Novinky

Když jste tak chytrej, tak si to zkuste sám!

Ranní tramvaj, docela poklidná jízda až do doby, kdy přistoupí mladá matka se svým asi pětiletým chlapečkem. Dítě se okamžitě začíná vztekat, vyvádět. Spolucestující nezúčastněně přihlížejí, někteří obracejí oči v sloup. Až do jednoho momentu...

Během ranní cesty do práce se toho dá zažít mnoho. Dnes jsem byla svědkem hádky ŽENA matka x MUŽ (stav neurčitý).

foto1

Buď už konečně zticha, nebo ti nasekám,“ začala kárat své neposedné dítě a řešit celou situaci zjevně zoufalá matka, jejíž asi pětiletý chlapeček vřískal na celou tramvaj. Některé z žen poměrně zúčastněně pozorovaly malé neposedné dítě, které svou matku zcela vyvádělo z konceptu, jiní situaci zcela ignorovali. Z davu se ovšem vyčlenil muž, který matku začal častovat poměrně hrubými urážkami: „Jestli jste taková neschopná krá*a, tak vůbec nechápu, proč si dítě pořizujete, chudák je to!“ Nervní matka nenechala slovní nadávku bez odezvy a začala se do muže obouvat: „Co je ti ty v*le do toho? Je to snad tvoje dítě?! Když ste tak chytrej, tak si ho zkuste uklidnit sám!“Odvětila.

Slovní nadávky se mezi oběma stupňovaly čím dál více, až do toho zasáhla mladá žena, která hádku ukončila slovy:“Kdyby takoví chytráci jako vy, pane, měli rodit, tak by lidstvo vymřelo! Nepleťe se do toho, jako chlap tomu vůbec nerozumíte!!!“

Matka poté s malým chlapcem vystoupila a my pokračovali v jízdě. Vcelku paradoxní, že? Odnesl to chlap! Jak podobné situace vzteklých dětí a zoufalých matek na veřejných místech vnímáte vy? Je dítě jejich vizitkou?

 

   
18.08.2014 - Redakční novinky - autor: Veronika Pavlíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [38] L_B [*]

    pri takovych situacich mam vzdycky na jazyku "to náááám by se stát rozhodně nemohlo!"Sml57Sml52

    Nase dcera byla jako male decko neskutecne vztekla. Clovek mohl domlouvat, premlouvat, vysvetlovat, vyhrozovat, trestat a proste kdyz chytla amok, tak bylo vymalovano - tudiz vzdycky, kdyz vidim takto vztekajici se dite, tak soucitim s rodicem a mam tendenci jim jit rict, at to proste vydrzi, ze za rok, za dva uz to bude lepsi...:))

    Je ale fakt, ze v tom vzteklem obdobi jsem omezila vetsinu nasich socialnich aktivit na minimum a chodili jsme radeji na prochazky do poli...Sml24Sml30

    superkarma: 0 18.08.2014, 20:44:13
  2. avatar
    [37] Altamora [*]

    Syn byl vztekloun a když jsem to pak zpětně probírala, většinou k tomu měl nějaký důvod. Z pohledu dospělého malicherný, z pohledu malého dítěte závažný. Když jsem to pochopila, naučila jsem se záchvatům vzteku předcházet. Ve čtyřech už jen diskutoval. Nekonečně dlouho diskutoval o všem, pořád . Ale neječel, tak se to dalo vydržet. Odměnou pak byla klidná a bezproblémová puberta. Když vidím vzteklé dítě, vzpomenu si na to svoje a s matkou dítěte soucítím.

    superkarma: 0 18.08.2014, 19:39:01
  3. avatar
    [36] Blueberry [*]

    Proc ty deti vlastne rvou? Mam dva syny, ale v zivote jsem s nimi nemela na verejnosti problemy, takze nechapu, proc by ty deti mely rvat Sml80

    superkarma: 0 18.08.2014, 18:33:15
  4. avatar
    [35] gerda [*]

    Tak nezbývá, než aby vystoupili ostatní spolucestující a matka s dítětem dojela k cíli v prázdném voze.Sml30

    superkarma: 1 18.08.2014, 17:06:18
  5. [34] Bébina [*]

    Berus77 — #23Jo jo, vysvětluju a vysvětluju a bacám a bacám a kde nic tu nic. Pořád čekám, že až své děťátko o něco poprosím, řekne ano maminko a provede to. Pořád marně. Vystoupila jsem kvůli vzteklounovi jen jednou, pak jsem ho nechala řvát a ignorovala, protože stejně nic nejde dělat. Domluva nepomůže, při naplácání by řval ještě víc, tak co. Kdo má dítě, ten to pochopí...

    Kdybych vystoupila, stejně by řval dál a řval by třeba další půl hodiny, asi tolik by mi trvalo tu jednu zastávku dojít. On se sice potom omluví a říká pomiň maminko, se nezlob, ale zkrátka ten vztek když se nastartuje, musí proběhnout a určitou dobu trvá, než to dítě ze sebe ty nepochopené emoce vyplaví.

    A jelikož jezdím z práce hodinu a jak se píše ve vedlejším článku, dodržuji pitný režim, taky bych domů nemusela dojít a mohla bych se počůrat, případně potupně močit někde na ulici mezi keři. Naštěstí za skoro rok se hodně vztekal v MHD asi 3x.

    superkarma: 0 18.08.2014, 15:49:16
  6. avatar
    [33] enka1 [*]

    gerda — #32 To může, jenže legitka se vyplatí, když se jezdí denně, potřebuje-li se někam dojet nárazově je na prdSml80

    superkarma: 0 18.08.2014, 15:30:27
  7. avatar
    [32] gerda [*]

    enka1 — #19dítě neplatí a doprovod může mít legitkuSml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #33
    superkarma: 0 18.08.2014, 15:24:08
  8. [31] murat [*]

    MaVy — #30 tady se to neuvěřitelnejma historkama jen hemží Sml80

    superkarma: 0 18.08.2014, 15:23:11

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] MaVy [*]

    enka1 — #29ten záchod je děsně neuvěřitelný, že?

    1. na komentář reaguje secret — #31
    superkarma: 1 18.08.2014, 15:00:48
  2. avatar
    [29] enka1 [*]

    MaVy — #27 Ani já to nezažila a jsem dost letitá. Jo občas vzteklouna semtam potkám ale nikdy ne s takovými reakcemi. Na holky redaktorský se to nějak sypeSml58.

    Jedna zážitek na dámském WC s chlapečkem, další potkal vřískot v tramvaji, v obou případech na sebe zúčastnění ječeli........

    1. na komentář reaguje MaVy — #30
    superkarma: 1 18.08.2014, 14:34:47
  3. [28] Berus77 [*]

    enka1 — #26 Sml16

    superkarma: 0 18.08.2014, 14:34:32
  4. [27] MaVy [*]

    gerda — #14 Sml52Sml52 zrovna já mám dítě vycepované docela dost, ale i proto, že sám je od přírody poměrně rozumný od mala, ale já to myslela tak že tomu dítku třeby nebylo dobře Sml80 ale zase je fakt že jsem podobnou situaci nikdy nezažila, ani s vlastním ani jsem nebyla svědkem, tak do toho nebudu žvanit Sml24Sml16

    1. na komentář reaguje enka1 — #29
    superkarma: 1 18.08.2014, 14:21:23
  5. avatar
    [26] enka1 [*]

    Berus77 — #23 Mně zas nikdo nevěřil, co mám doma za zatvrzelce a vzteklouna, protože se na veřejnosti choval příkladně - v MHD, v obchodech, na návštěvách...Sml80

    1. na komentář reaguje Berus77 — #28
    superkarma: 1 18.08.2014, 14:11:19
  6. avatar
    [25] enka1 [*]

    Rikina — #20 No jo, jenže např. předpokládám dvacetiminutovou jízdu a kupovat si předem dražší hodinovou, jen protože nevím, jestli zrovna prcka chytne amok?

    superkarma: 0 18.08.2014, 14:07:42
  7. avatar
    [24] janaa1 [*]

    Berus77 — #23a přesně o tom to je...

    superkarma: 0 18.08.2014, 14:00:58
  8. [23] Berus77 [*]

    toto je těžké hodnotit, nikdo z nás nežije a nežil s oním pánem či onou paní s dítětem. Mám 5ti leté dítě, kluka a snažím se o poctivou a rozumnou výchovu, leč máme problém v obchodě, ať jdeme, kam jdeme, začíná mi utíkat, samozřejmě mu domluvím a následně dostane na zadek, vysvětluji a vysvětluji, bacám a bacám. Málo platné. Jen čekám, kdy na mě někdo z kolem jdoucích zařve, ať si ho zklidním, nebudu agresivní, jen se za kluka omluvím.

    1. na komentář reaguje janaa1 — #24
    2. na komentář reaguje enka1 — #26
    3. na komentář reaguje Bébina — #34
    superkarma: 1 18.08.2014, 13:56:36
  9. avatar
    [22] Pentlička [*]

    A k popsané situaci - jeden za 18, druhý za 20 bez dvou.

    superkarma: 0 18.08.2014, 13:47:52
  10. avatar
    [21] Pentlička [*]

    Ječící dítě v MHD je děsné a štve mě, ale chápu, že někdy to není pro maminku snadné to okamžitě utnout, sama jsem taky měla malé děti. Naštěstí, ač jezdím každý den, tak to nebývá moc časté.

    superkarma: 0 18.08.2014, 13:47:14
  11. [20] Rikina [*]

    enka1 — #19 Nejen v Praze, ale například i v Ústí nad Labem jsou jízdenky přestupní a platí celkem dost dlouhý časový interval. A malé dítě jezdí stejně zdarma. Takže matce uřváněte nic nebrání vystoupit, počkat na další spoj, a mezitím se pokusit robě trošku zklidnit. Sml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #25
    superkarma: 0 18.08.2014, 13:28:28
  12. avatar
    [19] enka1 [*]

    gerda — #13 Při dnešním jízdném?Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #20
    2. na komentář reaguje gerda — #32
    superkarma: 1 18.08.2014, 13:18:30
  13. avatar
    [18] Suzanne [*]

    janaa1 — #17 Jo, to souhlasím, ta to nevylepšila. Víš co, já si vždycky řeknu, že ten člověk má asi nervy na pochodu. Ví něco, co já ne, takže si tyhle výlevy neberu osobně. Myslím, že ta matka nebránila projev dítěte, ale zoufale se snažila obhájit sebe, i když naprosto nešťastným způsobem.

    superkarma: 1 18.08.2014, 13:03:20
  14. avatar
    [17] janaa1 [*]

    Suzanne — #16 pochopím že se to stane, ale nepochopím aroganci maminky, která místo omluvy začne být agresivní...vaše maminka určitě lide,m nějaký omluvný pohled vyslala, takže nebyli naštvaní.pokud maminka reaguje agresivně, je to špatně.dítě by mělo vědět že se nechová správně,ne ho utvrdit v tom, že ječí a za zády má maminku obranářku co mu všechno dovolí

    1. na komentář reaguje Suzanne — #18
    superkarma: 1 18.08.2014, 12:51:56
  15. avatar
    [16] Suzanne [*]

    janaa1 — #12 Já to chápu, že NEMÁ ječet. Ale někdy se to i s nejlepší výchovou prostě stane. A jelikož vím, že jsem sama ječela a zřejmě obtěžovala celý autobus v půl šesté ráno, neodsoudím za to nikoho dalšího. Děti prostě nejsou podle šablony.

    1. na komentář reaguje janaa1 — #17
    superkarma: 1 18.08.2014, 12:10:50
  16. avatar
    [15] cherinka [*]

    Pán to nevyřešil nejlépe, ovšem některé fracky bych poliskala s chutí i s rodiči. Sml68

    superkarma: 0 18.08.2014, 11:35:04
  17. avatar
    [14] gerda [*]

    MaVy — #10 monyk — #11nemyslím si, že je správné, aby se dítě vychovávalo ve víře, že si může dovolit absolutně všecko. Jen proto, že z toho jednou vyroste. Zásady slušného chování, tj. netřískat kamaráda na písku po hlavě kyblíčkem, neházet písek do očí - to snad pochopí od útlého věku. A stejně tak by mělo vědět, že když přijde tam, kde je hodně lidí, mělo by být tiše. Jinak hrozí, že z něj vyroste přesně takový hulvát, jako je onen pán, kterému ruply nervy.

    1. na komentář reaguje MaVy — #27
    superkarma: 0 18.08.2014, 11:32:55
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    No, já teda nevím. Jsou určitá pravidla, která by se měla dodržovat. Jedno z nich je, že by cestující neměl okolí obtěžovat zápachem, hlukem atd. Pokud dítě nezvladatelně řve na celou tramvaj (a jistě nebude nikdo tvrdit, že to rád poslouchá), matka by s ním měla na příští zastávce vystoupit. Bití nebo napomínání na dítě s hysterickým záchvatem nezabere, ale čerstvý vzduch by měl.Sml58

    1. na komentář reaguje enka1 — #19
    superkarma: 4 18.08.2014, 11:22:43
  19. avatar
    [12] janaa1 [*]

    Suzanne — #7já ale neříkám že dítě nemá mít špatnou náladu,ale ječet na celou tramvaj? to je moc. At dělá blbiny, ale nesmí tím rušit všechny okolo.I v té tramvaji není všem OK. Třeba mě zrovna často bolí hlava.pojedu k doktorovi a takové ječící dítě,to je opravdu dárek...je mi pak zle až na zvracení..A špatná nálada je pochopitelná.Chápu že když povedu dítě v 5 ráno na autobus že bude protivné.ale nesmí být tak hlučné,aby to ostatní rušilo.A pokud ano, tak se těm lidem omluvím, že dítě není zrovna v pohodě.Oni to pochopí.Určitě spíš než když na ně začnu ječet at si hledí svého.Oni by si totiž mohli pak hledět svého i ve chvíli, kdy mui bude zle a omdlím někde na ulici.tam se zájem očekává..ale jsme tak nějak na sebe takoví, že vyžadujeme ohledy a zájem když je nám zle,ale sebemenší kritika je pro nás povel k útoku..to není dobře.Ten pán se nevyjádřil správně,ale ta žena taky mohla reagovat jinak. Ono maminky dnes opravdu dětem nevěnujéí pozornost.Příklad můj přítel jel od lékaře v Praze, kolem metra šla maminka s holčičkou tak 4 letou, telefon u ucha.Dítě se na lidi usmívalo, a mávalo.Přítel mu zamávval zpátky.Holčičla říká:mami, ten pán na mě mává. A protože maminka nevěděla, že dítě mávalo jako první, protože telefon u ucha a jiné zájmy než si povídat s děckem,začala ječet na přítele, že je úchyl. Byla agresivní...lidi prostě nejsou zvyklí se omluvit, jsou hned útoční a agresivní.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #16
    superkarma: 2 18.08.2014, 11:08:00
  20. avatar
    [11] monyk [*]

    Suzanne — #7Taky jsem byvala vztekloun Sml22. Dnes mam jednu dceru, ktera je zlaticko a druhou, ktera je taky takova vzteklounka...Sice jsem z toho vyrostla, ale chudak moje maminka. Ted ji casto rikam, jak byla tehdy skvela, ze to se mnou vydrzela Sml57. A ja holt budu muset presit vztekavost svoji dcery a doufat, ze z toho taky vyroste. A nemyslim si, ze bych jednu dceru vychovavala jinak nez tu druhou Sml32. K situaci v tramvaji, osobne bych se k tomu nevyjadrovala a situaci ignorovala. Neni to moje dite, tudiz ani muj problem Sml24

    1. na komentář reaguje gerda — #14
    superkarma: 2 18.08.2014, 10:40:08
  21. [10] MaVy [*]

    já nevím, dítě mám hodné vychované, ale když mu začíná nemoc tak je taky protivný, každý máme někdy den blbec, jsme podráždění, protivní, dítko mohlo mít jen blbý den, nevím proč by se do toho mněl někdo plést Sml80třeba je jindy klidné a poslušné, nádávat hned matce je drzost

    1. na komentář reaguje gerda — #14
    superkarma: 2 18.08.2014, 10:33:03
  22. avatar
    [9] wich [*]

    Když jsem ještě jezdila tramvají, měla jsem na to jeden recept - sluchátka do uší Sml57

    superkarma: 0 18.08.2014, 10:15:37
  23. [8] Rikina [*]

    Být řidič tramvaje, tak jdu a vyhodím je všechny. Sml32

    superkarma: 6 18.08.2014, 10:08:07
  24. avatar
    [7] Suzanne [*]

    janaa1 — #5 Chybná výchova? Nemyslím si. Děti se chovají podle své povahy a výchova to sice ovlivňuje, ale pokud je dítko vztekloun, rozhodně to nespasí. Jsi trpělivá, dítě stejně řve. Dáš mu po papule, řve ještě víc. Zabavit nepomáhá Sml24

    Já se taky vztekávala, sousedi mi říkali bučna Sml30 Řvávala jsem prý přes celé sídliště v pět ráno cestou na autobus. A pak jsem řvávala, když jsem měla růžovou soupravičku, která kousala, popř. jinou soupravičku, kterou jsem nechtěla, popř. jsem se vztekala kvůli něčemu jinému. Maminka mě nezabila, za což jsem jí dodnes vděčná. Vyrostla jsem ve zdraví, nevztekám se a chovám se slušně. Tedy byla výchova dobrá. Jen jsem se prostě párkrát vztekala. Sml22

    1. na komentář reaguje monyk — #11
    2. na komentář reaguje janaa1 — #12
    superkarma: 4 18.08.2014, 10:07:31
  25. avatar
    [6] Jindriska8 [*]

    janaa1 — #5Tak úplně souhlasím!Sml16

    superkarma: 0 18.08.2014, 09:56:59
  26. avatar
    [5] janaa1 [*]

    myslím si, že dítě by nemělo obtěžovat okolí, to je chybná výchova.Pokud to dítě není postižené nebo nemá nějakou vadu, mělo by být matkou zvládnutělné.Ted se do mě třeba maminky pustte, je mi to jedno, protože takové dítě je vaší vizitkou.Často vídám maminky které za sebou vlečou dítě a telefonují, nevěnují se mu, sedí u počítače a dítě si hraje samo-a pak se diví.Klidně mi řekněte že to tak není, nepřesvědčíte mě.Mám sama 4 děti a vím, že tyhle situace se zvládnout dají.Ani jedno z mých dětí mi tohle nikdy neudělalo.A podotýkám, že nejsem tyran co děti bije, jen jsem neuznávala volnou výchovu a moje děti věděly kam můžou zajít. a takhle uječené děti mi vadí, a drzé maminky co útočí na ostatní, místo aby se věnovaly děcku upozornuju že na to doplatí, agrese dítěte se holky obrátí proti vám..

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #6
    2. na komentář reaguje Suzanne — #7
    superkarma: 4 18.08.2014, 09:42:15
  27. [4] Bébina [*]

    Jak to vnímám? Jako matka malého vzteklouna to chápu a soucítím. Denně jezdím do a z práce hodinu, takže prostoru má moje dítko mnoho a čas od času něco předvede. Naštěstí si nikdy nikdo nedovolil nic říct. Kdyby si dovolil, tak mu odpovím, že sice mám vzteklého spratka, ale je to dítě hezké a zdravé a co víc si přát. Co by i za takového vzteklouna dali lidé neplodní nebo ti, co mají dítě postižené či vážně nemocné? Však ti vzteklouni z toho jednou vyrostou. Jo když jsem si vozila malé miminko v kočárku a viděla, jak sebou tříleťák vzteky mrsknul o zem v nákupním centru, nemyslela jsem si, že je to nevychovaný spratek a matka neschopná. Pomyslela jsem si, že přesně takového spratka mám taky, jen ještě nenastal jeho čas. Ale ono to přišloSml32.

    superkarma: 2 18.08.2014, 09:30:57
  28. avatar
    [3] Pajinka [*]

    taky jsem takového hulváta potkala Sml15, už je to dávno, ale pamatovat si to budu navždy Sml15

    superkarma: 0 18.08.2014, 09:26:25
  29. avatar
    [2] delfi.na [*]

    Oba byli vulgární, jak se podává z článku.

    superkarma: 0 18.08.2014, 09:19:05
  30. avatar
    [1] Barbucháč [*]

    Chlap? Snad hulvát, ne?

    superkarma: 0 18.08.2014, 09:17:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme