaa65 [*]

    kareta: moje řeč, jediné možné správné a hlavně příjemné řešení

    superkarma: 0 17.07.2008, 10:29:58
  20. avatar
    [11] kareta [*]

    šla bych si ulevit jinam, kdybych měla možnost přece nebudu obtěžovat nemocného, frustrovat ho

    superkarma: 0 17.07.2008, 09:03:04
  21. avatar
    [10] Zázvorka [*]

    OlgaMarie: To by byl článeček a pak ta debata pod ním!
    psycho: jo, jo, takto to řeší chlapi!

    superkarma: 0 17.07.2008, 08:11:26
  22. avatar
    [9] sos [*]

    Kdysi jsem si taky říkal, že záleží na ženě jak si ho dovede postavit. Ale po letech vím, že to není tak jednoducé. Tyto problémy máme, řešíme je, ale je to velmi složité. Myslela jsem, že se něco nového dovím, ale pořád stejné. Chlap je pupek světa a choďte kolem něho po špičkách.

    superkarma: 0 17.07.2008, 07:55:35
  23. avatar
    [8] psycho [*]

    OlgaMarie: Článek na téma spolupráce muže a ženy, která má silné bolesti nebo silné krvácení při menses.

    Ty máš krámy, tak to já jdu do hospody, co bych dělal doma.

    superkarma: 0 17.07.2008, 07:53:29
  24. avatar
    [7] OlgaMarie [*]

    mindulinka: Jde jinam. Protože si za to ženská může sama.

    superkarma: 0 17.07.2008, 07:52:46
  25. [6] mindulinka [*]

    Co když žena nemůže .... co na to muž?

    superkarma: 0 17.07.2008, 07:48:48
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    Kurňa a nemohli byste napsat článek o spolupráci muže s ženou, která má silné bolesti nebo silné krvácení při menses?

    superkarma: 0 17.07.2008, 07:24:54
  27. avatar
    [4] Evikus [*]

    zwiki:

    superkarma: 0 17.07.2008, 07:23:20
  28. avatar
    [3] novinka [*]

    ovšem stupně tvrdosti mě tedy pobavily ...v této souvislosti jsem o nich tedy neslyšela

    superkarma: 0 17.07.2008, 07:23:05
  29. [2] zwiki [*]

    Hmmm... záleží hlavně na ženě jak si ho dokáže postavit...

    superkarma: 0 17.07.2008, 06:07:38
  30. avatar
    [1] Póťa [*]

    Hmmm.. Čekala jsem něco nového. Ale takhle podané "za vším hledej ženu" mne překvapilo.

    superkarma: 0 17.07.2008, 05:16:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme